ویژگی نرم افزار CRM (مدیریت ارتباط با مشتری)

سیستمهای CRM تجزیهوتحلیل دادههای مشتری و یافتن الگوها را آسان میکنند تا شرکتها بتوانند به بهترین شکل به مشتریان خدمات ارائه دهند. اپلیکیشن استارباکس نیز این امکان را به مشتری میدهد که بدون نیاز به ایستادن در صف، بتوانند سفارش خود را ثبت و پرداخت کنند. برای مثال این اپلیکیشن حدود زمانی را که افراد باید در صف هر برنامه منتظر باشند، مشخص میکند، در نتیجه این امکان را به بازدیدکنندهها میدهد تا برنامهریزی کرده و زمان خود را بهتر مدیریت کنند. به عنوان مثال یک کیوسک در فرودگاه معمولاً ارتباطی با مشتریان خود برقرار نمیکند. بنابراین رضایت و وفاداری مشتری دو هدف ارزشمند در کسب و کار شما باید محسوب شوند. هرچه اطلاعات بیشتری جمع آوری کنید، بهتر می­ توانید خدمات خود را برای این روابط هدف قرار دهید. و هنگامی که همه این داده ها را در CRM جمع آوری می کنید، می توانید از آنها استفاده کنید تا تصمیمات هوشمندانه درباره اینکه مخاطب شما چه کسی است و چطور بهترین هدف برای دستیابی به آنها را بگیرید، استفاده کنید. برای جلوگیری از هدف رفت ارزشها، باید به مشتری گفت لطفاً حقوق خود را بشناس و اجازه بده که این حقوق شناسانده شود. در محاسبه وفاداری رفتاری، بسیاری از شرکت های بازاریابی از سه متغیر زمان سپری شده از آخرین خرید، تعداد دفعات خریدها و ارزش مالی خریدها، استفاده می کنند.

پس او تصمیم میگیرد که نیازهای خود را از طریق تجربهای که شما برایش شکل سایت highcrm میدهید رفع کند. اگر هم یک کسب و کار خانگی را اداره می­کنید، بدانید که استفاده از CRM یکی از راه­هایی است که به شما در توسعه و گسترش آن کمک می­کند. اگر با مدیر و رییس بازاریابی روی خرید خاصی کار میکنید، هر دوی آنها باید با ثبت معامله مرتبط باشند. وجود یک استراتژی CRM مؤثر اقلام مختلفی از اطلاعات مشتری را به شما متصل میکند تا کمکتان کند که برای محصولات خود بهتر بازاریابی کنید. این داده ها به شناخت بهتر مشتری، نیازها و علائقاش کمک میکند. بالای قسمتی که برای تایپ کردن گذاشته شده، دیوار خیلی هوشمند تشخیص داده که قرار است چه سوالی بپرسید و همانها را آماده ارسال در دسترس شما قرار داده است.

امروزه مدیریت ارتباط با مشتری به مدیریت ارتباط با مشتری اجتماعی تبدیل شده است؛ یعنی به جای تمرکز صرف به تراکنش های مشتری بر تعاملات مشتری به ویژه در رسانه های اجتماعی نیز توجه می شود. این نوع سی آر ام ، موجب شکل گیری استراتژی مشاغل در ارتباط با مشتری مداری می شود. این سی آر ام ، فرآیند و روند ارائه خدمات گوناگون به مشتریان را سازماندهی می کند. نرم افزار های سی آر ام ویژگی های بیشماری را ارائه می دهند و به کسب و کارها در مدیریت موثرتر مشتریان و تقریبا در همه زمینه های فعالیت آن ها یاری می رسانند. این نوع سی آر ام در واقع پلی میان شما و محیط بیرون است که موجب تکریم مشتری می گردد. همینطور اعلام ساعت شروع برنامهها، تخمین فاصله افراد تا مکانهای دیدنی و امکان رزرو رستورانها از دیگر امکانات این اپلیکیشن است. لذا شناسايي، تفکيک، اولويتبندي، کشف انتظارات اصلي و نهايتاً حصول رضايت مشتري از اهم فعاليتهاي سازمان به شمار ميرود.

