Event Marketing 101: رویدادی را برنامه ریزی کنید که باعث ایجاد ارزش شود


اگر تا به حال به یک رویداد Salesforce رفته اید، احتمالاً می د،د که ما سرگرمی خود را در اینجا بسیار جدی می گیریم. ما دوست داریم میزبان تجربیات شگفت انگیز و به یاد ماندنی باشیم، اما ایجاد آن لحظات شادی ماه ها مدیریت و اجرای رویداد را می طلبد.

رویدادها این قدرت را دارند که تأثیری ماندگار بر مخاطبان شما ایجاد کنند که فراتر از تجربه زنده است. در Salesforce، رویدادها به ما کمک می‌کنند پایگاه مشتری خود را بسازیم و تجارت را تسریع کنیم. آنها بیش از نیمی از سرنخ های ورودی ما را در هر سال تشکیل می دهند. زم، که یک مشتری بالقوه از یک فرصت فروش در یک رویداد شرکت می کند، احتمال بسته شدن آن معامله تقریباً پنج برابر بیشتر است.

رویدادها در قلب هر لحظه راه اندازی و اعلامیه مهم هستند. آنها فرصت هایی را برای ارتباط با مشتریان ارائه می دهند و تجربیاتی را ارائه می دهند که وفاداری را افزایش می دهد. و آنها به شرکت کنندگان کمک می کنند تا از طریق کارگاه های آموزشی محصول و بینش کارشناسان شرکت شما مهارت پیدا کنند.

اصول بازاریابی رویدادی

بنابراین چگونه می‌تو،د تجربه‌ای بسازید که شرکت‌کنندگان را هیجان زده، آموزش دهد و درگیر کند – هم به صورت حضوری و هم مجازی؟

اولین قدم این است که اه، رویداد خود را فهرست کنید: چرا این کار را انجام می‌دهید، مخاطبان شما چه ،، هستند، چگونه به آنها دسترسی پیدا می‌کنید، و امیدوارید که آنها چه چیزی را از بین ببرند.

در Salesforce، ما این کار را از طریق V2MOM انجام می دهیم که مخفف عبارت، چشم انداز، ارزش ها، روش ها، موانع و اقدامات است. این چارچوب روشن یک ستاره شمالی را برای هدایت برنامه ریزی رویداد شما ایجاد می کند. این یک تمرین ضروری است حتی اگر یک میلیون رویداد انجام داده باشید.

الگوی برنامه ریزی V2MOM ما را دانلود کنید

سهامداران کلیدی خود را هماهنگ کنید، آن را قفل کنید و برنامه ریزی رویداد بعدی خود را شروع کنید.


اکنون که پایگاه خود را بدست آورده اید، در اینجا پنج نکته وجود دارد که به شما کمک می کند تأثیر رویدادهای خود را به حدا،ر برس،د. این پایه از فصلی در کتاب مارک بنیوف، یکی از مدیران اجرایی ما آمده است، “پشت ابر” مارک همیشه دیدگاه روشنی درباره نحوه ارتباط رویدادها با مشتریان و ایجاد نتایج داشته است.

1. بازاریابی رویداد به شرکت کنندگان پاسخ می دهد

به یاد داشته باشید، شما در حال طراحی تجربیات برای انسان هستید. نه برای صندلی در اتاق استراحت. برای شماره های ثبت نام نیست. برای زندگی و نفس کشیدن مردم. آنها را در مرکز هر چیزی که برنامه ریزی می کنید قرار دهید.

به ،وان مثال، TrailblazerDX یک رویداد Salesforce برای کاربران توسعه دهنده و سرپرست ما است. در طول آن رویداد، ما چیزهایی را که برای آن مخاطبان مهم است، تقویت می کنیم، مانند فعال سازی های عملی، هکاتون ها، و دموهای سطح عمیق تر. ما می خواهیم با این گروه منحصر به فرد در سطح شخصی ارتباط برقرار کنیم.

رویدادها در مورد اتصال – و اتصال مجدد. آنها فرصتی هستند تا با دوست، که سال هاست با آنها صحبت نکرده اید آشنا شوید.

