E-CRM مدیریت ارتباط با مشتری در محیط مجازی

اما برای بهبود ارتباط با مشتری برای کسب و کار روشهایی وجود دارد که میتوانید با این روشها، مشتریان خود را حفظ کرده و آینده مشاغل خود را تضمین کنید. بنابراین باید آن را در استراتژی کلی کسب و کار ادغام کنید. مدیریت روابط مشتری، منجر به تغییر شکل سازمانی شده و اینکه چگونه این موضوع کسب و کار مشتریان را هدایت میکند. علامت های تجاری با تجربه برتر مشتری ۵.۷ برابر بیشتر از رقبایی که در تجربه مشتری عقب هستند درآمد کسب می کنند. بنابراین وفاداری مشتری از جنبه های تاثیر گذار مدیریت ارتباط با مشتری (crm) است که برای موفقیت در کسب و کارها اهمیت بالایی دارد.

روابطی که با مشتریان خود برقرار میکنید تأثیر زیادی بر تجربه مشتری خواهد داشت و بر اعتماد و تمایل آنها برای خرید کالا و خدمات شما و تبدیل شدن به یک مشتری وفادار برای کسب و کار شما تأثیر خواهد داشت. و رضایت مشتریان به کار گرفته میشود CRM برای محقق کردن این هدف، همهی فعالیتهای کسب و کار را حول گروههای مختلف مشتریان سامان میدهد و میکوشد رفتارهایی را در کسب و کار ایجاد کرده و توسعه دهد که نهایتاً به رضایت بیشتر مشتریان منتهی شوند. CRM نوعی استراتژی در کسبوکار است که سودآوری، درآمد و رضایت مشتری را از طریق سازماندهی همۀ فعالیتهای کسبوکار حول گروهای مختلف مشتریان و ایجاد رفتارهایی در کسبوکار که درنهایت منجر به رضایت بیشتر مشتری شوند، بیشینه میکند. ۶. به مشتریان خدمات ارائه کنید. به عنوان مثال، تلویزیونهای کابلی با نرخ بالای از دست دادن مشتری دست به گریبان هستند به نحوی که مشتریان این شرکتها در حدود ۳ بار در سال، شبکهای را که عضو آن هستند، تغییر میدهند. خروج یک کارمند منجر به ازدسترفتن دادهها میشود (بهعنوانمثال، یک نماینده فروش، تمام معاملات خود را رها میکند، و هیچ راهی برای ادامه دادن قراردادهایی که از آنجا متوقف شده است را برای شما ایجاد نمیکند)به طور خلاصه، پاسخ اکثر شرکتها بسیار ساده است.

همیشه به یاد داشته باشید که رضایت مشتریان به منزلهی موفقیت یک کسب و کار است. مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM یک استراتژی برای شناخت بهتر نیازها و رفتار مشتریان با هدف توسعه و استحکام بیشتر روابط با آنان است. قیمت و هزینه های راه اندازی نرم افزار ارتباط با مشتری معمولا از مدل قیمت گذاری مبتنی بر زیر سیستم ها و قابلیت های نرم افزاری بهره می برد که می تواند عوامل متعددی را در بر گیرد، از جمله تعداد کاربران و ویژگی ها و زیر سیستم های مورد تقاضای خریداران، همچنین در برخی از این نرم افزارها پرداخت ها به صورت دوره ای یا ماهانه و بر اساس تعداد کاربران خواهد بود. اکثر سیستم های CRM دارای قابلیت الحاق داخلی با سرویس های ارائه دهنده خدمات ایمیل هستند. از طرفی مشتریانی که در خرید تردید داشته یا نیاز به مشاوره دارند ، میتوانند به کمک پلاگین مشاوره تلفنی فروشگاه شما ، ارتباطشان را با شما برقرار سازند و از طرف دیگر پس از خرید نیز شما یک بستر فنی و اصولی بسیار کاربردی به نام پرستاتیکت را خواهید داشت که بتوانید خدمات پشتیبانی و راهنمایی ها و خدمات پس از فروش را به مشتریانتان ارائه نمایید تا امیدوار باشید که این ارتباط مفید و سازنده تضمین خشنودی و رضایت مشتریان از کسب و کار شما و اولین گزینه خرید آنها در سفارشات بعدی باشید!

مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM یک استراتژی برای مدیریت تمام رابطهها و تعاملات یک شرکت با مشتریان بالقوه و مشتریان فعلی آن است و کمک میکند که سوددهی کسب و کار افزایش یابد. در عصر مشتری مداری، قطعاً تکنولوژی می تواند از تلاش های شما برای درک مشتریانتان (جمع آوری داده های مشتریان) و ارتباط با آنها در تمام طول سفر دیجیتال پشتیبانی کند؛ توجه داشته باشید که این تنها یک مرحله از فرایند می باشد. برای ایجاد روابط خوب با مشتری، تمام تعاملات در طول خرید مشتری و سایر عواملی را که می توانند در رابطه با مشتری تأثیر بگذارند، در نظر بگیرید. نرمافزار CRM برای بهبود این رابطه چه میکند؟ از این اعداد برای ارتقای تجربه مشتری استفاده کنید. جلب توجه مشتری به آسانی امکان پذیر نیست. قصد ما فروش محصول به هر قیمت نیست. 2. دوره انقلاب کیفیت (تولید انبوه تا بهبود مستمر): این دوره همزمان با ابتکار شرکت های ژاپنی مبتنی بر بهبود مستمر فرآیند آغاز گردید که به تولید کم هزینه تر و با کیفیت تر محصولات منجر شد و با ارائه روش های نو در مدیریت کیفیت جامع به اوج خود رسید. یک فرایند برنامهریزیشده مدیریت تجربه مشتری ما را قادر به حدس زدن، مدیریت و شخصیسازی تجارب مشتریان میسازد و همه اینها به شکل مدیریت خودکار و مبتنی بر تصمیم و برنامه صورت خواهد گرفت.

تنها راه داشتن ارتباط موثر با مشتری واقعی این است که سازمان خود را کاملاً تغییر دهید، ریسک ارزیابی دیجیتال را قبول کنید و مشتری را به عنوان دلیل اصلی انجام کسب و کار خود در الویت قرار دهید. تلفن، ابزاری آسان و سریع برای ارتباط با مشتریست و ایمیل گزینهای موثر و توانمند برای ارسال فایلهایی با فرمتهای متفاوت است که به شما امکان فرستادن لینکهای مختلف در ایجاد رابطهای بهتر و البته سریعتر میدهد و در بسیاری موارد کارایی آن بیشتر از تلفن است. اگر شما به قدرت وفاداری اعتقاد ندارید یا هنوز فکر می کنید که دستیابی به مشتریان مهم تر از حفظ مشتری می باشد، در ادامه ۱۰ نکته آماری و حقایق آشکار درباره تعامل مشتری آورده شده است که به شما پیشنهاد می شود آن ها را به دقت مطالعه کنید تا یکبار دیگر بصورت جدی به ارتباط موثر با مشتری فکر کنید. با گفتن “من فکر می کنم …

بدون دانش و دانایی، بهخصوص دانایی مربوط به مشتریان یک شرکت بیمه، باتوجه به ماهیت آن، کسبوکار که فروش قول و قرار محور آن است شرکتها توانایی آن را نخواهند شد از داراییهای معنوی شرکت بهخوبی بهرهمند شوند. برای ساده سازی آن، در اینجا دو مزیت برتر ایجاد روابط عالی با مشتری را توضیح می دهیم. چگونه باید نقاط ارتباطی را در فرایند مدیریتی مشتری بهینهسازی کنید؟ گفتنی است مدیریت تجربه مشتری (Customer Experience Management) یا (CEM) به این معنی است که با استفاده از شناخت خوبی که از مشتری بهدست میآید، بتوان سلیقه و علاقه افراد را شناسایی و تجربهای مختص به آنها را برایشان فراهم کرد. سیستم مدیریت ارتباط با مشتری ارگس (CRM) با فراهم کردن اطلاعات لازم درباره درخواست های مشتریان ، به مدیران کمک میکند با توجه به نیازهای جدید مشتریان و درخواست های آنها در مورد تولید محصولات جدید و بهینه سازی محصولات قدیمی تصمیمگیری و سیاستگذاری کنند. این کار باعث میشود مشتریها با هم در ارتباط باشند و بعضی از مشکلات يكديگر را حل کنند.

