6 راه برای تغییر استراتژی تعامل با مشتری

تجربه‌ای بی‌نظیر ایجاد کنید که مشتریانتان از آن دور نخواهند شد. ببینید چگونه می تو،د هر تعاملی را در هر مرحله از سفر مشتری به یکدیگر متصل کنید.


خیلی خوب پیش می رفت شما و مشتری تان هر دو متعهد، سرمایه گذاری و ،یدار به نظر می رسید. سپس ناگهان، سکوت رادیویی در طرف دیگر – بدون ارتباط و بدون توضیح. شما در این فکر هستید که «چه اتفاقی افتاده است؟ آیا کاری است که من انجام داده ام؟» مطمئنا، آن را ممکن شما نباشید، اما به احتمال زیاد تقصیر شماست. خبر خوب این است که کاری وجود دارد که می تو،د در مورد آن انجام دهید: استراتژی تعامل با مشتری خود را تازه کنید. همانطور که یوگی برا بزرگ زم، گفت، تا زم، که تمام نشود، تمام نمی شود.

T-Mobile با این کمپین ساده صنعت بی سیم را مختل کرد. مشتریان در مورد خدمات آن دیوانه شدند.


برندهایی که این کار را انجام می دهند، اهمیت بازخورد و گوش دادن، درک عمیق مشتری، ارتباطات فعالانه و محتوا و تجربیات خارج از جعبه را درک می کنند.

بنابراین، شما خود را به آنجا برگرد،د. از کجا میدونی کار کرد؟ ما دریافتیم که 83 درصد از بازاریابان از بینش در مورد نیازها و انتظارات مشتری استفاده می کنند تا استراتژی های خود را تطبیق دهند و از هر تعامل حدا،ر استفاده را ببرند.

تجدید استراتژی تعامل با مشتری می تواند به شما کمک کند مرتبط بم،د، مخاطبان خود را مجذوب خود کنید و وفاداری مشتری را افزایش دهید. فقط اجازه ندهید مشتری خود را از دست بدهد. همانطور که یوگی گفت، تا زم، که تمام نشود، تمام نمی شود.


منبع: https://www.salesforce.com/blog/customer-engagement-strategy/

اگر دارید این مطلب را می خو،د و دوران خوشی را با آن شخص خاص (هم، مشتری) به یاد می آورید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که استراتژی تعامل با مشتری خود را تجدید کنید. نگران نباشید – ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم آنها را برگرد،د. در اینجا شش راه برای روشن ، مجدد شعله وجود دارد.

1. تحقیقات مشتری جدید انجام دهید

پایگاه مشتری خود را بر اساس ویژگی ها یا رفتارهای مشابه به بخش هایی ت،یم کنید. این ت،یم بندی به شما امکان می دهد تا استراتژی های پیام رس، و تعامل خود را برای گروه های خاص تنظیم کنید. با درک نیازهای منحصر به فرد هر بخش، می تو،د رویکردهای شخصی سازی شده را برای دستیابی به آنها به طور مؤثر توسعه دهید.

3. کمپین های هدفمند مشارکت مجدد را با پیشنهادات انحصاری راه اندازی کنید

فقط بازاریابی نکنید به مشتریان شما – از آن لذت ببرید با آنها استراتژی تعامل با مشتری خود را با تجربیات تعاملی که فراتر از بازاریابی سنتی است، به روز کنید. آزمون‌ها، نظرسنجی‌ها، مسابقات یا ویدیوهای تعاملی ایجاد کنید که به مشتریان امکان می‌دهد فعالانه شرکت کنند و بازخورد ارائه کنند. تجارب تعاملی باعث ایجاد حس مشارکت و جلب توجه می شود و در نتیجه سطوح تعامل بالاتری را به همراه دارد.

6. رویکرد همه کانالی را در پیش بگیرید

با این حال، با پیشرفت مشتریان، ممکن است به دلیل تغییر اولویت ها و نیازها، خدمات ضعیف به مشتریان، پیشنهادات بهتر در جای دیگر، یا به دلیل اینکه مدتی است از شما خبری نداشتند، علاقه خود را از دست می دهند.