همچنین، رویدادها در مورد اتصال – و اتصال مجدد. آنها فرصتی هستند تا با دوست، که سال هاست با آنها صحبت نکرده اید آشنا شوید. مطمئن شوید که فضایی را برای شبکه سازی در دستور کار خود، هم به ،وان می،رهای مستقل و هم در برنامه نویسی، انتخاب کنید. شرکت کنندگان می توانند تجربیات خود را به اشتراک بگذارند، چالش های فرضی را با هم حل کنند، و از طریق محصولات و خدمات شما روابط برقرار کنند.

و هی، شرکت کنندگان دیجیتال خود را فراموش نکنید! اگر یک می،ر شبکه در محل وجود دارد، راهی را ایجاد کنید تا مخاطبان دیجیتال خود نیز در زمان واقعی به آن بپیوندند. چت های سست و درون پلت فرمی راه های عالی برای تقویت ارتباط جامعه هستند.

2. اجازه دهید مشتریان خود صحبت کنند

در Salesforce، ما بر موفقیت مشتریان خود تمرکز لیزری داریم.

از روز اول، ما به مشتریان خود اجازه داده‌ایم که در کانون توجه قرار گیرند و در مورد اینکه چگونه محصولات و خدمات ما ،ب‌وکارشان را تغییر داده‌اند، صحبت می‌کنیم. بله، کارمندان شما نقشی دارند (اغلب به ،وان ناظر). اما زم، که مشتری تجربیات خود را در طول سخنر،‌ها، جلسات، دموها و فعال‌سازی‌ها به اشتراک می‌گذارد، بسیار قدرتمندتر است.

تجربیات فیزیکی برجسته ای را برای رویداد خود ایجاد کنید که جرقه گفتگو را برانگیزد و شرکت کنندگان را شگفت زده کند.

و به یاد داشته باشید، این فقط فرصت های صحبت ، نیست. تجربیات فیزیکی برجسته ای را برای رویداد خود ایجاد کنید که جرقه گفتگو را برانگیزد و شرکت کنندگان را شگفت زده کند. دموهای زنده ما موفقیت مشتریان خود را به نمایش می گذارد و به شرکت کنندگان این فرصت را می دهد تا تصور کنند که چگونه می توانند قفل پیروزی خود را باز کنند.

به ،وان مثال، در Connections 2022، یک تجربه موفقیت مشتری کوچک Crocs وجود داشت که کفش‌ها را به نمایش می‌گذاشت و نمونه‌ای از کیس استفاده از Crocs’ Salesforce را داشت.

3. رویداد است پیام

رویدادها بیانگر برند شما هستند و باید فرهنگ و ماموریت محصول شما را منع، کنند. آنها یک فرصت عالی برای غوطه ور ، شرکت کنندگان در آنچه که به ،وان یک تجارت هستید هستند. همه چیز از بازاریابی رویداد، انتخاب مکان، بلند،ا، تابلوها و دموها باید منع، کننده آنچه شرکت شما است را نشان دهد.

برای انجام این کار به بودجه هنگفتی نیاز ندارید. هدف این است که مطمئن شوید برند شما در هر نقطه تماس کوچک و بزرگی می درخشد و روح اصیل شما را در بر می گیرد.

به ،وان مثال، دورتر از Dreamforce، رویداد شاخص Salesforce، نگاه نکنید. این تجلی واقعی مشتریان، فرهنگ، محصولات و کارمندان ما است. در بازاریابی رویداد ما، مطمئن می‌شویم که پیام‌های ثابتی در طول تجربه وجود دارد. از موقعیت‌یابی قبل از رویداد گرفته تا موضوعات اصلی، از نحوه خوشامدگویی ما به شرکت‌کنندگان گرفته تا تسمه‌هایی که می‌پوشند، برند ما به‌طور کامل نمایش داده می‌شود.

یک استراتژی عالی برای رویداد خود ایجاد کنید

ارین او، از Salesforce توضیح می دهد که چگونه رویداد خود را م،ادار، سرگرم کننده و محرک ،ب و کار کنید.


