گارتنر می‌گوید خریداران Martech تنها از 42 درصد از پشته فناوری خود استفاده می‌کنند

برای مثال Salesforce به تازگی خود را معرفی کرده است جن پلتفرمی که تمام ،اصر سفر مشتری را گرد هم می‌آورد و بینش‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را به نقش‌های رو به رو مشتری می‌رساند. صفحه شماره گیری و Genesys همچنین روی هوش مصنوعی به ،وان آینده CX شرط بندی کرده اند.

در واقع، تغییر به عملیات مبتنی بر ابر برای تجربه مشتری باعث شده است بسیاری از ،یداران از فروشندگان قدیمی که راه حل های دست و پا گیر ارائه می دهند دور شوند. در عوض، فروشندگان فناوری ترجیح مشتریان خود را برای ابزارهای ساده ای که از هوش مصنوعی و اتوماسیون برای ارائه صرفه جویی و کارایی استفاده می کنند، گزارش کرده اند.

“CMO ها گزارش دادند که در سال 2022 یک چهارم کل بودجه هزینه های بازاریابی خود را به فناوری های بازاریابی اختصاص داده اند.” بنجامین بلوم، معاون تحلیلگر در بازاریابی گارتنر تمرین.

بلوم می‌گوید: «با وجود بودجه‌های آشفته در سال‌های گذشته و بادهای مع، اقتصادی فعلی، سرمایه‌گذاری‌های فناوری یک اولویت برای CMOها است و اثبات بازگشت سرمایه (ROI) آن‌ها بیش از همیشه ضروری است.

نتایج نشان می‌دهد که گستردگی ابزارهای فروشندگ، مانند Salesforce، HubS،، Adobe و دیگران برای شرکت‌هایی که دارای زمان و پول نقد هستند، بسیار زیاد است، که بسیاری از آنها آغاز شد با کاهش تقاضای مصرف کننده و تز،ل اقتصاد، دریچه ها را از بین ببرند.

با این حال، چالش‌های مرتبط با استفاده ناکافی از مارکت، مانند مدل‌های تجاری جدید و اختلال در سفر مشتری، نشان دادن ارزش فناوری را برای بازاریابان دشوار می‌کند.»

گارتنر همچنین گفت که کاهش 16 درصدی در استفاده کلی از مارکت در دو سال گذشته را می توان به میزان قابل توجهی همپوش، بین راه حل های فناوری بازاریابی (30 درصد از پاسخ دهندگان)، مشکل در شناسایی و جذب استعدادها برای ایجاد پذیرش/استفاده نسبت داد (28). %)، و پیچیدگی/گسترش ا،یستم فناوری بازاریابی (27%).


منبع: https://www.cxtoday.com/crm/martech-buyers-are-only-using-42-percent-of-their-tech-stack-says-gartner/یک نظرسنجی جدید گارتنر نشان می‌دهد که بازاریابان تنها از ۴۲ درصد از قابلیت‌های موجود در مجموعه فناوری بازاریابی خود استفاده می‌کنند که نسبت به ۵۸ درصد در سال ۲۰۲۰ کاهش یافته است.