چگونه بر چالش های شخصی سازی بازاریابی غلبه کنیم؟

یادگیری در مورد هوش مصنوعی می تواند به بازاریابان کمک کند تا مشتریان را به سمت ،ید سوق دهند و پیام های مرتبط و به موقع برای آنها ارسال کنند. برای مثال، می‌تو،د از پیام‌های راه‌اندازی، ایمیل‌هایی استفاده کنید که به‌طور خودکار زم، که مشتری اقدام خاصی انجام می‌دهد – مانند قرار دادن یک کالا در سبد ،ید، اما عدم ،ید، ارسال می‌شوند.

پرایس گفت: “مردم فکر می کنند، “من می توانم صد کار را با شخصی سازی انجام دهم.” “اما فقط روی وب سایت خود و موارد استفاده ساده تمرکز کنید، روی برنامه ایمیل خود تمرکز کنید، و می تو،د از آنجا تکرار کنید و رشد کنید.”

مقالات پرطرفدار

نمودار میله ای روی صفحه کامپیوتر

هیچ ، نمودارهای شما را درک نمی کند – در اینجا نحوه تغییر آن آمده است

اغلب، بزرگ‌ترین عاملی که منجر به ش،ت استراتژی‌های شخصی‌سازی می‌شود، اختلال در هماهنگی بین بخش‌ها و تیم‌ها است. نظرسنجی ما نشان داد که 42 درصد از بازاریابان می گویند فقدان همسویی سازم، مانع شخصی سازی می شود.

هنگامی که بخش ها را در یک راستا قرار دادید، باید مطمئن شوید که آنها با داده های مرتبط کار می کنند. گزارش ما نشان می دهد که 39 درصد از بازاریابان معتقدند که کمبود داده مانع از شخصی سازی می شود.

رهبر تجزیه و تحلیل: یک سرنخ تجزیه و تحلیل می تواند داده ها را ،یب کند و همه بینش های برنامه را در اختیار دارد. از همان ابتدا، شما به این سهامدار کلیدی نیاز دارید تا در هدف خود بم،د، به اه، خود برسید و رویکردهای جدیدی برای شخصی سازی ابداع کنید.

5 دقیقه مطالعه

مانع سوم: فقدان دانش و مهارت

مدیر برنامه: این شخص با مدیریت و حفظ برنامه ها، هماهنگی گروه ها در بخش ها و تهیه منابع، بر برنامه شخصی سازی نظارت خواهد کرد.

گزارش ما از وضعیت مصرف کننده متصل نشان می دهد که 66٪ از مشتریان اغلب مجبورند اطلاعات را برای نمایندگان مختلف تکرار کنند یا دوباره توضیح دهند، و 60٪ می گویند که به طور کلی احساس می شود که با بخش های جداگانه ارتباط برقرار می کنند، نه یک شرکت.

شما همچنین به یک نیاز خواهید داشت تیم اجرای کانال برای کمک به شما در هماهنگی و اجرای کمپین ها. آنها ممکن است با یک کانال شروع کنند و سپس تلاش های شخصی شما را در کانال ها کم کم گسترش دهند.

شما به یک نیاز خواهید داشت حامی اجرایی برای کمک به استراتژی، مالکیت برنامه کلی و ارائه پشتیب،. این ممکن است معاون، بازاریابی، مدیر ارشد مدیریت یا حتی مدیر ارشد مشتری شما باشد.

به گفته ویکتوریا کالکینز، مدیر بازاریابی محصول در Salesforce، سازمان ها اغلب داده های زیادی در دسترس خود دارند، اما بازاریابان همیشه به این داده ها دسترسی ندارند.

مقالات بازاریابی را فقط برای شما در صندوق ورودی خود انتخاب کنید

<،on name="Subscribe" cl،="wp-block-salesforce-blog-newsletter-signup__submit btn btn-lg btn-primary form-subscribe-modal-open">

ثبت نام کن

کالکینز می‌گوید: «ما از عصر مدیریت کمپین‌های بازاریابی به صورت دستی بیرون آمده‌ایم، و دیگر لازم نیست خودتان به دلیل هوش مصنوعی این کار را انجام دهید. «استفاده از هوش مصنوعی به تلاش‌های بازاریابی شما اجازه می‌دهد بدون افزودن کار اضافی به تیم‌هایتان، بیشتر پیش برود.»

شخصی سازی یک کار در حال پیشرفت است. ابزارهای فنی و همچنین فرآیندها و مهارت‌های ما در حال تکامل هستند (بدون ذکر انتظارات مشتری). اکنون که سه چالش اصلی برای شخصی‌سازی را شناسایی کرده‌اید، سازمان خود را بررسی کنید و مسیری برای موفقیت ایجاد کنید – هم برای خود و هم برای مشتریانتان.


منبع: https://www.salesforce.com/blog/personalization-challenges/

«اگر همسو نباشید، نتیجه این است که مشتریان تجربه‌ای بسیار ناخوشایند دارند.»

لی پرایس، مدیر ارشد بازاریابی محصول در Salesforce

مانع 2: عدم دسترسی به داده های من،

مدیر تولید: با همکاری مدیر برنامه، مدیر محصول بر مدیریت روزانه برنامه نظارت می کند و به ،وان یک متخصص برای محصول شخصی سازی شما عمل می کند.

داده‌های مخفی – زم، که دپارتمان‌ها اطلاعات ی،، ندارند – منجر به تجارب مشتری قطع می‌شود. در اینجا دو راه برای غلبه بر این وجود دارد.

