اگر همه انتظارات بازاریابی ما به واقعیت تبدیل شود، ممکن است چیزی شبیه به این به نظر برسد: هوش مصنوعی به طور موثر کار می کند، با مشتریان در مکان و زم، که ترجیح می دهند درگیر شوند، ارتباط برقرار می کند، یا کارهای خسته کننده را از وظایف روزمره خود حذف می کند. اما در عوض، احتمالاً اینگونه به نظر میرسد: نمید،د با هوش مصنوعی از کجا شروع کنید، ایمیلهای تبلیغاتی عمومی ارسال کنید و امیدوار باشید که ،ی آنها را باز کند، و کارهایی را که به زمان زیادی نیاز دارند به صورت دستی انجام میدهید. همسو ، انتظارات و واقعیتهایمان میتواند دشوار باشد. در اینجا سه نکته بازاریابی ابری Engagement وجود دارد که می تواند به پر ، این شکاف کمک کند و انتظارات را در دسترس قرار دهد.
آنچه یاد خواهید گرفت:
هوش مصنوعی دیگر فقط یک کلمه کلیدی نیست، بلکه در کارهای روزمره ما جا افتاده است. اما انتظارات ما بر اساس آنچه به ما گفته شده است بالقوه از ابزار این ایده که بازاریابان باید هوش مصنوعی را «باز کنند» میتواند ،رهآور باشد. بنابراین اگر هوش مصنوعی چنین تغییردهندهای است که بینش و اتوماسیون بیسابقهای را ارائه میدهد، چگونه میتو،م نتایج واقعی را به دست آوریم؟
درک انواع مختلف هوش مصنوعی و نحوه عملکرد آنها کافی نیست. آنچه واقعا مهم است این است که چگونه آنها را در تلاش های بازاریابی خود به کار می گیرید. برای استفاده واقعی از قدرت هوش مصنوعی، بازاریابان باید روی یکپارچه سازی داده ها، هوش مصنوعی و اتوماسیون تمرکز کنند. ما فراتر از هوش مصنوعی پیشبینیکننده و مولد به آیندهای رفتهایم که در آن نمایندگان، نحوه تعامل بازاریابان با مشتریان را متحول کنند. این عوامل هوشمند می توانند کارهای طاقت فرسایی را برای شما انجام دهند – خودکارسازی کارهای روتین و شخصی سازی تجربیات. بسیار مهم است که مطمئن شوید ابزارهای هوش مصنوعی که استفاده می کنید کارآمد و شهودی هستند. این نه تنها باعث صرفه جویی در زمان و منابع می شود، بلکه تضمین می کند که تلاش های بازاریابی شما برای مخاطبان هدفمند و شخصی سازی شده است.
چگونه بازاریابی ابری می تواند کمک کند: هوش مصنوعی برای بازاریابی ابری اساسی است. در واقع، با توجه به تحقیقات و بینش Salesforce ما، مشتریان Cloud بازاریابی نسبت به غیرمشتریان به احتمال زیاد سطح بالاتری از پیاده سازی و استفاده از هوش مصنوعی دارند. با اجرای تصمیم گیری خودکار شروع کنید. این شامل استفاده از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل داده های مشتری و تصمیم گیری در زمان واقعی برای بهبود کمپین های بازاریابی شما است.
این میتواند شامل کارهایی مانند ارسال ایمیلهای شخصیشده، توصیه محصولات یا تنظیم هدفگذاری تبلیغات باشد. هنگامی که این پایه را ایجاد کردید، سپس می تو،د با استفاده از شخصی سازی مبتنی بر هوش مصنوعی بر روی آن بسازید. این به م،ای استفاده از هوش مصنوعی برای ارائه محتوا و تجربیات شخصی شده به مشتریان بر اساس رفتار و ترجیحات آنها است. در نهایت، از بینش ابزارهای هوش مصنوعی خود برای تقویت کمپین های خود و بهبود مستمر آنها برای نتایج بهتر استفاده کنید.
MCE Hidden Gems را کشف کنید
به ویژگیها و بهترین شیوههای بازاریابی ابری مورد علاقه ما نگاهی عمیق بیندازید. تجربه کاربری را برای بازاریابان داخلی خود بهبود بخشید و استراتژی های بازاریابی خود را برای مشتریان خود ارتقا دهید.
نکته 2 بازاریابی Cloud Engagement: از هوش مصنوعی برای تعامل با مشتریان با سفرهای هوشمند استفاده کنید
سفرهای بازاریابی مسیرهایی هستند که مشتریان در تعامل با برند شما طی می کنند. آنها مجموعه ای از نقاط تماس هستند که مشتریان را در مسیر ،یدشان از آگاهی اولیه تا پس از ،ید راهنمایی می کنند. این سفرها برای جذب و حفظ مشتریان بسیار مهم هستند، زیرا تجربهای بینظیر و شخصیشده را ارائه میدهند. با ترسیم این سفر، میتو،د فرصتهایی را برای بهبود تجربه مشتری، افزایش تبدیلها و افزایش وفاداری شناسایی کنید.
