دیزل ژنراتور گازوئیلی

دیزل ژنراتورها همچنین میتوانند برای جبران نیازهای اوج انرژی در شبکه مورد استفاده قرار گیرند زیرا میتوانند به سرعت روشن و خاموش شوند بدون اینکه زمان تاخیر ایجاد شود. همچنین در دسته بندی ژنراتور ها زیر دسته هایی با اهداف مثل تولید نیروی مشارکتی و کاهش بهای انرژی و کاهش اوج مصرف مد نظر قرار می گیرند. امروزه بر اساس نیازهای مشاغل و صنایع مختلف ژنراتورهای گوناگونی روانه بازار گردیده است، در این مقاله سعی شده است انواع دیزل ژنراتور را بر اساس دسته بندی های مشخص عنوان شود.

کاربرد دارد. دیزل ژنراتور ترکیبی از یک موتور دیزل و یک ژنراتور الکتریکی میباشد که برای تولید انرژی الکتریکی از آن استفاده میشود.در واقع میتوان گفت که موتورهای دیزل ژنراتور نوعی مولد برق میباشد که نیروی فیزیکی حاصل از سوختن دیزل یا گازوییل در موتور را به ژنراتور انتقال داده و نتیجتا به تولید جریان برق می انجامد.تعامل و کارکرد همزمان موتور دیزل و ژنراتور در کنار هم به همراه تجهیزات و قطعات دیگری همچون شاسی،کانوپی(عایق صدا)، کنتلرها،سیستم قطع اضطراری مدار،استارتر خودکار و دستگاه تولید گرما موجب تولید برق میگردد.بیشترین استفاده از دیزل ژنراتور برق به عنوان جایگزین منبع برق در هنگام قطع شدن برق منازل ، کارخانجات،بیمارستان ها،فرودگاه ها و…

میزان قدرت دیزل ژنراتور کاترپیلار زیاد بوده و در صنایع بزرگ با فشار کاری بالا استفاده میشوند. کربن سخت از احتراق ضعیف شکل می گیرد و بسیار خراشنده و ساینده است، سپس سبب افزایش مصرف سوخت می شود (دود آبی)، انتظار می رود که انسداد پیستون و فشار حفظ شود. به فشار گاز حساس می باشند. همچنین کانوپی ممکن است زیاد نتواند صدای دیزل ژنراتور را کاهش دهد که به این خاطر از کانکس یا کانتینر استفاده می شود. از معایب این نوع ژنراتورها سر و صدای نسبتا زیاد آنها به هنگام کار است. 10. استفاده از یک همکار یا تکنسین حرفه ای در هنگام سرویس ژنراتور برای ایمنی شخصی نیز ضروری می باشد.

قیمت دیزل ژنراتور

انواع دیزل ژنراتور ولوو پنتا با توانایی آنها در راهاندازی فوری و تحویل فوری بار کافی در بازار بسیار معروف هستند. در انتخاب ژنراتورها عوامل متعددی نظیر تامین سوخت و ذخیره آن، شرایط کار و تامین بار و… ویژگی برتر آن، سهولت استفاده و نگهداری آسان، طول عمر بیشتر، مقرون بهصرفه بودن، ایمنی بالا است. از این مولد ها برای استفاده دائم یا چند منظوره کاربرد دارند که از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نمیباشد به طور مثال یک مولد دائم برای یک قطعی برق موقت نیازی ندارد. این دستگاه ها بصورت خودکار همیشه در حالت آماده باش هستند. همان طور که از نام این نوع ژنراتور مشخص است در مواقع اضطراری و قطعی برق به شکل اتوماتیک برق را برای مصرف کننده تامین می کند این نوع از ژنراتورهای اضطراری ممکن است به مدت طولانی به صورت استند بای یا حالت آماده باش باشند و فقط یک ساعت مشغول به کار باشند.

