5 نکته برای تجسم داده ها برای ساختن بهترین نمودارها

من بی نهایت مجذوب قدرت داده ها برای متقاعد ، یا اطلاع رس، هستم. انتخاب های به ظاهر پیش پا افتاده مانند رنگ یا جهت می توانند پیام نمودار را به طور کامل تغییر دهند. این ویدئوی دو دقیقه‌ای را برای مثالی کامل از نحوه دستکاری یک نمودار میله‌ای ساده برای بیان دو داستان کاملاً متفاوت ببینید.

ببینید که چگونه چرخش نمودار و تغییر رنگ به طور کامل داست، را که در اینجا گفته شده تغییر می دهد.

چطور ممکنه؟ تجسم داده ها از “ویژگی های پیشگیرانه” بهره می برد. اینها سیگنال های محیطی هستند که ما به صورت ناخودآگاه پردازش می کنیم و فوق العاده مفید هستند. طول، رنگ، اندازه و زاویه همه نمونه هستند. با این حال، ما برخی را کارآمدتر از دیگران پردازش می کنیم. مغز ما در مقایسه کارآمد اندازه برش ها در کیک ها وحشتناک است، اما در درک تفاوت های کوچک در طول بسیار کارآمد است.


سواد داده ای خود را بسازید


تصویر ،شتین




منبع: https://www.salesforce.com/blog/data-visualization-tips/نکته نهایی من احتمالاً همان چیزی است که ابتدا باید در نظر بگیرید. آیا حتی عدد صحیح را به مخاطبان خود نشان می دهید؟ تا کنون، ما به فروش توسط Account Executive نگاه کرده‌ایم. به نظر می رسد کریستین و آندریا رهبران ما هستند. با این حال، موفقیت فروش بر اساس یک سهمیه اندازه گیری می شود، نه ارزش واقعی فروش. آیا در تمام این مدت عدد اشتباهی را ترسیم کرده ایم؟ بیایید نگاهی به داده ها بیندازیم:

نمودارهای داده و داده ها زبان تجارت هستند. به همین دلیل است که همه باید یاد بگیرند که تفسیر، کاوش و ارتباط موثر با داده ها را بیاموزند.

نمودارهای دایره ای همه جا هستند. انسان ها محافل را دوست دارند، اما خبر بد اینجاست: نمودارهای دایره ای به ندرت مفید هستند. مثال ما را در بالا در نظر بگیرید. کدام شخص بیشترین فروش را دارد؟ پاسخ دادن به این سوال سخت است، درست است؟ بیایید اولین پیشرفت افزایشی خود را اعمال کنیم و به نمودار میله‌ای برویم:

نه تنها زم، که داده ها در میله ها نشان داده می شوند آسان تر است، بلکه مغز شما به طور موثر نمودار میله ای سمت راست را قبل از اینکه حتی آگاهانه به داده ها فکر کنید، پردازش می کند.

از وسوسه استفاده از رنگ های بیش از حد در تجسم های خود اجتناب کنید. در همه نرم‌افزارهای تحلیلی، رنگ‌ها فقط با یک کلیک فاصله دارند، و با پاشیدن مقداری در نمودارهایتان، می‌تو،د احساس بهره‌وری داشته باشید.

هدف شما از تهیه نمودار کاهش بار شناختی بر روی مخاطب تا حد امکان است. چند بار نموداری را دیده اید که بر،ب ها به صورت عمودی می چرخند؟ من همیشه آن را می بینم، اغلب در نمودارهای میله ای. چرا به سادگی نمودار را نمی چرخ،م تا نوار افقی باشد؟

پس از انتخاب نمودار من،، جهت دهی صحیح آن، و استفاده از رنگ برای برجسته ،، باید توقف کنید و فکر کنید: این نمودار در واقع چه چیزی را نشان می دهد؟ من می خواهم مردم از این نمودار چه نتیجه ای بگیرند؟

نمودار باید پیام خود را به دقیق ترین شکل ممکن ارائه دهد. انتخاب خصیصه پیش توجهی من، یک مهارت حیاتی است. فقط روی دکمه ای که “جذاب ترین” نمودار را می سازد کلیک نکنید. همیشه باید به این فکر کنید که آیا نمودار واقعاً پیامی را که می‌خواهید منتقل می‌کند یا خیر.

نکته شماره 2 – از حواس پرتی خودداری کنید (معروف به “مرا مجبور نکنید سرم را کج کنم!”)

برخی از قدرتمندترین و موثرترین نمودارها تنها از یک رنگ استفاده می کنند. در مثال زیر، چند رنگ استفاده شده در سمت چپ هیچ هدفی ندارند. خوانندگان ممکن است در مورد اینکه رنگ های مختلف حتی به چه م،ا هستند گیج شوند. مثال سمت راست در برجسته ، هدف، که شناسایی دو فروشنده برتر است، مؤثرتر است.

نکته شماره 4 – یک ،وان خوب انتخاب کنید

این نکات به بهبود نمودار شما کمک می کند، اما آنها فقط نقطه شروع هستند. می‌تو،د با پیوستن به هزاران نفر دیگر که از داده‌ها الهام گرفته‌اند در ما، یادگیری خود را تسریع کنید انجمن تابلو. اگر می خواهید بیشتر از نکات، ترفندها و افکار من در مورد سواد داده را ببینید، من را در توییتر دنبال کنید یا به من بپیوندید خبرنامه Sweet S،.