کاربرد پلنیوم باکس-هواسازاتاق تمیز-آژند کلین روم

درچه های اسلوت همراه با پلنیوم باکس بر روی سقف کاذب نصب می شوند بدون اینکه هیچ پیپی مشاهده شود، از جعبه های پلنیوم برای تجمع هوا در پشت دریچه استفاده می شود که هوا را آرام و به صورت یکنواخت منتشر می کند. پلنیوم باکس با عایق پلی‌اورتان پلنیوم باکس‌ها تجهیزاتی هستند که با ضخامت‌های متفاوت ورق گالوانیزه تولید و پشت دریچه‌های خطی نصب می‌گردند. باکس تبدیل پشت دریچه ای براساس تسهیل و تسریع اتصال کانالهای گرد فلکسی بل به انواع تجهیزات کانالی از قبیل پلنیوم، دریچه های هوا و دمپرها ساخته می شوند. ابعاد استاندارد این طوقه ها و نیز ساختمان آنها به نحوی است که با ابعاد کانالهای فلکسی بل مطابقت داشته و امکان نصب بدون مشکل را فراهم می آورد. با استفاده از جعبه تنظیم هوا دارای دریچه هوا دیگر نیازی به خرید و هزینه نصب جداگانه انواع دریچه نبوده و منجر به کاهش هزینه خواهد شد.

پلنیوم باکس بسته به سفارش مشتری در انواع و مشخصات گوناگون طراحی می شود و نیاز به دانستن شرایط مشتری برای محاسبه پلنیوم باکس است. مهم ترین کاری که پلنیوم باکس انجام می دهد پخش یکپارچه و یکسان هوا در طول مسیر پیش رو است. پلنیوم باکس جعبه هوا چیست ؟مشخصه های دیگری چون ضخامت و طول و عرض نیز در ساخت پلانیوم باکس اهمیت دارند. بسته به محیط، عوامل محیطی و شیوه عملکردی که از خود به اجرا می گذارند، آن ها را در ابعاد و سایزهای مختلف تولید می کنند.

  • می توانید آن را بر اساس شرایط فضای سقف کاذب و میزان طول و عرض دریچه های خطی و اسلوت از جنس گالوانیزه سفارش دهید.
  • پلنیوم باکس ها معمولا در طول بالا با ورودی های گرد به فواصل حداکثر ۱/۲متر پشت دریچه های خطی نصب می شوند.
  • بین دمای فضای سقف کاذب و و بدنه ی پلنیوم باکس از هرگونه تبادل دمایی جلوگیری می کند.
  • از این محصول عایق شده میتوان در اماکن تجاری بزرگ و سالن های سینما و رستوران و بیمارستان و برج های مسکونی بزرگ استفاده کرد.
  • شیوه اتصال هر کدام از انواع جعبه تنظیم هوا بر روی دیوار، سقف و سقف کاذب با یکدیگر متفاوت بوده و نیازمند ایجاد ساپورت‌گیری و اتصالات خاص خود خواهد بود.

پلنیوم باکس های پیش عایق شده قیمتی ارزان تر از نمونه گالوانیزه دارند و سرعت ساختشان بسیار بالاتر می باشد. با توجه به میزانِ طول پلنیوم باکس،امکانِ تعبیه ی یک تا چند ورودیِ هوا در بدنه ی آن وجود دارد. نصب پلنیوم باکس ها به روش های متفاوتی مانند نصب روی شاسی فلزی نصب روی سازه سقف های کاذب خشک (کناف و…) و نصب توسط ساپورت گیری از سقف (گوشواره جهت اتصال راد های ساپورت گیری در محل کارخانه قابل نصب است) قابل انجام است.

