منبع: https://www.cxtoday.com/crm/sap-doubles-down-on-its-customer-experience-business/
برخی از صداها در سرتاسر بازار تعهد SAP را به یک استراتژی صنعت اول بازنویسی میکنند تا نشان دهند که SAP دیگر به نیازهای کلیدی مشتریان خود متعهد نیست و از نمونه کارها CX شروع میشود. بگذارید واضح بگوییم: SAP به ارائه راهکارهای تجربه مشتری (CX/CRM) ادامه خواهد داد.
با این حال، این داستان در همان روز منتشر شد که اخباری مبنی بر اینکه SAP به دنبال فروش 71 درصد باقی مانده سهام خود در Qualtrics است، صدای مشتری (VoC) پلت فرمی که در سال 2018 به قیمت 8 میلیارد دلار ،یداری کرد، منتشر شد.
در ماه اکتبر، ابر جدید SAP Sales SAP و قابلیتهای اضافی پلتفرم دادههای مشتری (CDP) را برای پشتیب، از موارد استفاده B2B بیشتر راهاندازی کرد.
SAP موضعی اتخاذ کرده است تا حدس و گمان هایی را که پیرامون تعهدش به ،ب و کار تجربه مشتری خود می چرخد را رد کند.
در انجام این کار، SAP چشم انداز “یک دفتر” را ایجاد کرده است. این شامل نزدیک ، CRM خود به ERP با هدف توسعه راه حل های خاص صنعت است.
چندین بازیکن بزرگ در CX را دیدهایم که برای تغییر در پورتفولیو فراخوانده شدهاند… ادعا میکنند که در حال ،وج یا برگشتن به عقب هستند… در حالی که در واقعیت، آنها مجبور بودند زم، را برای معماری مجدد کارخانه سوسیس تجربه کنند تا نیاز به مدرنتر و ابریتر را برآورده کنند. -راه حل های بومی
این حرکت به روایت عقب نشینی از فضای تجربه مشتری افزود.
انتشار این بی،ه اولین قدم است. با این حال، قرار دادن SAP CX در جلو و محور رویداد SAP Sapphire آتی، تقویت داستان های موفقیت آمیز CX، و تعامل بیشتر با رسانه ها، تحلیلگران و رهبران فکری در این فضا، احتمالاً گام های بعدی حیاتی هستند.
در واقع، لیز می،، معاون و تحلیلگر اصلی در Constellation Research، معتقد است این روندی است که از فضای فناوری سازم، فراتر می رود. او در لینکدین نوشت:
همچنین، در فضای خودرو، دادههای فروش را با ابزارهای برنامهریزی و پیشبینی تولید مرتبط میکند تا بهینهسازی لجستیک را تقویت کند و اطمینان حاصل کند که معاملهگران آماده پاسخگویی به تقاضای مشتری هستند.
علاوه بر این، SAP هنوز در حال پیشرفت محصولات در مجموعه تجربه مشتری خود است.
با این وجود، SAP همچنان باید برای غلبه بر تصورات مربوط به عقب نشینی از بازار CX مبارزه کند.
به ،وان مثال، در ،دهفروشی، ابزاری برای تکمیل مجدد پیشبینیکننده ارائه میکند که از هوش مصنوعی برای پر ، مجدد موجودی استفاده میکند، که دادههای ERP ابری و محصولات تجربه مشتری را مهار میکند.
از آن زمان، این نشریه زبان خود را به پیشنهاد تغییر داد که CRM تنها یکی از واحدهای تجاری تحت تأثیر بود.
در غیر این صورت، SAP ممکن است مجبور شود گمانهزنیها را – که توسط رقبای بازار تداوم مییابد – در مورد پورتفولیوی CX خود خنثی کند، حتی اگر تمرکز خاص صنعت آن با مشتریان طنینانداز شود.
با این حال، این نشان نمی دهد که SAP در حال عقب نشینی از CX است. در عوض، به نظر میرسد که SAP تلاشهای خود را به گونهای متمرکز میکند که با برنامه ERP-تجاری خود بازی میکند.
SAP در انجام این کار تنها نیست، اوراکل استراتژی مشابهی را پس از ا،اج خود در پیش گرفته است.
چنین زمزمه هایی در ژانویه زم، که The Register به اشتباه گزارش داد که تمام 3000 شغل خود را بر روی تجارت CRM آن کاهش داده بود، ظاهر شد.
در همین حال، برخی اعلامیه های نادر پیرامون مجموعه CX آن را برجسته کرده اند که شامل تجارت الکترونیک، داده های مشتری، خدمات، فروش و راه حل های بازاریابی است.
اینها فقط دو نمونه از نحوه جمعآوری سبد ابری SAP، جستجوی هم افزایی و توسعه نوآوریهای بومی ابری برای حمایت بهتر از ابتکارات CX در صنایع خاص است.
روشن شدن این هدف در یک وبلاگ با نویسنده مش،، جولیا وایت، مدیر ارشد بازاریابی و راه حل ها، و توماس ساورسیگ، عضو هیئت اجرایی SAP SE، اظهار داشت:
این پست همچنین به نوآوری های جدید SAP اشاره می کند که به پر ، شکاف بین مجموعه CX و راه حل های ERP برای بهبود ارائه تجربه مشتری کمک می کند.