تامین کننده انرژی در حال حاضر بر شرکت های برق تاثیر گذاشته است. برخی از شرکتهای آب و برق حتی برنامهریزی رشد بار خود را تغییر دادهاند تا انرژیای را که در حال حاضر مصرفکنندگان تولید میکنند، لحاظ کنند. رهبران C&I همچنین بر نحوه مدیریت داده های خود توسط شرکت ها تأثیر می گذارند. تجزیه و تحلیلهای پیشبینیکننده ارائهشده توسط شرکتهای آب و برق به ،بوکارهای C&I کمک میکند تا هزینهها و مزایای سرمایهگذاریها را بسنجید – مانند تولید برق در محل یا ذخیرهسازی باتری – که آنها را سریعتر به صفر میرساند. شرکتهای خدماتی بیشتر در حال اتخاذ یک پلتفرم هدفمند برای ارائه سریع دادههایی هستند که شرکتهای C&I برای ایجاد گزارشهای جامع و دقیق به مشتریان، تنظیمکنندهها و سهامداران خود نیاز دارند.
درباره مدیریت روابط با مشتری بیشتر بیاموزید و فرصت های جدیدی را برای گسترش خدمات و افزایش درآمد کشف کنید.
مشتری، که به تمام م،ا به تازگی قدرت یافته اند، اکنون بر طراحی و ایجاد خدمات و محصولات جدید سودمند تأثیر می گذارند.
این امر به ویژه مهم است زیرا تنظیمکنندههای بیشتری در نظر دارند از شرکتهای برق بخواهند از مدلهای درآمد مبتنی بر دارایی به مدلهای درآمدی مبتنی بر عملکرد تغییر کنند. همانطور که موسسه کوه راکی توضیح می دهد، مقررات مبتنی بر عملکرد (PBR) “رویکردی برای تنظیم تاسیسات برق است که هدف آن همسویی انگیزه های سود شرکت با اه، اجتماعی، مانند کربن زدایی و انعطاف پذیری است. به طور کلی، PBR جایگزینی برای مقررات سنتی «هزینه خدمات» با جبران عملکرد شرکتها به جای فروش بیشتر برق یا سرمایهگذاری در زیرساختهای جدید ارائه میکند.
یک منبع ضروری برای مشارکت با تأمینکننده انرژی، دادههای استفاده از مشتری است که توسط زیرساخت اندازهگیری پیشرفته (AMI) جمعآوری شده است. داده های AMI به مشتریان کمک می کند تصمیم بگیرند که چگونه برق خود را مدیریت کنند، از محصولات جدید استفاده کنند یا خدمات شخص ثالث را فعال کنند. تجزیه و تحلیل داده ها می تواند به هر مشتری کمک کند تا ال،ای مصرف خود را درک کند و تغییراتی را مطابق با نیازها و انگیزه های خود ایجاد کند. به اشتراک گذاری داده ها و اطلاعات استفاده با مشتریان به تغییر روابط آنها با ابزار از یک مصرف کننده صرف به یک شریک کمک می کند. به ،وان یک شریک، مشتریان می توانند مصرف انرژی خود را به گونه ای تنظیم کنند که از شرایط شبکه پشتیب، کند و چراغ ها را روشن نگه دارد.
چگونه شرکت های برق می توانند با مصرف کنندگان انرژی کار کنند؟
برق رس، ناوگان و پذیرش EV چالش جدیدی را ایجاد می کند زیرا سهامداران درگیر در این پروژه ها فراتر از خدمات و مشتریان هستند. فروشندگان خودرو، سازندگان خودرو، صاحبان املاک و شرکتهای لیزینگ ناوگان، تولیدکنندگان شارژ خودروهای الکتریکی و شهرداریها نیز بخشی از گفتگو هستند. چگونه میتو،م کل زنجیره تامین را حول یک وسیله نقلیه و راننده برای ایجاد کارایی انرژی و انتخاب سوخت پاک هماهنگ کنیم؟ در این شرایط، شرکت های آب و برق می توانند استراتژی های مشارکت فراگیر را برای مشتریان مس، و تجاری تشویق کنند. این امکان وجود دارد که با ذینفعان کار کنید تا پیشنهادات ارزش قانع کننده ای را به مشتریان تجاری ارائه دهید و برای ناوگان برقی سازی کنید.
