طراحی تجربیات کاربر شخصی شده با هوش مصنوعی داده

“ما باید مطمئن شویم که از ایجاد تجربیاتی که احساس تهاجمی، دستکاری یا اضطراب آور دارند، اجتناب می کنیم.”

امیلی ویت

مدیر فروش Cross Cloud Research & Insights

امیلی ویت

امروزه، کاربران بیشتری با شرکت هایی که از اطلاعات شخصی مرتبط به طور شفاف و سودمند استفاده می کنند راحت هستند. در مطالعه سال 2022 Salesforce State of the Customer Connected، 61٪ از پاسخ دهندگان نظرسنجی سطح راحتی را با این شیوه های تجربه کاربری شخصی شده گزارش ،د. این نسبت به 52 درصد در سال قبل افزایش یافته است. با این حال، هیچ تعریف جه، از شفاف بودن و سودمند بودن وجود ندارد.

مطمئناً طراحان به طور فزاینده ای از نحوه اجتناب از آن آگاه هستند طرح های فریبنده. اکنون، در این دوره جدید مبتنی بر داده و هوش مصنوعی، اجتناب از طرح هایی که کاربران ممکن است ترسناک توصیف کنند نیز بسیار مهم است.

جلوگیری از ناراحتی کاربر

به طور کلی، “،نده نباش” یک عبارت رایج در صنعت فناوری است. شرکت های مشتری می توانند در نظر بگیرند که کاربران چگونه تبادل ارزش داده برای شخصی سازی را درک می کنند. این نیاز به شخصی سازی بازاریابی مسئولانه و اصول طراحی هوش مصنوعی مسئول. در واقع، این گونه است که راه را به سوی هموار می کنیم افزایش اعتماد و وفاداری مشتریان. همه چیز با طراحی راه حل هایی شروع می شود که این ایده های نوظهور را در ذهن نگه می دارد.


منبع: https://www.salesforce.com/blog/designing-personalized-user-experiences-with-data-ai-keep-this-in-mind/

مطالعه Salesforce State of the Customer Connected بینش های بیش از 13000 مصرف کننده را به اشتراک می گذارد


لیم با دانستن این موضوع، عمل طراحی سودمند متقابل را به ،وان یک اصل طراحی نوظهور برای ساختن آینده ای با اعتماد بیشتر تشخیص می دهد. او تاکید می کند که این موضوع را نمی توان نادیده گرفت. او گفت: «اینترنت اعتماد را برای همیشه تغییر داد.

محیط اخلاقی را رعایت کنید

لیم گفت: «آنچه در جامعه خوب است کاملاً متنی است. “آنچه در یک جامعه اخلاقی است، کاملاً زمینه ای است.”

لیم به طراحان یادآوری می کند که مبا، ارزش امروز هنوز جدید است. امروزه، در حالی که شرکت‌ها داده‌ها را جمع‌آوری می‌کنند و بینش به دست می‌آورند، مشتریان تجارب کاربری شخصی‌سازی‌شده‌تری ،ب می‌کنند. با این حال نه چندان دور، مشتریان به سادگی برای کالاها و خدمات هزینه می ،د بدون اینکه از داده های شخصی خود چشم پوشی کنند. این یک روز جدید اطلاعات در همه جا است. تا سال 2028، 221 زتابایت داده در سراسر جهان وجود خواهد داشت شرکت بین المللی داده (IDC). همچنین ابزارهای قدرتمندی در بازار برای باز ، قفل داده‌های مشتری و بینش‌های عملی مانند Salesforce Data Cloud جدید ما وجود دارد.

بسیاری از مردم تجربه هایی از این قبیل را ترسناک توصیف می کنند. هنگامی که هوش مصنوعی از اطلاعات یا رفتار کاربر از یک مکان، تجربه یا دستگاه متفاوت استفاده می کند، بدون توضیح واضح یا فرآیند رضایت، می تواند از خط عبور کند. با این حال، آن خط می تواند بر اساس کاربر و پس زمینه او تار شود.

