6 راه برای اطمینان از سوددهی سرمایه گذاری در فناوری اطلاعات


اگر مانند بسیاری از مدیران اجرایی هستید، زمان زیادی را صرف بررسی و توجیه شایستگی‌های سرمایه‌گذاری‌های فناوری جدید می‌کنید – به خصوص در دوران رکود.

اما به محض اینکه تصمیم به ،ج ، گرفتید، این احتمال وجود دارد که زمان زیادی را صرف بررسی چگونگی اطمینان از نتیجه دادن آن نکنید. این یک نظارت پرهزینه است. در واقع، کمی برنامه ریزی و سازماندهی از قبل می تواند تفاوت بین درک ارزش قابل توجه و تعجب باشد که چرا در وهله اول سرمایه گذاری کرده اید.

اجازه دهید شش مرحله را که می تو،د برای هدایت و سنجش موفقیت در سرمایه گذاری IT خود بردارید، راهنمایی کنم – چیزی که تیم من در Salesforce، Business Value Services (BVS)، به طور منظم به شرکت ها کمک می کند. این روش‌های آزمایش شده و واقعی ما را منع، می‌کنند که می‌تواند به شما کمک کند صرف‌نظر از اندازه شرکت، سطح بلوغ یا صنعت، بیشترین ارزش را از سرمایه‌گذاری‌های فناوری خود دریافت کنید.

1. از چارچوب V2MOM ما استفاده کنید

چشم انداز شما برای اینکه چگونه این فناوری آینده ،ب و کار شما را شکل می دهد چیست؟ اگر این از قبل مشخص نیست، وقت آن رسیده است که مدیران من، را بیاورید. شرکایو کاربران با هم برای تراز ، روی آن.

این چشم انداز باید به اه، و نتایج مجزای تجاری ت،یم شود – برای مثال، ورود سریعتر مشتری، یا درآمد بیشتر مبتنی بر اشتراک. بدون آن، شما فاقد قطب نما هستید که ،ید را هدایت می کند. اه، و نتایج ،ب و کار شما را بر روی نتایج مهم متمرکز می کند.

توصیه می کنیم از فرآیندی به نام V2MOM استفاده کنید که مخفف چشم انداز، ارزش ها، روش ها، موانع و اقدامات است. V2MOM چارچوبی است که تضمین می‌کند همه بر اولویت‌های درست تمرکز کرده و به سمت اه، ی،ان حرکت می‌کنند.

اکنون موفقیت را ارائه دهید

بیاموزید که چگونه سرمایه گذاری های فناوری من، به شما کمک می کند تا کارایی را افزایش دهید، نتایج را بهبود بخشید و هزینه ها را کاهش دهید.


2. معیارهای موفقیت را برای اه، و نتایج خود ترسیم کنید

چگونه موفقیت سرمایه گذاری را اندازه گیری می کنید؟ پاسخ دادن به آن یک مرحله کلیدی اما گاهی نادیده گرفته شده در ایجاد دیدگاه شما برای تغییر است.

شما می تو،د معیارهای موفقیت من، را با پیروی از این روش های راهنمایی انتخاب کنید:

آنها را باهوش کنید

معیارهایی که انتخاب می کنید باید باشد هوشمندانه، که مخفف عبارت خاص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، واقع بینانه و محدود به زمان است. گفتن “رشد درآمد” کافی نیست. شما باید در مورد محرک رشد، مانند نرخ برنده فرصت در مقابل کاهش ریزش مشتری در مقابل ،یب محصول بهبود یافته، دقیق باشید. در مورد چگونگی اندازه گیری معیارهای خاص شفاف باشید و مطمئن شوید که اه، شما قابل دستیابی و واقع بینانه هستند. پروژه های بسیار زیادی چنان اه، والایی را تعیین می کنند که ابتکارات در افق زم، قابل اجرا محکوم به ش،ت هستند. تا زم، که نقاط عطف می، واقع بینانه تر باشند، داشتن یک هدف پنج ساله آرم، خوب است.

L’Oreal هدف خود را افزایش میانگین ارزش سفارش (AOV) در خانواده بیش از 200 وب سایت D2C خود، که همگی توسط Commerce Cloud پشتیب، می شوند، تعیین کرده است. هدف آنها این بود که با استفاده از توصیه‌های محصول ،شتین این کار را انجام دهند، بنابراین کاربران می‌توانند با توصیه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بر اساس سابقه مرور یا ،ید مصرف‌کننده هدف قرار بگیرند. ردیابی دقیق عملکرد این استراتژی ها و معیارها در طول زمان به آنها کمک کرد تا کشف کنند که این فناوری 15 تا 20 درصد از کل فروش را برای یکی از مارک های آنها ایجاد می کند و به آنها کمک می کند تا شاهد افزایش دو رقمی AOV از وب سایت های آن باشند.

