الکترود پایه مس چیست و چه کاربردی دارد؟ + قیمت فیدساکو | foulka

ابن سری از الکترود چدن در ابعاد میلیمتری 2.50×300 , 3.25×300 , مفتول 4.00×400 موجود بوده و می بایست در محیط هایی با رطوبت کمتر از 50% و دمای بالای 20 درجه سانتی گراد نگهداری شود. فلاکس و روکش الکترود چدن با مغزی نیکل سری ENI 400 در دمای 150 درجه سانتی گراد و به مدت 1 ساعت خشک ش ادامه مطلب … علامت اول در انواع الکترود جوشکاری، یک حرف انگلیسی می باشد. نوع پوشش مهمترین نوع دسته بندی برای انواع الکترود جوشکاری می باشد. جنس مفتول در انواع الکترود جوشکاری می تواند از فولاد زنگ نزن، فولاد کم کربن، مفتول نیکلی یا مفتول آلومینیومی باشد. به عنوان مثال اگر روی یک الکترود جوشکاری کد E6010 درج شده باشد، یعنی این الکترود مناسب قوس الکتریکی است.

نوع تنگستن همانطور که از نامش پیداست، از تنگستن تولید شده و از مشخصات بارز آن مقاومت عالی و بالای آن است. بطورکلی حساسیت به رطوبت یکی از معایب این نوع الکترودها است. پوشش های سلولزی در انواع جوشکاری با سرعت به نسبت زیاد مثل خطوط لوله به کار می روند.

تفاوت سیم جوش و الکترود جوشکاری

الکترود پایه مس چیست و چه کاربردی دارد؟ + قیمت فیدساکو | foulka به همین دلیل از الکترود با پوشش سلولزی در جوشکاری پاس ریشه خطوط لوله انتقال نفت و گاز و سایر سیالات استفاده می شود. برای جوشکاری با الکترود سلولزی باید از جریان مستقیم یا DC استفاده نمود. الکترود کربن یک الکترود فلزی غیر پرکننده است که در جوشکاری قوس الکتریکی یا برش کاربرد دارد و متشکل از یک میله گرافیت کربن هستند که ممکن است با مس یا سایر پوشش ها پوشانده شود.

  • با توجه به جوشکاری حساس و دشوار چدن اولین مرحله در این فرایند پاکسازی سطحی می باشد چرا که زنگ زدگی، اکسید ها و ناخالصی های سطحی چدن با اعمال حرارت و طی ذوب شدن از بین نمی روند.
  • برای خرید اینورتر جوشکاری، اتو جوش و … می‌توانید به فروشگاه آنلاین سازوکار مراجعه کنید.
  • در این نوع الکترود ۴۰ درصد وزن پوشش را سلولز تشکیل میدهد که در اثر سوختن باعث تولید مقدار زیادی هیدورژن و اکسید کربن می شود.
  • قطر 3,25 در بازار با نام الکترود شماره 3 معرفی شده است و برای فلزات 5 میلی‌متر به بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استاندارد AWS برگرفته از عبارت American Welding Society به معنی انجمن جوشکاران آمریکا است که در حال حاضر یک استاندارد بین المللی محسوب می شود و جزو معتبرترین دسته بندی ها در حوزه جوشکاری است. به عنوان مثال جوشکاری لوله های موتورخانه با استفاده از الکترود انجام می شود. به طور کلی انواع سیم جوش جوشکاری یا از نوع سیم جوش های CO2 هستند که برای جوشکاری یکنواخت استفاده می شوند و یا سیم جوش های میگ مگ هستند که جهت انجام جوشکاری با سرعت معین کاربرد دارند.

الکترود جوشکاری

از مهمترین الکترودهای سلولزی  می توان به الکترودهای E8010 و E7010 اشاره کرد. موادی که برای ساخت پوشش لازم است در یک دستگاه مخلوط شده و به صورت خمیر در می اید سپس به کمک پرس بر روی میله الکترود قرار می گیرد و درون کوره کاملا خشک می شود. آریا جام تولید کننده اتصالات فشار قوی استاندارد با برند بنکار آریا می باشد.

تفاوت الکترود جوش با سیم جوش