5 گام برای گسترش موفقیت آمیز تجارت الکترونیک جهانی

قبل از پیوستن به Salesforce به‌،وان مدیر ارشد معمار موفقیت، من کانال‌های مستقیم به مصرف‌کننده را برای دو شرکت آمریکایی مستقر در حال رشد سریع مدیریت می‌کردم. از طریق آزمون و خطا، یاد گرفتم که چگونه یک استراتژی تجارت جه، موفق را ترسیم کنم.

3 دقیقه مطالعه

MVP با شخصیت‌های تریل‌هد Astro، Codey، Cloudy، Brandy و Ruth نوشته شده است که هودی‌های Trailblazer پوشیده‌اند و به اطراف حروف نگاه می‌کنند.

با MVP های جدید Salesforce 2023 آشنا شوید

گسترش تجارت الکترونیک جه، به هر کشوری با چالش ها و پیچیدگی هایی همراه است. درک آنها از همان ابتدا به شما کمک می کند تا برای رشد آماده شوید و هزینه ها را در حین گسترش به حداقل برس،د. به ،وان مثال، یک ،ده فروش آمریکایی که به دنبال گسترش به کانادا است (با پیش بینی 33 میلیارد دلار در فروش تجارت الکترونیک در سال 2024) باید عرف، عوارض و مالیات را در نظر بگیرد. بسته به وضعیت قانونی برند شما در استان های خاص، مالیات ها می توانند بسیار پیچیده باشند. به طور مشابه، شرکت‌ها در چین با چالش‌هایی مواجه هستند که شامل عملکرد، انطباق با محل اقامت داده‌ها و مشکل در ادغام با پلتفرم‌های محلی چینی می‌شود.

برندها همچنین باید هنگام پرداخت‌های خارجی، جذب و تسویه حساب را در نظر بگیرند. در مرحله سرمایه‌گذاری توسعه خود، اگر به شرکای محلی و کارمندان به ارز محلی پرداخت کنید اما درآمد دیجیتال را در کشور خود تسویه کنید، می‌تو،د برای کارمزد مبا، ارز هزینه کنید.

مزایای گسترش تجارت الکترونیک جه، واضح است: به بازارها و جریان های درآمدی جدید ضربه بزنید، آگاهی از برند را افزایش دهید و سود نهایی خود را افزایش دهید. در حالی که وسوسه انگیز است که برای به دست آوردن پتانسیل جه، خود با تمام قوا پیش بروید، استراتژیک بودن مهم است. ساختن یک برنامه دقیق به شما کمک می کند تا هزینه ها را به حداقل برس،د و بر روی حوزه هایی تمرکز کنید که بیشترین تاثیر را برای ،ب و کار شما دارند.

گسترش به بازارهای جدید یک راه عالی برای ،ب و کار شما برای افزایش درآمد و پایگاه مشتری است. همانطور که در نقش های قبلی خود کشف کردم، یک پلت فرم تجاری انعطاف پذیر و مقیاس پذیر برای موفقیت در مناطق جدید در سراسر جهان کلید اصلی است. راه حل تجارت الکترونیک شما باید ایجاد و مدیریت نمونه های سایت محلی، و همچنین استقرار پیام های بازاریابی محلی و تبلیغات، استراتژی های محتوای جه،، لیست قیمت های سفارشی و موارد دیگر را آسان کند. این قلب تپنده هر رویکرد تجارت الکترونیک بین المللی موفق است.

در مسیر توسعه بین المللی؟

در تجربه من، در ابتدا هدف قرار دادن تعداد کمی از کشورهای استراتژیک و با پتانسیل بالا برای رشد مؤثرتر است. بازارهای باقیمانده را با یک سرویس انجام بین‌المللی شخص ثالث تأیید شده پر کنید که می‌تواند به تجربه پرداخت شما متصل شود. بهتر است شریکی که انتخاب می‌کنید بتواند از طرف شما تمام کارهای پشتیبان را مدیریت کند. قابلیت‌های آن باید شامل پرداخت‌ها، انجام، وظایف، گمرکات و انطباق مالیاتی باشد و باید گزینه‌ای کم خطر برای آزمایش در بسیاری از بازارها باشد. در غیر این صورت، اینها هزینه ها و خطراتی هستند که تیم شما باید به تنهایی آنها را مدیریت کند.