شاخص های پیشرو و عقب مانده را فراموش نکنید

مجموعه معیارها باید شامل هر دو شاخص پیشرو و عقب مانده باشد. شاخص های پیشرو به ،وان یک علامت هشدار اولیه به شما بینش های به موقع را برای انجام اقدامات اصلاحی در تعقیب اه، اعلام شده خود ارائه می دهند. نشانگرهای عقب مانده به سادگی نتایج و اندازه گیری ها را ارائه می دهند که در حال حاضر می تو،د آنها را مشاهده کنید. در حالی که مفید هستند، فاقد قدرت پیش آگهی هستند. این دو شاخص با هم، داشبورد جامعی را که برای مدیریت سرمایه گذاری در فناوری اطلاعات خود به آن نیاز دارید، ارائه می دهند.

با این حال، ا،ر توجیهات سرمایه گذاری فناوری اطلاعات بر روی شاخص های عقب مانده مانند رشد درآمد تمرکز می کنند. اما شاخص‌های پیشرو – مانند کاربران فعال ماهانه یا تماس‌های دریافتی حول یک محصول جدید – در واقع می‌توانند در تضمین رشد درآمد بسیار مفید باشند.

استفاده را با ارزش اشتباه نگیرید

بسیاری از شرکت‌ها از معیارهای پذیرش استفاده می‌کنند – مثلاً چند درصد از کاربران هر ماه وارد سیستم می‌شوند – به ،وان پرو،ی برای ابزار راه‌حل‌های مستقر شده. در حالی که شما مطمئناً به افراد خود نیاز دارید که هر فناوری جدیدی را که روی آن سرمایه گذاری می کنید بپذیرند، این به تنهایی کافی نیست.

شما باید موفقیت را بر اساس ارزش ایجاد شده تعریف کنید، خواه افزایش درآمد، کاهش ناکارآمدی، یا بهبود جریان های نقدی و بهره وری باشد. درخت ارزشی که همه این نتایج را در یک متریک ،یبی مانند ارزش فعلی خالص (NPV) یا بازده سرمایه گذاری (ROI) ،یب می کند، معمولاً برای خلاصه ، ارزش محقق شده به طور خلاصه مفید است.

مقالاتی را که فقط برای شما انتخاب شده اند، در صندوق ورودی خود دریافت کنید

<،on name="Subscribe" cl،="wp-block-salesforce-blog-newsletter-signup__submit btn btn-lg btn-primary form-subscribe-modal-open">

ثبت نام کن

3. خط پایه را تعیین کنید

یکی از رایج‌ترین و دشوارترین موقعیت‌هایی که در تحلیل ارزش تحقق‌یافته با آن مواجه می‌شویم این است که مشتری اغلب مقادیر پایه قابل اعتمادی برای معیارهای مورد نظارت ندارد. به ،وان مثال، آنها می توانند به شما بگویند که نرخ برد فرصت در سه ماهه جاری چقدر است، اما ممکن است هیچ ایده ای نداشته باشند که شش سه ماه پیش چقدر بوده است. برای اجتناب از این چالش‌ها، خط پایه و دستورالعمل‌های عملیاتی را در ابتدا تعیین کنید: معیارها چیست، چگونه مح،ه می‌شوند، از کدام منابع داده استفاده می‌شود، هر چند وقت یک‌بار اندازه‌گیری می‌شوند، و چه ،ی در سازمان به شما کمک می‌کند تا آن را دریافت کنید. انجام شده؟

4. یک هرم پاسخگویی ایجاد کنید

هر برنامه تحول بزرگی نیاز به حکمر، خوب دارد، از جمله حمایت اجرایی، همکاری بین تیمی، ارتباطات کارآمد و تصمیم گیری موثر. در حالی که من رویکردهای مختلفی را دیده ام، رویکردی که به نظرم موثر است سه سطح دارد:

  • کمیته راهبری در بالای هرم، که جهت استراتژیک را تعیین می کند و ماموریت فراگیر را حمایت می کند.
  • کمیته عملیاتی (معمولاً شامل یک مدیر حساب فنی) که هر سه ماه یکبار برای نظارت بر پیشرفت، حذف موانع و اطلاع رس، اصلاح دوره تشکیل جلسه می دهد.
  • تیم اجرایی که برنامه را به صورت روزانه مدیریت می کند

این نوع هرم مسئولیت پذیری به تقویت کمک می کند چابک روش های کاری که در نهایت به شما امکان می دهد سریعتر ارزش ایجاد کنید.

