چگونه بازاریابی محتوای قدرتمند تجارت الکترونیک بنویسیم

در حالی که بازاریابی محتوای تجارت الکترونیک می تواند برای ،یداران جذاب و سرگرم کننده باشد، در نهایت یک هدف دارد: تبدیل. به همین دلیل است که نوشته شما نیاز به برقراری ارتباط با اطلاعات برند و محصول دارد و در عین حال داست، جذاب را بیان می کند: چرا ما این محصول را ساختیم؟ چرا مشتریان به آن نیاز دارند؟ و چه چیزی آن را خاص می کند؟ یک توضیح مفید محصول می تواند تفاوت بین کلیک ،یدار روی «افزودن به سبد ،ید» یا ، سایت شما باشد. هر کلمه مهم است – پس سریع، مفید باشید.

این را امتحان کن: یکی از دارایی های محتوای خود – مثلاً یک صفحه فرود، ایمیل یا تبلیغات دیجیتال – را زیر ذره بین قرار دهید. اگر نام، لوگو و تمام ،اصر طراحی شرکت خود را از دارایی حذف کنید، آیا خواننده همچنان می تواند تشخیص دهد که از برند شماست؟

آن را ساده نگه دارید

صدای شما بیانگر شخصیت و ارزش های برند شماست. لحن روشی است که برند خود را در موقعیت های مختلف و برای مخاطبان مختلف بیان می کنید. به ،وان مثال، یک شرکت مراقبت های بهداشتی که تج،ات تشخیصی را می فروشد، احتمالاً دارای یک صدا و لحن حرفه ای و حرفه ای برای انتقال احساسات است. ،ده‌فروشی که لباس‌های مد روز می‌فروشد، ممکن است گفتگوی بیشتری داشته باشد، حتی کمی گستاخ.

اما حرف من را قبول نکنید: ،ب و کارها در هر صنعتی ارزش محتوای تجارت الکترونیک با کیفیت را می بینند و وزن خود را پشت سر می گذارند. در واقع ا،ریت از ،ب و کار (69%) قصد دارند بودجه بازاریابی محتوای خود را در سال جاری افزایش دهند.

در اینجا چند استراتژی وجود دارد که به شما کمک می کند با همدلی بنویسید و محتوای تجارت الکترونیک ساده و واضح ایجاد کنید.

  • از کلمات کمتری استفاده کنید. تعداد کاراکترها و محدودیت کلمات را تعیین کنید. آیا آن ضربه گیرهایی را می شناسید که می تو،د در سالن های بولینگ قرار دهید تا به شما در ادامه مسیر کمک کنند؟ همین ایده است. نوشتن در این محدودیت‌ها به شما کمک می‌کند تا نظر خود را سریع‌تر بیان کنید و از کرک‌های غیر ضروری جلوگیری کنید.
  • اصطلاحات را برش دهید. اولین پیش نویس خود را تمام کردید؟ خوب اکنون آن را بخو،د و هرگونه اصطلاح تجاری را حذف کنید. (مارک های B2B، ما به شما نگاه می کنیم.) از کلمات و اصطلاحاتی که فاقد محتوای واقعی هستند اجتناب کنید – عباراتی مانند “سوزن را حرکت دهید” و “هم افزایی” در لیست ما بالا هستند.
  • از پیچیدگی بپر،ید داده ها نشان می دهد که صفحات فرود با زبان آسان خوان دارای یک نرخ تبدیل بالاترو نسخه‌ای که در سطح خواندن متوسطه نوشته شده است، به بهترین شکل ممکن تبدیل می‌شود. این بدان م،ا نیست که شما باید با مخاطبان خود صحبت کنید. به م،ای جملات کوتاه تر و کلمات کوتاه تر است. ی،ی بنویس برای برقراری ارتباط، نه تحت تاثیر قرار دادن.

به انجمن Commerce Trailblazer بپیوندید تا حرفه خود را بسازید و مهارت های جدید بیاموزید.



منبع: https://www.salesforce.com/blog/ecommerce-content-marketing/

بنابراین، شما این همه محتوای تجارت الکترونیک عالی را نوشته اید. اما … کار می کند؟ فقط معیارهای شما می دانند. داده ها و معیارهای موفقیت، اعداد مشخصی هستند که بر رفتار بیننده نور می تاباند. آیا مشتریان در سایت شما حضور دارند؟ آیا آنها روی تبلیغات کلیک می کنند؟ جالب است، اما آیا آنها می ،ند؟ ردیابی معیارها شما را مسئول عملکرد محتوایتان می‌کند و داده‌هایی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا به شما در بهبود کمک کند. معیارها همچنین می توانند به شما در حمایت از بودجه، دلارهای تبلیغاتی، ابتکارات جدید و استخدام های جدید کمک کنند. اما مطمئن شوید که موفقیت محتوای خود را به طور منظم به اشتراک بگذارید، نه فقط زم، که در حال درخواست منابع هستید.