3. بومی سازی بر اساس بازار

هنگامی که تصمیم گرفتید فرصتی در بازار وجود دارد، خود را در مصرف کنندگان غوطه ور کنید. ارائه یک تجربه بومی سازی شده بسیار فراتر از ترجمه سایت است، اگرچه حتی این نیز تفاوت های ظریفی دارد. به ،وان مثال، یک “ژاکت” در ایالات متحده یک “جهنده” در بریت،ا است.

اطمینان حاصل کنید که همه 3PL ها ا،امات محلی را برآورده می کنند. به ،وان مثال، آیا سیستم مدیریت محتوا شما می‌تواند با umlauts اروپایی و شخصیت‌های آسیایی مق، کند؟ میلیون‌ها چیز وجود دارند که می‌توانند راه‌اندازی شما را به هم بزنند، مشتریانتان را ناامید کنند یا در برنامه‌هایتان لطمه‌ای ایجاد کنند.

برای اتفاقات بعدی در تجارت بین المللی آماده شوید

همچنین درک اینکه مصرف کنندگان بالقوه چقدر برند شما را می شناسند بسیار مهم است. اگر نام تجاری شما نسبتاً ناشناخته است، هزینه، زمان و تلاش برای ایجاد آگاهی را در نظر بگیرید.

ممکن است برندها بخواهند از یک رویکرد حداقل محصول قابل دوام برای پیگیری سریع گسترش تجارت الکترونیک جه، استفاده کنند. شرکت ها ممکن است کار با فروشندگان موجود را به ،وان یک گزینه کم خطر برای آزمایش بازارها در نظر بگیرند. قبل از عقد قرارداد با شرکای جدید، ارائه دهندگان تدارکات شخص ثالث موجود (3PL) را بررسی کنید. یک درگاه پرداخت در اروپا نیز ممکن است از پرداخت در آمریکای لاتین پشتیب، کند. یک ارزیابی کامل با همه فروشندگان انجام دهید تا توانایی های آنها را مشخص کنید.

برای پیمایش استراتژی‌های پرداخت مختلف، می‌خواهید با یک پلتفرم تجارت الکترونیک کار کنید که می‌تواند به صورت بومی از افزونه‌های پرداخت و ارز از همه ارائه‌دهندگان پیشرو پشتیب، کند. این امر راه اندازی سریع ارائه دهندگان پرداخت مربوطه را در کشور یا منطقه مورد نظر شما آسان می کند. مشتریان می توانند با استفاده از روش پرداخت ترجیحی خود، به ارز محلی خود پرداخت کنند.

بدون نقشه ما برای موفقیت تجارت جه، خانه را ، نکنید. نکات و بهترین شیوه های ما را بررسی کنید.



منبع: https://www.salesforce.com/blog/commerce-cloud-international-ecommerce-expansion/

3 دقیقه مطالعه

4. روش های پرداخت را تعیین کنید

اگرچه هر شرکتی متفاوت است، من متوجه شدم که پنج مرحله کلیدی برای موفقیت در تجارت بین المللی وجود دارد. بیایید هر کدام را بررسی کنیم.

برای موفقیت در تجارت الکترونیک آماده شوید

این تمرین به تعیین بازارهایی کمک می کند که بیشترین موفقیت را برای تجارت شما به ارمغان می آورند:

  • مشتری، را در خارج از کشور جستجو کنید که برند شما را می شناسند.
  • تا حد امکان نقاط داده را ضبط کنید.
  • اطلاعات ردیابی وب را جستجو کنید تا بد،د مردم کجا سایت شما را مرور می کنند.
  • اگر در کشورهای مورد نظر سایت های غیرمعامله ای دارید، حجم ترافیک و روندها را تجزیه و تحلیل کنید.
  • ارجاع دهنده ها و سیگنال های رسانه های اجتماعی را در این بازارها قرار دهید.

2. درک چالش های تجارت الکترونیک بین المللی

در برخی کشورها، به دلیل قو،ن اینترنت و مصرف کننده، همه چیز پیچیده تر می شود. در برخی دیگر، ممکن است با ارز نوس، روبرو شوید. اگر می خواهید به ارز محلی قیمت گذاری کنید اما می خواهید در بازار داخلی خود سرمایه گذاری کنید، نرخ ارز را با دقت تماشا کنید. حتی ممکن است خطرات و گزینه های بیمه بالقوه را ارزیابی کنید.