4. همیشه مرتبط باشید

آیا می خواهید یک رویداد خبری ایجاد کنید؟ خب پس باید خبر داشته باشی زمان اعلان‌های بزرگ، نوآوری‌های محصول، و راه‌اندازی لحظات را با تقویم رویدادهایتان هماهنگ کنید.

زمان اعلان‌های بزرگ، نوآوری‌های محصول، و راه‌اندازی لحظات را با تقویم رویدادهایتان هماهنگ کنید.

شعار Salesforce “همیشه در حال راه اندازی” است. این به ما امکان می دهد مرتبط بم،م و دلیل قانع کننده ای برای حضور مشتریان ما است. شرکت کنندگان برای اطلاع از آ،ین نوآوری ها و شنیدن اخبار فوری در مورد محصولات می آیند.

به ،وان بخشی از برنامه ریزی سالانه شما، تیم های بازاریابی محصول و رویداد باید برای هماهنگ ، راه اندازی و تقویم رویداد شما همکاری کنند.

5. از آن لذت ببرید و جادو خلق کنید

این یک روش آسان و شاید مهمترین است. یک رویداد بدون تفریح ​​چیست؟! خنداندن شرکت کنندگان، و شاید حتی آواز خواندن، تاثیری ماندگار بر جای می گذارد.

دلیلی وجود دارد که چرا Dreamforce به آن “اتحاد خانواده” می گویند. کنسرت‌های حماسی (سلام U2 و Metallica)، شخصیت‌های برندی که با شرکت‌کنندگان در تعامل هستند، ع،‌های بی‌نهایت، و «تخم‌های عید پاک» در تابلوهای تبلیغاتی در محل پنهان شده‌اند. شما نمی تو،د قدرت آوردن لبخند به چهره شرکت کنندگان را دست کم بگیرید.

به یاد داشته باشید، بازاریابی رویدادی ایجاد یک فضای سرگرم کننده و هیجان انگیز است. این از طریق لحظات بزرگ و کوچک، از هیاهوی نمایش کامل تا لمس تجربی کوچک در طول رویداد است.

بنابراین به آنچه در حول و حوش نمایشگاه رخ می دهد فکر کنید، زیرا جلسات، دموها و فعال سازی ها در حال وقوع هستند. واقعا چه چیزی مردم را هیجان زده می کند؟ هنگامی که شرکت کنندگان در منطقه “اردوگاه” ما قدم می زنند، صداهای جنگل را پخش کرده ایم. ما همچنین مطمئن می‌شویم که پس‌زمینه‌های نصب شده‌ای برای گرفتن ع،‌های جالب زم، که شرکت‌کننده‌ای با شخصی برخورد می‌کند که سال‌هاست ندیده است، وجود داشته باشد. هیچ جزئیاتی خیلی کوچک نیست.

باز هم، بینندگان اجتماعی و دیجیتال خود را فراموش نکنید! به تجربه آنها به ،وان تماشای یک برنامه جوایز در تلویزیون فکر کنید. با آنها با لحظات اجتماعی و فقط دیجیتالی رفتار کنید، مانند دسترسی به پشت صحنه و مصاحبه های زنده. این باعث می شود آنها نیز احساس ارزشمندی کنند.

رویدادهای اصلی خود را در Salesforce+ پخش می‌کنیم و جلسات برتر را بعد از رویداد بر حسب تقاضا در دسترس قرار می‌دهیم. این لحظات فقط دیجیتالی باعث می شود آنها احساس خاص و ارزشمندی کنند، که به ما امکان می دهد جادو را در سطح جه، گسترش دهیم.

بنابراین شما آن را دارید – طرحی برای ایجاد رویداد برند خود. اکنون با V2MOM خود شروع کنید و به تفریح ​​جدی بروید!

اصول برنامه ریزی رویداد را بیاموزید

برای شروع استراتژی خود از صفحه Trailhead ما دیدن کنید.



منبع: https://www.salesforce.com/blog/event-marketing/