آیا تا به حال 20 کمپین بازاریابی ایمیلی ایجاد کرده اید که فقط یک کمپین کارآمد باشد؟ خسته کننده است، درست است؟ برای ،ب و کارهای کوچک و متوسط (SMB)، این می تواند حتی ترسناک تر باشد. حقیقت این است که بازاریابی موفق فقط به این نیست که افراد را به سمت وب سایت شما هدایت کند و اطلاعات ایمیل آنها را دریافت کند. این آنها را در کل سفر مشتری دعوت می کند تا بخشی از خانواده تجاری شما شوند.
SMB ها باید ذهنیت مشتری محوری را اتخاذ کنند و سفرهای پرورش ایمیل موثری را اجرا کنند که بالقوه را از علاقه به ،ید هدایت کند. ما سفرهای ضروری برای پرورش ایمیل برای بازاریابی SMB را بررسی خواهیم کرد که می تواند به شما کمک کند روابط قوی تری با مشتری ایجاد کنید و رشد پایدار را هدایت کنید. بنابراین، بیایید شیرجه بزنیم.
آنچه یاد خواهید گرفت:
سفر پرورش ایمیل چیست؟
سفر پرورش ایمیل مجموعه ای از ایمیل های هدفمند است که برای تعامل، آموزش و تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان در طول زمان طراحی شده اند. به راحتی می توان گفت که شرکت های کوچک و متوسط اغلب منابع محدودی دارند که بهینه سازی تلاش های بازاریابی را ضروری می کند.
یک مثال در اینجا آمده است: ج، وارد وب سایت شما می شود -> ج، در محتوای شما مش، می شود -> ج، یک ایمیل مقدماتی از شما دریافت می کند -> ج، سپس ایمیل دیگری را سه روز بعد دریافت می کند که خدمات شما را ارائه می دهد -> ج، کلیک می کند و خدمات شما را ،یداری می کند -> و اکنون ج، مشتری است. شما می خواهید ج، یک مشتری مادام العمر باشد، بنابراین او ایمیل های مختلفی را از شما به ،وان یک تجارت دریافت می کند. این یک سفر ایمیلی است، و اوه، چه سفری است.
خودکارسازی سفرهای پرورشی به شما کمک میکند بدون جهش قابل توجهی در هزینههای بازاریابی، به مخاطبان گستردهتری برسید. شما می تو،د به طور مداوم محتوای مرتبطی را ارائه دهید که با مشتری بالقوه طنین انداز می شود و منجر به افزایش تعامل و حفظ می شود. تعداد ایمیل هایی که ارسال می کنید بستگی به این دارد که چه چیزی برای مخاطب، پیشنهاد یا خدمات شما من، است. هدف این است که آنها را متعادل کنید تا احساس غرق شدن نکنند. این سفرها می تواند منجر به نرخ تبدیل بالاتری شود، زیرا سرنخ های پرورش یافته اغلب ،یدهای بزرگ تری انجام می دهند. بنابراین، با کمک کمی از ابزارهای من، (و این نکات)، می تو،د بازگشت سرمایه خود را تنها با یک کمپین ایمیل افزایش دهید.
راهنمای سریع ایمیل های خود را برای SMB ها دریافت کنید همینجا
هر ایمیل را حساب کنید. بیاموزید که چگونه کمپین های ایمیلی موثری ایجاد کنید که مشتریان بالقوه شما را در هر مرحله از سفر خود مطلع و درگیر نگه می دارد.
بهترین سفرهای پرورش ایمیل، SMB ها باید امتحان کنند
با اجرای آزمایشهای ایمیلی که وقت شما را تلف میکنند خداحافظی کنید – در اینجا پنج سفری را ارائه میکنیم که تیم بازاریابی ،بوکار کوچک شما باید همین حالا بسازد.
