شرکت ها با استفاده از محصولات خود برای ایجاد خط لوله ای از کاربران فعال که به مشتریان پرداخت کننده تبدیل می شوند، رشد فوق العاده ای یافته اند.
از طریق تجربیات شخصیسازیشده و مبتنی بر دادهها، کشف کنید که چگونه رشد مبتنی بر محصول بازاریابی را تغییر میدهد.
رشد مبتنی بر محصول چیست؟
فرض کنید شما شرکتی هستید که ابزار مدیریت پروژه ارائه می دهد و به دنبال گسترش پایگاه مشتریان خود در صنایع مختلف هستید. شما تحقیقات بازار انجام می دهید و حساب های هدفی را شناسایی می کنید که با مشخصات مشتری ایده آل شما همخو، دارند. برای ایجاد لیستی از حساب های هدف با ارزش، عواملی مانند اندازه شرکت، صنعت و نقاط درد را در نظر می گیرید.
برای کمک به تیم های خود در درک بهتر اینکه چگونه می توانند به یک رویکرد ،یبی کمک کنند، در اینجا چند سؤال وجود دارد که باید اکنون بپرسید:
- با تیم های بازاریابی شما:
- آیا ،یداران و کاربران ما نقش های متفاوتی دارند؟ چگونه آنها را متفاوت هدف قرار می دهیم؟
- راه هایی که مشتریان ما با محصولات ما به ارزش می رسند چیست؟ چگونه به آنها کمک کنیم تا به سرعت به آنجا برسند؟
- با تیم های محصول شما:
- امروز به چه داده های محصولی می تو،م دسترسی داشته باشیم؟ در مورد چرخه عمر کاربر چه می گوید؟
- محصول سعی می کند چه اطلاعاتی را آموزش دهد؟ چگونه می تو،م آن نتایج را در پیام های خود تقویت کنیم؟
- با تیم های فروش شما:
- چگونه می خواهید سرنخ های بیشتری داشته باشید که واجد شرایط بهتری باشند؟
- مدل فریمیوم چه نوع مشتری، را به بهترین شکل ممکن ارائه می کند؟
- با تیم های موفقیت مشتری خود:
- هنگام استفاده از محصول چه سوالاتی را می شنوید که مشتریان ما می پرسند؟
- ملموس ترین ارزشی که مشتریان به سرعت دریافت می کنند چیست؟
بازاریابی مبتنی بر حساب (ABM) مدتهاست که یک رویکرد بازاریابی B2B است که نتایج را ارائه میدهد. در واقع، 89 درصد از بازاریابان B2B در حال حاضر از استراتژی ABM استفاده می کنند.
کوری دیویس در نوشتن و تحقیق برای این مقاله مشارکت داشت.
این شش کمپین بازاریابی B2B نمونه های خوبی از نحوه استفاده حدا،ری از منابع خود هستند.