بسیاری از سازمانها در حال حاضر از هوش مصنوعی برای خدمات مشتریان استفاده میکنند. در واقع، سهم تصمیمگیرندگان خدماتی که گزارش استفاده از هوش مصنوعی را گزارش میکنند، از سال 2020 88 درصد افزایش یافته است – از 24 درصد به 45 درصد.
مزایای هوش مصنوعی در خدمات مشتری چیست؟
2. مسائل مربوط به اعتماد و قابلیت اطمینان: فناوری هوش مصنوعی اگرچه به سرعت در حال پیشرفت است، اما کامل نیست. یکی، بیشتر مدلهای زبان یادگیری بر روی دادههایی که تقریباً دو سال از عمرشان میگذرد، آموزش داده میشوند. به طور مشابه، ممکن است نگر، هایی در مورد دقت سیستم های هوش مصنوعی در درک و حل سوالات پیچیده مشتری یا مدیریت اطلاعات حساس وجود داشته باشد. به طور مشابه، نگر، های مربوط به حریم خصوصی و اعتماد باید جدی گرفته شود – و باید با دقت مدیریت شود تا ،ب و کار و داده های مشتری شما امن بماند. زم، که دادههای هوش مصنوعی مبتنی بر دادهها و دانش CRM قابل اعتماد شما باشد، میتو،د این چالش را حل کنید.
مقالاتی را که فقط برای شما انتخاب شده اند، در صندوق ورودی خود دریافت کنید
<،on name="Subscribe" cl،="wp-block-salesforce-blog-newsletter-signup__submit btn btn-lg btn-primary form-subscribe-modal-open">
ثبت نام کن ،on>
8 نمونه از هوش مصنوعی در خدمات مشتری
1. تولید محتوا: هوش مصنوعی مولد میتواند پیامهای مشتری را تجزیه و تحلیل کند، جزئیات مربوطه را است،اج کند، و پاسخهایی شبیه انسان به سؤالات مشتری ایجاد کند، زمان پاسخدهی و رضایت کلی مشتری را بهبود بخشد. این امر به ویژه زم، صادق است که هوش مصنوعی از داده ها و دانش CRM استفاده می کند.
7. راه حل های سلف سرویس: راهحلهای سلف سرویس مبتنی بر هوش مصنوعی، مانند پایگاههای دانش یا پرسشهای متداول، از پردازش زبان طبیعی برای درک سؤالات مشتری و ارائه اطلاعات مرتبط یا مراحل عیبیابی استفاده میکنند. این به مشتریان و نمایندگان این امکان را می دهد که بدون نیاز به کمک انس، به سرعت پاسخ ها را پیدا کنند.
2. چت ربات ها: چت رباتهای مجهز به هوش مصنوعی میتوانند به سوالات اولیه مشتری رسیدگی کنند، پاسخهای فوری ارائه دهند و به کارهایی مانند ردیابی سفارش، توصیههای محصول و عیبیابی کمک کنند. آنها 24/7 در دسترس هستند و زمان پاسخگویی را کاهش می دهند و دسترسی به خدمات مشتری را بهبود می بخشند.
اگر از هر متخصص خدمات مشتری بخواهید توضیح دهد که چند سال گذشته چگونه بوده است، احتمالاً می گویند “شدید”. با توجه به بودجهها و انتظار مشتریان بیشتر، تیمهای خدمات دائماً در حال یافتن چگونگی پاسخ به یک سؤال مهم هستند: در حقیقت انجام بیشتر با کمتر؟ پاسخ هوش مصنوعی در خدمات مشتری است.
1. تأثیر بر نیروی کار: از آنجایی که هوش مصنوعی، به ویژه هوش مصنوعی مولد، حوزه جدیدی است، رهبران خدمات با شکاف مهارتی دست و پنجه نرم می کنند. به ،وان مثال، 66 درصد از رهبران معتقدند که تیم آنها مهارت های لازم برای مدیریت هوش مصنوعی را ندارد. و به طور مشابه، متخصصان خدمات نگران این هستند هوش مصنوعی می تواند مشاغل آنها را تصاحب کند، که می تواند آنها را در مورد استقبال از فناوری نگران کند. همانطور که هوش مصنوعی را به سازمان خدمات خود وارد میکنید، نحوه هوش مصنوعی به تیمهای شما کمک میکند تا کارهای بیشتری انجام دهند و اینکه مهارتهای انس، آنها همچنان بسیار مورد نیاز است تا تجربهای عالی را برای مشتریان خود ارائه دهید، ارتباط برقرار کنید.
8. مسیریابی هوشمند: سیستمهای مسیریابی هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی، درخواستهای مشتری دریافتی را تجزیه و تحلیل میکنند و آنها را به نماینده خدمات یا بخش با مرتبطترین تجربه یا دانش هدایت میکنند. این تضمین می کند که مشتریان به فرد من،ی متصل می شوند که می تواند نیازهای آنها را به طور موثر برطرف کند.