  • موانع داده های خود را بشکنید: روی فناوری سرمایه گذاری کنید که داده های مشتری شما را در یک مکان مانند پلتفرم داده های مشتری قرار دهد. این به بخش‌ها اجازه می‌دهد تا از همان مجموعه داده‌ها کار کنند و دیدی 360 درجه از سفر مشتری به آنها می‌دهد.
  • شروع کوچک: ممکن است ند،د از کجا شروع کنید وقتی که داده های زیادی در دست دارید. به جای مشاهده تمام داده های خود، برای شروع روی موارد استفاده ساده تمرکز کنید.

    پس از تدوین استراتژی و تعیین حامی اجرایی، به چندین ذینفع نیاز دارید تا به شما در اجرای و مدیریت برنامه شخصی سازی کلی خود کمک کنند. برخی از این نقش ها عبارتند از:

    5 دقیقه مطالعه

سه نفر در مورد چگونگی تبدیل شدن به یک رهبر بهتر در جلسه Dreamforce صحبت می کنند.

آیا می خواهید رهبر بهتری شوید؟ کنترل را رها کنید

با هماهنگی و دسترسی به داده های من،، اکنون زمان آن رسیده است که مطمئن شوید بخش شما از مهارت های فنی من، برای ایجاد یک استراتژی شخصی سازی برخوردار است. شخصی سازی به تیمی از افراد با مهارت های فنی و خلاق نیاز دارد. برخی از بازاریابان مهارت های فنی برای ارائه شخصی سازی انتها به انتها ندارند، در حالی که برخی دیگر فاقد خلاقیت برای ارائه محتوای مرتبط و جذاب هستند.

لی پرایس، مدیر ارشد بازاریابی محصول در Salesforce می‌گوید: «اگر با هم هماهنگ نباشید، نتیجه این است که مشتریان تجربه‌ای بی‌خطر به دست می‌آورند.

راه حل این است که ذینفعان را برای سه حوزه عملکردی اصلی شخصی‌سازی شناسایی کنید: استراتژی، اجرای کانال و مدیریت محصول. سپس استراتژی و برنامه خود را بسازید و همکاری کنید.

جدیدترین اینفوگرافیک ما نشان می‌دهد که بازاریابان برای ارائه آنچه به مشتریان نیاز دارند، اولویت دارند.


مانع 1: عدم همسویی سازم،

در مورد این مانع تنها یک راه حل وجود دارد: سرمایه گذاری در آموزش فناوری هایی که می توانند کارهای سنگین را انجام دهند. شرکت ها باید استعداد خود را با گسترش درک خود در مورد شخصی سازی تقویت کنند و دانش مورد نیاز برای موفقیت را به آنها بدهند.

در نظرسنجی اخیر Trends in Personalization، متوجه شدیم که 94٪ از بازاریابان می گویند مشتریان انتظار تجربه شخصی دارند. با این حال، تنها 26 درصد از بازاریابان مطمئن هستند که سازمان آنها یک استراتژی موفق برای شخصی سازی دارد. بنابراین چه چیزی مانع بازاریابی شخصی شده است؟

چه چیزی آینده شخصی سازی را شکل می دهد؟

مطمئن نیستم از کجا شروع کنم؟ در اینجا ذینفع، که به آنها نیاز دارید و اینکه چگونه با سه حوزه عملکردی هماهنگ می شوند، آورده شده است:

اما زم، که این سفر مشتری در میان بخش ها ی،ان باشد، مردم می توانند بگویند. در گزارش ما از وضعیت مصرف‌کننده متصل، 83 درصد از مشتریان می‌گویند که به شرکت‌هایی وفادارتر هستند که در بخش‌های مختلف ثبات ارائه می‌کنند.

رهبر فنی: اگرچه بازاریاب‌ها می‌توانند بسیاری از جنبه‌های کمپین‌های شخصی‌سازی را به‌طور مستقل اجرا کنند، هنوز تعیین یک رهبر فناوری یا ایجاد رابطه با فناوری اطلاعات ضروری است. آنها یکپارچه سازی اولیه را راه اندازی می کنند و در صورت بروز مشکلات فنی به ،وان یک منبع در دسترس خواهند بود.

بیایید با آن روبرو شویم: اگر تجربیات شخصی ارائه نمی کنید، احتمالاً مشتریان ارزشمندی را از دست خواهید داد. با این حال، حتی با وجود منابع بی‌شماری در دسترس برای بهبود شخصی‌سازی، بازاریابان هنوز در اجرای استراتژی خود با موانع زیادی روبرو هستند. اگر به تازگی این سفر را شروع کرده‌اید (یا از برخورد با موانع خسته شده‌اید)، ما برخی از چالش‌های شخصی‌سازی را که باید مراقب آن‌ها باشید – و چگونه می‌تو،د بر آنها غلبه کنید، بیان کرده‌ایم.

او گفت: «به منظور ایجاد تجربیات مرتبط، مهم است که همه داده‌هایی را که در مورد آن فرد داریم در نظر بگیریم. برای مثال، ما می‌خواهیم بد،م چه زم، در وب‌سایت ما مرور کرده‌اند یا با خدمات مشتری تماس گرفته‌اند. ما به ،وان بازاریاب اغلب به همه این داده‌ها دسترسی نداریم، زیرا ممکن است در بخش‌های دیگر سازمان زندگی کنند.

نظرسنجی Trends in Personalization ما نشان داد که 43 درصد از بازاریابان می‌گویند کمبود دانش و مهارت مهم‌ترین مانع شخصی‌سازی آنهاست. استفاده از فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی (AI) می‌تواند به حذف برخی از کارهای معمولی‌تر در بخش شما کمک کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد با مسائل بزرگ مق، کنند.