بازسازی پوست یا میکرونیدلینگ

تعیین شاخص های رنگی حاکی از محدوده رنگ قرمز زرد برای رنگدانه های استحصالی بود. با ذرات بسیار ریز تهیه می گردند تا خاصیت رنگ دهی و شفافیت بالا داشته باشند. بنابراین با مقایسه ضریب انکسار پیگمنت های مختلف می توان میزان شفافیت و کدورت آنها نسبت به یکدیگر را مقایسه کرد. برای مثال ضریب شکست نور آبی آزوریت 84/1- 73/1، زرد هندی 67/1 و اکسید روی سفید 02/2-2 است. مواد مختلف ضریب انکسار نور متفاوتی دارند که این نکته برای پیگنت ها نیز صادق است. هر چقدر ماده سرعت پرتو نور را نسبت به محیط بیشتر کاهش دهد، ضریب شکست نور (Refractive Index) بزرگتری دارد و بر عکس.

بازتاب و پخش نور ماتی را در یک پلیمر شفاف ایجاد میکند. در ادامه برای آشنایی، کسب اطلاع از قیمت خرید و فروش رنگ رنگدانه سنگ مصنوعی بتن مشکی سیاه دوده با ما همراه باشید. اگر نیاز به تهیه و خرید رنگ رنگدانه سنگ مصنوعی بتن آبی اخرا دارید، در ادامه برای اطلاع از سایر مشخصات و قیمت خرید و فروش رنگ رنگدانه آبی برای سنگ مصنوعی با ما همراه باشید. در پیوند شیمیایی ایجاد شده در ساختار فرمولی این نوع پیگمنت، زنجیره و حلقههایی از کربن وجود دارد. در ساخت رزین آلکید از اسیدهای چرب یا به اصطلاح روغنهای متفاوتی استفاده می شود که همین باعث می شود رزینهای آلکید به سه دسته تقسیم شوند در ساخت رزین آلکید غیر خشک شونده از روغن کرچک، نارگیل و پنبه دانه که پیوندهای اشباع دارند استفاده می شود این نوع رزینها در هوا خشک نمی شوند اما با استفاده از روغنهای سویا وتال رزین آلکید در هوا نیمه جامد خشک می شود همچنین اگر از روغن بزرک و کرچک آبگیری شده که دارای اشباع غیر پیوند هستند در تهیه این رزین استفاده شود بر روی سرعت خشک شدن رزین آلکید تأثیر گذار است.

این سنگ ها علی رغم مقاومت بسیار بالا، وزن کمتری داشته و در نتیجه نصب آنها سریع تر است. نام علمی روناس Rubia Tinctorum L. (Madder) و از تیره گیاهی روبیاسه و از گیاهان چند سالهبوده که به صورت وحشی در برخی مناطق آسیا، شمال آفریقا و در مناطق مدیترانه از اسپانیا تا آسیای صغیر می روید.چندین گونه از گیاه روناس، به عنوان گیاه زینتی کشت می شود که برخی منبع رنگ و بعضی دیگر از نظر داروییمهم هستند. همه این ویژگی ها رنگ پیگمنت را کاملا اقتصادی می سازند. حتی اگر ضخامت رنگ به کار رفته بر روی سطوح مشابه یکسان باشد، مشاهده می کنیم که همه رنگ ها به یک اندازه شفاف (یا مات ) نیستند. باید اشاره کنیم که غیر از پیگمنت قهوه ای، رنگدانه های دیگری نیز به صورت آلی در طبیعت وجود دارند. از دیگر سو مقاومت آب و هوایی بالا در واقع دلیل اساسی بود که این پیگمنت ها را وارد صنعت اتومبیل نمود.

برای پیگمنتی نظیر قرمز 254 تغییر در ساختار کریستال می تواند به پیگمنتی جدید با خواص یا فام جدید منجر شود که به این پدیده پلی مورفیزم (polymorphism) می گویند برای قرمز 254 ساختار بتا زرد تر از آلفا می شود. اما اکسید آهن زرد به دلیل اینکه در دمای بالای 150 درجه دهیدراته میشود و تغییر رنگ میدهد، در تولید رنگ پودری استفاده ندارد. در آماده سازی آنها از حداقل واکنش های شیمیایی استفاده میشود (Prabhu et al., قرمز مجنتا چیست و چه کاربردهایی دارد 2012) .

