تحلیل بنیادی چیست؟ + آموزش تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال و فارکس-آکادمی حسینی فایننس

با یادگیری تحلیل بنیادی در کنار سایر روش‌ها، می‌توانید تصمیمات بهتری اخذ کرده و شانس موفقیت خود را افزایش دهید. بدون شک تحلیل بنیادی یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین کلید‌های موفقیت در بازار بورس است. هر کسی که بتواند به خوبی تحلیل بنیادی را یاد بگیرد، می‌تواند به راحتی وضعیت یک شرکت را تحلیل کند، میزان قدرت و توانایی‌های مدیریتی آن را تشخیص دهد و تفاوت ارزش واقعی با ارزش ذاتیرا بسنجد. بدیهی است کسی که چنین دانشی دارد به راحتی می‌تواند در بازار عمل کند و سهام مورد نظر خود را خرید و فروش کند. تحلیل بنیادی (تحلیل فاندامنتال) مجموعه فعالیت‌هایی است که تغییرات ارزش سهام را در بلندمدت بررسی می‌کند و ابزار تصمیم‌گیری درست برای خرید یا فروش سهام در آینده است.

هنگامی که سهام یک شرکت را خریداری می کنید در واقع شما مالک بخشی از آن واحد تجاری می شوید لذا در صورتی که آن شرکت در آینده سود سازی کند شما نیز متناسب با تعداد سهام خود از سود ایجاد شده بهره مند میشوید . نسبت سرمایه در گردش که به آن نسبت جاری نیز گفته می شود از تقسیم دارائی های جاری به بدهی های جاری در ترازنامه به دست می آید، به بیان دیگر این نسبت بیانگر توانائی شرکت در پرداخت بدهی های جاری با استفاده از دارایی های جاری خود است. بخش تامین مالی شرکت ها از طریق فروش اوراق، افزایش سرمایه و یا قرض گرفتن از سایر نهادها انجام می شود. ترازنامه در واقع دارائی ها، بدهی ها و حقوق صاحبان سهام را در پایان یک دوره زمانی با جزئیات کامل نشان می دهد. ترازنامه را صورت وضعیت مالی نیز می نامند زیرا ارزش خالص واحد تجاری را نشان می دهد. اما دیدگاه نگاه از پایین به بالا دقیقا برعکس حالت قبل است و به این ترتیب است که ابتدا یک شرکت بررسی می شود و سپس صنعت آن و در نهایت اقتصاد کلان مورد بررسی قرار می گیرد.

به‌طور معمول، نمودارها حجم معاملات روزانه را (با واحد بومی و یا به دلار) نمایش می‌دهند. اغلب معامله‌گران اثر کوتاه‌مدت را از دست می‌دهند، چراکه قیمت پیش از انتشار گسترده خبر واکنش نشان می‌دهد و زمان انتشار خبر فرصت ورود را از معامله‌گر می‌گیرد؛ بر اساس همان عبارت معروف «با شایعه بخر و با خبر بفروش» که بین معامله‌گران رایج است. بنابراین داده‌های فنی پروژه را در نظر بگیرید، اما حتماً‌ از کاربردپذیری آن اطمینان حاصل کنید. اگر می‌توانید خودتان در پروژه درگیر شوید تا ببینید آیا واقعاً مطابق وعده‌هایی که داده است، عمل می‌کند یا نه. برای دو یا سه رقیب اصلی هم مشابه با پروژه ابتدایی معیارها را بررسی کنید تا مطمئن شوید پروژه‌ای که برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنید، ضعیف‌تر از رقیبش نباشد، اگر چنین باشد، منطق می‌گوید روی رقیب سرمایه‌گذاری کنید. برای محاسبه این نسبت درآمد خالص شرکت را بر تعداد سهام عادی موجود آن در طول سال تقسیم می کنیم.

با جامعه فارسی‌زبان ارزدیجیتال در مورد توکن‌ها و کوین‌های محبوبتان بحث و گفتگو کنید. بلاک چین‌ها امروزه از الگوریتم‌های اجماع مختلفی استفاده می‌کنند و هر کدام از این الگوریتم‌ها سازوکارهای خاص خود را دارند. با توجه به اینکه این الگوریتم‌ها نقشی اساسی را در امنیت شبکه ایفا می‌کنند، بررسی دقیق و عمیق داده‌های مربوط به آن‌ها می‌تواند برای تحلیل فاندامنتال بسیار ارزشمند باشد. اطلاعات مربوط به نحوه معامله دارایی در حال حاضر و در گذشته‌، نقدینگی دارایی و موارد این‌چنینی همگی می‌توانند در افزایش اعتبار و صحت تحلیل فاندامنتال مؤثر باشند. ناگفته نماند که معیارهای اقتصادی و مشوق‌هایی که در پروتکل دارایی دیجیتال مذکور در نظر گرفته شده‌اند نیز نقش مؤثری دراین‌باره ایفا می‌کنند.

