
بروزرسانی: 08 اردیبهشت 1404
4 دلیل برای خودکارسازی فرآیند کمیسیون فروش
جدا از مزایای آشکار افزایش انگیزه و گزارش دستی کمتر، ابزارهای پیشرو ردیابی کمیسیون نیز شفافیت مح،ات واقعی پشت اعداد را فراهم می کنند. این به این م،ی است که نمایندگان به بی،ه خود اعتماد دارند زیرا می توانند نحوه مح،ه حقوق آنها را تنها با یک کلیک مشاهده کنند. دیگر نیازی به تعقیب فرمول ها در صفحات گسترده یا ارسال ایمیل برای تایید اظهارات کمیسیون نیست، تمرکز لیزر تکراری بر فروش است.
2. افزایش بهره وری در تیم های فروش، مالی و RevOps
کار دستی فضایی را برای خطای انس، باقی می گذارد، نه اینکه به مدت زم، که برای مح،ه کارمزد به صورت دستی نیاز است اشاره کنیم. خطای انس، باعث بی اعتمادی به شرکت و تیم های رهبری می شود و در نتیجه نمایندگان فروش وقت مهمی را برای بررسی مجدد تعدادشان تلف می کنند. این نیز منجر به کاهش قابل توجه بهره وری می شود. نرم افزار کمیسیون فروش خطای انس، را از فرآیند کمیسیون فروش حذف می کند و تیم های فروش را قادر می سازد تا بر فروش تمرکز کنند.
تمام داده هایی که در نرم افزار کمیسیون فروش خود جمع آوری می کنید، فرصتی برای بهینه سازی بیشتر فرآیند فروش شما ایجاد می کند. نرم افزار کمیسیون فروش فقط کمیسیون ها را مح،ه نمی کند، بلکه بینشی در مورد تیم فروش شما و روند آنها نیز ارائه می دهد. دیده شدن در داده های فروش به سازمان ها کمک می کند تا زمینه های رشد و بهبود را شناسایی کنند.
خودکارسازی فرآیند کمیسیون به نفع کل سازمان شما خواهد بود
کارمزد فروش خودکار، نمایندگان را راضی نگه می دارد و احتمال ، شرکت را کاهش می دهد. همچنین اصطکاک کمتری بین بخش فروش و بخش مالی ایجاد می کند.
4. دسترسی بهتر به داده ها و بینش های حیاتی
فکر ، به اتوماسیون به ،وان ابزاری برای افزایش کارایی آسان است – اما خودکار ، فرآیند کمیسیون فروش مزایایی دارد که فراتر از صرفه جویی در زمان است. یک راه حل اختصاصی مدیریت غرامت انگیزه می تواند تأثیر متحول کننده ای بر سازمان شما داشته باشد و به شما امکان می دهد از داده های خود بیشترین استفاده را ببرید و در عین حال بهره وری و اعتماد را افزایش دهید. با فرآیندی چند وجهی و پیچیده مانند مدیریت کمیسیون، موفقیت شما به این بستگی دارد که چگونه ابزارهایی که پیاده سازی می کنید به کارمندان شما قدرت می دهند تا بهترین کار خود را به طور مداوم انجام دهند.
برنامه های جبر، پیچیده را سریع اجرا کنید
مدیریت کمیسیون دستی نیز مقیاس پذیری و رشد سازمان را محدود می کند. اینطور در مورد آن فکر کنید: اگر از صفحه گسترده برای مدیریت کمیسیون استفاده می کنید، هر بار که تیم فروش خود را بازسازی می کنید، تغییرات منطقه ای ایجاد می کنید یا نحوه مح،ه کمیسیون را اصلاح می کنید، باید از ابتدا شروع کنید. با استفاده از ابزار ردیابی کمیسیون، این تغییرات تنها با چند کلیک انجام می شود. این بدان م،است که رشد شما با ناتو، شما در افزایش کمیسیون محدود نمی شود.
اگر این چیزی شبیه به فرآیند ردیابی کمیسیون فعلی شما است، وقت آن است که نرم افزار کمیسیون فروش را به شما معرفی کنیم، دسته ای از نرم افزارها که حتی پیچیده ترین فرآیندهای کمیسیون را نیز خودکار می کند. پیاده سازی نرم افزار کمیسیون فروش مزایای زیادی دارد، اما ما بر روی چهار مورد از مهمترین آنها تمرکز خواهیم کرد.
با پرداخت تشویقی شفاف به تیم خود انگیزه دهید
با Salesforce Spiff قدرت کمیسیون های خودکار را کشف کنید و به راحتی برنامه های تشویقی ایجاد کنید.



1. بهبود دید در فرآیند کمیسیون فروش
جایگزینی نمایندگان فروش که شرکت شما را ، می کنند بسیار پرهزینه است. مح،ه اشتباه کمیسیون می تواند به سرعت منجر به نارضایتی نمایندگان فروش شود و در نتیجه نرخ بالای گردش فروش را به همراه داشته باشد. و آیا می دانستید که تقریبا 90 درصد صفحات گسترده حاوی خطا است؟
استفاده از نرم افزار کمیسیون فروش، دسترسی به داده های کمیسیون را برای نمایندگان فروش، رهبران و مدیران اجرایی تضمین می کند. داشتن این داده ها به راحتی در دسترس، نمایندگان را به اطلاعاتی مجهز می کند که برای تمرکز تلاش های خود بر بستن معاملات من،، بدون نگر، از نادرستی یا داده های ناقص، تلاش می کنند. مدیران فروش همچنین می توانند بر اساس معیارهایی مانند ،ب سهمیه، کمیسیون به دست آمده و موارد دیگر به تیم خود انگیزه دهند.
با تشکر، شما مش، هستید!

3. افزایش دقت در سراسر فرآیند کمیسیون
خودکار ، فرآیند باعث صرفه جویی در زمان زیادی می شود که مزیت بزرگی است، به ویژه برای شرکت های در حال رشد. با یک فرآیند خودکار، کارمندان آزاد می شوند تا روی دیگر بخش های حیاتی ،ب وکار تمرکز کنند.

به فرمول های زیادی که برای مح،ه دستی کمیسیون ها استفاده می کنید فکر کنید و این واقعیت را اعمال کنید که تقریباً همه صفحات گسترده حاوی خطا هستند. این ناامیدی، اتلاف وقت و ضرر مالی زیادی برای کل شرکت است.
با نرم افزار کمیسیون فروش، تیم های مالی و RevOps نیز می توانند زمان کمتری را صرف جمع آوری و توزیع دستی صورت های کمیسیون پایان ماه کنند، زیرا داده ها در زمان واقعی در دسترس هستند.
آیا مدیریت کمیسیون های قدیمی به رشد شما آسیب می زند؟ ببینید چگونه می توان به سرعت برنامه های تشویقی خودکار ایجاد کرد که به تکرارهای شما انگیزه می دهد.



منبع: https://www.salesforce.com/blog/sales-commission-process/
فرآیند کمیسیون فروش نقش مهمی در ایجاد انگیزه در تیم های فروش بازی می کند و بنابراین باعث رشد درآمدهای بالای خط می شود - مسلماً مهم ترین سازمان های متریک. اما مح،ه دستی پورسانت ها فضایی را برای خطاهای انس،، بی اعتمادی، و نمایندگان فروش ناراضی باقی می گذارد، بدون توجه به محدودیت هایی که بر روی توانایی یک شرکت در مقیاس و رشد ایجاد می کند.