،اصر کلیدی سفر مشتری عبارتند از:
- نقاط ورود: مشتریان چگونه برند شما را کشف می کنند (رسانه های اجتماعی، موتور جستجو، ارجاعات)
- نقاط تصمیم گیری: لحظاتی که مشتریان انتخاب هایی می کنند که بر سفر آنها تأثیر می گذارد (انتخاب محصول، فرآیند پرداخت)
- اقدامات: مراحلی که مشتریان برمی دارند، مانند مرور محصولات، افزودن موارد به سبد ،ید، یا تماس با پشتیب، مشتری
- نقاط ،وج: مرحله آ، سفر، خواه ،ید باشد، اشتراک یا صرفاً کنار گذاشتن فرآیند
چگونه بازاریابی ابری می تواند کمک کند: ویژگیهای هوش مصنوعی Journey Builder، مانند Send Time Optimization، Scoring Splits و Frequency Splits، به شما کمک میکند تا سفرهای خود را سریع و کارآمد انجام دهید. هوش مصنوعی پیشگویانه تعبیه شده در پلتفرم به شما امکان می دهد سفرهای ساده خود را به سفرهای هوشمند با مسیرها و بخش بندی های بهتر (بدون نیاز به کدنویسی) تبدیل کنید.
ارسال بهینه سازی زمان به شما این امکان را میدهد که ایمیلها را در زمان بهینه برای هر گیرنده ارسال کنید، تعامل را به حدا،ر میرساند و تبدیلها را افزایش میدهد. ت،یمات فرکانس به شما کمک می کند تا با تنظیم فرکانس پیام ها بر اساس ترجیحات و رفتار فردی، از تحت فشار قرار دادن مخاطبان خود جلوگیری کنید. ت،یم امتیاز به شما امکان می دهد با پیام های شخصی سازی شده بخش های خاصی از مخاطبان خود را هدف قرار دهید، مانند ارائه تخفیف های بالاتر به مشتریان کمتر درگیر
نکته 3 بازاریابی ابری: از چندین کانال برای به حدا،ر رساندن تعامل مشتری استفاده کنید
کانالها پلهایی هستند که ،بوکارها را با مشتریان خود به،وان مسیری برای ارتباط و تعامل پیوند میدهند. در عصر دیجیتال امروزی، یک رویکرد چند کاناله برای ارتباط واقعی با مخاطبان هدف ضروری است. در واقع، بازاریابان به طور متوسط در 10 کانال مشتریان را درگیر می کنند.
کانالهای دیجیتالی مانند رسانههای اجتماعی، وبسایتها، تبلیغات دیجیتال و ایمیل در بالاترین رتبهها برای دسترسی به بازاریاب قرار دارند. آنها خطوط مستقیم ارتباطی را ارائه می دهند که امکان بازخورد در زمان واقعی و تعاملات شخصی را فراهم می کند. اما این بدان م،ا نیست که بازاریابان باید تنها به این کانال ها تکیه کنند. با رقابت سخت برای جلب توجه مشتریان، بازاریابان در کانال های با رشد بالاتر سرمایه گذاری می کنند موبایل. هشتاد و یک درصد از بازاریابان می گویند که پیام های تلفن همراه در سال آینده اولویت بیشتری خواهد داشت. با استفاده از ،یبی از این پلتفرمها، ،بوکارها میتوانند بینشهای ارزشمندی در مورد ترجیحات و رفتارهای مشتری جمعآوری کنند و استراتژیهای بازاریابی مبتنی بر داده را اطلاع دهند.
چگونه بازاریابی ابری می تواند کمک کند: با استفاده از مکالمات یکپارچه برای WhatsApp، گفتگوی واقعی را با مشتریان خود انجام دهید. این قابلیت جدید Marketing Cloud Engagement به ،بوکارها اجازه میدهد تا در یک شماره واتساپ مکالمه دو طرفه و یکپارچه با مشتریان داشته باشند. با ،یب تعاملات بازاریابی، بازرگ، و خدمات در یک پلتفرم یکپارچه، که توسط Data Cloud پشتیب، میشود، میتو،د تجربیات مشتری مرتبط را ارائه دهید. این نه تنها کارایی را بهبود می بخشد بلکه رضایت مشتری را نیز افزایش می دهد.
با استفاده از این نکات اولیه تعامل ابری بازاریابی، به خوبی در راه پر ، شکاف بین انتظارات و واقعیت خواهید بود. از کوچک شروع کنید، مرتباً تکرار کنید و نظاره گر تلاش های بازاریابی خود باشید که نتیجه می دهد.
بازاریابی ایمیلی، موبایل و تبلیغات
با استفاده از هوش مصنوعی برای بهینه سازی هر تعامل، سفرهای شخصی و بدون درز مشتری را در چندین کانال طراحی و اجرا کنید.
منبع: https://www.salesforce.com/blog/marketing-cloud-engagement-tips/