وی تجارب ارزشمندی درزمینهٔ مفهومسازی، تلفیق و مدیریت پایگاههای داده، هدایت بازاریابی و IMC، وفادار سازی، بازاریابی اینترنتی، اصول بازاریابی و مدیریت ارتباط با مشتری دارد و اقدامات مهمی در بحث ارزشآفرینی برای مشتری در شرکتهای متعدد انجام داده است. یک سیستم ارتباط با مشتری هم اگر به درستی استفاده شود منافع زیادی میتواند برای یک شرکت تجاری به همراه داشته باشد. اگر به فاکتورهای مختلف وزنی داده نشود بدین معنی است که اهمیت تمامی آنها در نظر ما برابر است. برهمین اساس گروه سایپا در هر نمایشگاه تخصصی خودرو با دعوت ازمشتریان که از محصول شاهین استفاده کرده اند و با برگزاری فوکوس گروپ و پرسشگری عمیق به دنبال دریافت اطلاعاتی است که از ابتدای ورود مشتری به کسب و کار سایپا تا انتها یعنی از گام آگاهی رسانی و تبلیغات، ارزیابی اقتصادی، انتخاب محصول، خرید محصول، استفاده از محصول، کیفیت محصول، استفاده از خدمات پس از فروش و امداد و خدمات مشتریان را به دست آورد و به عبارتی تمامی نقاط تماس مشتری با مجموعه را ثبت و ضبط و سپس تحلیل کند. با دریافت مشاوره از مرکز کاردوک نیز می توانید استراتژی های کاری خود را بهبود ببخشید.

شما می توانید یک منبع آنلاین برای مشتریان برای ایجاد سفارشات، نظارت بر پیشرفت پروژه یا پیدا کردن اطلاعات مهم دیگر در مورد محصول یا خدمات خاصی که سرمایه گذاری کرده اید ایجاد کنید. وفاداری مشتری میتواند از طریق ارائه قیمتهای پایین برای محصول یا خدمت مورد نظر، تخفیف های همیشگی برای وفاداران به محصول، فروشهای ویژه یا تخفیف برای خریدهای چندتایی، افزایش یابد. CKV مدلی را جهت اندازهگیری دانش مشتریان و بازخورد آنها ارائه میدهد و آن را به سودآوری شرکت ربط میدهد. در این راستا، بخش بازاریابی در هر شرکت با تلاشی سازمان یافته می تواند در جهت جمع آوری و سازماندهی کردن اطلاعات مشتریان در درون مجموعه فعالیت کند. این نوع سی آر ام با جمع آوری اطلاعات و داده هایی که از بازاریابی و ارتباط با مشتری بدست آمده اند ، به تصمیم گیری های استراتژیک سازمان در آینده کمک زیادی می کند.

شما میتوانید با این قابلیت بعد از برقراری تماس و ارتباط با مشتری با کلیک بر روی دکمه ارسال پیامک برای مشتریان خود پیامک های مختلفی ارسال نموده و یا از آنها دریافت پیامک نمائید.که این پیامک ها در قالب استاندارد و از پیش تعیین شده می باشد. با تیم متشکل از نمایندگان مجرب و متعهد ما، مشتریان شما همیشه پشتیبانی باکیفیتی را دریافت خواهند کرد. فرض کنید که مشتریان مطالبه خدمات پس از فروش خود را دارند ، سازمان به چه نحوی این خدمات را ارائه می دهد. ام برای شرح کاربردهای نرم افزاری به کار می رود تا عملکردهای مارکتینگ، فروش و خدمات کسب وکار را ماشینی کند. نمونههایی از عملکردهای CRM شامل مدیریت حساب مشتری، پردازش پرداخت و بازده و بازپرداخت است. یکی از روشهای تعریف و اندازه گیری وفاداری مشتری بر پایه طرز فكر و رفتار وی است. در هر نمایشگاه تخصصی خودرو، بر اساس منطقه جغرافیایی، فرهنگ مردم، طبقه اجتماعی و سطح تحصیلات پرسشگری انجام شده و سپس تجزیه تحلیل می شود و با جلساتی که با صاحبان فرآیندها برگزار می شود، نتايج و تحليل هاي انجام شده از خواسته ها و گویه های مردم را که ثبت شده مطرح و در نهایت اقدامات اصلاحی با توجه به پرسشگری انجام شده تعریف و انجام می شود.