تجزیه و تحلیل بنیادی چگونه انجام می‌شود؟

به همین دلیل نسبت سرمایه در گردش، یک معیار مهم برای بررسی و اندازه‌گیری سلامت مالی واحد تجاری است. طلبکاران و سایر ذینفعان می‌توانند با بررسی این نسبت، توانایی شرکت را در پرداخت بدهی‌های خود در طی یک سال اندازه‌گیری کنند. هم اکنون این مجموعه با دارا بودن بیش از 260 رشته آموزشی بعنوان یکی از بزرگترین و معتبرترین مراکز آموزش عالی کشور میباشد . افراد مبتدی که دارای هیچگونه تجربه در زمینه مباحث بازار سرمایه نیستند میتوانند در دوره های توکن (تخصصی) شرکت نمایند ، در دوره های آموزشی توکن مباحث از پایه و بصورت جزء به جزء به دانشپذیر آموخته میشود . دپارتمان مشاوره ، ناب ترین نکات و عملکردها را برای فعالیت دربازارهای مالی و سرمایه گذاری در اختیار شما قرار میدهد. در این بخش شما با دسته بندی نسبت‌های مالی و نحوه محاسبه این نسبت‌ها بصورت کامل آشنا خواهید شد و قادر خواهید بود این نسبت‌ها را برای تحلیل سهم‌های مورد نظر بکار بگیرید.

  • داده‌های مورد نیاز برای ارزش‌گذاری یک شرکت و همچنین داده‌های مورد نیاز برای محاسبه نسبت‌های مالی آن، عمدتا از صورت‌های مالی آن استخراج می‌شود.
  • نسبت P/E یا قیمت به سود هر سهم (Price / EPS)، بیان‌کننده مبلغی است که سهام‌داران حاضرند به ازای هر ریال از «سود هر سهم» شرکت پرداخت کنند.
  • در این مقاله سعی کردیم با جزئیات کامل و با ارائه‌ی مثال‌های مختلف موضوع تحلیل فاندامنتال و تفاوت‌های آن با تحلیل تکنیکال را یک‌بار برای همیشه برای شما مشخص کنیم و امیدواریم که توانسته باشیم به این مهم دست پیدا کنیم.
  • مدارک بین المللی مستلزم ثبت نام در آزمون و پرداخت وجه آن می باشد و مدارک صادر شده توسط مرکز آموزش عالی سهامیر دارای اعتبار در بیش از 34 کشور بوده .
  • از جمله این اندیکاتورها می‌توان به شاخص قدرت نسبی ، مکدی و باندهای بولینگر اشاره کرد.
  • هدف از آموزش تحلیل بنیادی در واقع برآورد ارزش اوراق بهادار و سهام در بازار سرمایه و مقایسه آن با قیمت روز بازار می باشد.
به‌عنوان مثال، اگر بخش بزرگی از عرضه دارایی تنها متعلق به افرادی خاص و اندک باشد، احتمال خطر این سرمایه‌گذاری افزایش می‌یابد، زیرا این افراد خاص که بخش بزرگی از دارایی را در اختیار دارند درنهایت می‌توانند به اختیار خود بازار را دست‌کاری کنند. به عبارت دیگر ما ارزش ذاتی این شرکت را 25 دلار تعیین کرده بودیم و این تخمین بسیار مهم است چون معامله گران بسیار علاقه مند هستند که یک سهم را کمتر از ارزش ذاتی خود خریداری نمایند. حالا برای درک بهتر این موضع اجازه بدهید مثالی بزنیم فرض کنید ارزش سهام شرکتی در بورس به قیمت 25 دلار معامله می شود بعد از انجام بررسی های مختلف درباره این شرکت به این نتیجه می رسیم که ارزش ذاتی این سهام این شرکت 30 دلار است.

سرفصلهای اصلی آموزش تحلیل بنیادی:(Fundamental analysis)آموزش تحلیل فاندامنتال

در راستای گام اول، مهمترین فاکتوری که باید بررسی شود، نرخهای بهره است که توسط بانکهای مرکزی کشورها منتشر می شود. در یک فضای اقتصادی سالم و در حال رشد، نرخهای بهره بالاتر منجر به افزایش ارزش پول می شود، در حالیکه نرخهای بهره پایین تر، سبب کاهش ارزش پول می شود. تحلیلگران تکنیکال معتقدند که قیمت همه چیز را کاهش می دهد – این یکی از مقدمات اساسی تحلیل تکنیکال است.

تحلیل بنیادی چیست؟ + آموزش تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال و فارکس-آکادمی حسینی فایننس

بهتر است بررسی کنیم که این آمار چه نسبتی با ارزش کل بازار یا تعداد تحلیل بنیادی یا فاندامنتال محمد حسینی فایننس تراکنش‌های کوین‌ها دارد. سهام‌گذاری یا همان استیکینگ نیز در شبکه‌های مبتنی بر اثبات سهام، نقشی مشابه فرایند ماینینگ در شبکه‌های مبتنی بر اثبات کار را ایفا می‌کند. با اینکه اثبات سهام از نظر سازوکار تأیید تراکنش‌ها با اثبات کار متفاوت است، اما منطق عنوان‌شده در خصوص نرخ هش، در مورد میزان ارز دیجیتال استیک‌شده نیز صدق می‌کند. هرچه میزان ارز دیجیتال استیک‌شده در شبکه بیشتر باشد، تمایل کاربران به مشارکت در اعتبارسنجی تراکنش‌ها بیشتر است و بالعکس. ارزش تراکنش‌ها به ما نشان می‌دهد که چه‌ مقدار دارایی طی یک دوره مشخص معامله شده است. به‌عنوان مثال، اگر در مجموع ۱۰ تراکنش اتریوم و هرکدام به ارزش ۵۰ دلار در یک روز مشخص ارسال شوند، می‌توانیم بگوییم که حجم معاملات روزانه ۵۰۰ دلار بوده است.