چگونه از هوش مصنوعی مولد برای بهبود خدمات مشتری استفاده کنیم
بیایید به پنج روشی که هوش مصنوعی در خدمات مشتری می تواند به تیم شما کمک کند، نگاه کنیم، به خصوص اگر علاقه مند به شروع کار با هوش مصنوعی مولد هستید:
- بهره وری بالاتر: ما دریافتیم که 84٪ از رهبران فناوری اطلاعات معتقدند هوش مصنوعی به سازمان آنها کمک می کند تا به مشتریان خدمات بهتری ارائه دهد. نمونه موردی: دستیارهای مکالمه مبتنی بر هوش مصنوعی می توانند افزایش پیدا کنند بهره وری 14 درصد برای عوامل پشتیب،
- راندمان بهتر: فرآیندهای دستی می توانند برای نمایندگی های خدماتی سنگین باشند. این شامل کارهایی مانند چرخش به جلو و عقب بین سیستمها و صفحهها برای مشاهده تاریخچه مشتری، جستجوی مقالات دانش، مسیریابی کارگران مید، به مکانهای خدماتی، و تایپ دستی پاسخها میشود – که همه اینها زم، که توسط انسان انجام میشوند مستعد خطا هستند. هوش مصنوعی در خدمات مشتری میتواند به کارکنان خدمات مشتری توصیههای هوشمندی را در زمینه پایگاههای دانش، بینشهای مکالمه و دادههای مشتری ارائه دهد. تحقیقات اخیر ما نشان داد که 63 درصد از متخصصان خدمات میگویند هوش مصنوعی به آنها کمک میکند تا سریعتر به مشتریان خود خدمت کنند.
- یک تعامل خدمات شخصی تر: هنگامی که یک مشتری مکالمه ای را با یک ربات چت آغاز می کند، هوش مصنوعی می تواند اطلاعات مهمی مانند نام مشتری، مکان، نوع حساب و زبان ترجیحی را در زمان واقعی پر کند. اگر درخواست به یک تکنسین خدمات صحرایی نیاز دارد، هوش مصنوعی میتواند تمام اطلاعات مهم را برای کارگر صحرایی ارسال کند تا آنها بتوانند خدمات شخصیسازی شده را در لحظه ورود به در ارائه دهند.
- فرسودگی کمتر و بهبود روحیه: هوش مصنوعی به نمایندگان اجازه می دهد تا کارهای تکراری و وقت گیر را حذف کنند و روی موقعیت هایی تمرکز کنند که به حل خلاقانه مسئله، هوش اجتماعی و تفکر انتقادی پیچیده نیاز دارند – فعالیت هایی که به تجربه کلی مشتری کمک می کند. تعجب آور نیست که 79 درصد از رهبران فناوری اطلاعات می گویند هوش مصنوعی مولد به کاهش بار کاری تیم و در نتیجه کاهش فرسودگی کمک می کند.
- یک تجربه خدمات فعال: هوش مصنوعی میتواند اطلاعاتی را از قراردادها، ضمانتها، تاریخچه ،ید و دادههای بازاریابی مشتریان شما است،اج کند تا بهترین اقدامات بعدی را که نمایندگان باید با مشتریان شما انجام دهند – حتی پس از پایان یافتن خدمات. به ،وان مثال، هوش مصنوعی می تواند به مشتریان اطلاع دهد که تقریباً زمان تمدید اشتراک آنها فرا رسیده است، به آنها یادآوری می کند که چه زم، برای رزرو قرار تعمیر و نگهداری فرا می رسد، یا اینکه ارتقا یا تخفیف محصول در دسترس است. هوش مصنوعی مولد حتی میتواند مکالمات مشتری را خلاصه کند و مقالات پایه دانش را برای مراجعات بعدی تولید کند.
جستجو برای پاسخ: از آنجایی که نمایندگان یا مشتریان شما به دنبال پاسخ برای یک سوال هستند، هوش مصنوعی در خدمات مشتری می تواند پاسخ تولید شده را از پایگاه دانش شما، مستقیماً در صفحه جستجو نشان دهد – در زمان همه صرفه جویی می کند.
3 موردی که باید هنگام پیاده سازی هوش مصنوعی در خدمات مشتری در نظر گرفت
در اینجا چند راه وجود دارد که هوش مصنوعی می تواند به سازمان ها کمک کند تا خدمات بهتری را به مشتریان خود ارائه دهند:
به سرعت پاسخهای شخصیسازیشده به درخواستهای خدمات ایجاد کنید: این فناوری می تواند به نمایندگان کمک کند تا با درخواست های شخصی به سؤالات خدمات پاسخ دهند. هوش مصنوعی میتواند این پاسخها را بر اساس دادههای مربوط به مشتری، مقالات دانش، یا منابع داده شخص ثالث مورد اعتماد در هر کانالی ایجاد کند.