شاید یکی از ساده ترین معماهایی که این بازی پیش روی ما قرار داده است، شفاف یا مات بودن رنگ باشد. یکی از پیگمنت های پرکاربرد برای استفاده در سنگ های مصنوعی، سیاه دوده می باشد. خرید و فروش پیگمنت چینی P.R.57:1 در بسته های 20 کیلوگرمی انجام می شود. در ادامه برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از قیمت خرید و فروش رنگ رنگدانه سنگ مصنوعی بتن قهوه ای با ما همراه باشید. از این پیگمنت برای براق نمودن و افزایش درخشندگی رنگ ، افزایش مقاومت نوری (اشعه UV) ، افزایش قوام و قدرت پوشانندگی ، جلوگیری از ته نشین شدن رنگ و افزایش مقاومت در برابر اسیدها و بازها در فرمولاسیون استفاده می شود. در مقابل سان کمیکال (بهعنوان یک شرکت بزرگ که خود تولیدکننده پیگمنت است و ترجیح داده از پیگمنت خیس در محصولاتش استفاده کند) شرکت BASF که او هم از تولیدکنندگان بزرگ مرکبی است که پیگمنت محصولاتش را خودش تولید میکند، ترجیح میدهد از پیگمنت خشک در فرمولاسیون مرکبهای خود استفاده کند.

رنگدانه آبی از دسته رنگ هایی است که به طور طبیعی وجود دارد. رنگدانههای معدنی طبیعی از پوسته زمین استخراج میشوند، خرد شده ، شسته شده ، از لحاظ اندازه درجهبندی میشوند. همچنین در این خانواده پیگمنتهای پرکننده سفید نیز حضور دارند که برای کاهش قیمت رنگ و بهبود خواص آن، به رنگ اضافه میشوند. دوده مورد استفاده به عنوان پیگمنت از طریق احتراق ناقص و یا تخریب گرمایی هیدروکربن های مایع و گاز در شرایط کنترل شده، به دست می آید.

در حال حاضر بیش از ۲۷۰۰۰ پیگمنت در طرحCII طبقه بندی شده است. در میکرونیدلینگ اپیدرم سوراخ میشود اما تخریب نمیشود، بنابراین اپی تلیال در مدت زمان کوتاهی بازسازی شده و در نتیجه دوران نقاهت پس از درمان بسیار کوتاه خواهد بود. کراتین فعال بایو ارگانیک باعث حفظ بازدهی بیشتر آمینواسیدها و پروتئین ها برای جدب به کوتیکول مو، بازسازی و جذب به تنه مو می شوند. برای مثال از دیگر رنگدانه های معدنی رایج برای ایجاد رنگ در سنگ مصنوعی باید به موارد زیر اشاره کرد. رنگدانه در پوست و مو به طور معمول طبیعی است، اما عنبیه و شبکیه فاقد رنگدانه هستند و در نتیجه مشکلات بینایی ایجاد می شود.

رنگدانه مصنوعی

به هنگام تماس این ماده با پوست باید آن ناحیه را فورا با آب و صابون بشوید و به هنگام تماس با چشم نیز بهتر است تا سریعا آن را با آب شستشو دهید. در هر صورت با وجود این که این ماده غیر سمی می باشد اما هنگام استفاده از آن توصیه می شود از ماسک ، دستکش ، عینک ، لباس و کلاه ایمنی استفاده نمایید. پیگمنت قرمز 254در بیشتر پلیمرها حل نمی شود اما در پلی کربنات در بالای 330 درجه سانتی گراد حل شده و یک زرد فلورسنت ایجاد می نماید (در این حالت این ماده در طبقه بندی دای ها قرار می گیرد).

زمان ترمیم هم در این روش مانند موارد دیگر به عوامل متفاوتی بستگی دارد. سری پیگمنت های اکسید آهن، ترکیبات معدنی هستند که به طور طبیعی در سنگ معدنی آهن با نام های هماتیت، مگنتیت، ژئوتیت، آکاگانیت و لیپدوکروکیت یافت می شوند. پیگمنت مشکی (سیاه) که از آن تحت عنوان دوده نیز یاد میشود، محصولی آلی است که به منظور ایجاد رنگ سیاه در محصولات پلاستیکی، در هنگام تولید به ماده اولیه تولید اضافه میشود. پیگمنت (Pigment) یک روش چاپ است که از آن برای طراحی و تولید روتختیها در ابعاد و جنسهای مختلف پارچه استفاده میشود. برای مثال از آن در صنعت مستربچ ، در تولید لاک ها ، در تولید رنگ های روغنی ، در پوشش سطوح و وسایل فلزی ، در تولید رنگ پوشش ، در صنایع تولید پلاستیک ، در صنایع تولید جوهر، برای رنگ بخشیدن به لوازم آرایشی ، در تولید رنگ های سلولزی ، در صنعت نساجی و …

بلکه به مرور و در طی مدت زمان مشخصی استفاده، آن را کمرنگ و سپس درمان میکند. 5. حتی ممکن است پیاز را رنده کرده ، آب آن را بگیرید و آن را روی پوست خود بمالید. قدرت جذب روغن متوسط از آن میتوان بعنوان بافر در ساخت رنگهای لاتکس استفاده نمود باعث افزایش پوشش در بیشتر رنگهای محلول در آب میگردد. ترکیب پیگمنت قرمز P.R.57:1 به دلیل اینکه در آب نامحلول است، خطر زیست محیطی و آلایندگی در پی نخواهد داشت؛ این رنگدانه با آب واکنش نمی دهد.