اولین بار “فرانسیس باتل” در کتابش به نام “مدیریت ارتباط با مشتریان” به این 4 رویکرد اشاره کرد. به عنوان کسی که ۱۸ سال تجربه مدیر فروش و توسعه کسب و کار دارم، به شدت توصیه می کنم، این کتاب ارزشمند را همین الان خریداری کنید. CRM از فرآیندهای فروش گرفته تا کمپین های بازاریابی و تجزیه و تحلیل و آنالیز کسب و کار و همچنین داده های مشتری را سازماندهی می کند. کلیه فرآیندهای جذب، ارتباط با مشتری، کسب رضایت مشتری و تبدیل مشتری عادی به مشتری وفادار در این نوع CRM قرار میگیرند. CRM عملیاتی همان طور که از نام آن پیدا است مربوط به عملیات و اتوماسیون فرآیندهای فروش محصول و یا خدمات به مشتریان، فرآیندهای مختلف بازاریابی و خدمات پس از فروش را مدیریت میکند.

چالش ارزیابی مستلزم یک تغییر عمیق نه تنها در فلسفه سازمان بلکه در ساختار کسب و کار و سرمایه انسانی می باشد ( و همه ما از اهمیت ارتباط موثر با مشتری برای تعیین موفقیت طولانی مدت مطلع سایت highcrm می باشیم). ۴۵% خریداران به ارتباط رو در رو در فرایند خرید احتیاج دارند (ITSMA/CFO): جایی که تکنولوژی تمام لحظات زندگی ما را در بر می گیرد، اهمیت افزایش عامل انسانی در کسب و کار افزایش می یابد. شما برای پیش بینی آینده ارتباط موثر با مشتری به یک گوی بلورین احتیاج دارید: از آنجا که وسایل دیجیتال و موبایل در زندگی امروز ما جایگاه اصلی دارند، یکی از عناصر اصلی در زمان راه اندازی یک کسب و کار موفق ارتباط موثر با مشتری و تعامل با مشتری می باشد.

متأسفانه امروزه در بسیاری از سازمانهای دولتی و خصوصی و شرکتهای کوچک، مدیریت ارتباط با مشتری به سامانه یا صندوق انتقادها و پیشنهادها محدود میشود که بههیچوجه ارتباط عمیقی ایجاد نمیکند. این بخش از مدیریت ارتباط با مشتری به جنبههای اجرایی مدیریت مبارزات تبلیغاتی و پیشروی در بازار میپردازد. مشتریان نیز به طور کلی از مراجعه به تامین کنندگان مشابه به محصول و خدمات شما در جهت رفع نیاز های خود امتناع می کنند و ریسک آنها را نمی پذیرند. روی مشتریان ارزشمند خود سرمایه گذاری کنید : رشد کسب و کار خود را به سمت محصولات و راه حل های جدید اختصاص دهید که در خدمت بهترین مشتریان شما هستند.

از طرف دیگر، کاهش ۱۰ درصدی کل هزینه های بازاریابی لازم برای جذب بازدید کنندگان جدید فقط می افزاید. در صنعت بانکداری خرد، مشتریانی که تعامل کاملی دارند نسبت به مشتریانی که تعامل جدی ندارند، ۳۷% درآمد سالیانه بیشتری برای بانک اصلی خود به ارمغان می آورند (گالپ): تجربه برای بانکداری خرد جهت جذب مشتریان بالقوه جدید و جلوگیری از خروج سرمایه ضروری می باشد. در حالیکه منطق بازار و مدل پویای تعامل با مشتری به تدریج در حال گسترش می باشد، شرکت های بسیاری همچنان استراتژی های بازاریابی خود را بر اساس روش های قدیمی برنامه ریزی و اجرا می کنند و مزیت های اصلی دگرگونی های دیجیتال را از دست می دهند. با ارائه خدمات مورد انتظار، جلوی سوئیچ آنها به جاهای های دیگر را می گیرید. از جمله اقدامات مهمی که صاحبان کسب و کار باید به آن توجه داشته باشند پیش بینی سوالات متداول مشتریان، درک، تفسیر و در نهایت ارائه راهکار برای آنها می باشد. شما می توانید اطلاعات بیشتری در خصوص ارتباط پیامی با مشتریان در مقاله چه موقع ارتباط پیامی یک کسب و کار با مشتری افزایش می یابد؟ طرفداری از نام تجاری : هنگامی که از ترجیحات، علایق مشتری خود اطلاع دارید می توانید مکالمات خود را شخصی سازی کرده و یک ارتباط قوی با مشتری برقرار کنید.

