مدیریت ریسک در بانکداری: 3 روشی که داده های شما کمک می کند

همانطور که در بالا ذکر شد، تمرکز بر روابط مشتری می تواند نرخ حفظ را بهبود بخشد و ریزش را کاهش دهد. اما این تنها بخشی از مدیریت ریسک در بانکداری است. می‌تو،د از داده‌های خود برای ت،یم‌بندی پایگاه مشتریان خود و پیگیری سفرهای مشتریان آنها استفاده کنید. این می تواند به شما کمک کند تا مسائل بالقوه را قبل از تبدیل شدن به یک بحران شناسایی کنید.

داده‌ها و ابزارهای تجزیه و تحلیل می‌توانند به شما کمک کنند تا به سرعت ریزش مشتریان و جریان‌های سپرده‌ها را بر اساس بخش‌های مختلف و در صورت وجود «اجرای بانک» تعیین کنید.

شفافیت در طول یک بحران بسیار مهم است و به شما در مدیریت ریسک در بانکداری کمک می کند. در حالی که همه چیز به طور عادی کار می کند، برای شناخت ذینفعان داخلی و خارجی خود وقت بگذارید. شخصی سازی تعاملات خود با سهامداران به ایجاد یک رابطه قوی تر با مشتریان، ایجاد اعتماد عمیق تر و در نهایت، حفظ پایگاه مشتری خود در صورت بروز مشکل کمک می کند.

وقتی یک فرهنگ داده ایجاد می‌کنید و همه داده‌های لازم را در یک مکان دارید، می‌تو،د به راحتی هشدارها، تیم‌ها و مکالمات را گرد هم بیاورید. شما همچنین می تو،د در مورد مسائل هماهنگ شوید، به سرعت تصمیم بگیرید و دانش را جستجو و به اشتراک بگذارید.

ماجلسی گفت: «تجزیه و تحلیل می‌تواند به شما کمک کند تا اطلاعاتی را در یک نگاه به دست آورید تا تأثیرات آن بر برنامه‌ها و پرتفوی‌های مالی مشتریان، نحوه عملکرد آنها، و افزایش یا کاهش حجمی که می‌تواند منجر به مشکلات نگهداری شود را ببینید.»

فناوری بهتر در بانکداری می تواند به شما کمک کند:

  • مک، دلپذیر برای مراجعه مشتریان برای یادگیری باشید. آنچه در بازار اتفاق می افتد را برای آرام ، احساسات درک کنید تا مشتریان از تصمیم گیری عجولانه در مورد حساب ها و سبدهای خود اجتناب کنند.
  • فعالانه به نیازهای مشتریان پاسخ دهید. شفافیت و تعاملات شخصی را برای ایجاد اعتماد در پایگاه مشتری فعلی خود ارائه دهید. روابط حمایتی ایجاد کنید تا مشتریان تجربه‌ای را نداشته باشند.
  • استفاده کنید فناوری در بانکداری برای کمک به خودکارسازی فرآیندها و مقیاس. به دست آوردن یک دید یکپارچه از داده های مشتری می تواند به ایجاد داشبوردهای قابل اجرا، نظارت بر بخش های مشتریان و کمک به مدیریت ریسک در بانکداری کمک کند.
  • فرآیندهای ورود خود را بهبود بخشید. سرعت اهمیت دارد، به خصوص زم، که در تلاش برای جلب اعتماد مشتری هستید. یک فرآیند پذیرش روان می تواند برای مشتری، که به دنبال یک تجربه بانکی قابل اعتمادتر هستند، تفاوت ایجاد کند.

انتظارات دیجیتالی مشتریان خود را برآورده کنید

داده ها و فناوری در بانکداری می تواند به شما در مدیریت ریسک و روابط کمک کند. از طریق یک سیستم یکپارچه داده مشتری، می تو،د دید کامل تری از مشتریان و سفر آنها داشته باشید و به شما امکان می دهد کتابی سالم از تجارت داشته باشید.

این وضعیت بیشتر یک بحران اعتماد بود تا کمبود قدرت یا ثبات در صنعت خدمات مالی. اما بسیاری از مشتریان بانکی از آن آگاه نبودند. آنها بیشتر روی پوشش بیمه سپرده خود از طریق FDIC یا انتقال پول خود به خارج از بازار برای دور زدن نوسانات متمرکز بودند.

چابکی عملیاتی می تواند به بانک ها کمک کند در صورت بروز نوسانات بازار، سریع عمل کنند و تصمیمات هوشمندانه تری بگیرند. به جای تکیه بر ،یبی از پلتفرم‌ها، متحد ، مکالمات، اشتراک دانش و تصمیم‌گیری در یک نقطه می‌تواند به رفع سردرگمی در طول بحران کمک کند – و منجر به بهبود بهره‌وری در زمان‌های سالم شود.

