انواع سقف کاذب +مزایا، معایب و نکات اجرایی ساختمانچی

انواع سقف کاذب +مزایا، معایب و نکات اجرایی ساختمانچی

شیشه بکار رفته در آن از جنس شیشه های سکوریت است که بدلیل استفاده از شیشه های رنگی و عبور راحت نور، به نورانی تر شدن محیط ساختمان کمک بسیاری میکند. اما دقت شود که این نوع سقف به علت سنگینی که دارد نصب راحتی ندارد، که همین موضوع باعث بالا رفتن قیمت خرید آن میشود. از طرفی به علت وجود احتمال شکستگی در هنگام وارد شدن هر گونه ضربه و یا حتی زلزله، ریسک تخریب پیری بالایی دارد.

با توجه به خاصیت جذب صدای بلند و عدم‌ورود صدای بیرون به محیط داخلی سبب استفاده بسیار زیادی از سقف آکوستیک هستید. انواع صفحات چوبی طرح‌دار، گچی و پارچه چین‌دار در کنار ورق مقوایی فشرده بر روی زیرساخت ایجاد شده نصب خواهند شد. همچنین برخی از مواقع نیازی به ایجاد شبکه‌سازی نبوده و قابلیت نصب بر روی سقف اصلی نیز وجود دارد.

  • طرح های جدید سقف کاذب, قیمت انواع سقف کاذب ساده سرویس بهداشتی , سقف کاذب حمام و به همراه عکس و تصاویر و (طرح سقف کاذب) ایده های جدید 2022 الهام بخش از سراسر دنیا امروزه به دلیل تمایل بیشتربه بازسازی و نوسازی ساختمان، استفاده از سقف کاذب بسیار رایج شده است.
  • سقف کاذب در استفاده از فضای مسکونی، تجاری و اداری اهمیت دارد.
  • در سیستم اجرایی این سقف ها از شبکه بندی کناف استفاده می شود.
  • این سقف را می توان در طرح های مختلفی همچون معلق ، صندوقی ، تخته ای و یا با تایل های مربعی به صورت کاشی وار اجرا کرد.
  • می‌دونیم که همه سقف ها عایق صوت هستن یعنی امواج صوتی رو از خودشون عبور نمیدن و اون ها رو به محیط بازمیگردونن.

در سازه های فولادی نیز پس از اجرای سقف سازه ، نبشی و میلگردها به تیرهای اصلی و فرعی جوش داده می شوند. در مرحله بعد میلگردهای فرعی به صورت عمود بر هم به نبشی ها متصل می شوند. سپس ورقه های رابیتس روی میلگردهای فرعی قرار گرفته و با سیم گالوانیزه محکم می شوند. پس از آن، ابتدا اندود گچ و خاک اجرا شده و در نهایت روی آن را با ملات گچ سفیدکاری می کنند. سقف پی وی سی به دلیل اینکه ضد آب و قابل شستشو است، بهترین گزینه برای تمامی مکان ها اعم از اداری تجاری و سرویس های بهداشتی است.

مزایای استفاده از سقف کاذب

سالهای فروش درصنف دکوراسیون داخلی به من نشان داد که پی وی سی ارزانترین مدل ازسبک سقف‌است و میتوانید هم نمای زیبایی داشته باشد و هم اینکه از نظر قیمت مرقوم به صرفه باشد. چنانچه که صرفه اقتصادی برای شما مهم است حتما از سقف کاذب پی وی سی استفاده کنید. شما برای انتخاب در میان انواع سقف کاذب کشسان نیاز به اطلاعات اولیه‌ای نیاز دارید که ما سعی داریم آن اطلاعات را درباره انواع آن در اختیار شما قرار دهیم.

نصب سقف کاذب گچی

وزن یک متر مربع دیوار کناف ۲۵ کیلوگرم است ، در حالیکه وزن یک متر مربع تیغه آجر فشاری ۲۶۷ کیلوگرم می باشد . این چراغ دارای ضخامت بسیار کم در حدود 10 میلی متر بوده است که در بین محصولات روشنایی درمان بی نظیر بوده است. همچنین تنوع رنگ و مصالح آن به شما اجازه می دهد که حق انتخاب از این بابت داشته باشید.

زمان نصب بسیار کم است و به دلیل سرعت بالا و سهولت اجرا بسیار مورد توجه است. اگه این سقف رو نصب کنین متوجه صرفه جویی در مصرف انرژی میشین چون مثل عایق حرارتی عمل میکنه. در اخر اینکه هزینه نهایی پروژه را بر اساس متراژی که دارید جویا شوید تا در انتهای کار به مشکل برنخورید. برای کسب اطلاعات بیشتردر ارتباط با سقف معرق و نحوه اجرای آن و دیدن نمونه کارها کلیک کنید.

از سوی دیگر، وزن سبک و سهولت در نصب، باعث محبوبیت آن شده است. از محبوب ترین و پرکاربردترین آن ها می توان به سقف فلزی، سقف کناف، سقف کشسان، سقف پی وی سی و سقف شبکه اشاره نمود. سقفهای کاذب موجود در بازار ایران و جهان به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند که در ادامه به بررسی کامل کاربرد و نوع ساختار آنها اشاره می کنیم. عموما این سقف ها از جنس آلومینیومی هستند که قطعات داخلی آن ها گچ می باشد. همانطور که در مقاله قبلی اشاره کردیم، سقف کاذب به‌ گونه‌ای پیاده‌ سازی می ‌شود که در قسمت بالایی خود یک فضای کاملا خالی را ایجاد می ‌کند؛ بنابراین می ‌توان از این فضا برای عبور دادن تاسیسات مختلف مانند سیم ‌های برق و یا لوله ‌های گاز استفاده کرد. از این‌ رو یکی از مهم‌ ترین و اصلی‌ ترین ویژگی ‌هایی که سقف کاذب دارد، این است که با داشتن فضایی خالی امکان عبور تاسیسات را فراهم کرده و آن‌ ها را می‌ پوشاند تا محیط کار جلوه‌ای منظم و سقف ظاهری زیبا داشته باشد.