ایجاد خلاصه کار و جلسات توجیهی کار تلفن همراه: هوش مصنوعی خدمات مشتری میتواند بهرهوری نماینده را با خودکار ، کار وقتگیر اما حیاتی نوشتن خلاصههای جمعبندی بر اساس دادههای پرونده و تاریخچه افزایش دهد. این به ویژه در این زمینه مفید است. میتو،د مرتبطترین دادهها را برای شروع کار خلاصه کنید – صرفهجویی در وقت کارگران خط مقدم.
فهرست مطالب
در حالی که هوش مصنوعی پیشبینیکننده برای خدمات مشتری جدید نیست، هوش مصنوعی مولد اخیراً در کانون توجه قرار گرفته است. با پتانسیل قدرتمند این فناوری جدید، متخصصان خدمات و مشتریان به طور ی،ان کنجکاو هستند که خدمات مشتری مبتنی بر هوش مصنوعی چگونه بر تجربه آنها تأثیر می گذارد. بیایید به آنچه که هوش مصنوعی انجام می دهد، مزایای آن و اینکه چگونه می تو،د شروع کنید، بپردازیم.
هوش مصنوعی، اتوماسیون و داده ها را به کار بگیرید
حفظ و به اشتراک گذاری دانش در سراسر ،ب و کار شما: میتو،د یک ابزار هوش مصنوعی تولیدی را به کنسول خدمات خود متصل کنید و از آن بخواهید اولین پیشنویس مقاله پایگاه دانش شما را بر اساس جزئیات مکالمه و دادههای CRM برای بازبینی عوامل با تجربه شما ایجاد کند. این باعث صرفه جویی در وقت شما می شود و به شما کمک می کند مقالات خود را سریعتر منتشر کنید. یک امتیاز اضافی: همچنین میتو،د از این مقالات پایگاه دانش برای کمک به مشتریان برای یافتن پاسخهای سؤالات خود در پورتال سلفسرویس استفاده کنید.
شما می تو،د خدمات مشتری خود را با قدرت هوش مصنوعی مولد، که با داده های مشتری و CRM خود جفت شده است، مقیاس دهید. ببینید چگونه این فناوری باعث بهبود کارایی در مرکز تماس و افزایش وفاداری مشتری می شود.
منبع: https://www.salesforce.com/blog/customer-service-ai/
4. تجزیه و تحلیل احساسات: ابزارهای تجزیه و تحلیل احساسات مبتنی بر هوش مصنوعی، بازخورد، بررسی ها و تعاملات رسانه های اجتماعی مشتریان را برای سنجش احساسات مشتری نظارت و تجزیه و تحلیل می کنند. این به شرکتها کمک میکند تا زمینههای بهبود را شناسایی کنند، به نگر،های مشتری پاسخ دهند و تجربیات شخصیسازی شده را بر اساس ترجیحات مشتری ارائه دهند.
3. سرمایه گذاری و اجرا: بسته به اینکه آیا تصمیم دارید هوش مصنوعی خود را توسعه دهید یا یک ابزار هوش مصنوعی را در سازمان خود وارد کنید یا نه، ممکن است نیاز به سرمایه گذاری قابل توجهی در زیرساخت فناوری و آموزش داشته باشد. ،بوکارهای کوچک یا سازمانهایی با منابع محدود ممکن است تأمین مالی پیادهسازیهای هوش مصنوعی را دشوار ببینند یا فاقد تخصص فنی برای استقرار و نگهداری چنین سیستمهایی باشند.
آینده هوش مصنوعی در خدمات مشتری
3. پردازش زبان طبیعی (NLP): NLP فناوری است که سیستمهای هوش مصنوعی را قادر میسازد تا زبان انسان را درک و تفسیر کنند. به تجزیه و تحلیل احساسات مشتری، شناسایی نیازهای مشتری و ارائه پاسخ های مرتبط کمک می کند. می تو،د از NLP در چت بات ها، دستیارهای صوتی یا ابزارهای تحلیل احساسات استفاده کنید.
6. تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده: تجزیه و تحلیل پیش بینی مبتنی بر هوش مصنوعی از داده های مشتری برای پیش بینی نیازهای مشتری، ال،ای رفتاری و مسائل احتمالی استفاده می کند. این به شرکتها کمک میکند تا نگر،های مشتری را به طور فعال برطرف کنند، تخصیص منابع را بهینه کنند و تعاملات مشتری را شخصیسازی کنند.
این را از دیدگاه مشتری تصور کنید: می خواهید یک جفت کفش را برگرد،د و به کمک نیاز دارید. شما یک چت آنلاین را با یک نماینده شروع می کنید، اما سپس 30 دقیقه برای پاسخ صبر می کنید.