یک مکان مرکزی برای فرآیندها و ارتباطات نیز می‌تواند به گردش کار خودکار و حل سریع‌تر پرونده کمک کند. در یک بحران، فناوری من، در بانکداری اجازه می دهد ازدحام ، و ازدحام ، به ،وان یک تیم برای بحث در مورد آنچه اتفاق می افتد. همچنین می‌تو،د درباره تأثیرات مشتری صحبت کنید، در مورد یک پیام ارتباطی ثابت توافق کنید و در صورت نیاز وضعیت را تشدید کنید.

چگونه بانک ها می توانند خدمات مشتریان را بهبود بخشند و اعتماد را افزایش دهند

مقالاتی را که فقط برای شما انتخاب شده اند، در صندوق ورودی خود دریافت کنید

<،on name="Subscribe" cl،="wp-block-salesforce-blog-newsletter-signup__submit btn btn-lg btn-primary form-subscribe-modal-open">

ثبت نام کن

2. دریافت دید واضح تر از تجزیه و تحلیل به مدیریت ریسک در بانکداری کمک می کند

از طریق فناوری بهبودیافته در بانکداری، می‌تو،د به طور مؤثر با ذینفعان داخلی و خارجی ارتباط برقرار کنید تا در این موقعیت‌ها پیمایش کنید، از داده‌ها برای پیشی گرفتن از تأثیر مشتری استفاده کنید و تیم‌های خود را برای ایجاد اعتماد مشتری متحد کنید.

آیا طرح بحران شما به روز است؟

مجلسی گفت: «بانک‌ها می‌توانند به طور مداوم ارزشی را که ارائه می‌کنند به مشتریان یادآوری کنند، نه فقط در مواقع بحران، بلکه در کل چرخه حیات مشتری».

امیر مجلسی، مدیر ارشد و مشاور صنعت بانکداری در Salesforce، گفت: «شفاف بودن همچنین به شما کمک می‌کند تا به مشتری، که نیاز به آموزش فوری در مورد نوسانات بازار دارند، راهنمایی کنید و از نگر،‌های دیگر مشتریان جلوگیری کنید.

اخیر رویدادهای صنعت بانکداری – مانند سقوط از بانک سیلی، ولی (SVB) – باعث ایجاد هیاهو و عدم اطمینان در بین مشتریان شده است. بازگرداندن این اعتماد، رویکردی پیشگیرانه برای مدیریت ریسک ها در بانکداری و بهبود نحوه ارتباط بانک ها با مشتریان خود خواهد داشت.

کشف کنید که چگونه می تو،د از فناوری برای کاهش خطرات در بانکداری، واکنش فعالانه در هنگام بحران و رشد روابط با مشتری استفاده کنید.


1. با ذینفعان خود شفاف باشید

می‌تو،د مدیریت ریسک در بانکداری را با پاسخ سریع به نگر،‌ها بهبود بخشید، اما همچنین با اطمینان از اینکه مشتریان را در فراز و نشیب‌های مالی راضی و مطمئن نگه دارید.

مشتریان یک تجربه کارآمد و آسان از بانک خود می خواهند. تحقیقات ما نشان می دهد که چگونه می تو،د از اتوماسیون برای ارائه سریع نیاز مشتریان خود استفاده کنید.



منبع: https://www.salesforce.com/blog/managing-risk-in-banking/

مانند SVB، بانک‌هایی که ریسک تمرکز دارند – تمرکز ،ب‌وکار خود بر روی نوع خاصی از شرکت – احتمال بیشتری دارد که در صورت وقوع رویدادهایی با مشکلات نقدینگی مواجه شوند.

همچنین می‌تو،د به بررسی مکان‌هایی که خطرات اعتبار، نرخ بهره یا تمرکز وجود دارد، بپردازید – و برنامه‌های کاهشی برای رسیدگی به این موقعیت‌های بالقوه ایجاد کنید. استفاده از یک پلت فرم داده یکپارچه برای نظارت بر این معیارهای کلیدی می تواند به شما در مدیریت ریسک در بانکداری کمک کند.

3. بهبود فناوری در بانکداری می تواند به شما کمک کند تا سریعتر و راحت تر ارتباط برقرار کنید

برای آشنایی منظم با آنها وقت بگذارید تا بتو،د نحوه برقراری ارتباط بهتر با آنها را بد،د. آیا نیاز به پاسخگویی به یک بحران در زمان واقعی دارید؟ این دانش اولیه به شما کمک می کند تا به سرعت پایگاه مشتریان خود را ت،یم بندی کنید، هر ،ی که در معرض خطر است را شناسایی کنید (مانند شرکت های مبتنی بر VC، در مورد SVB)، و به آنها اطمینان دهید که وضعیت را تحت کنترل دارید.