کشف کنید که چه چیزی آینده تعامل با مشتری را شکل می دهد

به ،وان مثال، هنگام نامگذاری تریسی بات، ربات ردیابی تماس ،شتین، تیم به عمد “ربات” را درج کرد. آنها این کار را انجام دادند تا مشخص شود که هوش مصنوعی در مورد سلامتی آنها با آنها تماس می گیرد. با اطلاعات پزشکی شخصی، خطر افتادن به چیزی که به نام دره عجیب و غریب شناخته می شود وجود دارد. برای جلوگیری از ناراحتی کاربر، تیم برای سازمان‌ها طراحی کرده است که فقط در صورتی پیام ارسال کنند که یک نماینده بتواند تماس‌های ورودی را مدیریت کند. این مثال نشان می دهد که چگونه طراحی انسان محور به ایجاد تجربیات کاربر شخصی شده با داده ها و هوش مصنوعی کمک می کند که انتظارات کاربر را برآورده می کند. آنها حتی می توانند احساسات مثبت را بران،د.

د،ل لیم، مدیر ارشد Salesforce Futures، که همچنین در این زمینه کار کرده است، گفت: «کاربران باید احساس کنند که یک رابطه سودمند دوجانبه بین شرکت و خودشان وجود دارد، زیرا داده‌های خود را برای خدمات شخصی مبا، می‌کنند.Ethics by Design” گزارش با مجمع جه، اقتصاد (WEF).

گنجاندن اخلاق در فرآیندهای طراحی موضوعی است که امیلی ویت در نقش خود به ،وان مدیر فروش Cross Cloud Research & Insights قهرمان می شود. «مشتریان ما به ما اعتماد دارند تا کار سخت ایجاد تجربیات قابل اعتماد را انجام دهیم. ما باید مطمئن شویم که از ایجاد تجربیاتی که احساس تهاجمی، دستکاری یا اضطراب آور دارند، اجتناب می کنیم.»

به همین ترتیب، طراحی انسان محور یک لنز برای پرس و جوی عمیق تر در مورد آنچه برای کاربران مهم است ارائه می دهد. به جای فرضیات، گفت‌وگو می‌تواند بینش‌هایی را نشان دهد که نشان می‌دهد تجربیات شخصی‌شده کاربر چگونه به نظر می‌رسد. لیم می‌گوید: «آینده شخصی‌سازی واقعاً به استفاده از فناوری برای درک و پاسخگویی به زمینه هر فرد بستگی دارد – درک نیازهای آنها و پاسخگویی بدون دستورالعمل صریح.»

او در این مورد صحبت کرد مجموعه پاد،ت “روابط صداگذاری“، با مشارکت House of Beautiful Business، شبکه ای برای اقتصاد زندگی محور تولید شده است. علاوه بر این که تمایز وحشتناک / جالبی که مختص کاربر است، مختص جامعه نیز است.

،مت 3 را در ادامه گوش دهید S،ify یا پاد،ت های اپل امروز:

او دریافته است که توضیحات می تواند راه زیادی برای افزایش راحتی داشته باشد. استفاده از زب، که کاربران را راحت می کند ممکن است شبیه به اشتراک گذاشتن دلیل درخواست اطلاعات خصوصی یا استفاده از چه اطلاعاتی برای تولید ،وجی باشد. همچنین به برقراری ارتباط واضح در زم، که شرکت‌ها از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند کمک می‌کند – افشای شفافی که در خط‌مشی استفاده قابل قبول Salesforce مشخص شده است.

رهبران طراحی اغلب ،، هستند که در نهایت تعیین می کنند که یک تجربه کاربری ایده آل چگونه به نظر می رسد – و چگونه به نظر نمی رسد. بیایید چند مثال را برای زمینه در نظر بگیریم.

  • یک مدیر حساب در تماس با مشتری می بیند که یک ربات چت با توصیه هایی برای تغییر لحن خود برای مؤثرتر بودن باز می شود. این می تواند احساس کند که خود را به روشی ناخواسته وارد می کند.
  • یک مصرف کننده مثلاً جواهرات حلقه ازدواج را در مرورگر وب لپ تاپ خود جستجو می کند. آنها بعداً در فید رسانه اجتماعی تلفن همراه خود، تبلیغی را با هدف هوش مصنوعی برای برنامه ریزان رویداد مشاهده می کنند.