با یادگیری بیشتر در مورد اینکه چگونه هوش مصنوعی مولد میتواند هر تجربه مشتری را شخصیسازی کند، کارایی نماینده را افزایش دهد و موارد دیگر شروع کنید. سپس بررسی کنید که چگونه می تو،د بیشترین استفاده را از هوش مصنوعی در خدمات مشتری ببرید.
خدمات مشتری خود را با هوش مصنوعی مولد شارژ کنید
چه در مرکز تماس باشید و چه در حوزه، هوش مصنوعی در خدمات مشتری می تواند تجربه مشتری را متحول کند. در اینجا چند نمونه هستند:
همانطور که هوش مصنوعی در خدمات مشتری به سرعت تکامل می یابد، موارد استفاده بیشتری همچنان مورد توجه قرار می گیرد. به ،وان مثال، هوش مصنوعی مولد از مرکز تماس به میدان منتقل می شود. این فناوری تضمین میکند که تیمهای خدمات مید، خط مقدم، دادههای مربوط به مشتری، دارایی و سابقه خدمات را برای شغل مورد نظر دارند. از طریق هوش مصنوعی در خدمات مشتری، تیمهای خدمات مید،، کارهای پیش پاافتاده بیشتری را از طریق خلاصههای خودکار کار، مقالات دانش، و موارد دیگر تخلیه میکنند.
چگونه شروع کنیم هوش مصنوعی در خدمات مشتری
5. سیستم های توصیه: سیستمهای توصیه مبتنی بر هوش مصنوعی رفتار مشتری، تاریخچه ،ید و اولویتها را تجزیه و تحلیل میکنند تا توصیههای شخصیشده محصول یا محتوا را ارائه دهند. با درک ترجیحات مشتری فردی، شرکت ها می توانند فرصت های فروش متقابل و فروش را افزایش دهند.
،یب من، کانال های خدمات مشتری و ابزارهای هوش مصنوعی می تواند به شما کمک کند کارآمدتر شوید و رضایت مشتری را بهبود بخشید. راهنمای ما نشان میدهد که چگونه سازمانهای خدماتی با عملکرد بالا این کار را انجام میدهند.
هوش مصنوعی در خدمات مشتری چیست؟
از زمان شیوع بیماری همه گیر، خدمات به مشتریان یک ترن هوایی است. انتظارات مشتریان بالاتر از همیشه است – 72٪ از مصرف کنندگان می گویند که به شرکت هایی که خدمات سریع تری ارائه می دهند وفادار خواهند ماند. و 78 درصد از نمایندگان خدمات می گویند که تعادل سرعت و کیفیت دشوار است، از 63 درصد از سال 2020. همه این فشارها منجر به نرخ گردش مالی 19 درصدی در سازمان های خدماتی شده است.
راه های مختلفی وجود دارد که می تو،د از هوش مصنوعی در خدمات مشتری استفاده کنید. به ،وان مثال، می تو،د چت ربات های مبتنی بر هوش مصنوعی را در سراسر کانال ها جاسازی کنید تا فوراً تجربه خدمات مشتری را ساده کنید. این چتباتها فراتر از پاسخگویی به سؤالات رایج، میتوانند به مشتریان شما خوشامد بگویند، مقالات پایگاه دانش را ارائه دهند، آنها را در فرآیندهای تجاری رایج راهنمایی کنند، میتوانند یک تکنسین مید، را برای درخواستهای مید، بفرستند، و میتوانند سؤالات پیچیدهتر را به شخص من، هدایت کنند.
هوش مصنوعی در خدمات مشتری لازم نیست درک – یا پیاده سازی آن دشوار باشد. اولین گام این است که درباره کارهایی که می تواند برای ،ب و کار شما انجام دهد بیشتر بد،د.
علیرغم مزایای هوش مصنوعی در خدمات مشتری، هنوز راه هایی برای پذیرش وجود دارد. طبق تحقیقات اخیر، کمتر از نیمی (45%) از تصمیم گیرندگان خدمات به ما گفته اند که از هوش مصنوعی استفاده می کنند. بنابراین چه چیزی سازمان ها را عقب نگه می دارد؟
با هوش مصنوعی خدمات مشتری، در عرض چند ث،ه یک پاسخ شخصی دریافت می کنید. به آن مانند یک دوست مجازی فکر کنید که نه تنها آگاه است، بلکه نیازها و ترجیحات دقیق شما را نیز درک می کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به او بگویید در مورد چه چیزی به کمک نیاز دارید، و او بقیه موارد را انجام خواهد داد. نیازی به یافتن شماره رهگیری، ارائه ایمیل یا توضیح جزئیات ،یدتان نیست، از قبل تمام این اطلاعات را در اختیار دارد و دقیقاً می داند چه کاری باید انجام دهد.