چرا حفظ مشتریان قدیمی مهم است؟

مبنای تصمیمات درست در هر شرکتی ازجمله بیمهها داشتن و بهکارگیری کارآمد سایت highcrm آن اطلاعات است. در مورد سایرکشورهای درحال توسعه هم ازجمله مطالعات مربوط به اردن گواه آن است که km یک منبع کلیدی برای خلق فرهنگ رقابتی و عاملی معنیدار و مهم برای اعتلای عملکرد شرکت است و بهعنوان یک اهرم میتواند ارزشآفرینی کند. تغییرات در نیازها و ترجیحات مشتری توسط دو عنصر استراتژیک سازمانی یعنی KM و CRM پاسخ داده میشود، این امر این فرصت را خلق میکند که رابطه تعاملی بین شرکت بیمهگر و مشتریان از استحکام کافی برخوردار شود. قبل از پاسخگویی به تلفن، سیستم CRM اطلاعات مشتری را بر روی صفحه رایانه یا لپتاپ نشان میدهد و همچنین فرصتهای تجاری ممکن را برای آن مشتری خاص، خریدها یا سفارشهای قبلی مشتری و احتمال خرید وی در آینده را نیز به نمایش میگذارد. چرا که فاز بعدی به نتایج مرتبط با فاز قبلی بستگی دارد. یادمان باشد لزومی ندارد همه کانال هایی که به کار میگیریم متعلق به خودمان باشد. اما مساله ای که در این بخش باید مد نظر گرفته شود ، همخوانی سیستم های این بخش با سیتمها ی فعلی شرکت می باشد .

در شرایط فعلی معمولا کسب و کارهای عادی با بی توجهی به درخواستهای کاربران و مشتریانشان عدم علاقه خود به دریافت آن را و به خصوص پس از فروش و دریافت محصول به وضوح اعلام میکنند! در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM مطالب و نکات مهمی را برایتان عنوان کنیم. زمانی که در رابطه با محصول خود اطلاعات دارید میتوانید با سرعت بیشتری سرنخهای فروش ایجاد کنید و سیستم مدیریت ارتباط با مشتری پیدا کردن اطلاعات مورد نیاز را برای شما آسانتر میکند و شما بهتر میتوانید سؤالات مشتریان بالقوه را پاسخ دهید و در وقت برای پیدا کردن اطلاعات صرفهجویی کنید. شما باید بتوانید در ابتدا مشتری را درک کنید، سپس دقیقا براساس شرایط او با او رفتار کنید. باتوجه به ویژگی تصمیمگیریها در شرایط صنعت بیمه، عواملی برای رفع آنها اثرگذارند که میتوان از میان آنها بهخصوص در رابطه با مشتریان باتجربه اشاره کرد و این همان بعد دانش صریح در مدیریت دانش است.

از انجایی که شرایط فعلی اقتصادی ، برای همه کسب و کارها سخت شده و مشاغل کاذب پرسودتر از مشاغل ارزشمند هستند در تلاشیم تا با تسهیل فضای کسب و کار آنلاین بتوانیم در حمایت از کسب و کارهای مفید بیشتر از گذشته قدم برداریم. هرروز شرکتهای جدیدی به بازار رقابت وارد می­شوند که سعی دارند شرکتهای فعلی و منفعل را با بکاربردن روشهای جدید و خلاقانه از دور خارج کنند(با استفاده از نرم افزار CRM ).یکی از عواملی که این تغییرات را باعث شده، تغییرات پیوسته وتکامل سریع تکنولوژی است. سوال این است که در این بازار اینترنتی بزرگ به وسعت ایران ، چرا باید مشتریان از شما خرید کنند؟ روشهای ارتباط با مشتریان در فروشگاه اینترنتی شما چگونه است؟ هر دو این حالت کاربرد یکسانی دارند و تنها تفاوت در شیوه ارائه CRM است. پیشنهاد ما این است برای کسب موفقیت در کسب و کارتان از هر دو نگرش کمک بگیرید. ادبیات موضوع در این باره و مدلهای مطالعاتی درخصوص شرکتهای بیمه ایرانی حکایت از آن دارند که افزایش سطح مدیریت دانش در آن شرکتها برسرعت و کیفیت عملکرد سازمانی آنها اثرگذار بوده و درنهایت موجب افزایش رضایت مشتریان شده است. فصل دوم به ابعاد فنی مدیریت ارتباط با مشتری و فروشندگان نرمافزارهای آماده CRM پرداخته و در فصل سوم مدلهای ارائه شده در زمینه مراحل و فرایند پیادهسازی چنین ایدهای ذکر شده است.

