نکته نهایی من احتمالاً همان چیزی است که ابتدا باید در نظر بگیرید. آیا حتی عدد صحیح را به مخاطبان خود نشان می دهید؟ تا کنون، ما به فروش توسط Account Executive نگاه کردهایم. به نظر می رسد کریستین و آندریا رهبران ما هستند. با این حال، موفقیت فروش بر اساس یک سهمیه اندازه گیری می شود، نه ارزش واقعی فروش. آیا در تمام این مدت عدد اشتباهی را ترسیم کرده ایم؟ بیایید نگاهی به داده ها بیندازیم:

برخی از قدرتمندترین و موثرترین نمودارها تنها از یک رنگ استفاده می کنند. در مثال زیر، چند رنگ استفاده شده در سمت چپ هیچ هدفی ندارند. خوانندگان ممکن است در مورد اینکه رنگ های مختلف حتی به چه م،ا هستند گیج شوند. مثال سمت راست در برجسته ، هدف، که شناسایی دو فروشنده برتر است، مؤثرتر است.

نکته شماره 4 – یک ،وان خوب انتخاب کنید
ایجاد این تغییرات تدریجی به افراد کمک می کند تا سریعتر به بینش دست یابند زیرا می توانند روی داده ها تمرکز کنند نه قالب بندی. سایر عوامل حواس پرتی که اغلب نمودارها را به هم می ریزند خطوط شبکه بیش از حد، محورها یا مرزهای نفوذی یا استفاده از نمودارهای سه بعدی هستند.
نکته 3 – از رنگ با هدف استفاده کنید
میتو،م کریستین و آندریا را ببینیم که بالای ج، نشستهاند، اما به هدف و درصد مقادیر هدف نگاه کنیم: آنها از سهمیه خود عقب هستند! شاید، پس، ما همیشه مقدار اشتباه را تجسم کرده ایم. بیایید نگاهی به مدیران حساب رتبه بندی شده بر اساس درصد هدف بیندازیم. معلوم شد که دن، آلی و واندا سوپراستارهایی هستند که بالاتر از سهمیه هستند. راه دن در پیش است، حتی اگر ارزش فروش واقعی او کمترین مقدار در تیم است.

نمودارهای دایره ای همه جا هستند. انسان ها محافل را دوست دارند، اما خبر بد اینجاست: نمودارهای دایره ای به ندرت مفید هستند. مثال ما را در بالا در نظر بگیرید. کدام شخص بیشترین فروش را دارد؟ پاسخ دادن به این سوال سخت است، درست است؟ بیایید اولین پیشرفت افزایشی خود را اعمال کنیم و به نمودار میلهای برویم:

اولین چیزی که مردم در نمودار شما به آن نگاه می کنند و محتمل ترین چیزی که به یاد خواهند آورد، ،وان است. این تنها فرصتی است که میتو،د به آنها بگویید که قرار است چه چیزی را ببینند و بینشی را که میخواهید آنها را از بین ببرند، پیشنهاد کنید. یک ،وان خوب باید بینشی که نمودار نشان می دهد را توصیف کند. این می تواند به صورت یک عبارت کوتاه یا حتی یک سوال باشد. عادت به ساخت ،اوین خوب نیز شما را مجبور می کند مطمئن شوید شما در وهله اول بد،د که چرا نمودار را می سازید.
از وسوسه استفاده از رنگ های بیش از حد در تجسم های خود اجتناب کنید. در همه نرمافزارهای تحلیلی، رنگها فقط با یک کلیک فاصله دارند، و با پاشیدن مقداری در نمودارهایتان، میتو،د احساس بهرهوری داشته باشید.
در این پست، نکات برتر خود را به اشتراک خواهم گذاشت که به شما در بهبود هر نمودار کمک می کند. هر یک جنبه اصلی مهارت های سواد داده را نشان می دهد. این فهرست همچنین میتواند چک لیستی را تشکیل دهد که میتو،د در زمان ایجاد نمودار از آن استفاده کنید تا مطمئن شوید چیزی ساختهاید که برای مخاطبان شما کارآمد است. با ایجاد تغییرات تدریجی در نمودار معمولی که ممکن است در هر داشبوردی پیدا کنید، نکاتی را نشان خواهم داد. در زیر نقطه شروع ما، نمودار دایره ای روزمره است:

نکته 1 – از کیک ها اجتناب کنید!
نه تنها زم، که داده ها در میله ها نشان داده می شوند آسان تر است، بلکه مغز شما به طور موثر نمودار میله ای سمت راست را قبل از اینکه حتی آگاهانه به داده ها فکر کنید، پردازش می کند.
یک قدم به عقب برگرد. آیا هدف تجزیه و تحلیل شما ایجاد رنگین کمان های زیبا است یا به اشتراک گذاشتن بینش؟
این نکات به بهبود نمودار شما کمک می کند، اما آنها فقط نقطه شروع هستند. میتو،د با پیوستن به هزاران نفر دیگر که از دادهها الهام گرفتهاند در ما، یادگیری خود را تسریع کنید انجمن تابلو. اگر می خواهید بیشتر از نکات، ترفندها و افکار من در مورد سواد داده را ببینید، من را در توییتر دنبال کنید یا به من بپیوندید خبرنامه Sweet S،.