مدیریت ارتباط با مشتری از نگاه کاتلر

همانطور که در شکل زیر نشان داده شده مدیریت ارتباط با مشتری CRM شامل مولفه مشتری، ارتباط سایت highcrm و مدیریت است. برای برقراری رابطهای معنادار با مشتری، باید از شیوههای دوطرفه استفاده کنید. شرکتها از قالبها برای خبرنامهها، ایمیلها، متنها، قیفهای فروش، پشتیبانی و بسیاری بخشهای دیگر استفاده میکنند. انتخاب یک سیستم مدیریت ارتباطات با مشتریان، به شما اجازه میدهد تا بالاترین سطح پاسخگویی و پشتیبانی را به مشتری ارائه دهید و حس اطمینان و وفاداری را در ذهن مشتری ایجاد کنید. خودکارسازی در ارتباطات با مشتری، به کارشناسان پشتیبانی اجازه میدهد تا بر روی درخواستهای پیچیدهتر و مشکلات حادتر تمرکز کنند. یکی از ویژگی های برجسته انواع CRM ها که در نرم افزارهای مدیریت رضایت مشتری تعبیه شده است بخش خودکارسازی یا اتوماسیون است که برخی از بخش های ارتباط با مشتری را با سرعت بیشتری انجام میدهد.

ایجاد ارتباطاتی مستحکم و عمیق با هدف ایجاد درگیری و تعامل در سطح بالا است و بدین منظور روشهای مختلفی وجود دارد. روشهای زیادی برای دریافت بازخورد وجود دارد که شبکه اجتماعی، نظرسنجیهای درون اپلیکیشن، فرمهای ثبت بازخورد و فرم کامنت در وبسایت از جمله بهترین گزینهها هستند. شبکه اجتماعی یکی از روشهای عالی برای ایجاد ارتباط به صورت دوطرفه است. محتوای شما از مطالب بلاگ گرفته تا کیس استادیها، وایت پیپرها، پستهای شبکه اجتماعی، خبرنامهها، لندینگ پیجها و سایر موارد، فرصتی است تا مستقیما با مخاطبین خود و دغدغههای آنها ارتباط برقرار کنید. بعضی از مشتریان ممکن است تماس تلفنی، چت یا ارسال پیام در شبکه اجتماعی را نسبت به سایر روشها ترجیح دهند.

سطح ابتدایی از سازماندهی را برای آنها فراهم کنید تا از ابتدا شروع به کار نکنند و به آنها اجازه دهید با گزارشهایی که از قبل پر از داده هستند، شروع به کار کنند. اکثر مشتریانی که به مشتریان ثابت مبدل می شوند افرادی هستند که در ابتدای خریدشان اعلام نارضایتی دارند اما با رسیدگی به موقع و صحیح برای رفع مشکل آنها حتی اقدام به خرید دوباره می کنند. اطلاعات جمع آوری شده مشتریان به دانش های سازمانی مبدل می گردند که از آنها به منظور برتری یافتن بر رقبا در جهت دستیابی به موقعیت های بازار، استفاده می گردد. CRM مشارکتی عبارتی است که به منظور توصیف همسویی استراتژیک و تاکنیکی سازمان های مجزا در زنجیره تامین به منظور شناسایی، جذب، حفظ و نگهداشت و توسعه مشتریان سودآورتر بکار می رود.