با وجود این، اگر این نیازها را به خوبی در اصلاحات خود نگنجانید، سیستم مدیریت ارتباط با مشتریتان قطعا باعث نارضایتی گروه میشود و در نهایت، شکست میخورد. در گروه خودروسازی سایپا به مدیریت تجربه مشتری نیاز است تا بتوان نمای 360 درجه از مشتریان را ارائه کرد. بانک ها موسسات مالی و خدماتی اند که در ارتباط مستقیم با مشتریان اقدام به ارائه ی محصولات و خدمات خود می کنند. مدیران فروش در مدیریت ارتباط با مشتری همیشه با چالش هایی مواجه می شوند. رضایت مندی مشتریان بیش از 70 درصد افزایش داشته و جذب مشتریان تا 56 درصد افزایش پیدا کرده است؛ همچنین باعث افزایش 80 درصدی فروش شده است. امروزه نحوه برقراری ارتباط با مشتری / مشتریان میتواند باعث شکل گیری یا شکست برند شما شود.

مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM اصطلاحی است که اغلب در بازاریابی به آن اشاره میشود. تضمین کیفیت، ایجاد تصویر مثبت در قبال محصول، افزایش قابلیت اطمینان، ضمانت مرتبط با علامت مشخصه محصول که از طریق برنامههای بازاریابی حاصل میشود. • فراهم آوردن اطلاعات محصول، اطلاعات مصرف محصول و پشتیبانی فنی از طریق وب سایتهایی كه معرفی میشوند. با استفاده از این نرم افزار سرمایهگذاری بلند مدت و ارزشمندی را در تجارت خود پیادهسازی کردهاید. سیستم CRM در یک محیط تجارت به تجارت (B2B) کمک می کند تا بر فروش نظارت داشته باشیم و یک کسب و کار را توانمند می سازد تا به هر موضوع و مسئله ای که ممکن است در طول فرآیند خرید مشتریان پیش بیاید، رسیدگی کند. سایت آمازون همواره تلاش کرده تا در مدیریت تجربه مشتری و تجارت الکترونیک بهترین باشد. کمپانی والت دیزنی با ارئه اپ My Disney Experience گشت و گذار برای بازدید کنندهها را راحتتر کرده است. مشتریان ناراضی گاهی بدون ابراز نارضایتی خود ما را ترک خواهند کرد. یک نمونه از تجربه در این مورد نظرسنجی اتوماتیک بود، به این شکل که مشتری باید در صورت رضایت “۱” و در صورت ناراضی بودن “۲” را وارد کند. برای آشنایی با نحوه برخورد با مشتریان ناراضی کلیک کنید.

یک سیستم سی آر ام در محیط بیزینس به بیزینس می تواند به ردیابی فروش در مراحل مختلف پرداخته و در نتیجه شناسایی مشکلات در هر مرحله خاص، آسان تر اتفاق می افتد. شما با کمک این سی آر ام مشتریان جدیدی بدست خواهید آورد و مشتریان کنونی خود را حفظ خواهید کرد. اگر بخواهم ساده تر توضیح دهم: برای تغییرات در نرم افزار، همیشه نیازمند آن شرکت خواهید بود (فکر کنید به هر دلیلی آن شرکت بسته شد یا هزینه های تغییرات زیادی از شما طلب کرد، بدلیل انحصار دسترسی به سورس کدهایش، هیچکسی نمی تواند به شما کمک کند). تجربه مشتری ارزش های زیادی چون تقویت نام برند، افزایش فروش به مشتریان فعلی و یافتن مشتریان جدید، افزایش وفاداری مشتری به برند، کاهش هزینه از طریق کاهش ریزش مشتریان و افزایش تعهد کارکنان سازمان را برای سازمانها به ارمغان خواهد آورد. اهمیت این موضوع زمانی نمایانتر است که بدانید، هزینه جذب مشتری جدید ۵ تا ۲۵ برابر هزینه حفظ مشتری فعلی است. ارائه برنامه Amazon Go از مواردی است که آمازون از آن برای ایجاد تجربههای جدید برای مشتری استفاده کرده است.