اصول مدیریت ارتباط با مشتری، چگونگی ایجاد موفق یک سیستم و اجرای آن را برای ارتباط با مشتریان ، از شروع و اجرای اولیه یک چنین سیستمی تا نگهداری آن در زمانهای مختلف بیان میکند. بسیار مهم است که CRM را به عنوان یک سیستم ارتباطاتی و تعاملی در نظر گرفت، سیستمی که به ما کمک کند تا بدانیم چگونه با مشتریانمان کار کنیم، مشکلاتشان را حل کنیم، آن ها را به خرید محصولات شرکتمان ترغیب کنیم و با آنها تعاملات مالی داشته باشیم. در بوم مدل کسب و کار نیز به عنوان یکی از ابزارهای بسیار مناسب طراحی کسب و کار جایگاه کانال ها بین مشتری و ارزش های پیشنهادی ماست. البته بعضی از این اصطلاحات را در همین مقاله استفاده کردیم و در رابطه با آنها توضیحات کوتاهی هم ارائه دادیم. اگر می خواهید در فروش و بازاریابی زمان را صرفه جویی کنید و همه چیز را یک جا داشته باشید، به CRM تحلیلی فکر کنید.

اگر عصبانی است، کمی با او ملایمتر رفتار کنید. زیرا تعداد مشتریان شما در طول زمان به شدت افزایش پیدا میکنند و جمعآوری جزئیات مربوط به هر یک از مشتریان نیازمند صرف نیروی انسانی و هزینه بسیار بالایی است، حال آنکه نرم افزار CRM اوج، به بهترین شکل ممکن اطلاعات ضروری در راستای تامین رضایت و نیازهای مشتریان را در اختیار تیمهای مدیریت مشتریان قرار میدهد. در بحث خدمات و ارتباطات پس از فروش معمولا نواقص بسیار وسیع و بزرگی در فروشگاههای اینترنتی وجود دارد به عنوان مثال پرستافا یک فروشگاه اینترنتی دارد و مانند همه فروشگاههای اینترنتی دیگر محصولاتی را به فروش میرسد، تصور اینکه پرستافا خدمات پس از فروش شامل راهنمایی و آموزش و مشاوره و رفع مشکلات را جدی نگیرد نتایج وحشتناکی را به دنبال خواهد داشت و بالعکس توجه به این موارد که در پرستافا مهمترین بخش کار است ، میتواند کسب و کار رو به رشد و موفقی را ایجاد کند!

اگر بخواهیم ساده و راحت ارتباط را در یک فروشگاه اینترنتی دسته بندی کنیم، ارتباط و مشاوره قبل از خرید و همچنین ارتباطات بعد از فروش که شامل پشتیبانی و راهنمایی و خدمات پس از فروش است، خواهد بود. اگر با موفقیت از CRM استفاده کرد، همکارانش نیز از وی پیروی میکنند. اگر به درستی طریقۀ استفاده از CRM را بدانید و آن را به طور مؤثر در کسبوکار خود به کار ببندید، میتوانید حاشیة سود را بهبود ببخشید و همچنان در این اوضاع نابهسامان اقتصادی، شاهد افزایش فروش و حفظ مشتریان خود باشید. اگر سیستم مدیریت ارتباط با مشتری به­ خوبی طراحی و اجرا گردد به شناخت کامل و جامعی از مشتری منجر خواهد شد. مدیریت ارتباط با مشتری متشکل از فرایند کسب و کار، فناوری و نقشهای لازم جهت اداره کردن مشتریان در مراحل متعدد چرخه حیات سازمانهاست.

هدف از مدیریت ارتباط با مشتری چیست ؟ سرپرست دفتر برنامهریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی تصریح کرد: کاردان کسب و کار در بخش های بازرگانی، بازاریابی، منابع انسانی، واحدهای برنامهریزی بازاریابی، بخشهای پشتیبانی فروش و واحدهای لجستیک سازمان ها، متصدی واحد ارتباط با مشتریان( CRM ) در واحدهای کسب و کار از جمله مشاغل قابل احراز برای دانش آموختگان این دوره است. سرپرست دفتر برنامهریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی در خاتمه اظهار داشت: آموزش در محیط کار این دوره نیز شامل ۵۱۲ ساعت آموزش عملی ، در حوزههای بازرگانی ، واحدهای ارتباط با مشتریان ،واحدهای فروش و پشتیبانی واحدهای بازرگانی و همچنین بخشهای منابع انسانی به همراه مدرسان و خبرگان با تجربه در این حوزه شغلی در قالب دروس کاربینی و کارورزی ۱ و ۲ خواهد بود. از این رو خواهشمندیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

کسب و کار با استفاده از سیستم های اتوماتیک و فناوری های روز با هدف ارتباط هر چه بیشتر با مشتری، تجهیز می شود. به کاربردن فناوری های روز در زمینه مدیریت ارتباط با مشتری، قطعا راه گشای شما در کنار تمرکز بر مشتری یا در مرکز توجه قرار دادن او در استراتژی و تصمیم های کلان کسب و کار خود خواهد بود. Customer Relationship Management یا همان سی آرام به معنی مدیریت ارتباط با مشتری است. این یک روش عالی برای اطمینان از این است که همه در یک صفحه هستند و به شما امکان می دهد آنچه را که موثر است (و همچنین آنچه که نیست) را کنترل کرده و مشتریانی را که ممکن است به پیشرفت کمی بیشتری نیاز داشته باشند شناسایی کنید. همانطور که گفته شد، CRM تیم فروش شما را در یک مکان در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانند در هر مدت زمان منجر به فروش شوند. یک سیستم سی آرام به شرکتها کمک میکند تا با مشتریان در ارتباط باشند و این ارتباط راحت و ساده باشد. در بخش های بعدی، به بررسی CRM های عملیاتی و نرم افزارهایی برای ارتباط موثر می پردازیم.