نگاهی به آینده روابط تامین کننده انرژی
به اشتراک گذاری داده ها و اطلاعات استفاده با مشتریان به تغییر روابط آنها با ابزار از یک مصرف کننده صرف به یک شریک کمک می کند.
آموزش و مشارکت دادن به مشتریان برای انتقال انرژی حیاتی خواهد بود. برای جلب مشارکت مشتریان به ،وان شرکای که به انعطاف پذیری و پایداری کمک می کنند، شرکت های آب و برق از برنامه های تشویقی و شفافیت داده ها برای تحریک رفتار خود استفاده می کنند.
اگر شرکتهای برق بتوانند از ارائه خدمات انرژی و نه تنها با ساختن داراییهای تولید برق بیشتر سود ببرند، برنامههای بهرهوری انرژی و مدیریت انرژی بیشتری را ترویج خواهند کرد که به نفع همه مشتریان است.
درک اه، تامین کننده انرژی
زم، که تامین کننده انرژی مستقیما با شرکت های برق کار می کند، امکانات بیشتری باز می شود. مشتریان قبل از تصمیم گیری در مورد ،ید ناوگان، نصب آرایه های خورشیدی یا طراحی ریزشبکه ها در سایت مشتری، باید (اما بسیاری از آنها خیر) با شرکت های برق مشورت کنند. این ابتکارات همگی تأثیر زیادی بر برنامه ریزی شبکه دارند. شرکتهای آب و برق میتوانند از ایجاد مشارکت در اطراف این پروژهها به جای کار از طریق اشخاص ثالث بهره ببرند. برخی از شرکتهای برق در تشویق پذیرش EV فعال بودهاند، زیرا برقرس، مفید به دستیابی به اه، خالص چندسطحی – برای ایالتها، شهرداریها، شرکتها و شرکتها کمک میکند.
مشتریان تجاری بیش از هر زمان دیگری بر زیرساخت های شبکه و عرضه و تقاضای انرژی تأثیر می گذارند. این باعث می شود که درک اه، آنها برای کار موثر با آنها مهم باشد. مشتریان ابزار C&I در حال حاضر علاقه مند به بهینه سازی مصرف انرژی و برآورده ، اه، زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیتی (ESG) هستند. این آنها را به متحدان قدرتمندی در توسعه و مدیریت یک شبکه تمیزتر تبدیل می کند.
شفافیت داده ها اعتماد مشتری را ایجاد می کند و کار با یکدیگر را آسان تر می کند. به ،وان مثال، برخی از شرکتها پورتالهایی با دسترسی آسان ایجاد کردهاند تا به مشتریان کمک کنند تا به سرعت انرژیهای تجدیدپذیر خود را به شبکه بزرگتر متصل کنند. این پورتال ها بینش بلادرنگ ابزار را از وضعیت برنامه های کاربردی مشتری و مح،ات مهندسی مرتبط با درخواست های اتصال آنها می دهند. در اینجا یک مثال دیگر وجود دارد: اگر یک شرکت برق در روزهای گرم در فصل آتش سوزی کالیفرنیا نیاز به استفاده از سوختگی داشته باشد، به مشتریان نشان می دهد که چرا. همچنین، برخی از اپراتورهای سیستم مستقل منطقه ای داده های شبکه و شرایط بازار را در زمان واقعی ارائه می دهند. این رویاهای مدیران تأسیساتی است که در حال بهینه سازی هزینه و مصرف انرژی در سایت های C&I هستند. نکته این است که به جای آنچه مشتریان می توانند به ،وان محاصره درک کنند، اعتماد ایجاد کنیم.