1. سری خوش آمدید پرورش
علاقه مشتری به برند شما درست پس از ثبت نام به اوج خود می رسد. نیازی به گفتن نیست که زمان عالی برای ایجاد یک تاثیر اولیه عالی است. مجموعه خوش آمدگویی مجموعه ای از ایمیل های خودکار است که به محض اینکه شخصی به لیست ایمیل شما می پیوندد، راه اندازی می شود. این برند شما را معرفی می کند، انتظارات واضحی را تعیین می کند و ارزشی را که با ماندن در اطراف به دست خواهند آورد را نشان می دهد.
ایمیل های خوش آمد گویی میانگین دارند نرخ باز 83.63% و نرخ کلیک (CTR) 16.6%، هر دو به طور قابل توجهی بالاتر از ایمیل های تبلیغاتی استاندارد هستند. به همین دلیل مهم است که با گفتن داست، که طنین انداز می شود، این ایمیل های اولیه را به حساب آورید. آیا نمی د،د که آیا باید بفروشید یا نه؟ توصیه ما این است که از سریال های خوشامدگویی خود به ،وان راهی برای پرورش علاقه استفاده کنید که در نهایت منجر به ،ید می شود. با هر تعاملی اعتماد ایجاد کنید.
به ،وان مثال، به یک چالش رایج رسیدگی کنید و به کاربران خود در مورد علت وجود آن آموزش دهید. نام تجاری خود را به ،وان پاسخی برای چالشی که مشخص کرده اید قرار دهید و روی نشان دادن آنچه که مشتری بالقوه به دست می آورد تمرکز کنید.
2. پرورش بالای ذهن
پرورش ایمیل برتر مجموعه ای از ایمیل ها است که به گونه ای طراحی شده اند تا برند شما را در طول زمان برای مشتریان بالقوه قابل مشاهده و مرتبط نگه دارند. این ایمیلها به جای اصرار برای فروش سریع، محتوای مفید و جالبی را به اشتراک میگذارند که اعتماد و آشنایی ایجاد میکند، بنابراین وقتی مشتریان بالقوه آماده تصمیمگیری هستند، برند شما اولین چیزی است که به ذهن میرسد.
تصور کنید کافیشاپ مورد علاقهتان بهروزرس،های هفتگی دمنوشهای جدید و خوراکیهای فصلی را برایتان ارسال میکند، یا یک فروشگاه ،دهفروشی محبوب «دسترسی داخلی» را به فروشهای آتی و نکات سبکی که فقط برای شما طراحی شده است را به اشتراک میگذارد. نکته کلیدی این است که با مشتری بالقوه ای در ارتباط باشید که ممکن است من، باشد اما هنوز آماده فروش نیست.
برای ایجاد یک کمپین پرورشی برتر، ،ب و کار کوچک شما باید از محتوای آموزشی و پژوهشی استفاده کند که شرکت شما را به ،وان یک منبع قابل اعتماد معرفی کند. میتو،د پیشنهادهایی مانند وبینارهایی که موضوعات پرطرفدار در صنعت شما را بررسی میکنند، یا محتوایی که نشان میدهد دیگران چگونه از محصول شما استفاده میکنند، اضافه کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به این فکر کنید که چه محتوای رایگ، برای مخاطبان شما ارزشمند خواهد بود.
هنگامی که به مشتریان خود محتوای مفید و غیرقابل فروش را ارائه دادید، ایمیلهای قطرهای ایجاد کنید و در فراخوانهای اقدام (CTA) بپاشید تا آنها را ترغیب کنید که بیشتر بخواهند. باز هم، آهنگ به مخاطب، خدمات و پیشنهاد بستگی دارد. از شهود خود در مورد اینکه هر چند وقت یکبار باید اینها را ارسال کنید استفاده کنید. هر سه روز برای ا،ر کمپین ها من، است.
حدس و گمان را کنار بگذارید و از هوش مصنوعی (AI) برای کمک به شما در اینجا استفاده کنید. ابزارهای هوش مصنوعی ارسال ایمیل ها را در لحظه من، آسان تر می کنند. به ،وان مثال، هوش مصنوعی اینشتین ال،ای تعامل گذشته را تجزیه و تحلیل می کند و به طور خودکار بهترین زمان برای رسیدن به هر مخاطب را انتخاب می کند و به شما کمک می کند نرخ باز و تعامل کلی را افزایش دهید.