مردم دوست دارند ببینند دیگران از محصولات شما چگونه استفاده می کنند، و این به تلاش های بازاریابی شما احساس واقعی تری می دهد. می‌تو،د مشتریان را تشویق کنید تا محتوای خود را، مانند نظرات، توصیه‌ها، یا پست‌های رسانه‌های اجتماعی که محصولات یا خدمات شما را نشان می‌دهند، به اشتراک بگذارند. محتوای تولید شده توسط کاربر اعتبار و اثبات اجتماعی را به برند شما می افزاید و در عین حال حس جامعه را تقویت می کند. این یک راه عالی برای درگیر نگه داشتن مشتریان است – و به آنها کمک می کند که به رسمیت شناخته شوند.

5. تعامل بیشتری داشته باشید

با این حال، برای ایجاد روابط پایدار با مشتری، یک استراتژی موثر نیز باید به طور مداوم بهبود یابد و با نیازهای در حال تغییر سازگار شود – آتش را روشن نگه دارد.

با تحقیقات مشتری درک عمیق تری از مخاطبان هدف خود به دست آورید. از طریق نظرسنجی، مصاحبه یا گروه های متمرکز بازخورد جمع آوری کنید تا نیازها، ترجیحات و نکات دردناک آنها را بیاموزید. از این اطلاعات برای اصلاح استراتژی تعامل با مشتری و همسو ، آن با انتظارات آنها استفاده کنید.

2. مخاطبان خود را ت،یم بندی کنید

اگر مشتری شما تعامل خود را متوقف کرده است، آنها نیازی دارند که شما آن را برآورده نمی کنید. ما دریافتیم که 73 درصد از مشتریان از شرکت ها انتظار دارند که نیازها و انتظارات منحصر به فرد آنها را درک کنند. اما، 71 درصد از بازاریابان می گویند که برآوردن انتظارات مشتری نسبت به سال گذشته دشوارتر است. خب از اینجا کجا می روی؟

به مشتریان خود آنچه می خواهند بدهید

بدون معیارها و تحلیل های واضح، تشخیص اینکه کدام استراتژی ها کار می کنند و کدام نه، می تواند دشوار باشد. این می تواند منجر به هدر رفتن منابع و از دست رفتن فرصت های رشد شود. به یاد داشته باشید که به طور مداوم بازخورد و معیارهای تعامل مشتری را برای اندازه گیری اثربخشی استراتژی تجدید شده خود تجزیه و تحلیل کنید. چابک بم،د، با نیازهای در حال رشد مشتری سازگار شوید و ایده های جدید را آزمایش کنید تا استراتژی تعامل با مشتری خود را پویا و موثر نگه دارید.

استراتژی تعامل با مشتری مجموعه ای از تاکتیک ها و رویکردهایی است که یک ،ب و کار برای تعامل و ایجاد روابط با مشتریان خود استفاده می کند. این شامل ایجاد تجربیات م،ادار و ارزشمندی است که وفاداری، رضایت و حمایت مشتری را تقویت می کند.

به جای اینکه فقط به کانال هایی که می شناسید ب،بید، به جایی بروید که مشتریان شما بیشتر فعال هستند. برنامه‌های پیام‌رسان، چت‌بات‌ها یا پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی را در نظر بگیرید که بهتر با جمعیت هدف شما ارتباط برقرار کنند. برای ملاقات با مشتریان در جایی که وقت خود را می گذرانند، کانال های مختلف را آزمایش کنید.

شیوه های ،ب و کار بهتر = مشتریان راضی تر

مقالاتی درباره بازاریابی که فقط برای شما انتخاب شده اند را در صندوق ورودی خود دریافت کنید

<،on name="Subscribe" cl،="wp-block-salesforce-blog-newsletter-signup__submit btn btn-lg btn-primary form-subscribe-modal-open">

ثبت نام کن

با در دست داشتن این داده‌های ت،یم‌بندی شده، می‌تو،د پیشنهادات قانع‌کننده، تبلیغات یا مشوق‌های انحصاری برای جذب مشتریان از کار افتاده ایجاد کنید. از کانال‌های ارتباطی شخصی‌شده و به‌موقع، مانند ایمیل یا هدف‌گیری مجدد تبلیغات، برای ارتباط مجدد با این مشتریان استفاده کنید، ارزش ،ب‌وکارتان را به آنها یادآوری کنید و چگونه می‌تو،د مشکلی را که دارند حل کنید.

4. محتوای تولید شده توسط کاربر را تشویق کنید

یک استراتژی تعامل با مشتری که به خوبی اجرا شده است، مشتریان را در طول سفر خود، از آگاهی اولیه تا پشتیب، پس از ،ید، علاقه مند نگه می دارد.