چگونگی یک ارتباط خوب با مشتری

سرنخ: سرنخها، مشتریان بالقوهای هستند که باید بیشتر به آنها توجه کنید، چرا که ممکن است در آینده تبدیل به مشتریان بالفعل شوند. این اشخاص میتوانند مشتریها، سرنخها، مخاطبین و دهها دسته دیگر باشند که هر کدام اطلاعات درخواستهای خاص خودشان را دارند. مدیران معمولا بعد از اینکه حسابی با فرایندهای فروش خودشان سروکله زدند شروع به جست و جو درباره اینکه «بهترین نرم افزار CRM چیست» میکنند. مثلاً پس از اینکه ایمیل بازاریابی به دست مشتری رسید، آن فرد بر روی لینک موجود در این ایمیل کلیک میکند و در نتیجه، تبدیل به یک کاربر بلقوه میشود. در سیستم CRM تیمیار، امکان درون ریزی نامحدود فایل CSV (امکان تنظیم کردن فیلدهای مورد نظر خود با فیلدهای موجود در پایگاه داده تیمیار هنگام درونریزی) وجود دارد. باز هم اینجا نرمافزارهای مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM به کار شما میآیند.

اکنون شما باید اطلاعات این اشخاص را در لیست ایمیل مشتریان وارد کنید. اکنون این کار چه سودی برایتان دارد؟ به نظر شما این که گفتیم در کمتر از چند ثانیه به این اطلاعات دسترسی داشته باشید، قضیه مهمی است؟ احتمال اینکه این افراد از شما خرید کنند از کاربر عادی بیشتر است. برای اینکه بتوانید این اطلاعات را بهتر مدیریت کنید، باید از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM استفاده کنید. مدیریت هر چه بهتر ارتباط شما با مشتری باعث میشود تا شما در کسب و کار خود موفقتر باشید و سودآوری بیشتری داشته باشید. این مشتری میزان وفاداریش به شما بیشتر است زیرا شما را باور دارد و از شما نزد دوستانش تعریف میكند و مشتریان جدیدی را میآورد. در این مقاله ابتدا به تعریف نرم افزار CRM می پردازیم و سپس انواع آن را برای شما شرح میدهیم. خودکار سازی نیروی فروش: این ویژگی که با عنوان خودکار سازی مدیریت فروش هم شناخته میشود، برای جلوگیری از تلاشهای تکراری بین فروشنده و مشتری تعریف شده است. افزایش بازده کارمندان در فعالیت های روزانه از جمله نتایج قابل تامل استفاده از چنین ابزارهایی است.

در سیستم CRM تیمیار، امکان مشاهده لیست مشتریان (حقیقی/ حقوقی) به منظور دسترسی آسان به پرونده آنها، با فراخوانی ویجت مربوطه بر روی داشبورد ماژول خانه وجود دارد. کارکرد نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM برای کسب و کار مانند عملکرد سیستم عصبی بدن میباشد. و اکنون نسل جدید CRM یه گام فراتر میره و هوش داخلی (Built-in intelligence) و هوش مصنوعی (AI)، وظایف اجرایی مانند ورود و هدایت داده ها یا ارسال خدمات به مشتری رو به صورت خودکار انجام میدن، بنابراین می تونین وقت آزاد بیشتری رو به فعالیت های باارزش تر اختصاص بدین. این بدین معنی است که میتوانید نظم سازمانی خود را بهبود بخشید. زیرا اغلب این نرمافزارها منوهای طولانی و گزینههای بسیار زیادی دارند. آمار اغلب نشان میدهد که جذب مشتری جدید نسبت به حفظ مشتری قدیمی به ۱۰ برابر هزینه و تلاش بیشتر نیاز دارد. کسب مشتری جدید هزینه دارد و حفظ این ارتباطات نیز حتی هزینه بیشتری می تواند داشته باشد. متفاوت باشند، تعریف ویژگی ها و قابلیت های بهترین نرم افزار CRM در این سازمان ها نیز متفاوت اند.

با نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان پیام گستر قادر خواهید بود اطلاعات مشتریانتان را در یک بستر امن ثبت، حفظ و مدیریت کنید و به وسیله آن فرآیند فروش و خدمات رسانی را، آسان تر و مشتری مدارانه تر از سایت highcrm همیشه پیش ببرید. با کلیک روی دکمه، منبع را انتخاب کنید و صفحه فرم دیگری برای پر شدن با اطلاعات در دسترس، باز میشود. مشخص شدن دلایل نارضایتی مشتریان از خدمات پس از فروش . بعضی وقتها تماس با مشتری از همه چیز اهمیت بیشتری دارد. برخی از این کسب و کارها از برگه یادداشت قدیمی استفاده میکنند و برخی دیگر امکان دارد که اطلاعات را در تلفن همراه شان ذخیره کنند و بعضی دیگر از صفحات گسترده یا اکسل استفاده میکنند.