کاربرد دیزل ژنراتور

تولید و توزیع برق در شبکه، کنترل شبکههای کوچک توزیع برق و نظارت بر آنها میشود، تولید برق با انرژیهای پاک و تجدیدپذیر باعث کاهش تولید دیاکسیدکربن و ایجاد و ذخیره انرژی پایدار میشود که خواسته اکثر دولتمردان و قانونگذاران است. ژنراتور میتواند انرژی مکانیکی را تبدیل به انرژی الکتریکی کند و این به وسیله گردش سیم پیچ هایی که در موتور این دستگاه به کار رفته است اتفاق میافتد. سوخت مورد استفاده در آن ها به راحتی قابل تامین است. ژنراتور بسته به نیاز پروژه و البته شرایط نیروی محرک می تواند با دورهای مختلف و حتی دور متغیر تولید شود که البته ژنراتورهای مورد استفاده در دیزل ژنراتورها با توجه به فرکانس 50 هرتز برق در کشور با دور 1500 در دقیقه وارد و یا مونتاژ می شوند. در ابتدا هوا و بنزین وارد کاربراتور دستگاه شده و پس از فشرده شدن با یک جرقه، احتراق به وجود میآید.

برند های مختلف از پیکربندی، تجهیزات، امکانات و همچنین کنترلرهای مختلفی برای ساخت این دستگاه ها استفاده می کنند و به همین علت قیمت برند ها نیز کاملاً باهم متفاوت است. کاتالوگ دیزل ژنراتور کامینز برای آگاهی خریداران از ویژگیها، خصوصیات و قیمت دیزل ژنراتورهای مختلف این دستگاه در سایتهای نمایندگیهای رسمی منتشر میشود. از جمله اصلی ترین قطعات برای تأمین برق اضطراری توسط دیزل ژنراتور، موتور این دستگاه است. انواع مختلفی از ژنراتورها و پیکربندیهای مختلفی وجود دارد، اما همه آنها اساسا یکسان عمل میکنند و اجزای اصلی یکسانی دارند. دیزل ژنراتور ها عمر طولانی تری هم دارند و سوخت کمتری هم مصرف میکنند. 3. دائم: برای نیروگاه ها و مکان هایی که برق سراسری نیاز دارند مورد استفاده قرار میگیرند.

در حالی که گازوئیل هنوز قابل اشتعال است، خطر اشتعال بسیار کمتری نسبت به سایر انواع سوخت مانند بنزین دارد. سوزاندن گازوئیل یا سوخت های دیگر باعث ایجاد گازهای خروجی میشود. در حالی که دیزل ژنراتور صنعتی با توان 50 کیلووات الی 3 مگاوات بصورت ثابت یا موبایل (نصب شده بر روی شاسی چرخ دار) عرضه می شود. این دستگاه میتوانند در محیطهای تجاری و ساختمانی و البته صنعتی قابل استفاده هستند. ولوو پنتا به عنوان یک تامین کننده مستقل، موتورهای برق صنعتی را ارائه می دهد که با کارایی قابل اعتماد و پذیرش بار بی بدیل ساخته شدهاند. لوازم یدکی و همچنین تمام قطعات یدکی دیزل ژنراتور ولوو پنتا به راحتی در بازار موجود است و در صورتی که این دستگاه با مشکلی روبرو شود، قطعات آن به راحتی قابل تعویض یا تعمیر است.

موتورهای دیزلی با توجه به ساخت ساده آن نسبت به بنزینی، قطعات نیاز به تعمیر و نگهداری کمتر دارند. در ژنراتورهای کوچکتر، سیستم سوخت می تواند بسیار ساده بوده و شامل مخزن و فیلتر سوخت باشد. هر چند با توجه به یک طبقه بودن بنا می توان از انواع سیستم های مقاوم دیوارهای باربر نیز درر ساخت بنا استفاده نمود.در ضمن در کنار فونداسیون جهت جمع آوری روغن می توان حوضچه ای طراحی نمود که به وسیله کانالی هدایت روغن به بیرون از اتاق دیزل خانه را امکان پذیر سازد. کمترین توان اضطراری موتور پرکینز از حداقل توان اضطراری موتور ولوو پنتا هم کمتر میباشد.

