مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) چیست و چه کاربردی دارد؟

میخواهید کارمندان روی برنامه زمانی مشخصی به امور رسیدگی کنند؟ آیا سفری در پیش دارید که باید برای آن برنامه ریزی کنید؟ نکته: پیش نیاز استفاده از نرم افزار تحت وب تهیه آی پی استاتیک از سرویس دهنده ی اینترنت می باشد. نرم افزار CRM اوج در عین حال که نگرانی تجارتها را درک میکند، دغدغه مشتریانی که به دنبال یک تأمینکننده مطمئن هستند را نیز در نظر گرفته است. با ادامه اقدام بنگاهها و کسب وکارهای بزرگ برای استخدام افراد در این نقش، این سوال مطرح میشود که آیا برای نظارت و سرپرستی فعالیتهای مربوط به CRM وجود یک فرد لازم است و اگر این طور است، مسوولیتهای کلیدی این فرد چیست؟ با استفاده از سیستم CRM میتوان تمامی موارد مربوط به سفارش خدمات را در سازمان پشتیبانی کرد از مواردی نظیر قیمتدهی به مشتری و پردازش آن گرفته تا گرفتن سفارش و مشخصسازی بهترین فرد برای برخورد با مشتری. اگر مثلا بعد از 1 ماه آن مشتری با بخش پشتیبانی تماس بگیرد و سوالی بپرسد، همزمان با تماس او، نرم افزار CRM روی رایانه اطلاعات، سابقه تماسهای او و یادداشتهای همکاران دربارهی او را نشان میدهد.

هدف ایده آل، طراحی راه حلی مقرون به صرفه است که به بهترین وجه نیازها و خواستههای مشتری را برآورده کند و در عین حال بیشترین درآمد را تامین کند. شما همچنین در مورد نیازها و خواسته های مشتریان چیزهای زیادی یاد خواهید گرفت. مدیریت ارتباط با مشتری (به انگلیسی: CRM – Customer Relationship Management) به همه فرایندها و فناوریهایی گفته میشود که در شرکتها و سازمانها برای شناسایی، ترغیب، گسترش، حفظ و ارائه خدمات بهتر به مشتریان به کار میرود و شامل مدیریت انواع شیوههایی است که مشتری جهت ارتباط با سازمان استفاده میکند. نرم افزار CRM به عنوان یک تکنولوژی ابزاری است که به سازمان ها کمک می کند تا فرایندهای گفته شده را بصورت کارا تر مدیریت کرده و داده ها و اطلاعات مشتریانشان را بصورت متمرکز در سیستم های اطلاعاتی نگهداری کنند. این نرم افزارها ابزاری برای درک وضعیت فعلی سازمان و برنامه ریزی برای آیندهی آن بوده و بطور معمول شامل ماژول های متنوع ارتباط با مشتری، خدمات پس از فروش، تبلیغات، خرید و فروش، انبارداری، اتوماسیون اداری، مدیریت فرایندها، تحلیل داده و هوش تجاری، مرکز تماس، باشگاه وفاداری مشتریان، فرم ساز و … بنابراین بهتر است طراحی باشگاه مشتریان در جهت گسترش روابط با مشتریان کنونی و دریافت مشارکت هر چه بیشتر آن ها صورت گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه هوش تجاری پیام گستر مراجعه نمایید. این قابلیت باعث می شود تا کاربران با شناخت بیشتر مخاطبان و مشتریان بتوانند واکنش های صحیح تری نسبت به نیازهای آنها نشان دهند. اگر کارکنان از مفهوم CRM یا مدیریت ارتباط با مشتریان استفاده نکنند، تمام تلاشهای استراتژیک بی فایده است، بنابراین نظرات و تجربههای کارکنان را در هر مرحله از مسیر بگیرید تا بتوانید با عمل به موارد لازم، به موفقیتهای بیشتری دست پیدا کنید. با رشد تکنولوژی و پیشرفت علم، ابزارهای گوناگون و جدیدی وارد دنیای کسب و کار می گردند و از روی دیگر سازمان با گذشت زمان و افزایش مشتریان رشد و پیشرفت می نماید، در نتیجه نیازمندی های سازمان از نرم افزار سی آر ام نیز ارتقاء پیدا خواهد کرد. این کار تعاملات مثبت مشتری با شرکت را بیشتر کرده و در نتیجه فروش شرکت نیز بالا می رود. هدف استفاده ازنرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان از نوع تحلیلی، استفاده از دادهها برای به دست آوردن بینش در حفظ مشتری فعلی شما و پیدا کردن روشهای بهتر و در نتیجه فروش بیشتر برای این گروه از مشتریان میباشد. اگرچه در حال حاضر بیشمار اپلیکیشن و ابزار مختلف پیدا میشود که میتوانند به این نیاز رسیدگی کنند، اکسل یکی از قدیمیترین و اولین ابزارهای جهان برای «گزارشها» (Logs) و پایش زمان به حساب میآید و هنوز هم کاربرد خود را حفظ کرده است.