به عنوان مثال خریدارهای راضی را در نظر بگیرید، آن ها از سازمان یا تولیدکننده ای که رفتاری حرفه ای و محصولاتی با کیفیت مطلوب ارائه میدهد تصویری روشن و جذاب دارند. پیگیری در واقع تکمیل کننده حلقه یک معامله تجاری است که به شما اجازه میدهد خشنودی مشتری را در سطح بالایی حفظ کنید. ماژول بازاریابی آن برای بازاریابی ساده است و با یک ویزارد، کل فعالیت قابل کنترل است و یک ایجاد کننده ایمیل جامع دارد. برای استفاده از نرم افزارهای crm باید با اصطلاحات رایج در آن آشنا شوید. برای اینکه بتوانید در مورد خرید یک نرم افزار crm خوب، تصمیم نهایی را بگیرید، قبل از هر چیز باید بدانید که آورده نرم افزار سی آر ام، برای سیستم کاری شما چیست. برای ایشان و مجموعه گروه مدیریت ارتباط با مشتری آرزوی توفیق و خدمت بیشتر دارم. بسیاری از محققین و پژوهشگران مدیریت ارتباط با مشتری CRM را حلقه واسطه بین مردم، فرآیندها و تکنولوژی مدیریت ارتباط با مشتری می دانند.CRM ترکیبی از مردم، فرآیندها و تکنولوژی است برای دستیابی به درک روشنی از مشتریان سازمان و رویکردی یکپارچه بر مدیریت روابط است با تاکید بر ایجاد و توسعه روابط هرچند بیشتر با مشتریان. را برای بهبود رضایت مشتری به کار ببندد.

متأسفانه متخصصان و مدیران فروش، بهندرت در قابلیتهای این سیستم، پتانسیلی برای رشد شرکت مییابند. 1. CRM به عنوان نرم افزار پایگاه داده: نرم افزارهای پایگاه داده صرفا برای داشتن داده های خامِ مشتریان مورد استفاده قرار میگیرند و بیشتر در بر دارنده ی داده های آماری هستند. حتی افرادی که ارتباطشان با سازمان منجر به خرید نشده است، زمانی که با نوع برخورد و پیگیریِ موجه و صمیمانه ی مسئولان سازمان مواجه شوند این سازمان را به عنوان برندی خاص در نظر میگیرند و امکان اینکه به مشتریان بالفعل تبدیل شوند بسیار بالا میرود. برنامههایی که مشتریان وفادار شرکت را هدف میگیرند و منافع مورد علاقه آنها را افزایش میدهند، معمولا مشتریان جدیدی را نیز جلب میکنند. با افزایش روز افزون رقبا، کسب و کارها نباید از کنار مشتریان به راحتی رد شوند. نرم افزار CRM یک سیستم ویژه با یک هدف اصلی است و آن چیزی نیست جزء بهبود روابط با مشتریان از طریق ارائه ابزارهای هوشمند به کسب و کارها برای توسعه موثر و موفق استراتژی ها. 5. با توجه به چرخه ی عمر مشتری فرآیندهای مطلوب و تکنیک های موثری را برای مدیریت افزایش این دوره ی بقا ارائه میکنیم.

به طور کلی در هر دیدگاهی و در هر سازمانی مدیریت ارتباط با مشتری اصلی است که به افزایش رضایت مشتری و جذب و نگهداری وی اشاره دارد. پاین نیز CRM را به سه نوع تقسیم می کند: عملیاتی، تحلیلی و مشارکتی و همچنین به CRM استراتژیک CRM e و بازاریابی رابطه ایی با شرکا نیز اشاره می کند. نرم افزار CRM تقریبا همه جا کاربرد داره؛ از بازاریابی و فروش بگیرید تا پشتیبانی و HR. پیامرسانی فعال باعث کاهش فشار تیمهای راهنما و پشتیبانی میشود. مزیت سیستم CRM این است که کار کاغذی و دستی بسیار کمتری انجام میگیرد که تعداد کارکنانی که باید نظارت شوند را کاهش میدهد.