یافتن حجم تراکنش دیجیتال در یک کشور خاص آسان است، اما این فقط نقطه شروع است. عمیق تر نگاه کنید: آن حجم را با اندازه جمعیت مقایسه کنید. بررسی کنید که آیا قابلیت‌های دیجیتال و لجستیک می‌توانند از رشد بیشتر حمایت کنند یا خیر. محیط ژئوپلیتیکی را بررسی کنید تا مطمئن شوید شرایط من، است. این اطمینان حاصل می کند که از منابع خود برای ایجاد تجارت خود در بازارهایی استفاده می کنید که بهترین بازگشت سرمایه را ارائه می دهند.

گسترش جه، می تواند ،ب و کار شما را به روش های غیرمنتظره ای تغییر دهد. در اینجا نحوه آماده شدن برای ابتکارات جدید و ،ب موفقیت آمده است.


1. پتانسیل بازار بین المللی را شناسایی کنید

علاوه بر این، ممکن است لازم باشد یک حساب بانکی محلی در خارج از کشور ایجاد کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام مراحل درخواست را در اسرع وقت تکمیل کنید تا زم، که سایت شما آماده راه اندازی است، همه سیستم ها در محل خود قرار بگیرند.

5. فعال و راه اندازی کنید

استراتژی های پرداخت و مالیات ها دو مورد از پیچیده ترین عوامل موثر بر گسترش تجارت الکترونیک جه، هستند. با این موارد به صورت محلی بر اساس قو،ن، تنوع انواع پرداخت و ترجیحات مصرف کننده مق، کنید. بازار هدف خود را برای درک و ارائه بهترین ،یب پرداخت تجزیه و تحلیل کنید. به ،وان مثال، بسیاری از مصرف کنندگان در بازار آمریکای لاتین از یک سیستم پرداخت به نام DineroMail استفاده می کنند. پس از ،ید، ،یداران به سایت DineroMail هدایت می شوند. آنها یک فیش پرداخت را چاپ می کنند، سپس آن را به OXXO یا 7-Eleven می برند تا ،ید خود را انجام دهند.

قابلیت استفاده همچنین در ایجاد یک تجربه محلی که با مشتریان طنین انداز می شود، نقش دارد. استفاده از ع، محصول جداگانه با مدل های محلی یا ع، های نزدیک از دوخت و بر،ب را در نظر بگیرید.

زبان مهمترین نکته برای بومی سازی است. ترجمه ضعیف می تواند مانع بزرگی برای تبدیل در سایت های خارجی باشد. عوامل دیگر عبارتند از فرمت های مختلف آدرس و اولویت های پرداخت متنوع.

شناسایی کانال های اجتماعی محبوب در منطقه هدف شما یکی دیگر از عوامل کلیدی است. برای مثال، چندین سال است که رسانه‌های اجتماعی کانال اصلی تجارت الکترونیک در چین بوده‌اند، اما پلتفرم‌هایی که معمولاً در چین استفاده می‌شوند در ایالات متحده در دسترس نیستند. .

در نهایت، کمپین ها نیز ممکن است نیاز به تغییر محلی داشته باشند. برخی از کشورها فروش پایان فصل را زودتر از سایرین شروع می کنند. و شرایط آب و هوایی در نیمکره های مختلف نیاز به لباس های مختلف را تحریک می کند.

چک لیست بومی سازی شما

  • در مورد رویکرد خود برای کمپین ها و تبلیغات تصمیم بگیرید. آیا این یک اندازه برای همه است یا خاص کشور؟
  • کاتالوگ محصول و ،یب موجودی خود را در نظر بگیرید. آیا یک انبار مرکزی محصولات ی،، را در همه کشورهای هدف به فروش می رساند یا محصولات انحصاری در هر کشور وجود دارد؟
  • استراتژی قیمت گذاری خود را توسعه دهید. آیا قیمت کالا در مناطق مختلف ی،ان خواهد بود؟
  • شکل و اندازه تیم های خود را تعیین کنید. آیا در کشورهای مربوطه تیم های انفرادی خواهید داشت؟ اندازه و سطح مهارت های مدیریت وب آنها چقدر خواهد بود؟
  • پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی و گرایش‌های رایج در منطقه مورد نظر خود را شناسایی کنید.

مقالات پرطرفدار

فلو، شخصیت گردش کار Salesforce، یک سنجاب پرنده با روسری آبی است.  او در مقابل اسکرین شات های محصولات Salesforce پرواز می کند.

با فلو، سنجاب پرنده: جدیدترین شخصیت Salesforce آشنا شوید