مدیریت یک کسب و کار می تواند کمی مشکل باشد، خصوصاً اگر دانش و استراتژی کافی در علاقه مندی و خرسندی مشتریان نداشته باشید. حفظ مشتری یک فرایند استراتژیک و حساس بعد از جذب و کسب رضایت مشتری است که طی طراحی فرایندی تامین کنندگان و صاحبان کسب و کار باید بکوشند تا مشتریان خود را راضی نگه دارند؛ تا آنها از مراجعه به رقبای مشابه شما برای رفع نیازهایشان خودداری کنند. نتایج حاصل از جذب مشتریان و فروش محصول در یک کمپین بازاریابی، این امکان را فراهم میآورد که شما دید بهتر و تصمیمگیری دقیق تری در فرایندها و کمپینهای آینده داشته باشید. این ارزش میتواند مزایایی را به شکلهای زیر برای مشتری فراهم سازد. بدین ترتیب نمیتوان در حد ایدهآل و مطابق با نیاز مشتریان به آنها خدمات ارائه کرد و پس از مدتی شاهد رکورد در زمینه جذب مشتری و درآمد خواهید بود. پرای رقابت موجود در بازار برای جذب مشتریان بالقوه و تبدیل آنها به مشتری وفادار نیاز به کوشش برای متفاوت بودن نسبت به دیگر رقبا است. این مرحله به شما کمک میکند که ارزش بیشتری برای مشتریان خود خلق کنید. حفظ مشتری ۱۴% در میان شرکت هایی که از کلان داده ( big data ) و تحلیل برای سرعت معامله استفاده می کنند بیشتر می باشد ( گزارش تعامل با مشتری آبردین در سال ۲۰۱۴): گسترش استفاده از موبایل به شما این امکان را می دهد تا تمام داده ها را درباره مشتریان جمع آوری کنید.

این مفهوم تمام کارکردهای اصلی بازاریابی را در فرایند ایجاد ارتباط قوی با مشتری، ابتدا ارتباط با مشتریان را به صورت اتصال بین مشتری و سازمان تعریف کرده و نوع ارتباط را براساس نیازهای اصلی آنها بنا می گذارد. ایجاد اجتماعات : انجمن ها می توانند تأثیر محسوسی بر شاخص های اصلی عملکرد تجاری داشته باشند. ۷۰ درصد تجارب خرید بر اساس احساسی است که مشتری از نحوه رفتار شما دریافت می کند (مک کینزی): تجربه عامل اصلی برای ایجاد تمایز بین خودتان و رقبا می باشد. ۵۲% شرکت ها می گویند فیسبوک تاثیر گذارترین کانال اجتماعی برای تعامل مشتری، خدمات و پشتیبانی می باشد ( شبکه های اجتماعی امروزی): رسانه های اجتماعی تاثیر خوبی در نحوه مدیریت ارتباط با مشتری و دریافت اطلاعات شخصی آنها، اول از همه شماره موبایل، دارند. استراتژی CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) برای کسب و کار من، چه خواهد کرد؟ در نتیجه انتخاب نحوه ي ارتباط با مشتری که منجر به حفظ مشتری شود تاثیر حیاتی روی کسب و کار شما دارد. خیلی از مشتریان تمایل دارند تا سوالات و مشکلاتشان را با ارسال پیام با شما در میان بگذارند. سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) به مشاغل کمک میکند تا اطلاعات را سازماندهی کنند و فرایندهای مربوط به مشتریان خود را ساده کنند.