لیست بهترین نرم افزارهای CRM ایران (بررسی و مقایسه)

ممکن است کارشناسان فروش شما نسبت به هر چیزی که میزان فروش آنها را کمتر کند، محتاطانه رفتار کنند، بنابراین در مورد انتخاب و راه اندازی نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری، با تدبیر باشید. مجموعه کاملی از فرایندها و تکنولوژیها برای مدیریت ارتباط با مشتریان فعلی و بالقوه و دستاندرکاران کسب و کار در بازاریابی، فروش و خدمات، صرف نظر از نوع مسیرهای ارتباطی با مشتریان. پایگاه CIO که در زمینه تکنولوژی و مدیریت سرشناس است مدیریت ارتباط با مشتری را به عنوان یک استراتژی که برای یادگیری بیشتر از نیازها و رفتارهای مشتری برای ایجاد روابطی مستحکمتر با مشتری به کار میرود تعریف کرده است و ارتباط خوب با مشتری را در قلب یک کسبوکار موفق میداند.

خواه درAsana ، Trello یا صرفاً در Google Sheet باشد، دسترسی به آن ها برای هضم صحیح کل پروژه واقعاً اعتماد به نفس را افزایش می دهد و آن ها را خوشحال می کند. با توجه به خودکارکردن کلیه ی فرایندها درقسمت های مختلف سازمان، قابلیت کنترل و ردیابی ، افزایش یافته و سازمان توانایی این را پیدا می کند که گلوگاه های کاری(موانع) را ردیابی کرده و نسبت به رفع و یا ترمیم آنها اقدام نماید.همچنین ارزیابی عملکرد هریک از کارکنان، واحدهای سازمانی و در نهایت کل سازمان نیز به سادگی میسر می شود. برای موفقیت و پیشی از رقبا سازمان ها باید به طور موثرتری به حفظ و ارائه ارزش به مشتری بپردازند. از این رو، نوع ارتباط با مشتری و تعامل صحیح با او، بسیار حائز اهمیت است و از سوی دیگر، تعامل با مشتری، یکی از مهم ترین مسائلی است که باید بعنوان یک اصل در کسب و کارها و بویژه در برنامه های بازاریابی در نظر گرفته شود. مجموعه کاملی از فرایندها و تکنولوژیها برای مدیریت ارتباط با مشتریان فعلی و بالقوه و دست اندرکاران کسب و کار در بازاریابی، فروش و خدمات، صرف نظر از نوع مسیرهای ارتباطی با مشتریان.

برنامه ریزی جلسات مشتریان گاهی فراموش می شد، مهلت ها از دست می رفت و نتایج متضرر می شد. آرام استراتژیک، روی توسعه فرهنگ مشتری مداری در کسب و کار است این فرهنگ، به جذب و حفظ مشتریان از طریق ایجاد و ارائه ارزشی بهتر از رقبا اختصاص دارد و روی رفتارهای رهبری، طراحی سیستم های رسمی و منظم شرکت، و داستان ها و افسانه هایی که در شرکت خلق و ایجاد می شود، اثر می گذارد. در این شرکتها کاملا طبیعی است که به هنگام اخذ تصمیمات مهم بازاریابی، نظر و رأی مشتریان نادیده گرفته شود، با تحقیقی در خصوص عقیده مشتریان صورت نگیرد و یا این که تحقیقات محدودی انجام شود. مدیریت ارتباط با مشتری بیان میدارد که مشتریان مختلف محصولات مختلفی را می طلبند مدیریت ارتباط با مشتری به سازمانها و شرکتها کمک میکند تا بفهمند کدام مشتری ارزش به دست آوردن، کدام ارزش نگهداشتن، کدام مشتری استراتژیک بوده، کدام سودآور است و از کدام یک میتوان صرف نظر کرد. میزان موفقیت یک شرکت ارتباط مستقیمی با توان مدیریت روابطش با مشتریان دارد. و رضایتمندی بیشتری از مشتریان خواهید داشت و این موضوع باعث افزایش مشتری میشود. شما با استفاده از این نرمافزار، سرعت بیشتر، کنترل بهتر و مدیریت موفقتری خواهید داشت.