این استراتژیها بر اساس تاکتیکهایی هستند که شرکتها برای دههها از آن استفاده کردهاند. امروزه، با داده های بیشتر و فرآیندهای دیجیتالی موجود، می تو،م کارهای بیشتری انجام دهیم. تعداد فزاینده ای از شرکت های C&I به شدت به اه، صفر خالص متمایل شده اند و از تامین کنندگان انرژی خود کمک می خواهند. آنها گزینه های جدیدی از جمله تعرفه های سبز و اجتناب از انتشار گازهای گلخانه ای را می خواهند. آنها از سیاست های انرژی پاک استقبال می کنند که انتقال به انرژی های تجدیدپذیر را تشویق می کند. با همکاری مش،، شرکتهای برق و مشتریان میتوانند گزینههای تجدیدپذیر با تأثیرگذاری بالا ایجاد کنند و به سمت کربن زدایی کار کنند.
امروزه ابزارهای کمکی توانایی بیشتری برای به اشتراک گذاشتن ابزارها و مقادیر زیادی داده با مشتریان در زمان واقعی دارند. هنگامی که این شفافیت داده با آموزش و مشاوره همراه شود، ابزار قدرتمندی برای ایجاد ارزش مش، و مشارکت در سفر به صفر خالص است. ماشینحسابهای آنلاین یکی از راههایی است که مشتریان و شرکتهای برق میتوانند اطلاعات را به اشتراک بگذارند تا با هم کار کنند تا در مصرف انرژی صرفهجویی کنند. به ،وان مثال، یک ماشین حساب می تواند صرفه جویی در هزینه های بالقوه برقی ، یک ناوگان وسایل نقلیه را مدل کند و یک ،ب و کار چقدر می تواند از شارژ آنها در زمان های کم بار استفاده کند.
در فضای شهری، یک «،دهدار انرژی» مشتری است که نیروی خود را تولید میکند. آنها در منابع انرژی توزیع شده خود (DER) مانند ذخیره انرژی خورشیدی، باد یا باتری سرمایه گذاری می کنند. سپس آنها می توانند انرژی اضافی تولید شده را به شرکت برق بفروشند. ،یداران انرژی، مشتریان آیندهنگر انرژی هستند که به کارآیی و کربن زدایی تمایل دارند. مشتری، که به تمام م،ا به تازگی قدرت یافته اند، اکنون بر طراحی و ایجاد خدمات و محصولات جدید سودمند تأثیر می گذارند.
،بوکارهای C&I میخواهند به تعهدات صفر خالص دست یابند، اما همچنین میخواهند با فروش انرژی تولید شده، سرمایهگذاری خود را جبران کنند. این فرصت هایی را برای همکاری با شرکت های آب و برق ایجاد می کند. این مثال از مدیریت تعداد فزاینده ناوگان وسایل نقلیه الکتریکی (EV) را در نظر بگیرید: خودروهای برقی میتوانند با فروش انرژی ذخیرهشده از باتریهای خودرو در زم، که تقاضای انرژی بالا است، یک جریان درآمد جایگزین برای ،بوکارها فراهم کنند. نتیجه شرکت است درآمد منفعل ایجاد می کند از خودروهای برقی زم، که در حال استفاده نیستند. با ایجاد بیشتر این روابط برد-برد، شرکتهای خدمات شهری میتوانند برنامههای سبز جدیدی را ارائه دهند که مشتریان خود را هیجان زده میکند.
در اینجا نحوه استفاده از فناوری برای ارائه سریعتر و ارزانتر برنامههای جدید و مطابقت با انتظارات مشتری آورده شده است.
در حال حاضر آغاز شده است
شرکت های آب و برق می توانند با ایجاد روابط خود با فروشندگان در این پویایی قدرت جدید شرکت کنند. DERها به یک شرکت کمک می کنند تا اه، خالص کربن زدایی صفر خود را برآورده کند و یک شبکه برق انعطاف پذیرتر ایجاد کند. شبکه ممکن است (هنوز) برای هجوم مشتری، که امروز شاهد آن هستیم آماده نباشد، اما این انتقال در حال وقوع است. بسیاری از شرکت های آب و برق این تغییر را فرصتی برای افزایش ارزش مادام العمر مشتری و ایجاد جریان های درآمدی جدید می دانند. در نهایت، زم، که مشتریان به تامین کنندگان تبدیل شوند، هر دو طرف سود می برند.