چگونه بر چالش های شخصی سازی بازاریابی غلبه کنیم؟

به گفته ویکتوریا کالکینز، مدیر بازاریابی محصول در Salesforce، سازمان ها اغلب داده های زیادی در دسترس خود دارند، اما بازاریابان همیشه به این داده ها دسترسی ندارند.

رهبر تجزیه و تحلیل: یک سرنخ تجزیه و تحلیل می تواند داده ها را ،یب کند و همه بینش های برنامه را در اختیار دارد. از همان ابتدا، شما به این سهامدار کلیدی نیاز دارید تا در هدف خود بم،د، به اه، خود برسید و رویکردهای جدیدی برای شخصی سازی ابداع کنید.

یادگیری در مورد هوش مصنوعی می تواند به بازاریابان کمک کند تا مشتریان را به سمت ،ید سوق دهند و پیام های مرتبط و به موقع برای آنها ارسال کنند. برای مثال، می‌تو،د از پیام‌های راه‌اندازی، ایمیل‌هایی استفاده کنید که به‌طور خودکار زم، که مشتری اقدام خاصی انجام می‌دهد – مانند قرار دادن یک کالا در سبد ،ید، اما عدم ،ید، ارسال می‌شوند.

«اگر همسو نباشید، نتیجه این است که مشتریان تجربه‌ای بسیار ناخوشایند دارند.»

لی پرایس، مدیر ارشد بازاریابی محصول در Salesforce

مانع 2: عدم دسترسی به داده های من،

پرایس گفت: “مردم فکر می کنند، “من می توانم صد کار را با شخصی سازی انجام دهم.” “اما فقط روی وب سایت خود و موارد استفاده ساده تمرکز کنید، روی برنامه ایمیل خود تمرکز کنید، و می تو،د از آنجا تکرار کنید و رشد کنید.”

مقالات پرطرفدار

نمودار میله ای روی صفحه کامپیوتر

هیچ ، نمودارهای شما را درک نمی کند – در اینجا نحوه تغییر آن آمده است

لی پرایس، مدیر ارشد بازاریابی محصول در Salesforce می‌گوید: «اگر با هم هماهنگ نباشید، نتیجه این است که مشتریان تجربه‌ای بی‌خطر به دست می‌آورند.

اغلب، بزرگ‌ترین عاملی که منجر به ش،ت استراتژی‌های شخصی‌سازی می‌شود، اختلال در هماهنگی بین بخش‌ها و تیم‌ها است. نظرسنجی ما نشان داد که 42 درصد از بازاریابان می گویند فقدان همسویی سازم، مانع شخصی سازی می شود.

رهبر فنی: اگرچه بازاریاب‌ها می‌توانند بسیاری از جنبه‌های کمپین‌های شخصی‌سازی را به‌طور مستقل اجرا کنند، هنوز تعیین یک رهبر فناوری یا ایجاد رابطه با فناوری اطلاعات ضروری است. آنها یکپارچه سازی اولیه را راه اندازی می کنند و در صورت بروز مشکلات فنی به ،وان یک منبع در دسترس خواهند بود.

مدیر برنامه: این شخص با مدیریت و حفظ برنامه ها، هماهنگی گروه ها در بخش ها و تهیه منابع، بر برنامه شخصی سازی نظارت خواهد کرد.

جدیدترین اینفوگرافیک ما نشان می‌دهد که بازاریابان برای ارائه آنچه به مشتریان نیاز دارند، اولویت دارند.


مانع 1: عدم همسویی سازم،

او گفت: «به منظور ایجاد تجربیات مرتبط، مهم است که همه داده‌هایی را که در مورد آن فرد داریم در نظر بگیریم. برای مثال، ما می‌خواهیم بد،م چه زم، در وب‌سایت ما مرور کرده‌اند یا با خدمات مشتری تماس گرفته‌اند. ما به ،وان بازاریاب اغلب به همه این داده‌ها دسترسی نداریم، زیرا ممکن است در بخش‌های دیگر سازمان زندگی کنند.

شما به یک نیاز خواهید داشت حامی اجرایی برای کمک به استراتژی، مالکیت برنامه کلی و ارائه پشتیب،. این ممکن است معاون، بازاریابی، مدیر ارشد مدیریت یا حتی مدیر ارشد مشتری شما باشد.

گزارش ما از وضعیت مصرف کننده متصل نشان می دهد که 66٪ از مشتریان اغلب مجبورند اطلاعات را برای نمایندگان مختلف تکرار کنند یا دوباره توضیح دهند، و 60٪ می گویند که به طور کلی احساس می شود که با بخش های جداگانه ارتباط برقرار می کنند، نه یک شرکت.

با هماهنگی و دسترسی به داده های من،، اکنون زمان آن رسیده است که مطمئن شوید بخش شما از مهارت های فنی من، برای ایجاد یک استراتژی شخصی سازی برخوردار است. شخصی سازی به تیمی از افراد با مهارت های فنی و خلاق نیاز دارد. برخی از بازاریابان مهارت های فنی برای ارائه شخصی سازی انتها به انتها ندارند، در حالی که برخی دیگر فاقد خلاقیت برای ارائه محتوای مرتبط و جذاب هستند.

5 دقیقه مطالعه

مانع سوم: فقدان دانش و مهارت

اما زم، که این سفر مشتری در میان بخش ها ی،ان باشد، مردم می توانند بگویند. در گزارش ما از وضعیت مصرف‌کننده متصل، 83 درصد از مشتریان می‌گویند که به شرکت‌هایی وفادارتر هستند که در بخش‌های مختلف ثبات ارائه می‌کنند.

بیایید با آن روبرو شویم: اگر تجربیات شخصی ارائه نمی کنید، احتمالاً مشتریان ارزشمندی را از دست خواهید داد. با این حال، حتی با وجود منابع بی‌شماری در دسترس برای بهبود شخصی‌سازی، بازاریابان هنوز در اجرای استراتژی خود با موانع زیادی روبرو هستند. اگر به تازگی این سفر را شروع کرده‌اید (یا از برخورد با موانع خسته شده‌اید)، ما برخی از چالش‌های شخصی‌سازی را که باید مراقب آن‌ها باشید – و چگونه می‌تو،د بر آنها غلبه کنید، بیان کرده‌ایم.

داده‌های مخفی – زم، که دپارتمان‌ها اطلاعات ی،، ندارند – منجر به تجارب مشتری قطع می‌شود. در اینجا دو راه برای غلبه بر این وجود دارد.