4 نکته برای آسان‌تر کردن تجربه خرید خرده‌فروشی


مشتریان شما برای تجارب ،ید ،ده فروشی سریع، آسان و راحت در تمام طول سال ارزش قائل هستند، به ویژه در زمان های اوج مانند بازگشت به مدرسه و تعطیلات. این روزها، آنها بسیاری از کارهای اولیه را با نوک انگشتان خود مرور می کنند، به دنبال معاملات می گردند و قیمت ها را با تلفن های خود مقایسه می کنند. به همین دلیل است که با وجود اینکه تجارت دیجیتال در اوایل سال جاری کاهش یافته بود، ترافیک موبایل و سهم سفارش 10 درصد رشد کرد.

در این فصل تعطیلات – و در تمام طول سال – اهمیت کانال های دیجیتال همچنان در حال افزایش است. برای اینکه ،ده فروشان رقابتی بمانند، باید مشتریان خود را با سفرهای ،ید بدون اصطکاک که بصری، ساده و سریع هستند شگفت زده کنید. هنگام برنامه ریزی استراتژی تعطیلات ،ده فروشی، نیازهای مشتریان خود را در اولویت قرار دهید و با این نکات مطمئن، تجربه تعطیلات ،ده فروشی را ساده کنید.

کاهش هزینه ها و افزایش وفاداری در این فصل تعطیلات

راهنمای ما را برای نکاتی که باعث افزایش درآمد در تمام طول سال می شود، دریافت کنید.


در حالی که ممکن است از هوش مصنوعی برای ارتقای تجربه ،ید ،ده فروشی استفاده کنید، پتانسیل هوش مصنوعی مولد آن را یک قدم فراتر می برد. تیم‌های بازرگ، از آن برای تقویت توصیه‌های محصول بر اساس تاریخچه جستجوی ،یدار، پاسخ به سؤالات هم‌زمان مشتری با چت‌بات و پیش‌بینی تقاضای محصول بر اساس روندهای فصلی استفاده می‌کنند. اکنون، ،ده‌فروشان می‌توانند گام بعدی را با هوش مصنوعی مولد بردارند، که الگوریتم‌ها و ال،ا را برای تولید محتوای جدید و اصلی از جمله تصاویر، ویدیوها، صدا، متن و موسیقی تجزیه و تحلیل می‌کند. اگر درست انجام شود، هوش مصنوعی مولد می تواند تعامل مشتری شما را افزایش دهد و بهره وری عملیاتی.

هوش مصنوعی مولد می تواند به شما کمک کند:

  • توضیحات محصول پویا را در عرض چند دقیقه ایجاد کنید که کلمات کلیدی سئو را هدف قرار می دهد و رتبه بندی جستجو را بهبود می بخشد
  • محتوای صفحه سفارشی ایجاد کنید که منع، کننده علایق شخصی باشد و توجه مشتری را به خود جلب کند، مانند ایجاد یک تصویر محصول از یک سویشرت با نام تیم مورد علاقه ،یدار یا یک ع، روی جلد از پدری که در حال بازی تنیس با دختر است تا پویایی خانواده ،یدار را منع، کند.
  • بر اساس سابقه ،ید مشتری و سبد ،ید فعلی، تبلیغات و بسته‌های محصول شخصی‌سازی شده را در زمان واقعی ارائه دهید.
  • تجزیه و تحلیل داده های فروش در زمان اوج ،ید برای توصیه هایی در مورد مدیریت موجودی و سفارش مجدد خودکار سهام
  • نظارت و تجزیه و تحلیل قیمت‌گذاری رقبا، ایجاد مدل‌های قیمت‌گذاری تعدیل‌شده، و خودکارسازی تغییرات قیمت در کانال‌های دیجیتال (و در فروشگاه)

این عملکردهای مولد هوش مصنوعی می توانند در زمان، تلاش و هزینه شما در دوره های شلوغ ،ید تعطیلات صرفه جویی کنند و در عین حال جذب مشتریان وفادار با پیشنهادات شخصی و به موقع را آسان تر کنند.