موتور برق گازسوز خانگی با استفاده از گاز شهری برق تولید میکنند. ژنراتورهای خانگی یا توان پایین کداماند؟ هر زمان که بخواهید میتوانید با قیمت مناسب دیزل ژنراتورها را خریداری کنید و هر زمانی هم که دیگر به آن نیاز نداشتید و یا قصد ارتقا دادن آن را داشتید به راحتی میتوانید آن را به فروش برسانید. تابلو اتوماتیک: تابلو اتوماتیک ترانسفر سوئیچ (ATS) وظیفه استارت اتوماتیک دستگاه دیزل ژنراتور بلافاصله پس از قطع برق شبکه و همچنین خارج کردن دستگاه دیزل ژنراتور از مدار و خاموش کردن ان را پس از وصل مجدد برق شبکه به عهده دارد .در حقیقت این تابلو وظایف یک اپراتور دیزل ژنراتور را بصورت اتوماتیک در هر زمانی از شبانه روز انجام میدهد .طراحی و ساخت این تابلو برحسب نیاز و سفارش مشتری بوده و لذا تابلو اتوماتیک (ATS) از اجزای سفارشی Optional دستگاه میباشد . ژنراتور گاز طبیعی برای تامین برق پشتیبان تاسیسات، مشاغل و منازل زمانی که برق قطع میشود، کاربرد خواهد داشت.

دیزل ژنراتور چیست

ژنراتورهای دیزلی یک جریان پیوسته نیروی ولتاژ را فراهم می کنند ودر نتیجه به تنظیم نوسانات کمک می کند. با توجه به موارد گفته شده میتوانید از میان انواع ژنراتور در ایران مناسبترین نمونه آن را برای خود خریداری کنید. شرکت ولوو پنتا که یکی از قدیمی ترین و معتبرترین شرکت های سوئیسی است؛ در میان محصولات متفاوت موتور دیزلی هم تولید می کند. دیزل ژنراتورهای شرکت آمریکایی Caterpillar در میان انواع دیگر ژنراتورها یک برند با کیفیت و بهترین مارک آنها محسوب می shy;شود. یکی از بهترین مارک های دیزل ژنراتورولوو پنتا ساخت سوئد و آلمان است. تصور جریان الکتریسیته از سیمها به همان روشی که آب در لولهها جریان دارد.

ترکیبی از این ژنراتورها برای نیروگاه های کوچک مورد استفاده قرار می گیرند. دیزل ژنراتور به ترکیبی از موتور دیزل ، ژانراتور و برخی از متعلقات گفته می شود که قرار گرفتن آن ها در کنار یکدیگر می تواند عملکردی مطلوب را حاصل کند. سوخت ژنراتور ها به سه نوع ژنراتور دیزلی، گاز سوز و گازی موجود هستند. انتخاب نوع خرید ژنراتور گازی یا دیزلی کاملا به شما و هزینه ای که در نظر دارید و البته محل استفاده تان مربوط میشود. این دستگاه ها برای حداکثر بازدهی توان الکتریکی، هزینه راه اندازی و نگهداری کم وقابلیت اطمینان بالا ساخته میشوند. در اینجا باید توجه داشت که بعضی از مصرف کننده ها (مصرف کننده های القایی مانند موتور های الکتریکی – الکتروموتور ها) بطور موقت و در لحظه استارت، مقدار آمپری که مصرف میکنند (جریان راه اندازی) چند برابر مقدار آمپر نامی آنهاست که بر روی پلاک مشخصات فنی آنها درج شده است و این افزایش آمپر آنها در محاسبات باید لحاظ شود.

