شیر گیوتینی استیلKnife gate valve صنعت پالایش آناهیتا | کسری سارانشیر گیوتینی استیلKnife gate valve صنعت پالایش آناهیتا | کسری ساران

شیرآلات صنعتی شرکت این نوع از گیت&nbs.. زمانیکه تیغه گیت ولو که در دو نوع مستطیلی شکل و دایره ای شکل هستند از مرکز شیر دور میشوند شیر در حالت باز است و شباهت زیادی به عملکرد گیوتین دارد که در این حالت سیال اجازه عبور از مسیر را دارد و عکس این عمل هم حالت بسته آن میباشد. شیرهای چاقویی برای قطع و وصل کامل جریان , درسیال هایی با محتوای جامدات معلق طراحی شده‌اند. شیرهای تیغه ای به خصوص برای جابجایی اسلاری، لزج، خورنده و ساینده مفید میباشند. در این مدل از شیرها بدنه با روش ریخته‌گری و از جنس‌های فولاد و چدن و استیل و آلومینیوم برنز در مدل‌های ویفری و لاگ یا همان دور سوراخ تولید می‌شوند و پس از قالب‌گیری و ذوب ریزی بدنه، عملیات حرارتی و تراشکاری و پرداخت‌کاری انجام می‌شود. در برخی صنایع مانند پتروشیمی، پالایشگاه ها و صنایع نیروگاهی مسئله خوردگی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

  • اکچویتور برقی یا عملگر الکتریکی شیرآلات صنعتی وسیله ای است که به منظور کنترل باز و بست شیر مورد استفاده قرار می گیرد.
  • شیر دروازه‌ ای چدنی ، گیت ولو چدنی ، شیر فلكه کشویی چدنیهمانطور که از نام این نوع از گیت&n..
  • شیرهای تیغه ای به خصوص برای جابجایی اسلاری، لزج، خورنده و ساینده مفید میباشند.
  • در طی فرآیند اتوماتیک سازی شیر گیوتینی بر روی شیر یک اکچوئیتری نصب می‌کنند که امکان باز و بسته شدن شیر به‌صورت اتوماتیک را ایجاد می‌کند.

شیر چاقویی به صورت کلی از سایز ۱ تا 54 اینچ در بازار وجود دارد و  کلاس کاری آن از ۱۵۰ تا 1۵۰۰ می باشد و همچنین در آن از اتصالات فلنجدار ، دنده ای ، ساکت ولد و بات ولد استفاده می شود. شرکت فرایند بهداشت وطن با بیش از چهل سال سابقه در تامین، تجهیز و فروش قطعات صنعتی فعال می‌باشد. کادر فنی مهندسی مجموعه با بیش از چهار دهه تجربه و دانش فنی مفتخر به ارایه بهترین خدمات و رفع نیاز صنایع سبک و سنگین در اسرع وقت می‌باشد. زمینه اصلی فعالیت پایپینگ آنلاین تجهیز و خدمات رسانی به پالایشگاه‌ها و مجموعه‌های مرتبط با صنعت نفت، گاز و پتروشیمی می‌باشد. همچنین سفارش این شیر با اندازه های بزرگتر به صورت سفارشی امکان پذیر است.

نحوه عملکرد

این شيرها در جاييكه خوردگي مطرح مي‌شود و يا تماس با سيال مشكلاتي براي سيستم بوجود مي‌آورد، استفاده مي‌گردد. اين نوع شيرها براي سرويسهاي باز و بسته كردن یا قطع و وصل جریان کاربرد خواهند داشت و کمتر برای مواردی که نیاز به تنظیم یا کنترل جریان میباشد استفاده میشوند. طراحي ساده اين شيرها باعث افت فشار كمي مي‌شود، بدنه اين شيرها نيز طوري  ساخته شده است كه دما فشار ريتينگ آن بالا باشد.

فیلترهای آب

جنس بدنه شیر ها بسته به نیاز طراحی GG25,GGG40,A216WCB,CF8M و تیغه آن استنلس 304 و یا 316 خواهد بود. شرکت پارسا صنعت شگرف با بیش از ده سال سابقه در زمینه خدمات رسانی به پالایشگاه ها و مجموعه های مرتبط با صنعت نفت ، گاز و پتروشیمی ، تولید قطعات و تجهیزات صنایع، خرید ،فروش، تعمیر و نگهداری ماشین ‌آلات صنعتی CNC و فرز و خدمات مشاوره‌ای مهندسی فعال می باشد. شیرهای گیوتینی به صورت دستی عمل می کنند اما امکان نصب این شیرها به صورت اتوماتیک نیز وجود دارد. شیر گیوتینی یک تیغه عمودی در وسط دارد که به صورت تدریجی باز یا بسته می شود. به علت بالا بودن خوردگی در نسل جدید این شیر ها از لاستیک قابل تعویض در قسمت آبدهی (ورودی و خروجی)  استفاده می گردد. مزیت این لاستیک در هنگام باز بودن کامل شیر بوده که با همپوشانی سطح عبور سیال در شیر از خوردگی بدنه و تیغه جلوگیری خواهد کرد .

شیر گیوتینی استیل برای صنایع غذایی و دارویی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند و جنس بدنه و دیسک و سیت رینگ استنلس استیل و جنس سیت تفلون می شود. جنس استیل با توجه به نوع سیال و درجه حرارت در گرید های مختلف 304 و 316 و 316L تولید می شوند. شیر چاقویی چدنی برای سیال های آب معمولا مورد استفاده قرار می گیرد و جنس بدنه از چدن با دو گرید GGG40 و GG25 تولید می شود.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار