،بوکارهایی که بیشتر بر پایداری بلندمدت تمرکز میکنند، میتوانند از فضای اقتصادی کنونی قویتر از قبل بیرون بیایند.
توقف نوآوری در زمان عدم اطمینان اقتصادی می تواند وسوسه انگیز باشد. با این حال، تحقیق از مک کینزی غیر از این می گوید آنها دریافتند که سازمان هایی که تمرکز خود را بر نوآوری در طول بحران مالی 2009 حفظ ،د، در سه تا پنج سال بعد بیش از 30 درصد از میانگین بازار بهتر عمل ،د.
رهبران بازاریابی باید از هم اکنون برای بهینه سازی هزینه های بازاریابی با بودجه کمتر، بهبود سازگاری و تلاش برای حفظ مشتریان فعلی اقدام کنند. بازاریابی انعطافپذیر به رشد درآمد و سودآوری کمک میکند و در عین حال به تیم شما این توانایی را میدهد که در درازمدت نوآوری کند و از رقبای شما پیشی بگیرد.
برای حرکت های بعدی خود برنامه ریزی کنید
تقریباً همه مشاغل نگران کاهش یا کاهش رشد درآمد هستند – یا در حال حاضر با آن روبرو هستند، زیرا بسیاری از کارشناسان احساس می کنند که ما به سمت رکود پیش می رویم. با این کار، شعار «رشد به هر قیمتی» در دهه گذشته به سرعت به سمت انعطافپذیری ،بوکار و رشد پایدار تغییر میکند. بازاریابی انعطافپذیر بر توانایی جذب استرس، حفظ عملکردهای تجاری سالم و سازگاری با شرایط جدید تمرکز دارد.
با استفاده از هوش ابری بازاریابی، Testra بیش از 150 منبع داده را برای بیش از 80 ذینفع ادغام کرد و داده های مشتریان را از سیلوها آزاد کرد و به شرکت دید جامع تری از تلاش های بازاریابی آنها داد. Telstra همچنین توانست 14 درصد از بودجه بازاریابی خود را تغییر کاربری دهد و 9.8 میلیون دلار رشد افزایشی داشته باشد. بهترین از همه: این باعث می شود که تیم تحلیلگر آنها سالانه بیش از 2600 ساعت تجزیه و تحلیل دستی داده را ذخیره کند.
با این حال، 80 درصد از بازاریابان می گویند توانایی آنها برای ردیابی بازده هر سرمایه گذاری بازاریابی نیاز به بهبود دارد. سرمایه گذاری روی قابلیت های تجزیه و تحلیل داده ها می تواند به شما کمک کند:
- از بودجه بازاریابی خود نهایت استفاده را ببرید
- تخصیص مجدد هزینههای کمپینهای با عملکرد پایین
- به سرعت کمپین های فعلی را تنظیم کنید
- پیام های بازاریابی برای مشتریان با موارد خدمات باز را سرکوب کنید
- به وضوح تأثیر تیم خود را بر درآمد نشان دهید
بودجه های بازاریابی اغلب در طول رکود اقتصادی تحت نظارت بیشتر قرار می گیرند. شما باید از تلاشهای بازاریابی خود با تأیید تأثیر آنها و نشان دادن نتایج واضح دفاع کنید.
رهبران بازاریابی باید همین الان برای بهینه سازی هزینه های بازاریابی با بودجه کمتر، بهبود سازگاری و تلاش برای حفظ مشتریان فعلی اقدام کنند.
3. با وجود تغییر در بودجه، راه های کارآمدتری برای دستیابی به اه، خود بیابید
هنگامی که بودجه بازاریابی کاهش می یابد، وب سایت شما می تواند کارهای سنگینی را با مشتریان انجام دهد اگر آنچه را که آنها نیاز دارند ارائه دهید.