5. شتاب دهنده ها و موانع خود را بشناسید

شتاب دهنده ها افراد یا چیزهایی هستند که به شما کمک می کنند سریع حرکت کنید یا به سرعت حرکت کنید. آنها اغلب عوامل تغییر هستند که از نفوذ و انرژی خود برای اجرای پروژه استفاده می کنند. یا ممکن است آنها نقاط درد به خوبی تعریف شده در یک منطقه خاص باشند که به راحتی قابل تعریف و حل هستند و باعث ایجاد پیروزی های سریع و درس های مفیدی می شوند که می توانند به شما در گسترش تحول به سایر بخش های سازمان کمک کنند. دانستن اینکه آنها چه ،، هستند یا کجا دروغ می‌گویند می‌تواند به شما کمک کند تا سریع حرکت کنید و زمان به ارزش را بهبود بخشید. گاهی اوقات این عوامل تغییر در داخل سازمان شما می نشینند و گاهی ممکن است منطقی باشد شرکای متخصص را وارد کنید کمک کند تا دید خود را به سرعت زنده کنید.

موانع، افراد یا چیزهایی هستند که می توانند شتاب را کاهش دهند یا در غیر این صورت مانع از درک ارزش قابلیت های دیجیتالی شما شوند. سوال متداولی که من در این جلسات برنامه ریزی از مشتریان می پرسم این است: «چرا این ابتکار موفق نخواهد شد؟» هدف این است که آن موانع احتمالی را اولویت بندی کنیم و به طور فعال به آنها رسیدگی کنیم. به ،وان مثال، اگر پذیرش یک نگر، بزرگ است، برای آموزش های گسترده به ،وان بخشی از راه اندازی برنامه ریزی کنید و متخصصان تغییر را بیاورید.

مقالات پرطرفدار

جعبه باز با جایزه‌های Seize the Trail نشان جامعه مجازی، هودی Trailblazer و کوپن گواهینامه Salesforce که در محاصره‌ی کانفیتی بیرون می‌آید.

اکنون موفقیت را بیابید: 4 دلیل برای تصاحب مسیر در سال 2023

5 دقیقه مطالعه

یک زن و یک مرد با تصاویر ابزارهایی احاطه شده اند که فروش را سرعت می بخشد.

3 روش جدید برای افزایش سرعت فروش با رویکرد تیمی

3 دقیقه مطالعه

6. اجرا، نظارت و تطبیق

با ایجاد اه، تجاری، معیارها، خط پایه و ائتلاف تحول، اکنون آماده شروع سفر هستید. این مرحله تماماً در مورد اجرای برنامه و جمع آوری داده های مرتبط و به موقع برای اطلاع از نحوه انجام کار است. شما باید در مورد سیگنال هایی که می بینید کنجکاو بم،د. اگر شاخص‌های پیشرو مشکلی را در آینده نشان می‌دهند یا اگر شاخص‌های عملکرد کلیدی (KPI) کمتر از رضایت‌بخش به نظر می‌رسند، باید همه ذینفعان کلیدی را مطلع کنید و به‌سرعت به دلایل اصلی مشکل رسیدگی کنید.

یکی از مشتریان بزرگ ما متوجه شد که نمایندگان فروش آن از Salesforce برای ورود به فرصت‌ها استفاده می‌کنند، اما در غیر این صورت تمام فعالیت‌های فروش و مخاطبین کلیدی را در ا،ل و پاورپوینت نگه می‌دارند. این قدرت اتوماسیون، هوشمندی و همکاری را که مشتری 360 را بسیار ارزشمند می کند، محدود کرد. اگر فقط به معیارهای استفاده نگاه کنید، نمی تو،د چنین مشکلاتی را کشف کنید. درس در اینجا نظارت بر عملکرد و سازگاری به محض بروز مشکلات است.

سرمایه گذاری هوشمند در فناوری اطلاعات برای موفقیت بلندمدت شما، به ویژه در محیط سخت اقتصادی امروز، حیاتی است. اما تبدیل این سرمایه‌گذاری‌ها به بازده و داستان‌های موفقیت‌آمیز، نیازمند برنامه‌ریزی متفکرانه، اجرای منظم و بهبود مستمر است.


منبع: https://www.salesforce.com/blog/it-investment/