3. پرورش در محاکمه
سفر ایمیلی درون آزمایشی مجموعه ای از ایمیل های خودکار است که در طول دوره آزمایشی برای کاربران ارسال می شود تا آنها را در محصول راهنمایی کند، ویژگی های کلیدی را برجسته کند و آنها را تشویق کند که به مشتریان پولی تبدیل شوند.
ا،ر شرکتهای B2B یک دوره آزمایشی دارند، بنابراین کاربران میتوانند قبل از اینکه مشتریان خود را واقعاً ،ید کنند، یک تست رانندگی انجام دهند، به ،وان مثال، در Salesforce، ما یک آزمایشی 14 روزه رایگان برای امتحان ، CRM ما برای مشاغل کوچک – Salesforce S،er Suite.
قبل از اینکه تیم ما محتوایی را برای پرورش درون آزمایشی ایجاد کند، ما تحقیقات زیادی انجام می دهیم. به ،وان یک بازاریاب، شما می خواهید که محرک های اقدام محصول شما به اتوماسیون بازاریابی شما متصل شود. این به شما کمک می کند تا ایمیل های راه اندازی شده را بر اساس اقدامات کاربران در مقابل سفر ایمیل مبتنی بر زمان ارسال کنید. با راه اندازی گروه های متمرکز با مشتریان یا ارسال نظرسنجی، بازخورد مشتریان را جمع آوری کنید.
در کنار شناسایی اقداماتی که احتمالاً منجر به تبدیل میشوند، به دنبال ویژگیهایی باشید که به ایجاد عادت برای مشتریانتان کمک میکند. کدام ویژگی باعث می شود کاربران تمایل بیشتری به ورود به سیستم داشته باشند؟ چگونه از ایمیل ها یا حتی پیام های درون برنامه ای برای تشویق آن اقدامات استفاده می کنید؟ پرسیدن این سوالات از خود به شما کمک می کند تا یک پرورش آزمایشی موفق را که توسط اقدامات محصول ایجاد می شود، ایجاد کنید.
4. سبد ،ید رها ، سری پرورش
سفر پرورش ایمیل رها ، سبد ،ید مجموعه ای از ایمیل های خودکار است که برای مشتری، که کالاهایی را بدون ،ید در سبد ،ید آنلاین خود گذاشته اند ارسال می شود. این ایمیل ها علاقه آنها را به آنها یادآوری می کند و آنها را تشویق می کند تا ،ید خود را تکمیل کنند.
رها ، سبد ،ید برای بسیاری از ،بوکارهای کوچک، بهویژه در تجارت الکترونیک، کاهش درآمد عمده است. تقریبا 70 درصد سبدهای ،ید آنلاین قبل از ،ید جا مانده اند از آنجایی که ایمیل 77 درصد از پیام های بازاریابی ارسالی، در ،ده فروشی و کالاهای مصرفی را تشکیل می دهد، این یک کانال کلیدی برای بازیابی فروش از دست رفته است.
برای به حدا،ر رساندن این تبدیلها، باید یک سری ایمیل بفرستید تا به مشتریان یادآوری کنید که چه چیزی را پشت سر گذاشتهاند بدون اینکه خیلی قوی باشند. ارسال سه ایمیل سبد ،ید رها شده می تواند افزایش سفارشات تا 69 درصد در مقایسه با فقط یک ایمیل اولین ایمیلی که یک ساعت پس از رها شدن سبد ،ید ارسال می شود، دارای یک است نرخ تبدیل حدود 6.33٪.
در اینجا مواردی که باید برای یک سری بازیابی سبد ،ید موثر در نظر داشته باشید آورده شده است:
- کپی جذاب: توجه آنها را با موضوعی که مستقیم و جذاب است، جلب کنید، مانند: «هنوز علاقه مندید؟ سبد ،ید شما در انتظار است!»