چیزی که ما از مشتریهای خود میخواهیم، LOI یا Letter of intent است. بعد از اینکه LOI را دریافت کردیم، باید حرفهای رفتار کنیم. او می گوید، من ۳ مشتری برای شروع داشتم و همه چیز را در مورد آن ها از صفر تا صد می دانستم: کسب و کار آن ها، محصولات آن ها، اهداف آن ها و آنچه باید برای رسیدن به آن ها انجام دهند. انواع ابزارهای تکنولوژیک میتوانند در این راه به یک کسب و کار کمک کنند. با این حال، هنگامی که تعداد مشتریان شروع به رشد کرد و من برای مدیریت امور نیاز به کمک خارجی داشتم، همه چیز به سرعت از کنترل خارج شد. قابلیت ثبت یادداشت های روزانه که می توانید مواردی را که ممکن است از یادببرید و فراموش کنید و یا نیاز دارید که به صورت روزانه و مکرر به آنها رجوع نمائید را به صورت یادداشت برای خود ثبت نمائید. Customer Relationship Management می تواند فرآیندهای لوله فروش یا PIPELINE در داشبورد CRM ، مراحل مذاکره و خدمات پس از فروش ، در خصوص قیف بازاریابی مقالاتی مجزا در گوگل منتشر شده است و می توانید مراحل تبدیل مخاطب به مشتری، مشتری بالقوه و فرآیند تبدیل مشتری بالقوه به مشتری وفادار را مشاهده نمائید.

نرم افزار PM به گونهای طراحی شده است که ظرفیت برنامهریزی، سازماندهی و مدیریت کامل چرخه عمر پروژه را برای اطمینان از تکمیل موفقیتآمیز پروژه ایجاد کند. در CRM پیام گستر امکان شخصی سازی و ارائه نرم افزار مناسب، با توجه به حیطه فعالیت و سایز کسب و کار وجود دارد و همین امر باعث شده تا پیام گستر به یکی از بهترین ارائه کنندگان راهکارهای مشتری مداری تبدیل شود. چگونه بفهمیم به نرم افزار crm نیاز داریم؟ اگر می خواهید از قیف فروش در سیستم فروش شرکت خود استفاده نمایید نیاز است که در ابتدا مراحل یک فروش دقیق را مشخص کنید. در حالی که پیشرفت های منظم و به روزرسانی پروژه مواردی عالی هستند، اما موثرترین روش این است که به آن ها دسترسی کامل به وظایف پروژه برای تکمیل دهید. با پیروی از این روش کار، من نیازهای مشتری را قبل از آنکه بدانند وجود دارد، می بینم و برطرف می کنم. از اینرو سعی می کنم بهترین نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری ایرانی را با هم مقایسه و اطلاعات کافی درباره آن ها را به شما ارائه دهم.

شرکت ها، داده ها را از برخی منابع جمع آوری می کنند. بسياري بر اين باورند که وظيفهي اوليه کسب و کار ايجاد و حفظ مشتري است و وظيفهي سي.آر.ام قادر ساختن شرکتها به انجام اين کار است.کتاب مديريت ارتباط با مشتريان شامل گستره وسيعي از علوم، از جمله مديريت استراتژيک، بازاريابي، فروش، منابع انساني، فناوري اطلاعات، فعاليتها، رهبري و مديريت تغييرات ميشود. سطح : مجموعه گرههایی طول مسیر آنها تا ریشه یکسان است را سطح درخت (level) می نامند. مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) یا Customer Relationship Management از نظر پایگاه تک تارگت فعالیتها، راهبردها و فناوریهایی است که شرکتها برای مدیریت و تحلیل تعاملات و دادههای مشتری در طول مدت چرخه عمر مشتری، با هدف بهبود روابط تجاری با مشتریان به کار میگیرند. در واقع شاید بتوانیم اینطور تحلیل کنیم که استراتژی یکپارچه مدیریت بازاریابی و فروش هر فعالیت اقتصادی، به نحوه ارتباط این دو عنصر در برنامه ریزی و اجرا بستگی دارد.

