5 نکته برای تجسم داده ها برای ساختن بهترین نمودارها

این نکات به بهبود نمودار شما کمک می کند، اما آنها فقط نقطه شروع هستند. می‌تو،د با پیوستن به هزاران نفر دیگر که از داده‌ها الهام گرفته‌اند در ما، یادگیری خود را تسریع کنید انجمن تابلو. اگر می خواهید بیشتر از نکات، ترفندها و افکار من در مورد سواد داده را ببینید، من را در توییتر دنبال کنید یا به من بپیوندید خبرنامه Sweet S،.




منبع: https://www.salesforce.com/blog/data-visualization-tips/

یک قدم به عقب برگرد. آیا هدف تجزیه و تحلیل شما ایجاد رنگین کمان های زیبا است یا به اشتراک گذاشتن بینش؟

می‌تو،م کریستین و آندریا را ببینیم که بالای ج، نشسته‌اند، اما به هدف و درصد مقادیر هدف نگاه کنیم: آنها از سهمیه خود عقب هستند! شاید، پس، ما همیشه مقدار اشتباه را تجسم کرده ایم. بیایید نگاهی به مدیران حساب رتبه بندی شده بر اساس درصد هدف بیندازیم. معلوم شد که دن، آلی و واندا سوپراستارهایی هستند که بالاتر از سهمیه هستند. راه دن در پیش است، حتی اگر ارزش فروش واقعی او کمترین مقدار در تیم است.

نه تنها زم، که داده ها در میله ها نشان داده می شوند آسان تر است، بلکه مغز شما به طور موثر نمودار میله ای سمت راست را قبل از اینکه حتی آگاهانه به داده ها فکر کنید، پردازش می کند.

ایجاد این تغییرات تدریجی به افراد کمک می کند تا سریعتر به بینش دست یابند زیرا می توانند روی داده ها تمرکز کنند نه قالب بندی. سایر عوامل حواس پرتی که اغلب نمودارها را به هم می ریزند خطوط شبکه بیش از حد، محورها یا مرزهای نفوذی یا استفاده از نمودارهای سه بعدی هستند.

نکته 3 – از رنگ با هدف استفاده کنید

پس از انتخاب نمودار من،، جهت دهی صحیح آن، و استفاده از رنگ برای برجسته ،، باید توقف کنید و فکر کنید: این نمودار در واقع چه چیزی را نشان می دهد؟ من می خواهم مردم از این نمودار چه نتیجه ای بگیرند؟

نمودارها زبان تجارت هستند که هر روز در همه سطوح برای انتقال اطلاعات استفاده می شوند. اما اغلب، آنها ،یبی نامفهوم از کیک‌ها، میله‌ها، سنج‌ها، نقطه‌ها و خطوط هستند که خواننده را بیشتر از این موضوع مطلع نمی‌کند. خبر خوب این است که تقریباً به طور قطع تقصیر شما نیست – این خود نمودارها است.

نمودارهای دایره ای همه جا هستند. انسان ها محافل را دوست دارند، اما خبر بد اینجاست: نمودارهای دایره ای به ندرت مفید هستند. مثال ما را در بالا در نظر بگیرید. کدام شخص بیشترین فروش را دارد؟ پاسخ دادن به این سوال سخت است، درست است؟ بیایید اولین پیشرفت افزایشی خود را اعمال کنیم و به نمودار میله‌ای برویم:

در این مثال، من یک ،وان موثر 2 سطحی در سمت راست ایجاد کرده ام. این اجازه می دهد تا یک مقدمه واضح (“2 فروشنده برتر ما چه ،، هستند؟”) با ،وان فرعی برای زمینه اضافه شده.

نکته شماره 5 – عدد من، را نشان دهید

در این پست، نکات برتر خود را به اشتراک خواهم گذاشت که به شما در بهبود هر نمودار کمک می کند. هر یک جنبه اصلی مهارت های سواد داده را نشان می دهد. این فهرست همچنین می‌تواند چک لیستی را تشکیل دهد که می‌تو،د در زمان ایجاد نمودار از آن استفاده کنید تا مطمئن شوید چیزی ساخته‌اید که برای مخاطبان شما کارآمد است. با ایجاد تغییرات تدریجی در نمودار معمولی که ممکن است در هر داشبوردی پیدا کنید، نکاتی را نشان خواهم داد. در زیر نقطه شروع ما، نمودار دایره ای روزمره است:

نکته 1 – از کیک ها اجتناب کنید!

از وسوسه استفاده از رنگ های بیش از حد در تجسم های خود اجتناب کنید. در همه نرم‌افزارهای تحلیلی، رنگ‌ها فقط با یک کلیک فاصله دارند، و با پاشیدن مقداری در نمودارهایتان، می‌تو،د احساس بهره‌وری داشته باشید.

اولین چیزی که مردم در نمودار شما به آن نگاه می کنند و محتمل ترین چیزی که به یاد خواهند آورد، ،وان است. این تنها فرصتی است که می‌تو،د به آن‌ها بگویید که قرار است چه چیزی را ببینند و بینشی را که می‌خواهید آنها را از بین ببرند، پیشنهاد کنید. یک ،وان خوب باید بینشی که نمودار نشان می دهد را توصیف کند. این می تواند به صورت یک عبارت کوتاه یا حتی یک سوال باشد. عادت به ساخت ،اوین خوب نیز شما را مجبور می کند مطمئن شوید شما در وهله اول بد،د که چرا نمودار را می سازید.

چطور ممکنه؟ تجسم داده ها از “ویژگی های پیشگیرانه” بهره می برد. اینها سیگنال های محیطی هستند که ما به صورت ناخودآگاه پردازش می کنیم و فوق العاده مفید هستند. طول، رنگ، اندازه و زاویه همه نمونه هستند. با این حال، ما برخی را کارآمدتر از دیگران پردازش می کنیم. مغز ما در مقایسه کارآمد اندازه برش ها در کیک ها وحشتناک است، اما در درک تفاوت های کوچک در طول بسیار کارآمد است.