یک ،ن زده شده 24 میلیون سایت های تجارت الکترونیک برای جلب توجه ،یداران – و کیف پول ها – رقابت می کنند. محتوای ساده و مفید با دیدگاه منحصر به فرد یکی از بهترین راه ها برای برجسته شدن در چنین فضای شلوغ و پر سر و صدا است. به قول دان دریپر، “آن را ساده، اما مهم بسازید.” و فراموش نکنید که معیارهای خود را پیگیری کنید.

با دیگر متخصصان تجارت ارتباط برقرار کنید

صدا و لحن برند شما باید در تمام لحظات تجربه مشتری – حتی در لحظات نه چندان عالی – بدرخشد. (و اجازه دهید با آن روبرو شویم، آنها اتفاق می‌افتند.) برای مثال، صفحه 404 شما نیازی به یک داونر کامل با کپی عمومی ندارد. ممکن است از لحن دیگری استفاده کنید آدرس یک خطا، اما هنوز هم می تو،د آن را مؤثر کنید – و به جرات می گویم، سرگرم کننده است.

در اینجا برخی از رایج ترین معیارهایی که بازاریابان محتوای تجارت الکترونیک ردیابی می کنند، آورده شده است که همگی به صورت رایگان در دسترس هستند تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل. برای تعیین شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) من، برای محتوای خود، اه، ،ب و کار خود را در نظر بگیرید.

  • بازدید از صفحه چند نفر از هر صفحه بازدید می کنند. این عدد می تواند به شما کمک کند تعیین کنید که مخاطبان شما به چه نوع محتوایی علاقه دارند و هر صفحه چقدر برای جستجو بهینه شده است.
  • منبع ترافیک چگونه یک ،یدار صفحه خاصی را در سایت شما پیدا کرد. آیا آنها از یک موتور جستجو استفاده ،د یا روی تبلیغ پولی کلیک ،د؟ آیا آنها توسط محتوای قابل ،ید در رسانه های اجتماعی فریفته شدند؟ منبع ترافیک راه خوبی برای فهمیدن میزان تاثیرگذاری محتوای شما در هر کانال است.
  • نرخ کلیک (CTR). درصد ،یدار، که روی پیوندی در هر صفحه یا تبلیغی کلیک می‌کنند. این نشان می‌دهد که جزئیات کپی، تصاویر و پیشنهاد شما چقدر با مشتریان طنین‌انداز می‌شود. برای اینکه بد،د کدام دارایی های محتوا عملکرد خوبی دارند و کدام یک ممکن است نیاز به بهبود داشته باشند، CTR های خود را با میانگین صنعت مقایسه کنید.
  • نرخ پرش. طرف مقابل یک CTR. این عدد به شما می گوید که چند ،یدار پس از بازدید از یک صفحه سایت شما را ، می کنند.
  • نرخ تبدیل. جام مقدس معیارهای محتوای تجارت الکترونیک. این عدد به شما می گوید که چند ،یدار اقدام مورد نظر یک صفحه را انجام دادند – معمولاً یک ،ید. کدام صفحات نرخ تبدیل بالایی دارند و چه چیزی می تو،د از آنها بیاموزید؟ کدام یک پایین تر هستند – و چگونه می تو،د آنها را بهبود بخشید؟

چرا؟ زیرا بازاریابی محتوای تجارت الکترونیک برند شما را متمایز می کند، ترافیک را به فروشگاه دیجیتال شما می آورد و باعث ایجاد تعامل در هر کانال می شود. وقتی درست انجام شود، به یاد ماندنی و سودآور است. نکات و تمرین های ما را برای نوشتن محتوایی که طنین انداز و تبدیل می شود، بررسی کنید.

کلید محتوای جذاب: مخاطبان خود را بشناسید

این را امتحان کن: مهم نیست که چه چیزی می نویسید، ببینید آیا می تو،د آن را تنها در پنج کلمه انجام دهید یا خیر. نگران نباشید: این فقط یک نقطه شروع است، اما به شما کمک می کند تا نکته اصلی خود را در یک جمله کوتاه و مختصر خلاصه کنید. از آنجا، می‌تو،د جزئیات و رنگ را اضافه کنید، صدا و لحن را تغییر دهید و خوانندگان را به مرحله بعدی هدایت کنید.

