نخواندن دیسک در DVD Drive

درایو نوری بلوری ، برای ذخیره محتوای تصویری با کیفیت بالا استفاده می شود . این محتوای تصویری ، قابلیت نمایش در مانیتورهای با کیفیت بالا را دارد . دیسک های بلوری ، از ظرفیت بسیار بالایی برخوردارند ؛ دیسک های بلوری یک طرفه از 25 گیگابایت و دیسک های دوطرفه بلوری از 50 گیگابایت ظرفیت برخوردارند . والا جواب این سوال بستگی به بودجه تون داره ، هنوز فیلم های ۳ بعدی و بلوری تو ایران که هیچ در خیلی از نقاط دنیا هم جا نیفتاده و شاید تا ۲ سال آینده خرید بلوری درایو و یا بلوری رایتر خیلی ضروری و منطقی نباشه .

تعمیر درب دی وی دی رایتر کامپیوتر و تمیز کردن لنز آن

کاربرد این وسیله نیز در خصوص لپ‌تاپ‌ها یا کامپیوترهایی است که دی وی دی درایو ندارند و یا اینکه دی وی دی درایو آن‌ها خراب است. درایوهای نوری اکسترنال در مدل‌ها و برندهای گوناگون وجود دارند. در ادامه به معرفی و بررسی ویژگی‌ها و تفاوت‌های درایوهای نوری اکسترنال برندهای مختلف می‌پردازیم.

نخواندن دیسک در DVD Drive

یکی از ویژگی‌های مهم این درایو نوری اکسترنال،بهره‌مندی ازفناوری لینک تو تی‌وی(Link 2 TV)می‌باشد. این فناوری به درایو نوری امکان اجرای انواع فایل‌های چندرسانه‌ای مانند صدا، عکس و ویدیو را می‌دهد. یعنی کاربر می‌تواند این محصول را با کمک پورت USB به تلویزیون خود وصل کرده و به‌طور مستقل و بدون نیاز به هیچ وسیله‌ی دیگری، به‌عنوان یک پخش‌کننده‌ی مالتی‌مدیا از آن استفاده کند. برای انجام این کارتنها کافی است کابل USB آن را به تلویزیونوصل کند، و بعد دکمه‌یEject رایتر را به مدت 5 ثانیه نگه داشته و دیسک موردنظر را در آن قرار دهد.

  • تجربه خود من از کار کردن با دی وی دی رایترهای مختلف رو در قالب اولویت بندی بهتون میگم .
  • ممکن است یک کامپیوتر یا لپ تاپ قدیمی داشته باشید که هیچ استفاده ای از آن نمیکنید.
  • زمانی که  به درستی از دی وی دی رایتراکسترنال محافظت کنید و آن را داخل محفظه ای پلاستیکی یا درون جعبه ای و ..
این درایوها  برای متصل شدن به سیستم ، 2 کانکتور ارتباطی یو اس بی طراحی شده است که از طریق آن دی وی دی پلیر به سیستم وصل می شود و شروع به کار می کند. دو مدل درایو نوری داریم ، یک مدل اکسترنال و یک مدل اینترنال موجود می باشند.مدل اینترنال که در بیشتر لپ تاپ ها و کامپیوترها موجود می باشند که دارای قدرت و سرعت بیشتر می باشند.و از لحاظ قیمت به صرفه می باشند. درایوهای نوری امکان اتصال به کلیه کامپیوتر ها و لپ تاپ ها را دارند. از جهت ساختار و شکل به هارددیسک ها شبیه هستند ولی عملکردشان متفاوت می باشد.شباهت این دو قطعه سبب می شود که از هارددیسک به جای DVD  رایترها بتوانیم استفاده کنیم. بعضی از لپ تاپ های امروزی دی وی رایتر ندارند و فقط شامل پورت های مختلف هستند.و لپ تاپ ها سبک وزن می شوند .

تازه های نرم افزار : ویندوز

این مدل از درایو اکسترنال برند ایسوسقادر است دیسک‌هایسی دیرا با سرعت 24X بخواند یا بنویسد. این دستگاه به‌خاطر ابعاد مناسبیکه دارد،به راحتی در کیف لپ‌تاپ جای گرفته و حمل می‌شود. در قسمت کناری این درایو‌ اکسترنال،یک شیاربرای خروج دیسک بدون نیاز به انرژی الکترونیکی تعیبه شده که بسیار کاربردیمی‌باشد. نمونه‌ی دیگری از درایوهای نوری اکسترنال برند ایسوس، مدل KYE-168 می‌باشد. این دی وی دی رایتر هم با کابل USB به کامپیوتر یا لپ‌تاپ وصل می‌شود و با سیستم‌عامل‌هایWindows 10, Windows 8, Windows 7, Windows Vista, Windows XP, Mac OS X سازگار می‌باشد. یک دی‌وی‌دی پلیرو دی‌وی‌دی رایتر اکسترنال با کیفیتشرکتمعروف لایت آن،مدل eBAU108 این برند است.

نظرات