مدیریت ارتباط با مشتری به مشتریان این اجازه را می­ دهد که روابط خود با تأمین کنندگان را بیشتر از هر روش دیگری، مدیریت کنند، اگر چه این روش ممکن است حفظ مشتریان را دشوارتر کند. اگر خوشحال است، کاری کنید خوشحالتر شود. اگر به CRM متمرکز بر فروش برای استفاده آسان نیاز دارید، Pipedrive یک انتخاب هوشمندانه است. حال در این میان ممکن است از تکنولوژی استفاده بشود یا نشود! داده های مشتری میتواند در رابطه با داده های جزئیات تماس به منظور کسب نتایح بهتری از داده کاوی، مورد استفاده قرار بگیرند. همۀ کسبوکارها در هر اندازهای که باشند، نباید مدیریت ارتباط با مشتری را نادیده بگیرند.

مانند هر فناوری دیگری همه پرسنل باید استفاده از نرم افزارCRM را یاد بگیرند. KM ما را مطمئن میسازد که دانش مشتریان از افراد درست انتخاب شده و بهموقع کمککننده تصمیمگیریهای استراتژیک در مورد مشتریان است. مطمئن باشید که ثبت و تحلیل دلایل شکست و زیان نه تنها به شما در قوی کردن مهارت های فروشتان کمک می کند، بلکه این امکان را به شما می دهد تا با سایر بخش ها هماهنگ شوید تا از ضررهای مشابه در آینده جلوگیری کنید. سرانجام و KM مدیران شرکت بیمه را مطمئن میسازد که دادههای مشتریان بهطور صحیح کسب شده و برای انباشت بهصورت خرد یا درک مدیریتی آماده شدهاند. نرمافزار CRM سرو نو امکان یکپارچگی با نرمافزارهای مالی همکاران سیستم را دارد. این نوع ارتباط با مشتریان پیچیده است و مدیریت آن آسان نیست و به چگونگی اجرا یا یکپارچگی سیستم CRM بهطور سیستماتیک و انعطافپذیر بستگی دارد. ارتباط یک به یک با یک نماینده، سبب میشود مشتریان احساس باارزش یودن نمایند، زیرا حل مشکل آنها اولویت نماینده است.

برای توسعه مدیریت ارتباط با مشتری چهکار کنیم؟ بهمعنی وسیع کلمه میتوان آن را فعالیتهای شرکت که به توسعه و حفظ مشتریان مربوط میشود، تعریف کرد. در این برنامه میتوانید محصولات فیزیکی و دیجیتالی را با استفاده از فرمها و صفحات وب Ontraport بفروشید، برنامههای پرداخت را فعال کنید، کوپنهای پیشنهادی ارائه دهید و معاملات مختلف خود را مدیریت کنید. اطمینان داشته باشید که هزینه های انجام شده با استفاده از خدمات و مزایای نرم افزار CRM به راحتی جبران خواهند شد. دلایل مالی زیادی که ناشی از تحقیقات انجام شده می باشد، نشان می­دهد که افزایش حفظ مشتری باعث افزایش وفاداری مشتریان و در نتیجه جریانات نقدی بیشتر، افزایش سودآوری و کاهش هزینه ­های عملیاتی می شود. خوشحالیم که توجه همیشگی مشتریان و حمایت همکاران عزیزمان از پرستافا فرصتی ساخته تا بتوانیم با قوت قلب بیشتری به ادامه راهمان بپردازیم. ما در کسب و کارها با فروشندگانی طرف هستیم که نه حاضر هستند خدمات خاصی بدهند و نه چشم دیدن همکاران باهوششان را دارند!

نرخ حفظ مشتری را افزایش می دهد. این اطلاعات شامل میانگین زمان تبدیل لید به مشتری، نرخ بازگشت مشتری، نرخ درآمد ماهانه تکراری از مشتری و هر اطلاعاتی که شما جمع آوری می کنید، می تواند باشد. سرنخ: اشخاصی که به سایتتان مراجعه میکنند و هیچ خریدی انجام نمیدهند؛ ولی اطلاعاتی از خودشان به جا میگذارند. در این نوع سی آر ام، از تکنولوژی برای مدیریت مرزهای سازمان، هم در رابطه با مشتری و هم شرکای تجاری استفاده می شود و هر نوع داده و اطلاعاتی که از مرزهای سازمان عبور می کند توسط این سیستم مدیریت می شود. از این رو در یک شرکت بیمه km با فرآیندها خلق ارزش از داراییهای نامحسوس سازمان مربوط میشود. هر مشتری با مشتری دیگر متفاوت است و خلق و خوی خاصی دارد.