با در نظر گرفتن این موضوع، اولویت های اصلی در C-suite دائماً در حال تغییر هستند – همانطور که باید باشند! این چیزی است که ما در حال حاضر در رویدادها و جلسات ما با C-suite می شنویم.
اولویت های اصلی برای رهبران شرکت:
- اقدام برای ترویج تنوع، برابری و شمول، هم در داخل و هم در خارج
- ایجاد استانداردهای زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیتی (ESG).
- توسعه استراتژی برای داده های بزرگ و اتوماسیون
- صاف ، ساختار مدیریت شرکت
- حذف لایه های تاییدیه
- توانمندسازی کارمند، که با مشتری روبرو هستند برای انجام کارشان به نحو احسن
این خبر جدیدی نیست در سال 2020، Summit Leader،p Partners دریافت که 80 تا 90 درصد از افراد با عملکرد بالا در C-suite با هوش هیج، بالا متمایز می شوند. بر اساس آن مطالعه، EQ دو برابر اهمیت دارد برای پیش بینی عملکرد در مدیران اجرایی نسبت به مهارت های فنی یا IQ.
مدیر عامل بیشتر به چه ،ی مراجعه می کند؟
مدیر عامل بیشتر به کدام یک از مدیران متکی است؟ تقریباً یک دهه پیش، 47 درصد از مدیران عامل در نظرسنجی مؤسسه ارزش تجاری آیبیام گفتند که مدیر ارشد نوآوری در چند سال آینده بسیار مهم خواهد بود. امروزه تنها 4 درصد از مدیران عامل موافق هستند.
به ،وان مثال، در مورد رضایت کارکنان، قطع ارتباط را بررسی کنید. گزارش اخیر ما، The Experience Advantage، نشان داد که 71٪ از مدیران C-suite فکر می کنند که کارمندان آنها با کارشان درگیر هستند، در حالی که در واقعیت فقط 51٪ می گویند که درگیر هستند. و 70 درصد از مدیران C-suite گزارش می دهند که کارمندانشان خوشحال هستند، اما تنها 44 درصد از کارمندان با این موضوع موافق هستند.
یک ،صر دیگر برای تیم های رهبری ضروری شده است: تنوع. این یک عامل اصلی مرتبط با درآمد، نوآوری و در نهایت موفقیت است.
یکی از افرادی که این مسیر را به خوبی می شناسد، جف مک الفرش است که از نردبان رئیس فناوری و عملیات در AT&T به سمت مدیر ارشد عملیاتی صعود کرد. و او این کار را تنها در سه سال و نیم انجام داد.
و در مورد اطمینان از تنوع به طور کلی در شرکت شما چطور؟ عمدی بودن در مورد توسعه نیروی کار به سازمان ها کمک می کند تا تنوع خط لوله رهبری را افزایش دهند. تیمی متشکل از کارمندان با سوابق فرهنگی و تجربی متنوع ایجاد کنید.
رهبران شرکت چگونه می توانند به جلو حرکت کنند
و این همه صحبت نیست. تنوع به طور فزاینده ای به طرح های جبر، برای C-suite گره خورده است. به گفته PwCشرکتهایی که به شدت قابل اعتماد هستند، 1.4 برابر بیشتر احتمال دارد که اه، تنوع ،تی را در برنامههای جبران خسارت مدیران ارشد خود داشته باشند.
از زمان شروع بیماری همه گیر، در ،اوین شغلی مرتبط با آینده کاری 60 درصد افزایش و در ،اوینی که به «کار ،یبی» اشاره می کنند، 304 درصد افزایش یافته است.
چگونه مدیران در C-suite می توانند با این تقاضاهای رو به رشد سازگار شوند؟ تحقیقات ما نشان میدهد که اولویتهای جدیدی برای رهبران شرکتها در این دوران آشفته در حال ظهور است. آنها علاوه بر دانش دیجیتالی، باید تغییرات را با چابکی مدیریت کنند و برای هدایت روابط جدید به هوش هیج، بسیار پیشرفته نیاز دارند.
نقشهایی که اکنون برای مدیران عامل مهم هستند عبارتند از: مدیر ارشد فناوری (CTO) و مدیر ارشد اطلاعات (CIO) که به رتبه 3 در لیست صعود کردهاند.
70 درصد از مدیران C-suite گزارش می دهند که کارمندان خود راضی هستند، اما تنها 44 درصد از کارمندان موافق هستند.
اقداماتی را برای کمک به برنامه ریزی برای تغییرات و حفظ تداوم ،ب و کار انجام دهید، مطمئن شوید که همه رهبران متخصص دیجیتال و EQ هستند و قدرت و مسئولیت ها را برای موفقیت دوباره توزیع می کنند.
و ممکن است یک موقعیت دیگر به C-Suite راه پیدا کند: رئیس آینده کار. جدید داده های لینکدین نشان میدهد از زمان شروع همهگیری، ،اوین شغلی مرتبط با آینده شغلی ۶۰ درصد افزایش یافته و ،اوینی که به «کار ،یبی» اشاره میکنند، ۳۰۴ درصد افزایش یافته است. در حالی که این موقعیت ها از نظر ،وان متفاوت هستند، اهمیت آنها به طور ی،ان مورد توافق قرار گرفته است.
تنوع کلید سودآوری و نوآوری است
شرکتهایی که بسیار قابل اعتماد هستند، ۱.۴ برابر بیشتر احتمال دارد که اه، تنوع ،تی را در برنامههای جبران خسارت مدیران ارشد خود داشته باشند.
موسسه IBM برای ارزش تجاری روندهای مشابهی را کشف کرد. در آن نظرسنجی 2021 از بین 3000 مدیر عامل جه،، دو مورد از اولویتهای ذکر شده عملکرد با چابکی هدفمند و اهمیت بیشتر فناوری بود.
در واقع، 56 درصد از مدیران عامل مورد بررسی بر ،وم «پیگیری تهاجمی» چابکی و انعطاف عملیاتی طی دو تا سه سال آینده تأکید ،د. و توانمندسازی کار از راه دور توسط مدیران عامل به ،وان دغدغه اصلی آنها (61٪) ذکر شد.
یکی از راههای بهبود تجربه کارمندان، تقویت هوش هیج، رهبران است که به ،وان EQ نیز شناخته میشود. آگوست گذشته، ما مصاحبه های عمیقی با 10 مدیر عامل در شرکت های تجاری و تجاری انجام دادیم. یکی از چیزهایی که دیدیم این بود که بسیاری انتظار دارند اعضای فعلی تیم C-suite را با رهبران با سواد دیجیتالی و “EQ بالا” جایگزین کنند که نه تنها با کارکنان استرسزا بلکه با نیروی کاری متعهد اجتماعیتر مجهز هستند.
کارکنان در حال حاضر مهمترین ذینفع برای موفقیت بلندمدت هستند و انتظار دارند همان سطحی از سهولت و راحتی را در تجارب خود داشته باشند که مشتریان انجام می دهند.
تیف، بووا، مبشر ارشد رشد، Salesforce
یکی دیگر از اولویتهایی که به بالای برنامههای رهبران صعود میکند، حمایت از کارمندان است. همه گیری فقط اهمیت تجربه کارمندان را تسریع کرد. تیف، بووا، مبشر ارشد رشد Salesforce، گفت: «کارکنان اکنون مهمترین ذینفع برای موفقیت بلندمدت هستند و انتظار دارند همان سطحی از سهولت و راحتی را در تجربیات خود به ،وان مشتریان انجام دهند.