نظام اطلاعاتی یکپارچه که برای برنامهریزی، زمانبندی و کنترل فعالیتهای قبل و بعد از فروش سازمان و با هدف توانمندسازی مشتریان جهت تعامل با سازمان از طریق ابزارهای متعددی چون وب سایت، تلفن و غیره به کار میرود. تلاش در جهت شناسایی این دسته از مشتریان از طریق این روش به راحتی امکان پذیر است. مهمترین اصل در انتخاب نرمافزار سی آر ام این است که خود نرمافزار برایتان قانونگذاری نکند و شما برای آن قانون تعریف کنید. همچنین با محصول BPMS یا سیستم مدیریت فرآیندهای کاری بدون نیاز به نرم افزار های قدیمی طراحی فرآیند، می توانید ریز به ریز فعالیت ها را در بدنه سازمان تعریف کنید و برای هر چرخه به تعیین مراحل، سمت و ایجاد فرم های لازم بپردازید.

وقتی که اطلاعات مهمی در مورد مشتریتان داشته باشید، در صورت استفاده درست از این اطلاعات میتوانید ارتباط پایدارتر و قویتری با مشتری برقرار کنید. یک CRM (مدیریت ارتباط با مشتری)، همانطور که از ناماش بر میآید، به گروه مدیریتتان کمک میکند تا با مشتریان ارتباط برقرار کند. وظایف تمام کاربران: شامل گزارشاتی اعم از وظایف امروز، وظایف تکمیل نشده ، وظایف تکمیل شده و… اتوماسیون مرکز ارتباط به این منظور طراحی شده که جنبههای خستهکنندهی وظایف کارمند مرکز ارتباطی را کاهش دهد. میتوانند فرایندهای گوناگون مثل تقویمها، وظایف و هشدارها را به صورت خودکار به صورت یکپارچه تنظیم و اعلام کنند تا سیستم سریعتر پیش برود.

در واقع بهترین نرم افزار CRM ، نرم افزاری است که در کوتاه ترین زمان، پاسخگوی سریع درخواست مشتریان، حتی مشتریان بزرگ تر باشند. این جور آدم ها خیلی سریع می روند سراغ اصل مطلب. شما چطور میتوانید همه این اطلاعات را به صورت منظم و دقیق دسته بندی کنید و هر وقت که به آن نیاز داشتید در کمتر از چند ثانیه به آن دسترسی داشته باشید؟ با مشتریان به طور مستقیم صحبت کنید. توجه کامل به ارائه خدمات پس از فروش، نشاندهنده تعهد شما به مشتری و برگی برنده در رقابت بر سر مشتریمداری است. سی آرام، تحلیلی همانطور که از نامش مشخص است به منظور تجزیه و تحلیل اطلاعات مشتری می باشد. مشتری مهمترین دارایی یک شرکت به حساب آمده و تداوم رضایت مشتری شرط لازم برای بقاء یک سازمان است به همین دلیل هدف غائی در ارائه خدمات پس از فروش ، جلب رضایت مشتری است . فناوری داده کاوی از استراتژی رابطه با مشتری پشتیبانی میکند.اما فناوری بخودی خود برابر با استراتژی نیست.

افزایش رضایت مشتری، بهره وری و کارایی بالاتر و کاهش نرخ ریزش مشتری همگی نمونههایی از اهداف استراتژی CRM مشترک هستند. در نرم افزار CRM تیمیار، امکان نمایش وضعیت مشغول یا آزاد بودن خط، نمایش تماس خروجی به همراه شماره گرفته شده، نمایش تماس ورودی به همراه شماره تماس گیرنده، نمایش مدت زمان مشغول بودن خط، نمایش تاریخچه هر خط از طریق دستگاههای مختلف کالر آیدی وجود دارد. ، حیات داشته و در کنار هم و بهصورت یکپارچه همراه باشند. 3 نکته مهم بود، همراه وب سایت استاد وب بودید. وب سرویس ارسال و دریافت پیامک برای ارتباطات با دستگاه های مختلف در نرم افزار های مانیتورینگ (PRTG,Zabix) و مدیریت ارتباط با مشتری مانند (Dynamic CRM) همچنین امکان استفاده از سرویس مانیتورینگ نت نگار برای مانیتورینگ آپ تایم و ارسال پیامک یا تماس صوتی در شرایطی که شما به اینترنت دسترسی ندارید . از همین رو ، برای راهنمایی دقیقتر، لازم است از تصاویر و اینفوگرافیکها کمک بگیرید. نیابا یک طراحی شیک، تصاویر و توضیحات با کیفیت در مورد محصول و ارائه بررسی های مشتریان یا گواهینامه ها، شما در نهایت اعتماد مشتری را به دست می آورید. در سیستم CRM تیمیار، امکان مرتب سازی به صورت صعودی و نزولی بر اساس شماره مشتری، تاریخ ایجاد (ورود اطلاعات) مشتری و تاریخ تغییر اطلاعات مشتری و تاریخ ثبت توضیحات وجود دارد.