ممکن است یک قرارداد مرتبط با این فرصت را مشاهده کنید که در انتظار امضا می باشد و یا یک ماموریت برای یکی از بازاریابان فروش شما برای پیگیری موجود می باشد بنابراین تماس را به فرد مورد نظر انتقال می دهید. 7. از تکنولوژی های موجود یا قابل استفاده استفاده میکنیم. با استفاده از کوئری های جستجو یا فیلترهای موجود در نرم افزار CRM، لیست مشتریان را بر اساس آخرین باری که با آن ها تماس گرفته شده، مرتب کنید. در بازار امروز، معروفترین نرم افزار فروشگاهی دشت همکاران سیستم است که با توجه به کاربردهای گسترده و کاربری آسان، محبوبترین نرم افزار فروشگاهی بین کسبوکارهای مختلف است. تمام ویژگی های HubSpot CRM رایگان است و تمام کاری که باید انجام دهید این است که حساب HubSpot خود را ایجاد کنید و داده هایتان را وارد کنید و سیستم را مدیریت کنید. قبل از هر گونه معامله ای با این نوع مشتریان ، باید مانند یك دوست با ایشان رفتار كرده و تنش عصبی آنها را فرو نشاند. این نرم افزار در مقایسه با سایر نرم افزارهای مدیریت ارتباط مشتری (مانند Microsoft Dynamic و Salesforce) نسبتا جدید است. اجرای فرآیند ارتباط با مشتری حول محور Happy Call ، از دیگرامکانات نرم افزار سروشان بوده و از اهداف این بخش از نرم افزار ، می توان به سنجش میزان رضایت مشتری و نیز سنجش میزان صداقت پرسنل خدمات ، تکنسین ها و نمایندگان خدمات پس از فروش یک سازمان اشاره نمود .

شاید بتوان گفت که هر سازمانی با توجه به محصول و خدماتی که ارائه میدهد و رویکرد و تفکر مدیریت سازمان، تعریف مشخصی از CRM دارد و در این بین هم راستا بودنِ تعریفِ افرادِ یک سازمان از CRM باید مد نظر قرار گیرد. 4. CRM به عنوان بخشی از بازاریابی: CRM یک دپارتمان اساسی و اصلی است و باید به عنوان یک اصل سرلوحه ی هر دپارتمان دیگر باشد. وجود قالب های مشخص و امکان پاسخگویی خودکار، می تواند بخشی از فشار موجود را کاهش دهد. پس تلاش کنید که قیف فروشتان را پر از مشتری احتمالی کنید و هرزمان که دیدید تعداد مشتریانتان در حال کاهش است بر تلاشتان بیفزایید و نگذارید که قیف تان خالی شود. برای مثال، شما میتوانید در خصوص بهروزرسانی و عدم دسترسی موقت به سرویس در آینده به مشتریانتان پیام بدهید، تا درخواستهای پشتیبانی تا حد قابل توجهی کاهش یابد.

با این همه، دست یابی به این اهداف برتر و حفظ مشتریان تنها در صورتی امکان پذیر خواهد بود که کسب و کار شما تا جای ممکن و در بالاترین حد توان خود، کوشا باشد. با بهره گیری صحیح و اصولی از فناوری اطلاعات، تشخیص و مدیریت مشتریان به بهترین وجه امکان پذیر می گردد اما یک مشتری خوب که سود بیشتری را با منابع کمتر ارائه می دهد همیشه نادر است. محتوای شما چگونه به دست مشتریان می رسد. برای به دست آوردن وفاداری مشتری، مهم ترین امر به دست آوردن رضایت مشتری میباشد. از این طریق به آنها نشان میدهید برای ترجیحات آنها اهمیت قائل هستید و در هر زمان و پلتفرمی که نیاز باشد، از آنها پشتیبانی خواهید کرد. قالبها به تیم شما کمک میکنند تا به شکل آسانتری با مشتریان در ارتباط باشند و مطابق با چهارچوبهای برند پشتیبانی لازم را ارائه دهند. آنها باید باور كنند كه خدمات شما نسبت به كسانی دیگر از امتیازات بیشتری برخوردار است و نیاز ایشان را برطرف می كند. را داشته باشید. این شرکت امکانات دیگری همچون جلسات، پیام ها، دنباله ها، ابزار ایجاد محتوا، بازاریابی ایمیلی، مجموعه رسانه های اجتماعی، داشبورد تجزیه و تحلیل بازاریابی را ارائه می دهد که رایگان نیست و برای داشتن آنها باید پول پرداخت کنید.