با این وجود در دههٔ ۱۹۸۰، بسیاری از شرکتها بازار محوری را ایدئال نیافتند؛ زیرا که هنوز تفاوتی میان مزایای ایجاد شده آنها برای مشتریان با سایر رقبایشان وجود نداشت و کالاها و خدمات همسانی به آنان ارائه میشد. CRM تعاملی به ارتباط بین بخشهای سازمان و تبادل اطلاعات مشتریان بین آنها اشاره دارد. این قابلیت مشخص می نماید که هر بخش از اطلاعات توسط کدام کاربر ، درچه ساعت و تاریخی ایجاد شده است ،و همچنین توسط کدام کاربر و در چه ساعت و تاریخی حذف یا اصلاح شده است. میخواهید دانش خودتان یا کسی دیگر را راجع به سوژهای مشخص بسنجید؟ محصول مرکز تماس تلفنی درCRM ، با یکپارچگی با این نرم افزار و ارائه قابلیت برقراری ارتباط با تمامی مراکز تماس اعم از خطوط شهری، سانترال و VOIP، به شما کمک می کند تا حتی یک مشتری را نیز از دست ندهید. سازمانها با استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری می توانند چرخه فروش را کوتاهتر و وفاداری مشتری به ایجاد روابط نزدیکتر و درآمد را افزایش دهند. پس از نگرش رقابت محوری، کسب و کارها بیشتر بر نیازها و خواستههای مشتریان و افزایش رضایت آنان تمرکز کردند که به نگرش مشتری محوری شهره است.

برای این کار باید اطلاعات زیر را جمع آوری کنید. در این مقاله توضیح داده ایم که چه داده هایی را می توان از طریق سیستم های مدیریت ارتباط با مشتریان جمع آوری کرده و این داده ها چگونه می توانند تجارت شما را بهبود بخشند. در نهایت باید گفت که این لیست بسیار گستردهتر و طویلتر از آن چیزیست که بتوانید تصور کنید و آنچه تاکنون در مقاله آوردهایم صرفا برخی از بدیهیترین و رایجترین کاربردهای ابزار اکسل مایکروسافت را به نمایش میگذارد. این کاربرد اکسل بدون تردید یکی از سرگرمکنندهترین موارد است. FreshSales یکی از محصولات محبوب Freshdesk است که برای برآورد و مدیریت نیازهای مشتری طراحی شده است. اما در نرم افزارهای در محل، شرکت خودش وظیفه نگهداری و کنترل اطلاعات، امنیت و مدیریت آنها را بر عهده دارد. نرم افزار CRM کمک شایانی به کارشناسان فروش جهت ایجاد مسیر های ارتباطی مناسب و پیدا کردن سرنخ های جدید کرده که نتیجه آن بهبود روند فروش سازمان خواهد بود. با محصول تماس تلفنی به اطلاعات و سوابق تماس های ورودی، خروجی و از دست رفته و جزئیات هر تماس از جمله ثبت مسیر گردش دسترسی پیدا خواهید کرد.

یکی از بهترین راههای ارتباط با مشتریان استفاده از ایمیل و پیامک است ، نرم افزار CRM با دارا بودن امکانات مختلف برای مدیریت کردن ایمیل ها و پیامکها شما را در استفاده از نرم افزار های دیگر برای این منظور بی نیاز میکند و کلیه ارتباطات شما به صورت یکپارچه در CRM صورت میگیرد . خیال خود را با انتخاب یک نرم افزار ساده، شفاف و کاربر پسند راحت کنید و خود را از دردسرهای آینده آن در امان نگه دارید. نرمافزار ارتباط با مشتری ابری(Cloud-base CRM) یک نرمافزار مبتنی بر تکنولوژی رایانش ابری است که نیازی به نصب ندارد و امکان استفاده آسان از نرمافزار مدیریت ارتباط مشتری در فرآیندهای بازاریابی، فروش و خدمات پشتیبانی را فراهم میکند. ابتدا نرم افزار crm را بر روی سیستم مورد نظر نصب خواهید کرد و با استفاده از یک شبکه آن را به سیستم های دیگر متصل می نماید و کاربران و مدیران اطلاعات خود را در پروفایل شخصی خود ثبت می نماید و بعد از آن کارمندان و مدیران بسته به وظایف و نوع کاری که دارند در بخش های مختلف کارکرده و اطلاعات را در آن نرم افزار وارد می نمایند. هر یک از اشخاص و شرکت ها ( مانند پرسنل شرکت ، بازاریابان ،مشتریان ، کارمندان ، کارشناسان ، تامین کنندگان ، نمایندگی ها ، رقبا و… ) که قصد استفاده از نرم افزار CRM HOLOOYAR را داشته باشند با سطح دسترسی تعیین شده می توانند از بخش های مختلف نرم افزار CRM HOLOOYAR استفاده کنند، تنها کافی است نام کاربری ، رمزعبور و الگوی دسترسی برای آنها تعریف نمود.