نکته شماره 2: تجربه ،ید آنلاین را در لحظه حفظ کنید

ماندن در آستانه تعطیلات بزرگ بعدی می تواند یک چالش باشد. فروش فلش، رویدادهای انفجاری، و تبلیغات عظیم، موج جدیدی از ترافیک آنلاین را به وب سایت، برنامه، و کانال های رسانه های اجتماعی شما، گاهی اوقات روزانه، هدایت می کند. هنگامی که یک لحظه اوج به پایان رسید، با اجازه دادن به آن در وب سایت شما چند روز بعد، ،یداران را گیج نکنید. وقتی معاملات فوراً و به طور مداوم در تمام نقاط تماس مشتری شما تجدید نمی شود، باعث سردرد برای کارکنان و سردرگمی برای مشتریان خود می شوید.

شما می تو،د این مشکل را با تجارت ،یبی حل کنید. تنها با چند کلیک می تو،د به صورت خودکار و همزمان در تمامی کانال های دیجیتال خود اعم از موبایل و شبکه های اجتماعی تغییراتی ایجاد کنید. شما حتی نیازی به تعامل با توسعه دهندگان خود ندارید. بهتر از همه، ،یداران دوست خواهند داشت که در لحظه من، با آنها ملاقات کنید و با ،ب و کارشان به شما پاداش می‌دهند. شرکت‌هایی که از تجارت ،یب‌پذیر استفاده می‌کنند در تجارت دیجیتال با نرخ‌های بیشتری (55%) نسبت به شرکت‌های بدون آن موفق می‌شوند.

علاوه بر این، وقتی این معماری با کانال‌های اجتماعی شما یکپارچه می‌شود، می‌تو،د آگهی‌های محصول پویا و تبلیغات مجموعه ارائه دهید و پرداخت درون‌برنامه‌ای را در کانال‌های اجتماعی ارائه دهید. این فرصت‌های ،ید غافلگیرکننده، مشتری، را تشویق می‌کند که به‌طور فعال مرور نمی‌کنند، اما شیفته محصولی هستند که در یک پست اجتماعی جاسوسی شده‌اند.

نکته 3: ،ید و انجام بدون اصطکاک را در اولویت قرار دهید

همه عجله دارند، اما هرگز بیشتر از فصل ،ید تعطیلات عجله ندارند. چه به صورت آنلاین و چه در فروشگاه، مشتریان می خواهند به سرعت آنچه را که به دنبال آن هستند بیابند، بدون هیچ مانعی پرداخت کنند و کالاهای خود را در اسرع وقت به خانه بیاورند. با ارتقای گزینه‌های پرداخت و پرداخت با توجه به انعطاف‌پذیری و راحتی، مشتریان را تشویق کنید تا آ،ین “کلیک” را در سفر خود انجام دهند. با ارتقاء، ،ید را آسان کنید:

  • مبلغ پرداختی: همانطور که کارت‌های اعتباری «تپ و رفتن» در فروشگاه به یک امر عادی تبدیل شده‌اند، پرداخت‌های آنلاین با یک کلیک و گزینه‌های پرداخت با رشد بالا مانند کیف پول تلفن همراه، «اکنون پرداخت کن بعداً ب،» (BNPL) و پرداخت در طول زمان (POT) را نادیده نگیرید. ).
  • تکمیل فروشگاه: گزینه‌های انجام انعطاف‌پذیر، مانند ،ید آنلاین، تحویل در فروشگاه (BOPIS) را فعال کنید، انتخابی که در بین مشتریان محبوب است و 85 درصد ،ده‌فروشان آن را پذیرفته‌اند.
  • خدمات آزمایشی در منزل: برخی از ،ده‌فروش‌ها در حال آزمایش گزینه‌های موقتی هستند که به مشتریان اجازه می‌دهد تا چند روز بدون هزینه از محصولات استفاده کنند.
  • اطلاعیه عدم موجودی و تحویل کند: با فاش ، هدیه ای که برای مهم، هفته آینده نیاز دارند، ،یداران را ناامید نکنید بعد از آنها ،ید آنلاین خود را تکمیل کرده اند. به تأخیرهای ارسال در صفحه محصول توجه کنید و یک محصول قابل مقایسه را به ،وان جایگزین پیشنهاد دهید.
  • ردیابی ،یدها را برای مشتریان آسان کنید: مطمئن شوید که آنها می توانند به تاریخچه سفارش خود دسترسی داشته باشند، تحویل را پیگیری کنند و از سلف سرویس برای ترتیب بازگشت یا تعویض استفاده کنند.