آیا خدماتی که برای کارکنانتان تعریف شده با اعمال افراد در ارتباط با مشتریان همخوانی دارد یا در یک جمله، آیا سازمان و شرکت شما مشتریمداری اصولی را رعایت میکنند یا خیر؟ شاید این اولین مسئلهی شرکت و سازمان شما باشد که اعضای شرکت، کارمندان، مدیران و تمامی کارکنان به وظایف خود باتوجهبه اهداف شرکت در زمانهای مشخص عمل میکنند یا خیر؟ برخی از امکانات این نرمافزار عبارتاند از:- می­توانید جلسات خود را مدیریت کنید؛- از کارکردن سنّتی و کاغذبازی در شرکت خلاص شوید؛- از امکانات گستردهی انبارداری و پیشفاکتور و صدور فاکتور بهره ببرید؛- امکانات تجزیهوتحلیل مشتریان بههمراه ایجاد بانک اطلاعاتی دراختیارتان قرار دارد؛- تمامی مشکلات مشتریان شما را مدیریت کنید؛- سیستمهای فکس، سانترال، ایمیل، وبسرویس، تلفن و سرنخهای دستی خود را به CRM متصل کنید و هیچ فرصت فروشی را ازدست ندهید؛- خدمات پسازفروش خود را به بهترین شکل ممکن به مشتریان ثابت خود عرضه کنید.

و در نهایت سود قابل توجهی نصیب شما خواهد شد.ضمن آنکه خود آن مشتری نیز با تبدیل شدن به مشتری وفادار بدون هیچ هزینه اضافی به تبلیغ شما خواهد پرداخت. ۱۴-بدست آوردن مشتری هزینه بر است و حفظ این روابط هزینه گزاف تری در پی دارد و با این حال هزینه دوباره جمع کردن آنها خیلی گران خواهد بود که به آن سرمایه مشتری می گویند. نرمافزارهای مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM مبتنی بر مکالمه شبیه برنامههای ایمیل هوشمند هستند که همه پیامهای ورودی شلوغ را به یک شکل سازمان یافته تبدیل میکنند و به شما این امکان را میدهند تا با افرادی که برای شرکت شما اهمیت خیلی زیادی دارند، بتوانید به شکل بهتری ارتباط برقرار کنید. شناسایی راهکارهای مبتنی بر فناوری IT جهت بهبود ارتباط با مشتریان. با داشتن یک نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM مبتنی بر مکالمه، دیگر با ایمیلهای فراوان مشکلی ندارید.

یکی از اساسیترین شرط موفقیت کسب و کار، داشتن اطلاعات دقیق از عملکرد واحدهای گوناگون میباشد. دستورالعملهای ساده نویسی را مطالعه نماید و متن خود را از روی آنها بنویسید. سیستم ارتباط با مشتریان بهین تک گستر با تحقیقات و بررسیهای خود روی سازمانهای موجود در کشور، این نیازسنجی مدیران را برطرف و یکی از قویترین شرکتهای ایران را در این حوزه مدیریت و ساماندهی کرد.امکانات نرمافزار سی آر ام چیست؟ نرم افزارهای حسابداری مانند سپیدار سیستم و دشت، از بهترین گزینههای موجود در بازار نرم افزارهای مالی هستند، چراکه بیشترین تناسب را با نیاز کسبوکارها دارند. به زبان ساده، CRM به روشهایی گفته می­شود که شرکتها برای مدیریت و تحلیل رفتار بین خود و مشتریان با هدف بهبود این ارتباط و در جهت افزایش فروش و افزایش تکرار خرید استفاده میکنند.درواقع، CRM ارتباط استراتژی کسبوکار است و هدف آن بهینهکردن فرایندهای سازمان و افزایش سود و درآمدزایی و مدیریت اثربخش ازطریق سیستم CRM است.معضلات موجود در نرمافزارهای ارتباط با مشتریان کداماند؟

بعضی دیگر هم امکان دارد تنها به دنبال یک راه بهتر برای مستندسازی فعالیتهایشان باشند. بیایید مشتری را بهتر بشناسیم. برنامه های طراحی شده توسط شرکت طراحی و برنامه نویسی در تبریز مراحل مدیریت ارتباط با مشتری را در پروژه حرفه ای و پیشرفته به متقاضیان آموزش داده و بازاریابی مدرن و فروش را در جلسات مشاوره تخصصی به صورت رایگان ارائه خواهد داد. كنترل این نوع مشتری مستلزم مهارت فراوانی است ، زیرا او با یافتن كوچكترین بهانه ای به بحث و جدل می پردازد. برای مثال یک مشتری در سایت شما فرم مربوط به دریافت اطلاعات بیشتر محصولات شما را تکمیل می کند.