نحوه ارتباط با مشتری در عصر ارتباطات

همیشه با نیت خوب فکر کنید این باعث میشود شما به طور ناخودآگاه با مشتری به شکل خصمانهای رفتار نکنید.12. تنها به این دلیل که قصد و نیت خوبی را در پیش گرفتهاید بدان معنی نیست که مشتری شما هم باید همین رویه را در پیش بگیرد، بنابراین همیشه دربارهی سوالاتی که میتوانید پاسخ دهید، سوالاتی که نمیتوانید پاسخ دهید و سوالاتی که مشتری شما ممکن است جوابهای آن را دوست نداشته باشد، صادق باشید. آیا محصولتان را به مشتری (نماینده شرکت) فروختهاید اما مدیر او آن را نپذیرفته است؟ پاسخ به مشتری،به معنی واکنش سازمان به سوالات و درخواست های مشتری است.برخورد هوشمندانه با این سوالات بسیار مهم است،زیرا سوء تفاهم های کوچک می توانند به برداشت های نادرست منتهی شوند.موفقیت کسب وکار به درک و تفسیر این سوالات و سپس تلاش برای ارائه بهترین راه حل بستگی دارد.در این شرایط اگر سازمان با پاسخ مناسب به سوالات مشتری،رضایت او را کسب کند،موفق میشود رابطه حرفه ای را با او حفظ کند. به این صورت امکان تعریف روال کاری برای هر مشتری جهت پیگیری های بعدی در نرم افزار ارتباط با مشتری در هر زمان فراهم می گردد. نکته کلیدی این است که خریداران و مشتریان را در زمینه کاری آنها ملاقات کنید.

برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید. CRM یک استراتژی ایدهآل برای کاهش هزینهها و افزایش ارزش عمر مشتری میباشد. مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM یک فناوری یا بهتر بگوییم یک برنامه برای مدیریت روابط و تعامل شرکت شما با مشتریان شما میباشد. یک پیشنهاد فروش منحصربهفرد همچنین به عنوان بخشی از بازاریابی برای شما عمل میکند. ۸۶% خریداران برای یک تجربه مشتری بهتر پول بیشتری پرداخت می کنند، اما تنها ۱% مشتریان احساس می کنند که فروشندگان دائماً انتظارات آنها را برآورده می کنند (فوربس): یک قانون اصلی برای تعامل مشتریان و جلب رضایت، پیش بینی نیازهای آنها و پیشروی کردن بیش از انتظار آنها می باشد. گفتن یک جمله توسط فردی که لبخند بر لب دارد، مستقیما به چشمان شما مینگرد و صاف نشسته است گیرایی متفاوتی با گفتن همان جمله توسط شخصی که سرش را تکان میدهد یا خم میکند، دارد. این بدان معنی است که شما باید به طرز فوق العادهای با مشتری خود وفق پیدا کنید و هماهنگ شوید و مقصود آنها را از گفتهها یا ناگفتههایشان در یابید.

این بدان معنی است که همیشه حتی زمانیکه چیزی دربارهشان نمیدانید باید با آنها صادق باشید. زمانی که بتوانید دانش خود را به نیازهای روزمره مشتری نزدیکتر کنید، بهتر درک میکنید که آنها به چه چیزی اهمیت میدهند و این کمک بیشتری به آنها میکند.6. آیا در کشورمان کسبوکاری را میشناسید که از این سیستم در فرایندهای ارتباط با مشتریان خود استفاده کند؟ یکی از بخشهای مهم CRM بخش M یا همان Management و به زبان خودمان مدیریت آن است. آیا مشتری شما تنها برای ارزیابی شرکت شما آمده است – زیرا مدیرش به او گفته است 3 گزینه را ارائه دهد؟

گزاره ارزشی یک بیانیه از نتایج خاص است که مشتری دریافت میکند و ارزشی را که مشتری در صورت استفاده از محصول یا خدمات دریافت میکند به او یادآور میشود. اگر مشتری احساس کند تیم شما در تعامل با او هماهنگی لازم را ندارد، باعث رنجش او خواهد شد. به هر حال، همانطور که جرمی وارد، مدیر مشاوره CRM در شرکت تاچاستون (Touchstone Group) توضیح میدهد داشتن یک مدیر CRM تمام وقت، باعث میشود شبکهای بین مدیران اجرایی به وجود آید تا تصویر برندشان را منتقل کنند و نتایج قابل سنجشی از CRM به دست آورند؛ بهخصوص وقتی استراتژی شما نوباوه است. در واقع CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری با ایجاد یک دید 360 درجه از مشتری و ارائه تمام اطلاعات مورد نیاز، تعامل با مشتریان را بهبود میبخشد.

