آیا ماموریت CRM متا همیشه محکوم به شکست بود؟

این حرکت ممکن است به ،تومر کمک کند تا دوباره با بسیاری از مشتریان خود ارتباط برقرار کند. با این حال، فقط زمان مشخص خواهد کرد.

در واقع، در آستانه ،ید، متا به دلایل اشتباه تیتر خبرها شده بود.

در آن زمان، متا شروع به بستن قراردادهای یکپارچه سازی با بسیاری دیگر از فروشندگان برجسته CRM کرد، به این امید که مسنجر و واتس اپ را به ماشین های درآمدزا تبدیل کند.

در واقع، بسیاری بر این باور بودند که ،ید یک میلیارد دلاری گام مهمی به جلو برای دنیای تجربه مشتری خواهد بود.

اکنون، انتظار می‌رود که غول فناوری ،ری از 1 میلیارد دلاری را که در ارائه‌دهنده CRM سرمایه‌گذاری کرده است، دریافت کند.

شاید این معاملات تا حدودی هر گونه تمایزی را که Kustomer می توانست ارائه دهد، از بین برد.

تنها چند ماه قبل از اینکه متا برای پخش کننده CRM اقدام کند، مجله SaaS Kustomer را یکی از سریع ترین شرکت های SaaS در سال 2020 معرفی کرد.

البته، Kustomer می‌توانست رشد را بر سودآوری اولویت دهد – همانطور که بسیاری از شرکت‌ها، از جمله رقیب صنعتی Salesforce، اخیراً به انجام آن اعتراف کرده‌اند.

به ،وان مثال، در سال 2018، کمیسیون تجارت فدرال (FTC) اعلام کرد که متا از سفارش قبلی، مربوط به سال 2012، در رابطه با حفظ حریم خصوصی کاربران صرف نظر کرده است. به این ترتیب، آژانس به این شرکت جریمه 5 میلیارد دلاری محکوم کرد.

با سقوط کوکی های اینترنتی، ممکن است زم، این یک استراتژی امیدوارکننده به نظر می رسید.

هوگن در به اشتراک گذاشتن این اسناد گفت که متا “سودهای نجومی را پیش روی مردم قرار می دهد.”

 


منبع: https://www.cxtoday.com/crm/was-metas-crm-mission-always-doomed-to-fail/

مورد چنین استدلالی ماه گذشته زم، که اخباری مبنی بر اینکه متا قصد دارد بخش عمده ای از سهام خود را در این تجارت بفروشد، منتشر شد، مطرح شد.

هنوز، ربکا وتمن، مدیر ارشد Valior، به یک مشکل مهم برای متا اشاره می کند. ویتمن طی گفتگوی اخیر با CX Today اظهار داشت:

در واقع، انجام این معامله بیش از یک سال طول کشید، که ممکن است فقط باعث افزایش بیشتر ،ره مشتریان شود.

مسابقه ای که در بهشت ​​ساخته نشده است

البته، بسیاری ممکن است بازی سرزنش اقتصادی را برای چنین کاهشی در زمان ظهور رکود انجام دهند.

این در مورد اعتماد است. از شرکتی که داده‌های شما را فروخته، داده‌های شما و هر چیز دیگری را به بازار عرضه کرده است. آیا قرار است به اطلاعات خود به آنها اعتماد کنید؟ پاسخ منفی است.

فقدان این فاکتور اعتماد احتمالاً متا را از ایجاد هرگونه حرکت در فضا باز داشت، همانطور که نبرد طول، قانونی برای تأیید معامله در وهله اول انجام شد.

یکی از رهبران برجسته فکری CX در سال 2020، زم، که متا – که در آن زمان با نام فیس‌بوک شناخته می‌شد – اعلام کرد قصد خود را برای راه‌اندازی Kustomer – پلتفرم CRM – اعلام کرد، صنعت ما را متحول خواهد کرد.

متا روی برنامه های پیام رس، عمومی خود و نحوه اتصال آنها بسیار متمرکز است. آنها باید فکر می ،د که این یک رمپ برای آن خواهد بود، اما این کار نتیجه نداد.

متأسفانه، این معامله از همان ابتدا با لکنت مواجه شد و بیش از یک سال طول کشید تا تأییدیه نظارتی تضمین شود.

علاوه بر این، به ،وان مایکل فاوسکت، بنیانگذار، مدیر عامل و تحلیلگر ارشد در آریون ریسرچ، به CX Today گفت:

زم، که یک ،ب و کار توسط یک غول فناوری ،یداری می شود، معمولاً از نام خود برای افزایش فروش استفاده می کند. در مورد Kustomer، به نظر می رسید این حرکت برع، عمل می کند و باد را از بادبان های آن می گیرد.

فرض اصلی CRM Kustomer را در نظر بگیرید. این راه حلی است که بینش را در مورد هر سفر مشتری ذخیره می کند. این شامل مقادیر زیادی از داده های شخصی است. به این ترتیب، مشاغل باید با فروشندگ، که به آنها اعتماد دارند کار کنند.

 

از آن زمان، متا بسیاری از دعاوی ضد تراست را از بین برده است، که همچنان ادامه دارد.

با این حال، ،تومر قبل از معامله متا، شتاب قابل توجهی در بازار داشت.

در همان سال، خبر رسوایی کمبریج آنالیتیکا منتشر شد، جایی که متا به طور نادرست اطلاعات بیش از هفت میلیون کاربر را به دست آورد. از آن زمان برخی گزارش ها حاکی از آن است که بر انتخابات 2016 ایالات متحده تأثیر گذاشته است.

گزارشی از وال استریت ژورنال بر این انتظارات تأکید کرد و نشان داد که فروشنده از زمان ،یدش «200 میلیون دلار ،ج کرده است».

با این حال، امیدواریم که نوری در انتهای تونل برای ،تومر وجود داشته باشد. در واقع، وال استریت ژورنال نشان می دهد که بنیانگذاران آن، برد برنبام و جرمی سوریل، در حال تلاش برای ،ید متا هستند – در حال حاضر با شرکت های خطرپذیر برای جمع آوری سرمایه تماس گرفته اند.

متا به احتمال زیاد با ،ید Kustomer خود فرصتی برای استفاده از داده های برتر، انتقال آن به خدمات شبکه های اجتماعی و فروش کالاهای بیشتر دید.

با این وجود، این جایزه “عملکرد تجاری استثنایی” ،تومر را در کنار رتبه بندی محصولات پیشرو در صنعت و نوآوری سریع محصول به رسمیت شناخت.

اخیراً “مقاله های فیس بوک” منتشر شد که فرانسیس هوگن افشاگر آن را با کنگره ایالات متحده به اشتراک گذاشت. این مقالات شامل تحقیقاتی به سفارش متا بود که نشان می‌داد چگونه پلتفرم فیسبوک ممکن است به گروه‌های خاصی از کاربران آسیب برساند.

با این حال، از آنجایی که ،تومر شروع به «سوزاندن پول نقد» کرده است، به نظر می‌رسد که – در نهایت – ،ب‌وکارها این استراتژی را کاملاً منفی ،د.

بنابراین، چگونه به این سرعت به این سرعت اشتباه شد؟ از دست دادن اعتماد کاربر نهایی ممکن است عامل بزرگی باشد.

افول Kustomer بر عدم اعتماد به متا تاکید دارد