طبقه بندی به شرکت شما واژگان مشترکی می دهد

در اینجا نحوه عملکرد آن آمده است

در اینجا چند مرحله وجود دارد که می تو،د برای پیاده سازی یک سیستم طبقه بندی در سراسر شرکت خود بردارید:

طبقه‌بندی موفق‌ترین راه برای شرکت‌ها برای تنظیم پیام‌ها و توصیه‌ها برای محصولاتی برای ،ید یا فیلم‌هایی است که ممکن است بخواهید تماشا کنید.

با صدای بلند و مکرر پخش شود: بسیاری از همکاران از طریق شفاهی به ما مراجعه می کنند، اما مسئولیت بشارت بر عهده تیم ماست. ما یک سری ویدیوی کوتاه داریم که توضیح می دهد تا،ونومی چیست و چه می کند. ما نحوه استفاده از آن را برای تجربه دیجیتال خود نشان می‌دهیم و نشان می‌دهیم که تیم‌های دیگر چگونه از آن استفاده می‌کنند.

قبل از اینکه تیم‌ها در سراسر شرکت شما به طور همزمان شروع به ارائه سیستم‌های طبقه‌بندی رقیب کنند، ابتدا با ایجاد یک طبقه‌بندی به خودتان لطف کنید. می تواند در تبدیل شدن به یک مرجع قابل اعتماد بسیار کمک کند. در حالی که ما از نزدیک با تیم‌های مدیریت داده‌مان کار می‌کنیم، تیم Taxonomy ما واقعاً کمک کرده است تا شرکت ما به همان زبان صحبت کند.

چگونه توسعه طبقه بندی خود را شروع کنید

طبقه بندی مجموعه ای از اصطلاحات یا بر،ب ها برای سازماندهی اطلاعات است. یک ،ب و کار از طبقه بندی برای طبقه بندی محتوای خود استفاده می کند. این امر جستجوی اسناد و فایل های من، را بسیار آسان تر می کند.

تصویر ،شتین

چگونه یک زبان مش، به شرکت ها سود می رساند

در حالی که پسر عموی من به سرعت خود را تنظیم کرد و “تکنولوژی” را به واژگان خود اضافه کرد، من متوجه شدم که بسیاری از ما در تیم های بازاریابی و فروش Salesforce آنقدرها هم چابک نیستیم. برخی از ما از اصطلاحات “تکنولوژی” یا “فناوری” و برخی از “تکنولوژی پیشرفته” استفاده می کنیم. و این فقط در دو بخش از یک شرکت با 75000 کارمند است.

به هسته برسید: کارشناسان من، را برای دسته بندی های خود بیابید. آنها ممکن است در چندین بخش باشند، بنابراین ممکن است مجبور شوید چند در را بکوبید. اطمینان حاصل کنید که پول با آن شخص/گروه متوقف می شود و آنها در آن موضوع مرجع هستند.

قبل از اینکه تیم‌ها در سراسر شرکت شما به طور همزمان شروع به ارائه سیستم‌های طبقه‌بندی مشابه کنند، ابتدا با ایجاد یک طبقه‌بندی به خودتان لطف کنید.

تصویری از ص،ه آبی


منبع: https://www.salesforce.com/blog/what-is-a-taxonomy/

تا جایی که ممکن است از لیست های خارجی استفاده کنید: استانداردهای مورد قبول صنعت زیادی وجود دارد، مانند کدهای کشور ISO و کدهای صنعت SIC. چرا چرخ را دوباره اختراع کنیم؟ انحراف از منابعی مانند این فقط کار بیشتری را برای خود ایجاد می کند.

تیم Taxonomy ما گروه‌ها را در سراسر شرکت راهنمایی می‌کند که از چه عباراتی استفاده کنند و چگونه از آنها هنگام طبقه‌بندی محتوای خود استفاده کنند. این سیستم طبقه بندی طبقه بندی یا در برخی کاربردها واژگان کنترل شده نامیده می شود. اصطلاحات تا،ونومی به ،وان ابرداده در نظر گرفته می شوند. به عبارت دیگر، آنها به صورت عمومی قابل مشاهده نیستند اما در پشت صحنه برای سازماندهی محتوا کار می کنند.

سیستم های طبقه بندی همکاران خود را درک کنید: همکاران من اغلب دسته بندی های طبقه بندی خود را در خلاء ایجاد می کنند زیرا آنها نیاز دارند. اما انطباق با سیستم شرکت ما بسیار مهم است و آنها معمولاً از اینکه تیم دیگری قبلاً کار را برای آنها انجام داده است، احساس آرامش می کنند.

برای مثال، در این مقاله اصطلاح طبقه‌بندی «فرهنگ داده» به آن اطلاق می‌شود، زیرا ما در مورد داده صحبت می‌کنیم. اگر می‌خواهید مقالات وبلاگ بیشتری درباره فرهنگ داده‌ها پیدا کنید، کافی است دکمه‌ای را که در بالای این مقاله می‌گوید «فرهنگ داده» انتخاب کنید.