• روابط بلند مدت، یعنی به فروشهای مقطعی و تک محصولی اکتفا نکنیم و با ایجاد یک حس خوب و پیشنهاد محصولات متنوع، مشتری را با سازمان درگیر کنیم. برای آشنایی با فرمولنویسی در اکسل، مطالعه مطالب زیر پیشنهاد میشود. برای این که مطمئن باشید که نرم افزاری که انتخاب کرده اید، کاملا متناسب با نوع نیاز و کسب و کار شماست، می توانید از مشاوران و کارشناسان کارمنتو، مشورت بگیرید. این نماینده عمیق ترین و صمیمی ترین نوع رابطه است و به طور معمول در یک دوره طولانی مدت ایجاد میشود. اما یک متخصص فروش بودن به این معنی نیست که شما همه چیز را میدانید. آیا بازاریابی ، برای این موضوع استراتژی در نظر گرفته است؟ از گذشته تا به امروز برقراری ارتباط نزدیک با مشتمری و ایجاد یک تعامل همه جانبه موجب جذب مشتری بیشتر و در پی آن افزایش درآمد شده است. اگرچه SFA (اتوماسیون نیروی فروش) با CRM امروزی اشتباه گرفته می شود، یک سیستم CRM بدوی بود که بیشتر بر فروش متمرکز بود.

وب سرویس پیامکی الف این قابلیت را دارد که با استفاده از یک خط کد این عملیات سایت highcrm را انجام دهید. علاوه برآن چنانچه مشتری نظری یا شکایتی داشته باشد می تواند در وب سایت ثبت کرده و از همین طریق پیگیری کند. او میگوید: «اشتباه متداولی که وجود دارد این است که ترافیک بیشتری به سایتتان منتقل کنید یا بدون داشتن یک کمپین CRM درست، مشتریان را به ثبت نام در سایت تشویق کنید، سپس از اینکه آنها به مشتریانی وفادار تبدیل نشدهاند، شگفتزده شوید. همه این کارها کاملاً اتوماتیک و بدون کوچکترین زحمتی انجام میشود. ادامه تماس و ایمیل به مشتری بدون دانستن اینکه چرا پاسخی نمیدهند کار بیفایدهای است و فقط میتواند موجب آزار و اذیت و کلافگی آنها شود. به گزارش سرویس علم و فناوری برخط نیوز به نقل از فارس – گروه دانشگاه خبرگزاری فارس روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، علیرضا جمالزاده سرپرست دفتر برنامه ریزی درسی دانشگاه با اعلام این خبر افزود: در نظام های اقتصادی مقوله بازار به عنوان مهمترین رکن و عامل تعیین کننده رونق اقتصادی کشور مطرح است. مزیت دیگر یک سیستم تلفنی خوب مانند ویپ این است که اغلب این سیستم ها می توانند با سایر ابزارهای کارآمد دیگر مانند ابزارهای مدیریت ارتباط با مشتری یکپارچه سازی شوند.

