پلتفرم داده های مشتری چیست؟

کمی علم داده (مشتری، که این چادر را به صورت آنلاین ،یداری کرده اند و تبلیغات ایمیلی را برای این کفش های پیاده روی باز کرده اند و سالانه بین 250 تا 1000 دلار هزینه می کنند، معمولا این کوله پشتی را ،یداری می کنند.) می تواند توصیه های من، محصول را به نماینده مرکز تماس نشان دهد، که می تواند یک پیشنهاد شخصی و مرتبط در محل ارائه دهد. این نوع شخصی سازی می تواند نماینده مرکز تماس 15 دلاری در ساعت را به یک فروشنده 100000 دلاری در سال تبدیل کند. این قدرت یک CDP است.

نتیجه یک تجربه قطع ارتباط برای مصرف کنندگان و فقدان یک منبع واحد از داده های مشتری برای شرکت ها است.

دلیل اینکه شرکت‌ها برای توقف تبلیغات کفش‌های کت، (یا خودروهایی) که قبلاً ،یداری کرده‌ایم مشکل دارند، داده‌های قطع شده است. یک نمایه یکپارچه که داده‌های بازاریابی و ،ید را به هم متصل می‌کند، به بازاریابان این امکان را می‌دهد که با سرکوب مصرف‌کنندگ، که قبلاً ،ید کرده‌اند و هدایت آن دلارها به سمت مشتریان احتمالی، یا توصیه محصولات دیگر به مشتریان فعلی، با بودجه‌شان هوشمندتر عمل کنند.

شخصی سازی

هنگامی که CDP پروفایل های یکپارچه مشتریان را ایجاد کرد، سیستم باید آن داده ها را در زمان واقعی در دسترس قرار دهد تا شرکت ها بتوانند تجربیات شخصی سازی شده را ارائه دهند. این به م،ای اتصال داده‌های مشتری به انواع مختلف سیستم‌ها، مانند موتورهای ارسال ایمیل، پلتفرم‌های سمت تقاضا و سیستم‌های مدیریت محتوا است.

در اینجا چند نمونه هستند.

تبلیغات من، در زمان من،

پلتفرم داده‌های مشتری (CDP) یکی از دسته‌بندی‌های فناوری بازاریابی است که سریع‌ترین رشد را دارد. به منظور درک دلیل، باید به برخی از چالش های اساسی در بازاریابی مرتبط با داده ها و شخصی سازی نگاه کنید.

پلتفرم داده مشتری چه می کند؟

گاهی اوقات بهترین استفاده از داده ها در بازاریابی برای هدف قرار دادن بهتر مصرف کنندگان استفاده نمی شود – بلکه برای هدف قرار دادن آنها به هیچ وجه استفاده نمی شود. همه ما تجربه هدف قرار گرفتن آنلاین توسط تبلیغات چیزهایی را داشته ایم که قبلاً ،یداری کرده ایم.

فرض کنید مصرف‌کننده‌ای به وب‌سایت شما می‌آید، یک محصول خاص را مرور می‌کند – مثلاً یک تبدیل قرمز رنگ جدید – و آنجا را ، می‌کند. آیا عالی نیست اگر بتو،د همه چیزهایی را که در مورد آن مشتری آموخته اید به یک پیشنهاد شخصی از طریق ایمیل یا اعلان فشاری مرتبط کنید؟ مثلا: “امروز هوندا را تست کنید و 500 دلار تخفیف MSRP دریافت کنید!شما فقط می تو،د این کار را با اتصال هویت مصرف کننده به موتور بازاریابی خود انجام دهید.

اولین کاری که CDP ها انجام می دهند این است که تمام داده های مشتریان یک شرکت را در یک مکان واحد به هم متصل می کنند. این بدان م،است که نه تنها یک شناسه مشتری منفرد از تعاملات مختلف با مشتری را به هم متصل کنید، بلکه همچنین پایگاه‌های داده‌ای را که معمولاً داده‌ها را به اشتراک نمی‌گذارند، مانند ابرهای بازاریابی، نرم‌افزار خدمات و موتورهای تجارت الکترونیک، به هم متصل کنید. ما به آن وضوح مشتری می گوییم.

CDP ها این مشکل را حل می کنند. مشتری، که محتوای متن، با علایق خود را می بینند (امروز این کانورتیبل قرمز را تست کنید!) احتمال تعامل با یک برند بسیار بیشتر است.

بینش ها

همانطور که مشتریان از کانالی به کانال دیگر حرکت می کنند، انتظار دارند تجربیاتشان ثابت و «در لحظه» باشد. بیشتر سفرهای مشتری شامل سه یا چند کانال مختلف (به ،وان مثال ایمیل، وب و برنامه تلفن همراه) است و مشتریان تمایل دارند به طور یکپارچه و سریع بین این کانال ها حرکت کنند. با این حال، بسیاری از شرکت‌ها این محیط‌های داده را در زمان واقعی متصل نمی‌کنند.

