5 نکته برای تجسم داده ها برای ساختن بهترین نمودارها

از وسوسه استفاده از رنگ های بیش از حد در تجسم های خود اجتناب کنید. در همه نرم‌افزارهای تحلیلی، رنگ‌ها فقط با یک کلیک فاصله دارند، و با پاشیدن مقداری در نمودارهایتان، می‌تو،د احساس بهره‌وری داشته باشید.

ایجاد این تغییرات تدریجی به افراد کمک می کند تا سریعتر به بینش دست یابند زیرا می توانند روی داده ها تمرکز کنند نه قالب بندی. سایر عوامل حواس پرتی که اغلب نمودارها را به هم می ریزند خطوط شبکه بیش از حد، محورها یا مرزهای نفوذی یا استفاده از نمودارهای سه بعدی هستند.

نکته 3 – از رنگ با هدف استفاده کنید


تصویر ،شتین




منبع: https://www.salesforce.com/blog/data-visualization-tips/

می‌تو،م کریستین و آندریا را ببینیم که بالای ج، نشسته‌اند، اما به هدف و درصد مقادیر هدف نگاه کنیم: آنها از سهمیه خود عقب هستند! شاید، پس، ما همیشه مقدار اشتباه را تجسم کرده ایم. بیایید نگاهی به مدیران حساب رتبه بندی شده بر اساس درصد هدف بیندازیم. معلوم شد که دن، آلی و واندا سوپراستارهایی هستند که بالاتر از سهمیه هستند. راه دن در پیش است، حتی اگر ارزش فروش واقعی او کمترین مقدار در تیم است.

نه تنها زم، که داده ها در میله ها نشان داده می شوند آسان تر است، بلکه مغز شما به طور موثر نمودار میله ای سمت راست را قبل از اینکه حتی آگاهانه به داده ها فکر کنید، پردازش می کند.

من به مدت 15 سال از طریق کتابم به مردم کمک می کنم نمودارهای بهتری بسازند. کتاب بزرگ داشبوردها، بر چت نمودار (مجموعه ویدیویی در مورد خوب و بد تجسم داده ها) و در کنفرانس های سراسر جهان. من یک مبشر ارشد داده در پلتفرم تحلیلی Tableau هستم، و این چیزی است که می‌دانم: تجسم داده‌ها زب، است که به اندازه کلام نوشتاری گویا است، زب، که نیاز به درک همه دارد اما اغلب اینطور نیست.


سواد داده ای خود را بسازید

نمودارهای دایره ای همه جا هستند. انسان ها محافل را دوست دارند، اما خبر بد اینجاست: نمودارهای دایره ای به ندرت مفید هستند. مثال ما را در بالا در نظر بگیرید. کدام شخص بیشترین فروش را دارد؟ پاسخ دادن به این سوال سخت است، درست است؟ بیایید اولین پیشرفت افزایشی خود را اعمال کنیم و به نمودار میله‌ای برویم:

نمودار باید پیام خود را به دقیق ترین شکل ممکن ارائه دهد. انتخاب خصیصه پیش توجهی من، یک مهارت حیاتی است. فقط روی دکمه ای که “جذاب ترین” نمودار را می سازد کلیک نکنید. همیشه باید به این فکر کنید که آیا نمودار واقعاً پیامی را که می‌خواهید منتقل می‌کند یا خیر.

نکته شماره 2 – از حواس پرتی خودداری کنید (معروف به “مرا مجبور نکنید سرم را کج کنم!”)

در این مثال، من یک ،وان موثر 2 سطحی در سمت راست ایجاد کرده ام. این اجازه می دهد تا یک مقدمه واضح (“2 فروشنده برتر ما چه ،، هستند؟”) با ،وان فرعی برای زمینه اضافه شده.

نکته شماره 5 – عدد من، را نشان دهید

نکته نهایی من احتمالاً همان چیزی است که ابتدا باید در نظر بگیرید. آیا حتی عدد صحیح را به مخاطبان خود نشان می دهید؟ تا کنون، ما به فروش توسط Account Executive نگاه کرده‌ایم. به نظر می رسد کریستین و آندریا رهبران ما هستند. با این حال، موفقیت فروش بر اساس یک سهمیه اندازه گیری می شود، نه ارزش واقعی فروش. آیا در تمام این مدت عدد اشتباهی را ترسیم کرده ایم؟ بیایید نگاهی به داده ها بیندازیم:

هدف شما از تهیه نمودار کاهش بار شناختی بر روی مخاطب تا حد امکان است. چند بار نموداری را دیده اید که بر،ب ها به صورت عمودی می چرخند؟ من همیشه آن را می بینم، اغلب در نمودارهای میله ای. چرا به سادگی نمودار را نمی چرخ،م تا نوار افقی باشد؟

در این پست، نکات برتر خود را به اشتراک خواهم گذاشت که به شما در بهبود هر نمودار کمک می کند. هر یک جنبه اصلی مهارت های سواد داده را نشان می دهد. این فهرست همچنین می‌تواند چک لیستی را تشکیل دهد که می‌تو،د در زمان ایجاد نمودار از آن استفاده کنید تا مطمئن شوید چیزی ساخته‌اید که برای مخاطبان شما کارآمد است. با ایجاد تغییرات تدریجی در نمودار معمولی که ممکن است در هر داشبوردی پیدا کنید، نکاتی را نشان خواهم داد. در زیر نقطه شروع ما، نمودار دایره ای روزمره است:

نکته 1 – از کیک ها اجتناب کنید!

نمودارهای داده و داده ها زبان تجارت هستند. به همین دلیل است که همه باید یاد بگیرند که تفسیر، کاوش و ارتباط موثر با داده ها را بیاموزند.

من بی نهایت مجذوب قدرت داده ها برای متقاعد ، یا اطلاع رس، هستم. انتخاب های به ظاهر پیش پا افتاده مانند رنگ یا جهت می توانند پیام نمودار را به طور کامل تغییر دهند. این ویدئوی دو دقیقه‌ای را برای مثالی کامل از نحوه دستکاری یک نمودار میله‌ای ساده برای بیان دو داستان کاملاً متفاوت ببینید.

ببینید که چگونه چرخش نمودار و تغییر رنگ به طور کامل داست، را که در اینجا گفته شده تغییر می دهد.

این نکات به بهبود نمودار شما کمک می کند، اما آنها فقط نقطه شروع هستند. می‌تو،د با پیوستن به هزاران نفر دیگر که از داده‌ها الهام گرفته‌اند در ما، یادگیری خود را تسریع کنید انجمن تابلو. اگر می خواهید بیشتر از نکات، ترفندها و افکار من در مورد سواد داده را ببینید، من را در توییتر دنبال کنید یا به من بپیوندید خبرنامه Sweet S،.