اما از مهمترین تغییرات ایجاد شده در صحنه کسبوکار، تغییر در ارزش های قابل عرضه به خریداران بوده است که به عنوان عامل اصلی موفقیت در سازمان های فعلی شناخته می شود و سازمان های پیشرو در هر صنعت موفقیت خود را مدیون توانایی در عرضه و ارائه ارزش بیشتر به خریداران در مقایسه با رقبایشان می دانند. یک عنصر کلیدی برای هر کسبوکار شناخت خریداران بالقوه آن کسبوکار میباشد. دانستن پیشنهاد فروش منحصربهفرد یک ابزار سطح بالا به شما میدهد و به شما اجازه میدهد دریابید که چگونه میتوانید از شرکتهای دیگر متفاوت باشید. از نظر مشتری او با یک شرکت طرف است و نه با مجموعه ای از افراد و دپارتمانهای متفاوت. تا آنجا که میتوانید فروشنده خاص و متفاوت باشید و در صورتیکه میتوانید از عبارات به یاد ماندنی و مردم پسند استفاده کنید. ما پرمشغلهتر از همیشه هستیم و فروش میتواند شغل پرمشغلهای باشد. همانگونه که معیار سنجش موفقیت یک کمپین تبلیغاتی برای ریاستجمهوری، پیروزی در انتخابات است، هدف یک کمپین بازاریابی هم میتواند فروش بیشتر محصولات، خدمات و جذب مشتریان جدید باشد. معمولا همدلی شما میتواند شرایط حمله را به مکالمهای متقابل و سودمند تبدیل کند.

برای مشاغل کوچک با تنها چند مشتری، شاید خیلی بزرگ به نظر برسد اما هنگامی که پایگاه مشتری آنها رشد میکند، به جای مدیریت در صفحه گسترده یا مجموعهای از یادداشتهای پشت سر هم، میتوانند از این نرم افزارها بهرهمند شوند. بنابراین باید به دقت و در تمام سطوح مدیریت حدود پروژه، را اعمال کنیم.یکی از موارد جالب توجه در مدیریت حدود این است که اگر پروژه زمان زیادی طول بکشد و هزینه های زیادی اعمال شود، به این علت است که موارد مهم در حدود و گستره پروژه دست کم گرفته میشود. مفهوم استراتژی CRM به شیوههایی اشاره دارد که برروی تبدیل چشمانداز به مشتری و حفظ مشتریان از طریق ارتباط با آنها تمرکز دارد. شما لزوما نباید با هر چیزی که مشتری میگوید موافقت کنید، اما میبایست همیشه در نهایت سعی کنید که چیزهایی را از زاویه دیدتان بیان کنید و این بیش از آن معنی دارد که تنها بگویید: شما را درک میکنم. اشتباه بزرگ شما برای صحبت کردن با مشتری پشت تلفن این است که فکر کنی مشتری چهره ی شما رو نمیبیند.

یکی از مهمترین مهارتهای ارتباطی، شناخت و درک حالات احساسی افراد است. متاسفانه در فروشگاههای اینترنتی نه ابزار مناسبی برای ارتباط با مشتریان پس از فروش در نظر گرفته شده و نه معمولا مدیران این کسب وکارها علاقه ای از خود برای ارتباط بیشتر و ارائه خدمات از خودشان نشان میدهند! مگر اینکه بخشی از اطلاعات را به طور مستقل تایید کرده باشید یا مشتری تان جملاتی را به شما بگوید، در غیر این صورت دربارهی موقعیتتان فرضیه سازی نکنید. در صورتیکه واقعا تجارت و کسب و کار مشتریان را درک نکرده باشید مشتریان هرگز به شما اعتماد نخواهند کرد.بیشتر بخوانید: روانشناسی ترس از عدم فروش قدمت چندان زیادی ندارد، ولی امروزه شناخت روانشناسی و مدیریت فروش از ابزارهای مهم فروش محسوب میشود. بنابراین قابل درک است که در طول ملاقات با مشتری ، ذهن شما در نمایشی که باید برای بعد از ظهر آماده کنید منحرف شود و بابت از یاد بردن چشم اندازی که باید ترسیم کنید و دستیابی به قراردادی که منتظرش هستید، احساس سردرگمی کند.