3. و گروهی نیز CRM را سیستم اطللاعاتی و نرم افزار های یکپارچه سازی می دانند. آیا شما در کسب و کارتان از همه پتانسیل های نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری استفاده می کنید؟ بسیاری از تولیدکنندگان نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری تحت مدل «فری میوم» یا رایگان عمل می کنند؛ مانند شرکت HubSpot . نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM پیگیریهای انجام شده در خریدهای قبلی و غیره را پیش روی شما میگذارد. هر استراتژی یا روشی که با استفاده از داده ها به ساختن، بهبود و مدیریت تعامل با مشتریان بپردازد، مفهوم CRM را تداعی می کند. این مشارکت فعال در تنظیم اولویت همچنین به اجتناب از درگیری هایی کمک می کند که قبلاً مشتریان نمی دانستند چرا شما از سایر وظایف غافل شده اید. اگر در شروع کسب و کار هستید، معرفی محصول و جذب مشتری و اگر در مرحله رشد هستید، موتورهای تولید لید و فرآیندهای فروش و… رویکردی حرفه ای تر برای سی.آر.ام قادر ساختن شرکت ها به انجام این کار است و ما از نقشی که این کتاب در راه رسیدن به این هدف ایفا می کند، استقبال کنیم. هدف سی آرام مشخص و ساده است: بهبود روابط تجاری.

دانشجویان و دانش آموختگان فوق لیسانس و دکترا که در خصوص سی.آر.ام یا در دوره های مرتبط با بازاریابی مبتنی بر پایگاه داده ها، بازاریابی روابط، مدیریت استراتژیک و مدیریت ارزش های مورد انتظار مشتریان تحصیل می کنند. مدیریت ارتباط با مشتری مفهومی است که این روزها تقریبا در تمام کسب وکارها به گوش میرسد و بیشتر سازمانها واحدی با عنوان واحد امور مشتریان یا واحد ارتباط با مشتریان را در سازمان خود راه اندازی کردهاند. کسب و کارهای محصول محور، اعتقاد دارند که مشتریان محصولاتی را انتخاب می کنند که بهترین کیفیت، عملکرد، طراحی و ویژگی ها را داشته باشند. مدیریت سطح خدمات، کیفیت خدمات را بر اساس شاخصهای کلیدی عملکرد، تجزیه و تحلیل میکند. ۴نرم افزار های تجزیه و تحلیل که رفتارهای خرید را پیش بینی کنند. نرم افزار سی آر ام چیست؟ نرم افزار CRM چه کاری انجام میدهد؟ از طریق نرم افزار CRM برای هر مشتری یک پرونده در سیستم ایجاد می شود و کلیه تماس ها و سوابق بصورت رکوردهای مستقل به پرونده اضافه می گردد. ما از الگوی کارت Trello استفاده می کنیم، به طوری که هر کار قابل تکرار دارای یک فرایند مستند است و VA ها و استخدام های جدید می توانند وارد شوند و بلافاصله در تجارت ما سودمند باشند.

رویکردی حرفه ای تر برای سی.آر.ام قادر ساختن شرکت ها به انجام سایت highcrm این کار است. همچنین به آن ها اجازه می دهد تا در برنامه پروژه وارد شوند، به عنوان مثال اگر می خواهند تغییرات بزرگی ایجاد کنند، یک کمپین بزرگ راه اندازی کنند یا برنامه ای بسیار فنی داشته باشند، می توانند به تعیین اولویت آن در طرح بزرگ استراتژی کمک کنند. بعد از اینکه در فضای مجازی، از طریق سایتهای برندینگ و شبکههای اجتماعی بازاریابی کردید، میبینید افراد و مشتری هایی از طریق راههای ارتباطی که خود شما معرفی کردهاید، با شما ارتباط برقرار میکنند. وقتی تکنیک های مناسب برای ایجاد روابط با مشتری را در پیش می گیرید، مشتریان را به سمت شما باز می گرداند و احتمال ریزش مشتری را کاهش می دهد. شما با استفاده از این نرم افزار ها به راحتی می توانید علاوه بر داشتن سرعت در خدمت رسانی به مشتریان از درآمد و فروش روزانه، ماهانه به راحتی اطلاع حاصل فرمایید. اتوماسیون مرکز تماس ممکن¬ است شامل فایل¬های صوتی از قبل ضبط شده¬ای باشد که برای حل مشکلات مشتری و اطلاع رسانی به¬ کار رود. بسیاری بر این باورند که وظیفه اولیه یک کسب و کار ایجاد و حفظ مشتری است، و وظیفۀ سی.آر.ام قادر ساختن شرکت ها به انجام این کار است .