از آنجاییکه دریچه اسلوت بصورت دکوراتیو و در طول های بالا کار می شوند و امکان هوادهی یکنواخت در طول بالای دریچه وجود ندارد. استفاده از پلنیوم باکس به منظور ایجاد اختلاط کافی هوا و توزیع یکسان هوا به صورت طولی، امری لازم و ضروری است. پلنیوم باکس ها معمولا در طول بالا با ورودی های گرد به فواصل حداکثر 72 متر پشت دریچه های خطی نصب می شوند. در واقع پلنیوم باکس ها جهت استفاده بهینه از هوا و هدایت هوا به سمت خروجی ها و یا ورودی ها مورد استفاده قرار می گیرد. همان طور که مطالعه کردید این محصول وسیله ای پرکاربرد برای استفاده در ساختمان ها می باشد که در طول و اندازه های متفاوت به صورت ساده از جنس گالوانیزه و هم به صورت پیش عایق تولید می شود.

امکانات پلنیوم باکس

به طور کلی این محصول همانند هواساز اتاق تمیز کاربرد موثری در کانال باکس تهویه هوا دارد. به صورت خلاصه باید گفت انواع پلنیوم باکس، یا همان باکس توزیع هوا، وسیله ای پرکاربرد برای استفاده در تهویه ساختمان ها می باشد. مدلهای مختلف این تجهیز در اندازه های متفاوت به صورت ساده از جنس گالوانیزه و آلومینیوم هم به صورت پیش عایق تولید می شود.

پلنیوم باکس جعبه هوا چیست ؟

از پلنیوم باکس عایق شده برای سینماها، امکان تجاری، بیمارستان‌ها و … می‌توان استفاده کرد. ⊕ جهت مشاهده قيمت انواع پلنیوم باکس در ابعاد مختلف از فرم زير استفاده نماييد. استفاده از عایق الاستومری جهت افزایش کارایی و جلوگیری از انتقال صدای شبکه هوارسانی در کنار هدر رفت انرژی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. ☆ دراین سیستم پلنیوم پیش عایق ، دریچه ها قابلیت جابجایی دارند و کاملا مناسب فضاهایی با سقف تایلی است که عموما محل خروجی هوا با شبکه های سقف تناسب ندارند.

استفاده از پلنیوم باکس ها در ساختمان ها به منظور توزیع و اختلاط یکسان هوا، پخش هوا و تعدیل فشار خروجی هوا در تمام نقاط دریچه های خطی و اسلوت استفاده می شود. جنسپلنیوم باکس از ورق گالوانیزه به ضخامت نیم میلی متر به بالا و بر اساس شرایط فضای سقف و نیز طول و عرض دریچه ها ساخته می شوند. در بدنه ی داخلی یا خارجی این جعبه های توزیع هوا از عایق الاستومری استفاده می شود. پلنیوم ها با توجه به نیاز محیط در دو نوع گالوانیزه و یا آلومینیومی ساخته می شوند. استفاده از ضخامت مناسب و عایق های حرارتی و صوتی استاندارد مهمترین پارامترهای در طراحی این وسیله کاربردی هستند. پلنیوم باکسها تجهیزاتی هستند که با استفاده از ضخامت های متفاوت ورق گالوانیزه تولید می شود و پشت دریچه های خطی نصب می گردند .

این نوع از طراحی پلنیوم باکس باعث می‌شود که بتوان آن را برای هر محیطی استفاده کرد. از طرفی این نوع از پلونیم‌ها را به‌ راحتی می‌توان به عایق‌های صوتی و حرارتی مجهز کرد، در واقع این مدل از باکس‌ها برای انتقال هوا مورد استفاده قرار می‌گیرند. محیط بیرون دریچه‌های اسلوت را به شکل خطی و طولانی طراحی می‌کنند، همچنین شیارهای داخلی این دریاچه‌ها نشان‌دهنده تعداد واحد دریچه اسلوت می‌باشد.

کارایی جعبه تنظیم هوا با عایق الاستومری

کاربرد پلنیوم باکس-هواسازاتاق تمیز-آژند کلین روم