بهترین راه برای صحبت با مشتریان این است که آنها را در جایی که هستند ملاقات کنید. بیایید ببینیم که چگونه یک شرکت این کار را انجام داد.
امروزه برندها فرصتی برای تغییر روش ایجاد، مدیریت و پرورش روابط خود با مشتریان خود دارند. به گفته مشتریان امروزی، بازاریابی مکالمه راهی عالی برای انجام آن است.
بازاریابان: با اتصالات هماهنگ شوید
جمعآوری این دادهها به شرکتها اجازه میدهد تا ترجیحات شخصی خود را هنگام جابجایی مشتریان در طول قیف در نظر بگیرند. تجزیه و تحلیل این عادات و اقدام بر اساس آن می تواند پیشنهادات محصول آینده را شکل دهد و پیام های تبلیغاتی را شخصی تر کند.
از دیدگاه مشتری، این تجربه یکپارچه و بدون درد بود. برندی که راه حل های من،ی ارائه می دهد وفاداری من را به دست می آورد. دفعه بعد که پیتزا سفارش میدهم، تمایل بیشتری به بازگشت به برندی دارم که تجربهای آسان را فراهم کرده است. من می توانم به آنها اعتماد کنم – تا نیازهای لحظه آ،ی پیتزا.
اشاره کوتاه: مشتریان خود را مجبور نکنید تا برای دریافت پاسخ سؤالات در مورد محصول شما اقدامات دست و پا گیر انجام دهند. نگه داشتن مکالمه در یک چت، آن را سریع، آسان و راحت می کند.
اشاره کوتاه: رفتار قبلی مشتری خود را در هنگام ترغیب پیام های تبلیغاتی جدید یا ارائه محصول در نظر بگیرید. فقط مشکلات آنها را حل نکنید. یک قدم جلوتر بروید و از مکالمات خود برای پیش بینی نیازهای آنها استفاده کنید.
اصول بازاریابی مکالمه ای را بیاموزید و کشف کنید که چگونه واتس اپ به محبوب ترین پلتفرم آن تبدیل شده است – برای برندها و مشتریان.


فرض کنید شما یک شرکت ،ده فروشی هستید که کفش های دویدن می فروشید. یکی از مشتریان اخیراً یک جفت کفش برای ماراتن آتی خود ،یداری کرده است، اما پس از دریافت آن، به این نتیجه رسید که آنها خیلی درخشان هستند. با این حال، مشتری راحتتر سعی میکند مشکل را به تنهایی حل کند.
بیایید سه راهی را که بازاریابی محاوره ای می تواند به شما کمک کند را بیان کنیم.
1. بازاریابی مکالمه از طریق راحتی مشتری وفاداری ایجاد می کند
Connections، رویداد Salesforce که نمیتوان آن را از دست داد برای متخصصان بازاریابی و تجارت، از 7 تا 8 ژوئن در شیکاگو برگزار میشود. می تو،د آن را به صورت زنده در Salesforce+ تماشا کنید.


هیلاری گیونز در نگارش و تحقیق در این مقاله مشارکت داشت.
امروزه، 75 درصد از بزرگسالان می خواهند با برندها به همان شیوه ای که با دوستان و خانواده برقرار می کنند ارتباط برقرار کنند: از طریق پیام.
برندها می توانند به سرعت اطلاعات مربوط به عادت های مشتری را از طریق پیام جمع آوری کنند. شکایت اولیه آنها چیست؟ چه چیزهایی را دوست دارند و چه چیزهایی را دوست ندارند؟ آنها در گذشته چه نوع محصولاتی را ،یداری کرده اند – سبک، رنگ، قیمت و غیره؟ در چه کانالی و چه زم، درگیر هستند؟ آیا آنها به پیامها یا اعلانهای درخواستی پاسخ میدهند؟
Serasa به WhatsApp، محبوبترین برنامه پیامرس، برزیل روی آورد تا به مشتریان درباره فرصتهایی برای مذاکره مجدد درباره بدهیهایشان پیام دهد. آنها از روش بازاریابی مکالمه متنی، همراه با اعلان های تلفن همراه و ایمیل، برای دسترسی به مشتریان خود در پلتفرمی که قبلاً به طور منظم استفاده می ،د، استفاده ،د. با انجام این کار، آنها توانستند:
آنها نمیخواهند 15 دقیقه منتظر بمانند تا نماینده خدمات مشتری فقط از او خواسته شود که یک شماره تماس را به دلیل زمان انتظار زیاد بگذارد. آنها میخواهند به سؤالاتشان در زمان واقعی پاسخ داده شود و نیازهایشان به سرعت برآورده شود. به عبارت ساده، آنها راحتی می خواهند.
با جمعآوری دادههای این مکالمه، اکنون میتو،د دونده ماراتن را با پیامهای سفارشی و خودکار در آینده هدف قرار دهید – مانند محصولاتی که گزینههای خنثیتری ارائه میدهند.
از طریق مکالمه، شرکت شما شکایت را جمع آوری کرد و ربات چت با دستورالعمل هایی برای بازگشت به مشتری کمک کرد. از طریق هوش مصنوعی، ربات چت مشکل فوری را حل کرد و به نمایندگان شما اجازه داد روی مشتری متمرکز شوند که مستقیماً پشتیب، را ترجیح می دهد.
برندهایی که ترجیحات و رفتارهای شخصی را در تجربه مشتری لحاظ می کنند، با وفاداری پاداش خواهند گرفت. بهترین راه برای کشف ترجیحات مشتری به سادگی از طریق گفتگو است.
وقتی مشتری احساس کند شنیده می شود، می تو،د اعتماد ایجاد کنید. زم، که مشتری احساس کند شناخته شده است، وفاداری ،ب می کنید. دسترسی به این دادههای حیاتی مشتری به شرکتها اجازه میدهد تا قبل از اینکه بدانند به آن نیاز دارند، نیازهای مشتری را پیشبینی کنند – و همه چیز با بازاریابی مکالمه شروع میشود.
در طول دو سال گذشته، 68 درصد از مشتریان محصولات را به روشی جدید، مانند سفارش تلفن همراه یا ،ید از طریق رسانه های اجتماعی، ،یداری کرده اند. با ظهور این نوآوری های تجاری، مشتریان اکنون خواستار تجربیات راحت تر و تعاملی با برندها هستند. بدون آن، آنها به سادگی به شرکت های دیگری مراجعه می کنند که می توانند این انتظارات را برآورده کنند.