انسان خوش بیان به طور طبیعی در مورد همتایان مکالمهای و محاورهای خود کنجکاو میباشد. همه این چیزها هم نیاز دارد به مدیریت صادقانه آن ارتباط. بنابر این بر طبق روال معمول کاریتان عمل نکنید. یک پیشنهاد فروش منحصربهفرد عواملی را تعیین میکند که در رقابت شما با رقیبان محصولات و خدمات شما بتواند بهتر و متفاوتتر عمل کند. برای بدست آوردن نتایج پربار از طریق CRM باید تمام ارقام کسبوکار خود را در یک صفحه داشته باشید. شما باید به اندازه کافی از موقعیت خود آگاه باشید، اما همیشه باید به مشتریانتان برای آگاهی از جزئیات کوچک تکیه کنید. امروزه بسیاری از کسب و کارها در شبکه های اجتماعی حساب کاربری دارند اما تنها داشتن یک حساب کاربری کافی نیست. هزینه راضی نگه داشتن مشتری و ترغیب وی به خرید دوباره، از هزینه ها و مشکلات جذب یک مشتری جدید بسیار کمتر است. با این کار بیش از 80 درصد از صاحبان کسبوکارهای کوچک حتی میتوانند روی تنظیم هدف خود نظارت داشته باشند.

فروشندگانی قادر به متقاعد کردن مشتری هستند که میتوانند به نمونهها یا حکایتهای خاصی اشاره کنند که از نقطه نظرات آنها پشتیبانی میکند. به دلیل مقرون به صرفه بودن، مدیریت آسان و قابلیت های دیجیتال، روند استفاده از سیستم های تلفنی مانند VOIP رو به افزایش می باشد. چه زمانی باید از CRM استفاده کرد؟ برای مثال، شما میتوانید قرارداد تعمیر و نگهداری سالانه را به مشتریانی که یک سیستم تهویهی مطبوع بستهبندیشده را از شما خریدهاند بفروشید. بنابراین تعیین کنید که کدام یک از آن ها نیاز به ادغام و یکپارچه سازی دارد. همچنین بدین معنی است که شما نمیتوانید سریعا تنها فهرستی از منافع یا دلایل همکاری با یکدیگر را برایش ردیف کرده و با سرعت به زبان بیاورید.باید بفهمید مشتری شما چگونه یاد میگیرد، به چه چیزی اهمیت میدهد و چه نوع ارتباطی را میپسندد تا استراتژیتان را با توجه به آن بروز دهید. حتی اگر مقصودشان یک چیز بوده باشد.این بدین خاطر است که وقتی ما میتوانیم تقریبا هر چیزی که میخواهیم بگوییم، زبان بدن ما با قصد و منظور ما ارتباط دارد. ایجاد یک استراتژی CRM تاثیرگذار با درک کلی راهبرد شرکت شما آغاز میشود.

CRM در واقع با حفظ مشتریان سودآور فعلی و جذب مشتریان بالقوه موجب افزایش و ثبات در فروش و سود شرکتها در بلند مدت میگردد. یک سیستم CRM به شرکتها کمک میکند تا به مشتریان خود متصل شوند و با آنها ارتباط برقرار کنند و از این طریق روند کار را برای آنها سادهتر و سودآوری را افزایش دهد. به همه فرایندها و فناوریهایی گفته میشود که در شرکتها و سازمانها برای شناسایی، ترغیب، گسترش، حفظ و ارائه خدمات بهتر به مشتریان به کار میرود و شامل مدیریت انواع شیوههایی است که مشتری جهت ارتباط با سازمان استفاده میکند. این موضوع مهمتر از همه شامل مدیر ارشد می شود. با این وجود فناوری های نوین اطلاعاتی امکان پیاده سازی ecrm در کلیه مراحل فعالیتهای فروش ، بازاریابی ، خدمت دهی و غیره را فراهم می نماید که این امر در نتیجه حداکثر سازی سود آوری در ارتباط را از طریق درک بهتر نیاز مشتریان به دنبال دارد. تجربه از چه نقطهای آغاز میشود؟ جمالی با تاکید بر اینکه اگر به استارت آپها و شرکتهای دانش بنیان، نگاه بهتر و ویژهتری ب شود، میتوانند باعث افزایش اشتغال و حتی ارز آوری شوند، افزود: سه تیم بازاریابی و فروش، پشتیبانی و پیادهسازی، فنی و توسعه تشکیل شده است و تیم برنامهنویس، مسئول توسعه نرم افزار، تیم بازاریابی و فروش مسئول برقراری ارتباط با مشتری و ارائه راهکار برای پیاده سازی هر چه بهتر نرم افزار است.