مشتریان می‌خواهند تعاملاتی که در وب‌سایت یک شرکت دارند، به تجربیات اپلیکیشن موبایل و حتی بازدیدهای داخل فروشگاه تبدیل شود. و آنها می خواهند همه چیز در زمان واقعی به روز شود، بنابراین نیازهای فعلی آنها در هر کانال برآورده می شود. مشکل این است که برای ا،ر شرکت‌ها، آن محیط‌ها از مجموعه داده‌های متفاوتی کار می‌کنند – حتی اگر مشتری ی،ان باشد.

با این حال، با افزایش حجم داده های مصرف کننده، شرکت ها باید از نگر، های مربوط به حریم خصوصی داده ها آگاه باشند و به آنها احترام بگذارند. بسیاری از مصرف کنندگان مایلند از برخی از داده های خود برای ارائه تجربیات شخصی و جادویی استفاده کنند، اما آنها انتظار دارند که شرکت ها از این داده ها محافظت کنند و از آنها به صورت اخلاقی استفاده کنند. اینها بلوک های سازنده یک رابطه اعتماد با مشتریان هستند و شرکت ها باید از داده های مصرف کننده به روش های صحیح استفاده کنند.

پلتفرم های داده مشتری برای چه مواردی استفاده می شود؟

ما در عصری زندگی می کنیم که مشتری در کنترل است. آمازون می تواند پیش بینی کند که در آینده چه محصولاتی را ،یداری خواهیم کرد. نتفلی، نمایش هایی را که دوست داریم با دقت بسیار بالا توصیه می کند. مشتریان تجارب شخصی و خدمات سریع می خواهند و از شرکت ها انتظار دارند که درک دقیقی از ترجیحات خود داشته باشند. این دیگر یک مزیت بازاریابی برای ارائه در این مورد نیست – این سهم ج، است.

ما ابتدا این مقاله را در سال 2019 منتشر کردیم و آن را در سپتامبر 2022 به روز کردیم. کریس اوهارا، معاون سابق بازاریابی محصول Salesforce، در گزارش و نوشتن این مقاله مشارکت داشت.


منبع: https://www.salesforce.com/blog/what-is-a-cdp/چه چیزی باعث بازاریابی بهتر می شود؟ پاسخ همیشه بینش بهتر مشتری بوده است، اما بیشتر سیستم های تحلیلی در سیلوها کار می کنند.

کار بعدی که CDP ها باید انجام دهند این است که هویت خود را برای مشتریان شناخته شده خود (مانند ایمیل و شماره تلفن همراه) با آنچه در مورد مشتریان می د،م قبل از به اشتراک گذاشتن داده های آنها (به ،وان مثال، کوکی های ناشناس و شناسه های دستگاه تلفن همراه) تطبیق دهند. به این ترتیب، می‌تو،م سفری را که با یک کمپین ایمیلی شروع شده و به وب‌سایت ادامه می‌دهد، با همان مشتری مرتبط کنیم. ما به این به ،وان یک هویت متقابل دستگاه فکر می کنیم.

اکنون موفقیت را ارائه دهید

داده های تعامل ایمیل از داده های تجزیه و تحلیل وب سایت جدا است، که جدا از داده های تبلیغات نمایشی است. وقتی از سیستم‌های قدیمی استفاده می‌کنید، پیوند دادن این داده‌های مشتری به هم، و گره زدن همه آن تعاملات با یک مصرف‌کننده، می‌تواند یک تلاش بزرگ باشد.

به طور خلاصه، CDP ها با این وظایف اولیه سروکار دارند: جمع آوری داده ها، ی،ان سازی داده ها، فعال سازی داده ها و بینش داده ها.

اگر یک ،ده‌فروش در فضای باز تعاملات بازاریابی مشتری (ایمیل و تعامل تبلیغاتی) را با داده‌های تجارت الکترونیک (سابقه ،ید) و داده‌های تعامل وب‌سایت (محصولات چندین بار مشاهده شده) به هم مرتبط می‌کرد – و این اطلاعات را در اختیار یک نماینده خدمات در مرکز تماس قرار می‌داد، چه می‌شد. ?

بیاموزید که چگونه Customer 360 به شما در افزایش کارایی، بهبود نتایج و کاهش هزینه ها کمک می کند.


اینجاست که یک CDP وارد می‌شود. همه این داده‌ها را در زمان واقعی برای شرکت‌ها ،یب می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تجارب فوق‌شخصی‌شده‌ای را ارائه دهند که برای مشتریان احساس جادویی می‌کند.

پلتفرم داده مشتری چگونه کار می کند؟