یکی از مشتریان Global 500 ما ابزارها و سیستم های مختلفی را که فروشندگانش به ،وان بخشی از چرخه فروش استفاده می ،د، فهرست کرد و به بیش از 30 مورد رسید! آنها چندین ابزار نقل قول و ماشین حساب به همراه فرآیندها و نرم افزارهای مختلف برای تجزیه و تحلیل خط لوله و پیش بینی پیدا ،د. با حذف همپوش،، آنها توانستند در پول خود صرفه جویی کنند، پیچیدگی را کاهش دهند و تجربه فروشنده را بهبود بخشند.
نمونه ای از ماتریس اولویت بندی حساب فروش.
حساب های دارای اولویت خود را تعیین کنید. از ماتریس بالا، تمرکز اصلی شما باید روی دو ربع اصلی باشد: مشتریان با پتانسیل آینده و درآمد بالا. برای هر یک از این ربع ها، می خواهید تعیین کنید که آیا پوشش فروش و منابع من،ی دارید یا خیر، که ممکن است نیاز به راه اندازی کانال های فروش یا ارتباط جدید برای تعامل آسان تر با مشتری و تعداد تکرارهای بیشتر برای رسیدگی به حساب های پیچیده داشته باشد.
برای حساب های با اولویت بالا، برنامه های حساب استراتژیک را برای کشف فرصت های فروش جدید ایجاد کنید. نیازی نیست که برنامه حساب کاربری یک رمان طول، باشد، اما حداقل باید شامل یک نمای کلی حساب در سطح اجرایی، اه، و اه، کلیدی فروش، فرصت های برتر برای سال، و یک برنامه ارتباطی (نحوه برقراری ارتباط با حساب کاربری) باشد. سهامداران). از نقطه نظر اجرای طرح، باید نقش ها و مسئولیت های تیم حساب، ترتیب جلسه و برنامه عملیاتی کلی را شامل شود. حداقل، رهبران فروش باید برنامه را به صورت ماهانه و سه ماهه بررسی کنند. (برای راهنمایی گام به گام در مورد برنامه ریزی حساب، این پست را بررسی کنید.)
از یک ابزار یکپارچه با اتوماسیون، هوش مصنوعی و داده های زمان واقعی برای ردیابی پیشرفت و عملکرد حساب استفاده کنید. این ابزار باید شامل بینش هایی در مورد بازاریابی، فروش و خدمات باشد - یا حداقل به طور یکپارچه با ابزارهای مورد استفاده در این بخش ها ادغام شود. برای اینکه آن را تا حد امکان مؤثر کنید، مطمئن شوید که وظایف و ارتباطات دستی را خودکار می کند و بینش های هوشمندی ارائه می دهد تا فروشندگان بتوانند به محض ایجاد بهترین فرصت ها را اولویت بندی کنند. اگر قبلاً یک CRM دارید، بررسی کنید که آیا این قابلیت را دارد یا خیر – برخی آن را به ،وان بخشی از پلتفرم اصلی قرار می دهند.