استفاده از این فناوری مشکلاتی مانند مدیریت اطلاعات، نگهداری از آنها در سرور و تامین امنیت آنها را کاهش داده یا حتی از بین میبرد. مدیریت ارتباطات با مشتریان میتواند کار پیچیده و دشواری باشد، اما با استفاده از تکنولوژی مناسب میتوانید این پیچیدگی را کاهش دهید. در بازارهای کنونی که رقابت سازمان ها بسیار پیچیده تر از پیش شده است و وفاداریِ مشتریان در گروی میزان خدماتی ست که از سازمان میگیرند، صرف هزینه و زمان برای داشتن سیستم مدیریت ارتباط با مشتری گریزناپذیر است. در نتیجه از این خروجی میتوان برای بهبود کیفیت ارائه محصول و خدمات، ارتقا رضایت مشتریان، تغییر در استراتژی های مدیریت و بازاریابی و سایر عرصه های مدیریت محصول و خدمات بهره برد.

این بازخوردها همچنین یک مسیر را برای نوآوریهای بیشتر ایجاد میکنند و میتوانید متوجه شوید چه چیزی برای مخاطبین شما از بیشترین اهمیت برخوردار است. سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) یک راهکار، یک استراتژی و یک ابزار منحصر به فرد برای افزایش فروش و رضایت مشتریان است. CRM تحلیلی با اخذ، ذخیره سازی، استخراج، یکپارچه سازی، پردازش، تعبیر و تفسیر، توزیع، استفاده و گزارش دهی داده های مشتریان در جهت تقویت و افزایش ارزش مشتری و سازمان تمرکز دارد. به دو شکل میتوان ارزیابی انجام داد: با وزن دهی به فاکتورهای مختلف، بدون وزن دهی به فاکتورها. چرا که با داشتن اطلاعات ارزشمند از مشتریان، با نوع بازار هدف و نتایجی که تا کنون به آن دست یافته ایم آشنایی داریم؛ و همچنین با توجه به ماموریت و استراتژی اساسی سازمان میتوانیم تا حد زیادی آینده ی فعالیت ها و دستاوردهای سازمان را جهت دهی کنیم. از طرفی پیشرفت ارتباطات، تکامل عصر اطلاعات و ظهور ابزارهای جدید ارتباطاتی، سازمانها را با انبوهی از مشتر یان متفاوت و همچنین با گزینههای انتخابی بسیاری مواجه ساخته که نتیجه آن اختیار بیشتر مشتریان و بیثباتی بازار است. در دوره آزمایشی میتوانید ویژگیهای نرمافزار، سادگی استفاده از آن، قابلیت پیادهسازی نیازهای شما و تمام مواردی که در روند پیشرفت به شما کمک می کنند را بررسی نمایید.

مشتریان شرکتی که خدماتی با پشتیبانی مطلوب ارائه میدهد را به یاد میسپارند و خود در راستای تبلیغات برند سازمان نقش عمده ای ایفا میکنند. ارتباطات چند کاناله از امکان شخصیسازی پشتیبانی میکنند و به شما اجازه میدهند تا سوابق خرید و پشتیبانی هر مشتری را ببینید. ۵ نیروی رقابتی پورتر را مطالعه نمایید. به همین دلیل، سازمانهای ارتباطاتی، راه حل های داده کاوی را برای دستیابی به مزیت های رقابتی استخراج میکنند. شما باید به فکر ایجاد یک مزیت رقابتی برای مشتریان باشید که بهخاطر این مزیت شما را به دیگران ترجیح دهند. این کار می تواند باعث ترغیب مشتریان قدیمی برای آنکه ثبت نام قطعی انجام دهند شود. پشتیبانی از مشتریان نیز اصلی است که با داشتن هرکدام از انواع CRM چه به لحاظ استراتژیکی و چه به لحاظ نرم افزاری از قلم نمی افتد و باعث پیگیری رضایت مشتری و ترغیب وی به خرید مجدد میشود. این شگرد باید با در نظر داشتن CRM در هر دو رویکرد نرم افزاری و استراتژیکی مورد توجه قرار گیرد. پیگیر بودن یک برند، احساس اطمینان را در ذهن مشتری ایجاد میکند و باید بعد از تراکنش مالی نیز ادامه داشته باشد. بدون ورود دادهها و استفادهی کارمندان به صورت مستمر (و درست) از سیستم، چیزی جز گزارشهای تاریخگذشته و سابقهی حساب غیرقابل اطمینان برایتان نمیماند.