سفارش و انجام در قلب یک تجربه ،ید استثنایی است. سیستم های مدیریت سفارشات نسل بعدی مشتری محور و یکپارچه با دفتر جلو هستند. چرا؟ زیرا لحظاتی که این سیستم ها هماهنگ می کنند می توانند مشتریان را آزار دهند یا شگفت زده کنند. آنها به تعیین اینکه آیا مشتری یک تراکنش را تکمیل می کند و به یک مشتری وفادار تبدیل می شود یا روی رقابت کلیک می کند کمک می کند. در اینجا جایی است که باید تلاش های خود را متمرکز کنید – و چند ترفند مقرون به صرفه انجام دهید – تا یک تجربه مدیریت سفارش درخشان را ارائه دهید.
گزینه های حمل و نقل / تحویل انعطاف پذیر را ارائه دهید
در دنیای تجارت الکترونیک، چیزهای کمی بالاتر از هیجان دریافت بسته در آستان شماست. برای مشتریان، تحویل موفقیت آمیز خط پایان پیش بینی شده را نشان می دهد. برای مشاغل، انجام سفارش به م،ای سودآوری و تداوم است. مدیریت سفارش چیست؟ این همه چیز است که این تجربه را ممکن می کند.
مصرف کنندگان و ،یداران B2B انتظار دارند که کل فرآیند سفارش، از پرداخت تا تحویل، یکپارچه کار کند. آنها همچنین خواهان شفافیت کامل در مورد وضعیت سفارش خود هستند، از جمله مکان فعلی آن، زمان مورد انتظار رسیدن آن، و جزئیات مربوط به هرگونه مشکل در حمل و نقل. اگر محصول نیازهای آنها را برآورده نمی کند، آنها خواهان بازگشت بدون دردسر هستند. سیستم مدیریت سفارش من،، برآوردن این انتظارات را آسان می کند.
بعد از تسویه حساب چه اتفاقی می افتد؟
پس از اینکه مشتری روی دکمه ،ید کلیک کرد، یک رقص پیچیده شروع به انجام سفارش می کند. ویترین ها ممکن است با 39 سیستم مختلف برای تکمیل این بخش از سفر مشتری تعامل داشته باشند. رایج ترین انواع سیستم ها عبارتند از مالیات، پرداخت، تقلب، مدیریت موجودی، حسابداری، برنامه ریزی منابع سازم، (ERP) و حمل و نقل. در اینجا برخی از مراحل کلیدی است که باید در هر فرآیند مدیریت سفارش موثر گنجانده شود:
1. دید دقیقی از تعداد موجودی ها داشته باشید
مشتریان تقاضای انعطاف پذیری در حمل و نقل و تحویل دارند – از تحویل یک ساعته و آ، هفته تا تحویل در فروشگاه و تحویل در روز بعد. در مورد توانایی خود برای برآورده ، این انتظارات پیشاپیش باشید. گزینه هایی را که ارائه می کنید به وضوح در هر صفحه محصول نمایش دهید تا مشتریان قبل از بررسی، بدانند چه چیزی ارائه می دهید.
اطلاعات دقیق در دسترس بودن محصول از جمله مکان را ارائه دهید
نمایندگی های خدمات و نمایندگان فروش در خط مقدم تجربه مشتری هستند. آنها باید به مشتریان در سفارشات خود کمک کنند و کل تعامل را یکپارچه کنند. این نیاز به ابزارهای من، برای کاهش زمان رسیدگی به تماس، افزایش کارایی، و مشاهده کامل سفارش ها به نمایندگان دارد. فناوری باید به آنها کمک کند تا از طرف مشتریان سفارش دهند و در صورت ،وم تغییراتی در حمل و نقل و تحویل در سفارشات موجود ایجاد کنند.
با یک سیستم مدیریت سفارش شروع کنید
پس از انتخاب، بستهبندی و آمادهسازی اقلام برای ارسال، پرداخت انجام میشود و کالا در نهایت به دست مشتری میرسد. این مرحله نهایی فرآیند به ،وان تحویل آ،ین مایل شناخته می شود. با یک سیستم مدیریت سفارش منعطف و یکپارچه، انجام آ،ین مایل شما سریع، قابل اعتماد و شفاف است. حتی می تو،د از این مرحله برای راه اندازی تلاش های بازاریابی جدید استفاده کنید. به ،وان مثال، هنگامی که مشتری مبل جدیدی را که سفارش داده است دریافت می کند، می تو،د یک ایمیل شخصی برای او ارسال کنید که میز یا صندلی های انتهایی مطابقت را پیشنهاد می کند.
مقالات پرطرفدار
3 راه برای ایجاد خط مشی محصول مسئولانه برای دنیای متنوع
گزینه های حمل و نقل سریع و انعطاف پذیر برای جلب وفاداری و اعتماد مشتری بسیار مهم هستند. در حقیقت، 57 درصد از مصرف کنندگان گفت که تحویل یک روزه آنها را به یک برند خاص وفادارتر می کند. و ،یداران B2B اکنون انتظار گزینه های مشابه را دارند: سال 2020 شاهد الف 44 درصد افزایش جه، در سفارشات آنلاین B2B هنگامی که سیستمهای مدیریت حمل و نقل و سفارش شما یکپارچه میشوند، دادههای سفارش به سرعت و به راحتی به اشتراک گذاشته میشوند – که به م،ای تحویل سریعتر برای مشتریان و هزینههای عملیاتی کمتر برای ،بوکار شما است.
4. محصول را تحویل دهید
6 دقیقه مطالعه
با مدیریت سفارش عالی، تجربه مشتری را تغییر دهید
وقتی صحبت از مدیریت موجودی می شود، یک نمای واضح به شما کمک می کند محصول را بهینه کنید و در هزینه خود صرفه جویی کنید. شما قادر خواهید بود از اشتباهات پرهزینه ای مانند عدم موجودی، اضافه موجودی، انتخاب اشتباه و ارسال اشتباه جلوگیری کنید. این همچنین شانس شما را افزایش می دهد که بتو،د قفسه ها را انبار کنید و کالاها را به سرعت و به درستی تحویل دهید.
2. مسیریابی سفارش را بررسی کنید
مقالات تجاری را فقط برای شما در صندوق ورودی خود انتخاب کنید
<،on name="Subscribe" cl،="wp-block-salesforce-blog-newsletter-signup__submit btn btn-lg btn-primary form-subscribe-modal-open">
ثبت نام کن ،on>
مشتریان باید بتوانند وضعیت سفارش را بررسی کنند و بهروزرس،ها را از طریق متن یا ایمیل دریافت کنند. آنها همچنین باید بتوانند جزئیات حمل و نقل را در صورت نیاز تغییر دهند. بازپرداخت ها نیز باید خودسرانه باشد و به مشتریان امکان می دهد بر،ب های برگشتی را چاپ کنند و نحوه و مکان بازگرداندن اقلام را انتخاب کنند. این به آنها کنترل بیشتری بر تجربهشان میدهد و به شما کمک میکند تا هزینههای مرتبط با خدمات مشتری و پشتیب، را کاهش دهید. هر گزینه سلف سرویسی که ارائه می دهید به م،ای تماس های پشتیب، کمتر و درآمد بیشتر است.
توانمندسازی نمایندگان خدمات و نمایندگان فروش
سیستم های مدیریت سفارش معمولاً در بخش تدارکات یک شرکت به دفتر پشتیبان منتقل می شدند. اما این در یک اقتصاد مشتری محور که مدیریت سفارش در تجربه کلی مشتری بسیار مهم است، کار نمی کند.
6 دقیقه مطالعه