چه بخواهید به پایش محصولات مختلفی بپردازید که در گذر زمان آزمودهاید، چه حرکات ورزشی خود در طول یک ماه و چه هر چیز کاملا متفاوت دیگری، اکسل ارزشمندترین ابزار شما برای جمعآوری دادههای تاریخی در یک نقطه و سپس بررسی دوباره آنها در هر زمانی به حساب میآید. در هر کسبوکاری با افراد مختلفی سر و کار دارید. دقیقا به خاطر همین و برای نمایش میزان انعطافپذیری ابزار ارزشمند مایکروسافت، در این مقاله قصد داریم روشهای مختلفی که میتوان از اکسل استفاده کرد را شرح دهیم. مقاله «ساخت فرم در اکسل» هرآنچه لازم است در اینباره بدانید را به شما آموزش میدهد. دوم اینکه طرحهای وفاداری بهعنوان مانعی برای خروج نیز میتوانند مورداستفاده قرار گیرند ازاینجهت که ممکن است مشتریانی که اعتبار زیادی کسب کردهاند، نسبت به قطع ارتباط خود بیمیل باشند. تماس با مشتریان جدید: مشتریانی که تازه از ما خریداری کرده اند بیش تر از کسانی که ما را میشناسند ( مشتریان قدیمی ) نیاز به پیگیری دارند. بهترین نکته نیز آن است که میتوانید پلتفرم مدیریت ارتباط با مشتریان خود را به شکلی کاملا قابل شخصیسازی طراحی کنید.

برای مثال شرکت Del از این نرم افزار برای بهتر نمودن فروش خود استفاده کرده و با استفاده از آن هم توانسته است میان کاربران خود و کارمندانش تعامل و ارتباط خوبی برقرار کند همچنین کاربران میتوانند به راحتی با پشتیبانی آن تماس گرفته و از خدمات شخصی خود استفاده نماید یک سری از کارها باعث می شود تا هم اعتماد مشتری به این محصول بیشتر شده و هم فرایند خوب و بدون نقصی را انجام دهند. بهطور خلاصه میتوان گفت که رویکرد عملیاتی، بر خودکار سازی فرآیندهای ارتباط با مشتری در سه بخش بازاریابی، فروش و خدمات پشتیبانی ناظر می باشد.

شما میتوانید بر اساس نیاز های مشتریان به آنها پیشنهادات فروش جالب و پر معنا بدهید. مشتری محوری كوششی است در جهت شناسائی و ارضای خواستهها، نیازها و منافع فردی مشتریان منتخب. شما بدون در نظر گرفتن اطلاعات موجود در تجارت، قادر به شناسایی نیازها و تمایلات مشتریان خود نخواهید بود. تا زمانیکه رضایت حداکثری مشتریان را بهدست نیاورید، موفقیت چندانی در کسب و کارتان نخواهید داشت. این برنامه در بخش Flow Builder به شما امکان میدهد اتوماسیون مدیریت فرآیند سفارشی مختص خود را ایجاد کنید. برخی از قابلیت ها و امکانات برنامه رادر صورت امکان و پس از بررسی های لازم بنا به نیاز و خواسته خود می توانید تغییر داده و برای سازمان یا شرکت خود سفارشی سازی نمایید. بنابراین این نکته بسیار حائز اهمیت است که نرم افزار CRM قابلیت انعطاف و سفارشی سازی با مدل کسب و کار شما را داشته باشد. از وقتیکه سازمانهای ارتباطاتی مشتاق به پیاده سازی فلسفی سازمانهای مشتری محور هستند، به ابزارهای مدیریت روابط مشتری متفاوتی نیز مجهز شده اند. وقتی مشتریان سودآور خود را شناسایی کنید، میتوانید با پیشنهاد مزایا و امتیازات خاص آنها را ترغیب و مشتاق به خرید کنید. مرکز تماس تلفنی نه تنها برای بازاریابان آنلاین، مارکتر های تلفنی و تمام کسب و کارهایی که تلفن راه اصلی تماس آنها با مشتریان است، بلکه برای هر شرکت که در آن از تلفن استفاده می کند کاربرد دارد.