- ایجاد فوریت: اطلاع دادن به مشتریان از تقاضای زیاد کالاها می تواند آنها را تشویق کند تا ،ید خود را سریعتر انجام دهند.
- پیشنهادات تبلیغاتی: اگر می تو،د یک تخفیف کوچک یا ارسال رایگان در نظر بگیرید تا انگیزه ،ید کنید. حتی یک امتیاز کوچک میتواند انگیزهای باشد که آنها باید بررسی کنند.
- شامل پرداخت آسان: در نهایت، مطمئن شوید که یک دکمه پرداخت واضح و برجسته در هر ایمیل قرار دهید. ساده ، فرآیند پرداخت و کاهش هرگونه اصطکاک ضروری است.
5. پرفروش یا متقابل فروش
سفر ایمیل افزایش فروش یا فروش متقابل، مجموعه ای از ایمیل های هدفمند است که محصولات را به مشتریان فعلی بر اساس سابقه ،ید آنها پیشنهاد می کند و هدف آن افزایش ارزش طول عمر آنهاست.
افزایش فروش و فروش متقابل می تواند به بهبود ارزش طول عمر مشتری کمک کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک کمپین پرورشی برای مشتریان فعلی ایجاد کنید، سپس اطلاعات و مشوق هایی را برای آنها فراهم کنید تا فهرست محصولاتی را که در حال حاضر استفاده می کنند گسترش دهند.
با این پرورشها، شما در حال حاضر در یک مزیت هستید زیرا با بزرگترین طرفداران خود صحبت میکنید – نه سرنخهای سرد. در واقع، نزدیک به یک سوم تیمهای فروش، فروش متقابل و فروش متقابل را به ،وان منبع درآمد بالا ذکر میکنند. برای به حدا،ر رساندن تأثیر آنها، با محتوای خود عمدی رفتار کنید و اطلاعات مربوطه را در مورد محصولات یا خدمات خاص ارسال کنید که برای یک بخش مشتری خاص مفید است. توصیههای شخصیشده در این نوع پرورش، کلید موفقیت است – از بر،بهای متغیر یا محتوای پویا استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که مشتریان من، محتوای من، را دریافت میکنند.
Salesforce S،er این کار را با ت،یم بندی هوشمند آسان می کند، که به شما کمک می کند تا به هر مشتری دقیقاً آنچه را که برای آنها ارزشمند است ارسال کنید. همچنین، سازنده ایمیل کشیدن و رها ، به شما امکان میدهد با استفاده از قالبهای سفارشی و ،اصر تعاملی، ایمیلهای زیبا و سازگار با موبایل را به راحتی ایجاد کنید. بهترین ،مت؟ مشتریان شما یک تجربه سفارشی دریافت میکنند که احساس شخصیسازی میکند، نه سختگیر، و به شما کمک میکند ارتباطات قویتری ایجاد کنید.
اندازه گیری موفقیت برای سفرهای پرورش ایمیل SMB
پیگیری موفقیت سفرهای پرورش ایمیل برای شما ضروری است تا ببینید چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیاز به تنظیم دقیق دارد. میتو،د معیارهای کلیدی مانند نرخ باز، نرخ کلیک و تبدیلها را زیر نظر بگیرید تا ببینید ایمیلهایتان چقدر مخاطبانتان را جذب میکنند. دریابید که چه چیزی با مشتریان طنین انداز می شود و تنظیمات سریعی را انجام دهید که نتایج بهتری را به همراه دارد.