صدا و لحنی را که یک شرکت پوشاک ممکن است برای ،وان رسانه های اجتماعی استفاده کند را در نظر بگیرید. هر برندی می تواند “لباس جشنواره” را بفروشد. اما فروش آن به صدا و لحن منحصر به فردی نیاز دارد احساس در حضور نزدیکترین دوستانتان – و ستاره پاپ مورد علاقه تان، لباس عالی را به تن کنید. یک سرنخ از اصلاحات:

اسکرین شات زنی با لباس صورتی تند در کنار پستی در شبکه اجتماعی اصلاح طلب

آیا می تو،د تجارت الکترونیک را بدون محتوای نوشته شده تصور کنید؟ آن را تصویر کنید: لیست محصولات بدون شرح. عکاسی بدون زمینه صفحات فرود بدون اطلاعات برندی بدون قلب (بسیار خوب… به ،وان یک نویسنده محتوا، شاید من کمی مغرضانه هستم.)

ما از بیش از 17000 ،یدار پرسیدیم که چه چیزی باعث می شود آنها را تیک بزنند تا بتو،د با کلمات من، آنها را شگفت زده کنید.


روی صدا و لحن تمرکز کنید

لولولمون بخش “چرا ما این را ساختیم” در صفحات جزئیات محصول خود نمونه ای عالی از این مفهوم است. یک ،یدار می تواند به سرعت محتوا را برای نکات مفید در مورد محصول، از جمله ویژگی های منحصر به فرد و نکات کلیدی فروش، اسکن کند. (“فناوری ضد بو”؟ ثبت نام کنید.)

اسکرین شات از "چرا ما این را ساختیم" بخش از صفحات محصول Lululemon.

از معیارها برای سنجش موفقیت استفاده کنید

ببینید آیا این استراتژی ها را با اجرای محتوای خود از طریق a میخ کرده اید یا خیر فلش-کینکید ماشین حساب. این ابزار جنبه های مختلف متن شما (مانند کل هجاها، طول جملات و تعداد کلمات) را تجزیه و تحلیل می کند و به آن نمره خوانایی می دهد. سرفصل‌ها، زیرنویس‌های اجتماعی، توضیحات محصول، و کپی ایمیل خود را در ماشین‌حساب قرار دهید و ببینید که چگونه کار می‌کنید.

ما در Salesforce یک ضرب المثل داریم: “شفافیت مهرب، است.” صرف نظر از صنعت شما، نوشتن محتوای تجارت الکترونیک شما باید واضح، مختصر و ساده باشد. این درست است حتی اگر محصولات پیچیده ای مانند توربین های بادی یا نرم افزار CRM را بفروشید. خود را به جای مشتریان خود قرار دهید. آنها به چه اطلاعاتی نیاز دارند؟ و موثرترین راه برای بیان آن چیست؟ چه به مشتریان بفروشید و چه به ،یداران B2B، زمان و توجه آنها زودگذر است، بنابراین آنها را با کپی های بی نظم غرق نکنید.

محتوای تجارت الکترونیک شما باید صدا و لحن منسجم، متمایز و قابل شناسایی داشته باشد. این برای همه چیزهایی که در همه کانال‌ها و نقاط تماس می‌نویسید صادق است، خواه شرح تجارت اجتماعی یک جمله‌ای باشد یا راهنمای دقیق نحوه انجام.

آن هندلی، استاد بازاریابی محتوا، آن را به این صورت بیان می‌کند: «سادگی عمدتاً از نزدیک شدن به هر نوشته‌ای با همدلی و دیدگاه خواننده‌محور ناشی می‌شود – این نتیجه نوشتن با وضوح و کوتاهی و به زبان انس، است.»

مقالاتی را که فقط برای شما انتخاب شده اند، در صندوق ورودی خود دریافت کنید

<،on name="Subscribe" cl،="wp-block-salesforce-blog-newsletter-signup__submit btn btn-lg btn-primary form-subscribe-modal-open">

ثبت نام کن

آن را مفید کنید

این را امتحان کن: با استفاده از این معیارها، تعیین کنید که کدام یک از صفحات شما دارای عملکرد برتر هستند. سپس، هر گونه شباهت محتوا را در بین این دارایی ها شناسایی کنید. این به شما کمک می کند تا بفهمید چه چیزی کار می کند تا بتو،د آن را تکرار کنید تا موفقیت خود را تقویت کنید.

بازاریابی محتوای تجارت الکترونیک صدای برند شماست – چه چیزی می خواهید بگویید؟