به عنوان مثال مشتریان در شبکههای اجتماعی همواره در حال در میان گذاشتن دغدغهها و علایق خود با جهان پیرامون هستند. با ارائه این نرمافزار به عنوان سرویس (SaaS) میتوان بدون نیاز به سختافزار و نرمافزارهای گرانقیمت از هر جایی به نرمافزار ارتباط با مشتری دسترسی داشته، دادهها را گردآوری و کارهای محاسباتی را انجام داد و به سرعت پاسخگوی نیازهای کاربران بود. این فراسوی دپارتمانها و تا حد مشخصی، هر واحد سازمانی مجزاست. امروزه اما بسیاری از مشتریان وفادار که سالیان سال تمام نیازهای خود را از یک تجارت واحد تأمین کردهاند نیز، به موقعیت فیزیکی تجارت مراجعه نمی کنند. مجبور شدهاید یک فرایند محاسباتی واحد را بارها و بارها تکرار کنید؟

• چگونه می توانم هنگام مذاکره با مشتری، سابقه خوش حسابی و بد حسابی اورا به سایت highcrm سرعت بررسی کنم؟ بررسی و تایید روشهای اجرایی و دستورالعملهای مدیریت ارتباط با مشتریان. بقای شرکتها در شنیدن صدای مشتریان و بخشبندی بازار بر اساس مشخصات و نیازمندیهای آنان بود. برای بازاریابی و تبلیغات که با استفاده از آن کاربران می توانند اطلاعاتی را جمع آوری کرده و در بازار و مشتریان از آنان استفاده کرده تا بتوانند به هدف خود برسد. و در نهایت بر اساس اطلاعات جمع آوری شده سازمان می تواند تجزیه و تحلیل بهتری از داده های مشتری برای بهبود خدمات دهی به آن ها انجام دهد. جدول زیر اطلاعاتی را که میتوانید با یک سیستم CRM جمعآوری کنید، به همراه سؤالاتی که این اطلاعات میتواند به آنها پاسخ دهد، نشان میدهد. اگر شما شرکت بزرگی را دارید و در میان مشتریها از محبوبیت برخوردار می باشد ، هرگز نباید اعتبار خود را زیر سوال ببرید .

کاربرد نرم افزار CRM در ذخیره سازی اطلاعات مخاطبین چیست ؟ زمانی که از نرم افزار CRM اوج استفاده میکنید، به اطلاعات دسترسی خواهید داشت که تا پیش از این از چشم شما دور بوده است. در طی قرن بیستم میلادی تغییرات مهمی در زمینه بازاریابی به وقوع پیوسته است. یک تغییر بزرگ است و تغییرات بزرگ همیشه با اضطراب کاربران همراه است. یک نرم افزار CRM مناسب، بیش از حد تصور شما قادر خواهد بود که در زمان صرفه جویی نموده و به این ترتیب، هزینه پرداخت شده را جبران می کند. شما میتوانید در نرم افزار سی آر ام همهی ارتباطات و تعاملات با مشتریان مانند تماسهای تلفنی و جلسات را برنامهریزی کنید و پس از انجام این فعالیتها اطلاعات مرتبط با کارهای انجام شده و خلاصه گفتگوها در سابقه مشتری قرار دهید. همکاری در بخشبندی مناسب مشتریان. همه ما میدانیم که پایش زمان یکی از بهترین رویکردها برای افزایش بهرهوری در هر کاری به حساب مبآید. بهطور کلی بهکارگیری سیستمهای نوین در مدیریت فروش علاوهبر اینکه منجر به افزایش اعتماد و جلب رضایت مشتریان شما میشود، میتواند درآمد شما و نرخ تبدیل کسبوکارتان را تا حد زیادی افزایش دهد، استفاده از سیستمهای CRM یکی از متدهای افزایش نرخ بازگشت مشتری در فرایند دیجیتال مارکتینگ میباشد، بنابراین اگر شما هم صاحب یک کسبوکار هستید سعی کنید در اولین گام آنرا به یک کسبوکار آنلاین تبدیل کرده و در گام بعد سیستم ارتباط با مشتریان خود را راهاندازی کنید.