انواع دیزل ژنراتور

نسبتا کم هزینه به این دلیل است که دیزل ژنراتور برای راه اندازی به قطعات کمتری نیاز دارد، بنابراین دیگر نگران تعویض شمع ها یا بازسازی کاربراتورها مانند موتورهای گازسوز نخواهید بود. 2. پس از 200 ساعت کار فیلتر گازوئیل تعویض گردد. اما اگر از دیدگاه فنی بخواهیم به آن نگاه کنیم دیزل زنراتور وسیله ای است که از دو قسمت اصلی یعنی موتور دیزلی و آلترناتور (ژنراتور) تشکیل شده است و بوسیله آن میتوان با سوخت دیزل یا همان گازوئیل در مقیاس های متفاوت برق تولید کرد . این نوع ژنراتور ها به علت فراوانی و دسترسی آسان به گازوئیل یکی از رایج ترین زنراتورها می باشد.

یک دیزل ژنراتور که گاهی اوقات ژنست نامیده میشود، واحدی از تجهیزات است که از یک موتور و یک ژنراتور الکتریکی (آلترناتور) برای تولید انرژی الکتریکی از سوخت دیزل استفاده میکند. همانطور که گفتیم، این وسیله، وظیفه تولید انرژی الکتریکی را از یک منبع خارجی برعهده دارد. همانطور که هر وسیله ای نیاز به سرویس و تعمیر دارد دیزل ژنراتورها هم از این قضیه مستثنا نیستند. قطعات متحرک داخلی همانطور که هوای بیرون با این قسمتهای متحرک با سوخت داخل موتور مخلوط می شود. به طور کلی، موتورهای دیزلی بالاترین راندمان حرارتی را نسبت به موتورهای احتراق داخلی دارند که امکان دستیابی به درصد تقریبی از راندمان را فراهم می کند.

توان خروجی مولد ۴۰۰ کاوا در مواقع اضطراری ۴۴۰ کاوا و در حالت دائم کار ۴۰۰ کاوا می باشد. این ماشینها به دلیل فواید بسیاری که دارند در بسیاری از مواقع به دیگر ژنراتورها ترجیح داده میشوند. موتورهای دیزلی جدید معایب مدلهای قدیمی که سروصدای زیاد و هزینه تعمیر و نگهداری بالا دارند را ندارند. البته هزینه اولیه برای راه اندازی این سیستم هم زیاد است. معمولا در مکانهای روستایی که به شبکه برق متصل هستند راهاندازی میشوند و میتوانند به عنوان منبع اصلی برق یا برای یک سیستم پشتیبان استفاده سایت کاراسهند شوند. یک سیستم سوخت تضمین می نماید که موتور ژنراتور، یک منبع ثابت سوخت را دریافت می کند. هر وقفه در جریان برق شهری که به عنوان منبع برق پیوسته (بدون قطعی) برای بسیاری از برنامههای کاربردی دیگر از جمله، رویدادها، برقرسانی خانههای خارج از شبکه، شرایط مورد استفاده از دیزل ژنراتورها است.

4. چند منظوره: از این نوع موتور برق ها کمتر استفاده میشود چون از نظر اقتصادی به صرفه نیستند. برای این که این نوع ژنراتورها، انرژی لازم را تامین کنند و در مواقع نیاز شدید مانند قطع برق نیز از کار بیفتند. انرژی مکانیکی موردنیاز بهوسیله موتور و به روش توربین بخار، توربین گاز، توربین آبی و موتور احتراق داخلی تامین میگردد. آن­ها از کاربردی­ترین انواع ژنراتور بوده و موتور این مدل با چرخاندن توربین کوچکی مقدار مشخصی برق تولید می­کنند. نحوه کار دیزل ژنراتور به این صورت است که موتور دیزل با تبدیل سوخت دیزل به انرژی مکانیکی موجب چرخاندن میل لنگ شده و در واقع با انتقال انرژی حاصل شده از طریق احتراق به میل لنگ، انرژی مکانیکی مورد نیاز برای ژنراتور را تولید می کند. موتورهای دیزل ژنراتور بادوین برای پاسخ به چالشهای مورد نیاز انرژی کارآمد، مقرون به صرفه و تولید آلاینده کمتر طراحی شدهاند. شما همیشه باید بتوانید به منبع انرژی خود تکیه کنید.