
بروزرسانی: 08 اردیبهشت 1404
6 نکته برای به دست آوردن خدمات مشتری خرده فروشی در این تعطیلات
با افزایش تعداد ،یداران در اوج ،ید در تعطیلات، حجم خدمات افزایش می یابد. ،ده فروشان می توانند از هوش مصنوعی مولد (AI) برای کمک به سرعت بخشیدن و ساده ، عملیات خدمات مشتری استفاده کنند. و علی رغم آنچه ممکن است شنیده باشید، راه حل های مبتنی بر هوش مصنوعی می توانند خدمات همدلانه و شخصی شده ای ارائه دهند که مشتریان را خوشحال می کند و به سرعت مشکلات را حل می کند.
تعاملات را ساده، شهودی و سریع نگه دارید.
نکته 4: کانال های ارتباطی نوظهور را در آغوش بگیرید
هوش مصنوعی مولد الگوریتم ها و ال،ا را برای تولید محتوای جدید و اصلی تجزیه و تحلیل می کند. یک تن، طبیعی برای محیط های خدمات مشتری ،ده فروشی، زم، که به درستی انجام شود، می تواند تعامل مشتری شما را افزایش دهد و بهره وری عملیاتی.
محبوبیت سلف سرویس، چت زنده و حتی پیامک در حال افزایش است، اما 81 درصد از نمایندگان خدمات می گویند که مشتریان تلفن را برای مسائل پیچیده ترجیح می دهند، در حالی که این رقم در سال 2020 76 درصد بود.
صرف نظر از زمان سال، تحقیقات ما نشان می دهد که 59 درصد از مشتریان برای پاسخ دادن به سؤالات مربوط به مسائل ساده ای مانند وضعیت سفارش یا مکان های فروشگاه، سلف سرویس را ترجیح می دهند. برای استفاده حدا،ری از پورتال سلف سرویس خود در زمان های شلوغ ،ید تعطیلات، مطمئن شوید که استفاده از آنها ساده است و اطلاعات به راحتی پیدا می شود:
- یک مرکز راهنمایی با دسترسی آسان ایجاد کنید: شامل مقالات، ویدیوهایی با نکات اندازه گیری یا نصب، و پاسخ به سؤالات متداول مانند نحوه شروع بازگشت یا مدیریت اشتراک باشید.
- شخصی سازی سلف سرویس با پورتال مشتری: به مشتریان اجازه دهید کارهای معمولی مانند به روزرس، نمایه های خود، بررسی سابقه ،ید و تعاملات خدمات، و بررسی وضعیت وفاداری را مدیریت کنند.
- آنها را در این فرآیند راهنمایی کنید: سلف سرویس را به گردش های کاری هدایت شده متصل کنید تا مشتریان بتوانند کارهایی مانند ایجاد بر،ب های برگشتی را سریع انجام دهند. برای اطلاعات بیشتر، راه آس، برای هدایت ،یداران به مرکز راهنمایی خود داشته باشید.
بسیار مهم است که به نمایندگان - چه در مرکز تماس، در فروشگاه یا حتی در خانه - به داده های بازاریابی، فروش و خدمات دسترسی داشته باشند تا بتوانند موارد پیچیده را به طور مؤثر حل کنند:
- بهبود سرعت در سرویس دهی: با ثبت کامل تعاملات و تراکنش های مشتری در یک صفحه، نمایندگان مجبور نخواهند شد بین سیستم ها جابجا شوند و کارایی و زمان پاسخگویی آنها افزایش یابد.
- توانمندسازی عوامل با دید بیشتر: 83 درصد از مشتریان انتظار دارند مشکلات را با صحبت ، با یک نفر حل کنند. با دسترسی به داده ها در بخش های مختلف، نمایندگان می توانند به سؤالات پیچیده تر سریع تر پاسخ دهند - مانند نحوه باز،ید امتیازات وفاداری در یک پیشنهاد ایمیل و در عین حال ترتیب تحویل در فروشگاه.
- پیش بینی نیازهای مشتری: با مشاهده تعاملات قبلی، عوامل می توانند به سرعت به سؤالات پیش بینی و پاسخ دهند و مهمتر از آن، اقدامات بعدی و مراحل بعدی را ارائه دهند.
نکته شماره 6: بازده آنلاین را ساده تر و راحت تر کنید
از هوش مصنوعی مولد برای موارد زیر استفاده کنید:
- تعاملات عمیق تر و شخصی تر ربات های چت را فعال کنید که احساس انس،ت بیشتری دارند. ربات های هوش مصنوعی مولد به جای دیکته ، از روی یک اسکریپت، از داده های شخصی و تاریخچه مشتری استفاده می کنند تا پرسش ها و پاسخ های غنی و مفصلی ایجاد کنند، بنابراین مشتریان می توانند بدون کمک یک نماینده زنده کارهای بیشتری انجام دهند.
- پیش نویس ایمیل شخصی و پاسخ های متنی به سوالات مشتری. هوش مصنوعی مولد به جای پاسخ دادن با حروف فرم، پاسخ های منحصربه فردی را با تکیه بر سؤال و سابقه مشتری با شما ارائه می کند.
- خلاصه های جمع بندی را ایجاد کنید تا نمایندگان بتوانند از خواندن رونوشت های تماس طول، خودداری کنند.
- مقالات دانشی را در پایگاه داده خود، بر اساس موارد حل شده، ایجاد کنید تا نمایندگان بتوانند با سرعت بیشتری مشکلات مشتریان آینده را حل کنند.
- روند پست های اجتماعی و بازخورد مشتریان در مورد محصولات، خدمات و برند خود را تجزیه و تحلیل کنید تا یک حلقه بازخورد ایجاد کنید.
نکته شماره 3: با سلف سرویس یافتن پاسخ ها را آسان تر کنید
تحقیقات ما نشان می دهد که 94 درصد از مصرف کنندگان می گویند خدمات خوب باعث می شود که احتمال ،ید مجدد بیشتر شود. از طرف دیگر، 80٪ یک برند را پس از سه تجربه بد ، می کنند. این امر بر ،ده فروشان فشار وارد می کند تا انتظارات و شکایات مشتری را به طور موثر و یکپارچه مدیریت کنند.
راهنمای ما را برای نکاتی که باعث افزایش درآمد در تمام طول سال می شود، دریافت کنید.