نکته شماره 4: بازده آنلاین را ساده کنید

اجازه ندهید بازده های نامرتب تجربه ،ید ،ده فروشی را ،اب کند. بازده کالا هر ساله میلیاردها دلار برای ،ده فروشان هزینه دارد، تقریباً 18 درصد از ،یدها بازگشت به فروشگاه ها و انبارها اگر می‌خواهید با کوچک ، پنجره بازگشت، ایجاد فروش نهایی یا دریافت هزینه‌های ذخیره مجدد، سیاست‌های بازگشت را کاهش دهید، ابتدا تأثیری که می‌تواند بر وفاداری مشتری داشته باشد را در نظر بگیرید. برای بسیاری از مشتریان، سیاست بازگشت و مبا، دلیل اصلی انتخاب یک ،ده‌فروش است. مهمتر از این، 95 درصد مشتریان می گویند یک تجربه بازده بد باعث می شود که احتمال ،ید مجدد از یک برند کمتر شود.

برای حفظ حاشیه، نیازی به ریسک رضایت مشتری ندارید. این امکان وجود دارد که بازدهی مشتریان را ساده کنید، درآمد را حفظ کنید، و صرفه جویی در هزینه ها:

  • بازگشت خودکار: به مشتریان اجازه دهید کدها و بر،ب‌های مجوز بازگشت خود را تولید کنند و حمل و نقل را رایگان کنند – طبق تحقیقات ما، تجربه‌ای که 64٪ ،یداران ترجیح می‌دهند. به‌علاوه، حجم پرونده کارکنان خدمات را کاهش می‌دهید و هزینه خدمات را کاهش می‌دهید.
  • صفحات جزئیات محصول را بهبود بخشید: مطمئن شوید که صفحات محصول شما توضیحات مفصلی ارائه می دهند. ما متوجه شدیم که 46 درصد از مصرف‌کنندگان هنگام انتخاب اندازه و رنگ صحیح به نظرات مشتریان اعتماد می‌کنند و پس از آن ع،‌های تولید شده توسط کاربر و نمودارهای اندازه‌گیری قرار می‌گیرند که همگی باعث کاهش حجم بازگشتی می‌شوند.
  • تشویق مبادلات، نه بازگشت: وقتی مشتری درخواست بازگشت آنلاین می‌کند، توصیه‌های شخصی‌شده محصول را برای جایگزینی ،ید اولیه ارائه دهید. ما می بینیم که 88 درصد از مصرف کنندگان ترجیح می دهند حداقل در برخی مواقع مبا، را به جای بازگشت انجام دهند.
  • جمع آوری بازده از یک مکان متمرکز: به مشتریان اجازه دهید تا در یک مکان مرکزی که توسط ارائه‌دهنده بازپرداخت شخص ثالث مدیریت می‌شود، بازپرداخت کنند، مانند کاری که آمازون در W،le Foods و Kohl’s انجام می‌دهد. این برای مشتریان راحت است و به شما کمک می کند در هزینه ها صرفه جویی کنید زیرا به شما امکان می دهد بسته ها را به صورت عمده به انبار ارسال کنید.
  • فعال ، بازپرداخت فوری: تحقیقات ما نشان داد که 46 درصد از مشتریان فکر می‌کنند که بازپرداخت فوری، بازگشت را آسان‌تر می‌کند. به محض اینکه کارمند شما بر،ب حمل و نقل برگشتی را اسکن کرد، بازپرداخت را صادر کنید.

تجربه ،ید آسان مشتریان را وفادار نگه می دارد

همانطور که ،یداران به موبایل می روند، تیم های بازرگ، باید چابک شوند و نقاط لمسی دیجیتالی ساده و گزینه های ،ید، تکمیل، بازگشت و خدمات انعطاف پذیر را ارائه دهند. با استفاده از داده‌های بی‌درنگ، هوش مصنوعی و اتوماسیون برای ارائه تجربه‌های ،ید ،ده‌فروشی متصل، سازگار و ساده‌تر، لحظات اوج ،ید را راحت‌تر کنید.

روند ،ید امروز را به موفقیت ،ده فروشی فردا تبدیل کنید

ببینید چگونه بیش از 1.5 میلیارد مصرف‌کننده روند ،ید را شکل می‌دهند، از تعطیلات تا نیازهای روزمره.



منبع: https://www.salesforce.com/blog/retail-s،pping-experience/