بنابراین کدام نرم افزارها و برنامههای کاربردی که در مجموعه شما استفاده میشود را میخواهید ادغام نمایید و لازم است میان چه سیستمهای یکپارچه سازی شود. همانگونه در در میانه متن نیز بهآن اشاره کردیم، نرم افزارهای مختلفی جهت بازاریابی و مدیریت فروش وجود دارد. فناوریهای مدیریت ارتباط با مشتری، استراتژی را توانمند میکنند و روابط با مشتری را شناسایی و مدیریت میکنند. با این حال، اهداف تجاری خاص ممکن است بر نوع نرم افزاری انتخابی شما برای انتخاب تأثیر بگذارد.پلتفرمهای مختلف با اهداف متفاوتی تجارت شما را پشتیبانی میکنند و برای رفع مشکلی خاصی از سازمان شناسایی شده و دقیقا با همان هدف، به کار برده میشود. در حقیقت امروزه مشتری به دنبال منافع حاصل از خرید بوده و پیش از آن که از سازمان انتظار محصول را داشته باشد، انتظار ارزش افزوده را دارد. وقتی از تجار بزرگ میخواهید LOI بفرستند، اکثرشان میدانند از چه صحبت میکنید، اما تاجر کوچکی که میخواهد برای اولین بار جنسی را بگیرد یا تازه کار واردات را شروع کرده باشد، شاید نداند LOI چیست.

هر مدیریت ارتباط با مشتری اهدافی را دنبال می کند. هر ابزار، استراتژی یا فرایندی که دسترسی به اطلاعات مشتریان را سادهتر و ساماندهی اطلاعات را برای کسب و کارها راحتر کند CRM تلقی میشود. من دوست دارم از Pipedrive برای مدیریت مشتریان بالقوه و مشتریان فعلی استفاده کنم. سیستم مدیریت ارتباط با مشتری ، شرکت ها را قادر می سازد تماس و ارتباطی را با مشتریان خود ایجاد کرده یا آن را به خوبی حفظ کنند. فناوری مکان¬ یابی و خدمات مکان¬محور: بعضی از سیستم¬های مدریت ارتباط با مشتری، شامل فناوری¬هایی است که می¬تواند کمپین¬های بازاریابی جغرافیایی را بر اساس موقعیت فیزیکی مشتریان ایجاد کند، فن¬اوری مکان¬یابی همچنین می¬تواند به عنوان ابزار شبکهسازی و مدریت مخاطبین برای یافتن مشتریان بالقوه به¬ کار رود.

او می گوید من توانستم پروژه مشتری خود را با برآورده کردن انتظارات مشتری و ارائه خدمات عالی، به طور موثر مدیریت کنم. سیستمهای مدیریت ارتباط با مشتری میتوانند به کارکنانی که مستقیما با مشتریان تعامل دارند، اطلاعات دقیقی از مشتریان، تاریخچه خرید و رجحانهای خرید و مواردی که باعث نگرانی مشتری است بدهند. اما، این نرخ از دست دادن مشتریان است که اغلب، مورد توجه و بازنگری بیش از اندازه قرار می گیرد. بروز تغییر و تحولات مختلف در عرصه تکنولوژی اطلاعات ، موسسات و سازمانها را برآن داشته است تا خود را با این تغییر و تحولات همگام نمایند تکنولوژی اطلاعات ، سیستمهای مدیریت روابط مشتریان(crm)را نیز تحت تاثیر قرار داده و منجر به مطرح شدن مدیریت ارتباط مشتریان الترونیکی شده استecrm.در واقع می توان گفت ecrm زاییده crm است که موفقیت در آن در کسب و کارهای اینترنتی حاصل می شود. کاتلر سه گرایش اصلی دیگر را شناسایی و مطرح می کند: محصول، تولید و فروش. LOI معمولا در یک فایل word نوشته میشود و مشتری درخواست خودش را کامل مطرح میکند و میگوید چه محصولی میخواهد تا شما ببینید آیا میتوانید آن را تأمین کنید یا نه.