قدرت پنهان سازی (یا کدورت) رنگ تا حد زیادی تحت تاثیر شاخص ضریب شکست نور پیگمنت ها، متوسط اندازه ذارت و میزان پراکندگی آنها (یعنی شکل ذرات و درجه تجمع آنها) و نسبت پیگمنت در حامل (یعنی حجم پیگمنت در حامل) و مقدار رنگ یا ضخامت رنگ مورد مصرف در محصولات گوناگون قرار می گیرد. پیگمنت های مصرف شده در ساخت خمیررنگ مقاومت به UV نورخورشید خوبی داشته و در صورت استفاده از رزین یا ژلکوت مقاوم به UV، طول عمر و پایداری مناسبی برای قطعات تولید شده فراهم می گردد. عوامل گوناگونی در تعیین این ویژگی دخیل هستند که اصلی ترین آن ویژگی پیگمنت های مورد استفاده در تولید رنگ ها است. برای مثال در رنگ های کدر نقاشی پیگمنت های مات، نور را منعکس و مسدود می کنند و مانع رسیدن نور به سطح زیرین نقاشی (کاغذ) می شوند، بنابراین حالت کدر و مسطح به کار می بخشند.

گرچه ارزان ترین مسیر است، اما راحتی در مستربچ آن را به مسیر رنگ آمیزی ترجیحی تبدیل می کند. پیگمنت باید به خوبی در پلیمر پراکنده شود و در هنگام فرآیند با دقت به کار رود. همچنین به هنگام تماس این ماده با پوست باید با آب و صابون به خوبی شسته شود و به هنگام تماس آن با چشم نیز باید به سرعت چشم با آب شسته شود. با کوچکتر شدن یک ذره ، نور به طور مثرتری پراکنده می­شود تا زمانی که به اندازه مطلوب و مشخصی برسد و پس از آن درصد نور پراکنده به شدت افت می­کند. پیگمنت های این رنگدانه به طور طبیعی وجود داشته و از اکسید آهن حاصل می شود.

پودر آلی قرمز P.R.57:1 در مصارف صنعتی به عنوان یک افزودنی رنگزا مورد استفاده قرار می گیرد. این پیگمنت ها در حالتی که به تنهایی استفاده می شوند فام های میانی قرمز را دارند اما هنگامی که با تیتان استفاده می شوند مقدار کمی ته رنگ آبی از خود نشان می دهند. رنگ قهوه ای به صورت پودری بوده و در ترکیب با سایر مواد، برای تولید بتن رنگی یا سنگ های رنگی مورد استفاده قرار می گیرد. در شکل زیر نور به لایه اول در سطح رنگ شده برخورد می کند و به لایه های زیرین نمی رسد، بنابراین چشم ما فقط رنگ صورتی (ترکیب ارغوانی و سفید) را مشاهده می کند که صاف و گچی به نظر می رسد. از دیگر مزایای آن نیز می توان به شکل ذرات ، مقاومت دربرابر شرایط مختلف جوی ، ایجاد سختی مناسب ، خاصیت رنگ دهی بالا اشاره داشت.

با افزایش ضریب انکسار نور پیگمنت و نزدیک شدن اندازه ذارت پیگمنت به حد بهینه، میزان پراکندگی ذرات نور در رنگ و به پیروی از آن میزان کدورت رنگ بیشتر می شود. از این ماده با توجه به مزایا و ویژگی های که دارا می باشد در بخش های مختلف صنعت و در تولید مواد و محصولات مختلف استفاده می شود. به دلیل قیمت بسیار بالاتر این پیگمنت نسبت به سایر قرمز ها معمولا در فرمولاسیون ها با پیگمنت قرمز 170 نوع پشت پوش که ته رنگ آن کمی آبی تر می باشد و مقاومت نوری آن کمتر می باشد استفاده می شود. بسته های حاوی ترکیب پیگمنت قرمز P.R.57:1 باید در شرایط معمولی، دمای اتاق و به دور از منابع گرما یا رطوبت نگهداری شوند؛ البته به هیچ عنوان این رنگدانه ها نباید در حرارت های بالاتر از 300 درجه سانتی گراد ذخیره شوند زیرا در این شرایط، پیگمنت قرمز آلی، تجزیه خواهد شد و مواد حاصل از تجزیه، سمی و مضر می باشند.

این کیفیت به ویژه در پوشش سطوح گرما نرم، فرایندب که ممکن است تا oC 300 گرما نیاز داشته باشد، مهم است. این شرکت با هدف بهبود کیفیت و با بهره گیری از پیشرفته ترین خطوط تولید و کادری مجرب و کارآمد، انواع مستربچ های رنگی، سفید، مشکی، کربنات و افزودنیها را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت تولید نموده است. در واقع با وجود آلودگی، امکان وجود ناخالصی در ترکیب وجود خواهد داشت و در نتیجه با افت کیفیت رو به رو خواهیم بود. در نتیجه تنوع در این سنگ ها بسیار بالا است.