در نهایت، فروش، بازاریابی و پشتیبانی مشتری را به واسطه تجزیه و تحلیل دادهها برایمان به ارمغان میآورد. نوعی نرم افزاری است که دادههای مربوط به مشتریان را جمع آوری میکند و آنها را مورد تجزیه و تحلیل قرار میدهد و به مشاغل این امکان را می دهد تا چگونگی افزایش رضایت مشتری و میزان حفظ مشتری را تعیین کنند. سودی که با سرمایهگذاری مجدد آن موجبات خدمت بیشتر و بیشتر به مشتری را فراهم میکند. فرآیندهای کاری مجموعهای از فعالیتها است که توسط افراد یا تکنولوژی بخصوصی انجام میگیرد تا به خروجی مطلوب برسیم. ویژگی هایی از قبیل، کمپین های ایمیلی، وبلاگ های محتوایی، و برنامه ریزی و مدیریت شبکه های اجتماعی.

توجه به اين نكته ضروري است كه CRM تنها يك ابزار تكنولوژيك نبوده بلكه يك فلسفه جديد كسب و كار است و لذا سازمانهائی در برخورد با اين پديده موفق اند كه آن را بهخوبي درک نموده و از آن به عنوان يك فلسفه و متدولوژی كسب و كار بهره گيرند. به بیان دیگر، فرايندها و فناوریهایی است كه سازمان برای شناسایی، انتخاب، ترغيب، گسترش، حفظ و خدمت به مشتری به كار میگيرد. نرم افزار CRM تحلیلی شامل فرآیندی است که با استفاده از آن دادههای عملیاتی که در ارتباط با مشتریان گردآوری شده است به اطلاعاتی تبدیل میشود که در تصمیم گیریهای مهم و استراتژیک سازمان تاثیر گذار است. یه پلتفرم مدیریت ارتباط با مشتری این امکان رو بهتون میده که این نوع از پرس و جوها رو در تمامی شبکه ها بتونین مدیریت کنین و به بخش های فروش، خدمات و بازاریابی، دید واحدی از مشتری رو برای اطلاع از فعالیت هاش میده. بخشهایپشتیبانی و طراحی تولید نیز از همین اطلاعات در راستای دستیابی به نیازمندیها و تقاضاهای مشتریان استفاده نموده و فعالیتهای خود را بر مبنای این اطلاعات تنظیم می کنند و در نهایت مدیریت ارشد سازمان با استفاده از تکنیکهای آنالیز اطلاعات نظیر Business Intelligence و تکنیکهای مختلف آنالیز بازار و فروش نسبت به تعیین استراتژی دقیق سازمان خود اقدام می نماید.درواقع این سیستم تماس با مشتری بگونه ای عمل می کند که نیازمندیهای افراد و موسسات تجاری را پوشش میدهد و به آنها کمک می کند تا ارتباط موثرتری با مشتریانشان برقرار نمایند.

شرکتهایی که از این نوع سیستمها در عمل استفاده می کنند، استراتژی بسیار انعطاف پذیری برای بازاریابی دارند. در این مقاله اطلاعات بسیار مهمی در مورد آن به شما میدهیم و موضوع مدیریت ارتباط با مشتری را به زبان ساده برایتان توضیح میدهیم. 7- توضیحات ( مواردی که مربوط به انجام وظیفه بوده و نیاز به توضیح بیشتر دارد. قسمت ها و اجزای زیادی برای نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری و جود دارد اما این فکر که CRM بخش اصلی و پایه ای در یک فناوری وارد شده به یک کسب و کار است کلا اشتباه است. CRM به ما کمک میکند تا با مشتری در ارتباط باشیم، او را بشناسیم، نیازهایش را حدس بزنیم و برای کسب رضایت او، سطح بالاتری از خدمات را ارائه کنیم. درحالی که CRM روی مدیریت ارتباط با مشتری تمرکز دارد، CEM عمیقتر روی تجربه مشتری تمرکز میکند تا سلیقه واقعی او را بشناسد. ارتباط با مشتری باید بر پایه برنامه و استراتژی فروش هر شرکتی تدوین شود.