یک ابزار بازاریابی SMB را دریافت کنید تا دیدی واحد از عملکرد ایمیل خود داشته باشید. دیدن تصویر بزرگ در یک داشبورد به شما وضوح و کنترل می دهد تا استراتژی پرورش خود را با اطمینان اصلاح کنید. آیا این جالب نیست که همه چیز را از اولین تماس تا ،ید در یک مکان داشته باشید؟ به این ترتیب، میتو،د به راحتی انواع مختلف ایمیلها مانند پیامهای تبلیغاتی، تراکنشی و راهاندازی را مدیریت کنید، در حالی که آنها را در برند و برند نگه دارید. مطابق با GDPR. این یک صرفه جویی در زمان است که ارتباطات شما را حتی با یک تیم کوچک ثابت نگه می دارد.
بهترین شیوه ها برای ایجاد سفرهای پرورش موثر
اگر تازه شروع به کار کرده اید، بازاریابی ایمیلی ممکن است کمی سخت به نظر برسد. برای آسانتر ، کارها، در اینجا چند بهترین روش وجود دارد که شما را برای موفقیت آماده میکند.
هوش مصنوعی را به صندوق ورودی بیاورید
برای SMB ها، هوش مصنوعی مولد در یک CRM مبتنی بر هوش مصنوعی میتواند ایجاد ایمیل را سادهتر کند، پیامهای ثابت و روی برند را بدون انجام کارهای سنگین ارسال کند. ،مت خوب؟ لازم نیست وقت خود را با این فکر که چه چیزی بفرستید تلف کنید. تنها با یک اعلان هوش مصنوعی، میتو،د خطوط موضوعی مبتنی بر داده و کپی متن ایجاد کنید، چه در حال ایجاد ایمیلهای جدید یا بهروزرس، ایمیلهای قدیمی باشید.
هر پیام را شخصی کنید
بر ،ی پوشیده نیست که ایمیل های عمومی با هیچ ، ارتباط برقرار نمی کنند. بر اساس گزارش وضعیت بازاریابی Salesforce، 84٪ از بازاریابان از ایمیل های شخصی سازی شده استفاده می کنند که 54٪ محتوای کاملاً سفارشی را ارائه می دهند. پیام خود را طوری بسازید که احساس کنید از طرف دوستی است که شما را دریافت می کند، نه رباتی که ایمیل های انبوه را منتشر می کند. از شخصیسازی استفاده کنید تا نامها را درج کنید، محصولات را توصیه کنید، یا جزئیات خاصی را که با علایق خوانندهتان مطابقت دارد، وارد کنید. هرچه ایمیل شما مرتبط تر باشد، احتمال اینکه باعث علاقه و اقدام شما شود بیشتر است.
تست کنید، تست کنید، تست کنید و سپس بهینه سازی کنید
اگر سفرهای ایمیل خود را آزمایش نمی کنید، حدس می زنید. A/B هر چیزی را که می تو،د آزمایش کنید – خطوط موضوع، زمان ارسال، تصاویر بصری و دکمه های CTA – تا ببینید چه چیزی بیشتر در بین مخاطبان شما طنین انداز می شود. نتایج را دنبال کنید، بر اساس آن تغییر دهید و تکرار کنید. از استفاده از هوش مصنوعی در ،ب و کار کوچک خود برای به دست آوردن بینش عمیق تر و بهینه سازی استراتژی خود خجالت نکشید.
کمپین بازاریابی ایمیلی خود را برای SMB ها شروع کنید
سفرهای پرورش ایمیل، ارتباط ماندن و ایجاد روابط پایدار با مشتریان را برای مشاغل کوچک آسان می کند. با ،یب CRM و هوش مصنوعی، میتو،د سفر هر مشتری را ردیابی کنید و تجربیات شخصیسازی شده را ارائه دهید – بدون تلاش اضافی.
Salesforce S،er تمام موارد ضروری را در اختیار شما قرار می دهد. این یک CRM همه کاره است که به طور خاص برای SMB ها طراحی شده است و نیازهای بازاریابی، فروش، خدمات و بازرگ، را پوشش می دهد. راه اندازی آسان است و استفاده از آن ساده است و به تیم شما اجازه می دهد تا روی ،ب و کار در حال رشد تمرکز کند.
منبع: https://www.salesforce.com/blog/smb-email-nurture-journeys/