چگونه مدیریت زنجیره تامین خود را دیجیتالی کنیم

به اشتراک گذاری داده ها در سراسر زنجیره تامین ریسک و هزینه ها را کاهش می دهد در حالی که همه را در یک صفحه نگه می دارد. وقتی چند ذینفع بینش‌های خود را به اشتراک می‌گذارند، تشخیص دست‌انداز بعدی در جاده و پاسخگویی با چابکی آسان‌تر می‌شود. در نهایت منجر به برنامه ریزی بهتر و عملیات روانتر می شود.

برای رسیدن به تعادل دوباره و صاف ، منحنی‌های شلاق ،، به سیگنال‌های قابل اعتمادتر و داده‌های بهتر نیاز دارید.

چرا مدیریت زنجیره تامین برای مشاغل مهم است؟

بیایید با برخی از اصول اولیه شروع کنیم و نگاهی بیاندازیم به این که چگونه داشتن یک دیدگاه دیجیتال و یکپارچه از زنجیره تامین شما می تواند با شناسایی ریسک ها قبل از تبدیل شدن به مشکل و حل سریعتر مشکلات، در هزینه شما صرفه جویی کند.

مدیریت زنجیره تامین و اثر شلاق نر چیست؟

مشتریان همچنین از اینکه ببینند سفارش آنها در زنجیره تامین کجاست، به ویژه برای ،ید بزرگی مانند خودرو، قدرد، می کنند. اگر مشکلی وجود داشته باشد، یک فروشنده می تواند به آنها بگوید که کجاست و به چه چیزی برای پیشرفت نیاز دارند. این باعث ایجاد اعتماد و وفاداری با مشتری از طریق شفافیت می شود.

همه‌گیری یک تست استرس برای زنجیره‌های تامین در سراسر جهان بود. در اینجا چیزی است که ما از آن زمان در مورد تقویت عملیات شما آموخته ایم تا برای آینده آماده شوید.


شفافیت در زنجیره تامین

برای درک آینده دیجیتالی تولید، نحوه همکاری و برقراری ارتباط با تامین کنندگان و مشتریان را مجدداً در نظر بگیرید.

اثر شلاق ، از شکل نموداری که افزایش تولید را نسبت به تقاضا نشان می دهد نامگذاری شده است. اثر شلاق ، زم، اتفاق می افتد که یک سیگنال ضعیف، اما بلند، برای تقاضای بیشتر، تولید کننده را به تولید بیش از حد سوق دهد.

تصویری از اثر شلاق ، نر که افزایش تولید را در رابطه با تقاضا نشان می دهد. [Robin De Roeck/Adobe Stock]

با اتوماسیون، داده های من، را می توان در فواصل زم، من، به اشتراک گذاشت و نیاز به اشتراک گذاری دستی و تماس های تلفنی را نفی می کند.

ما در واقع هرگز نیاز نداشتیم بیشتر دستمال توالت – فقط در مکان های اشتباه بود. در برخی موارد، در دسترس بودن بر اساس مکان متفاوت بود. موجودی برای کل منطقه کم نبود. تولید کنندگان کاغذ توالت خطوط تولید متفاوتی برای مشتریان مس، و تجاری دارند. برخی از آنها می‌توانستند منابعی را که برای رستوران‌ها در نظر گرفته شده بود، به ،وان مثال، به مشتریان خانگی هدایت کنند.

می‌تو،د داده‌های بیشتری را به اشتراک بگذارید و از اتوماسیون در مدیریت زنجیره تأمین خود استفاده کنید، بنابراین همه شرکا – برای مثال، افراد عملیات، رانندگان کامیون و مدیران انبار – همان داده‌های متصل را ببینند. این کار باعث می شود که مشکلات و تحویل برای مشتری آسان تر شود.

کارایی خود را برای زنده ماندن از تاخیرها بهبود دهید

این مکالمات به جای تکیه بر حافظه و مکالمات تلفنی می توانند برای مراجع بعدی نیز در دسترس باشند. تیم ها همچنین ممکن است ال،ایی را در مکالمات گذشته ببینند که می توانند با فرآیندهای جدید یا اتوماسیون اصلاح شوند.

دیجیتالی شدن با زنجیره تامین خود با کمک به شما برای آماده شدن برای هر چیزی که سر راهتان قرار می گیرد، در درازمدت در هزینه صرفه جویی می کند. این نکات به شما در شروع کار کمک می کند.


هر یک از این مؤلفه ها داده هایی را تولید می کند که می تواند بر هر یک از مراحل دیگر تأثیر بگذارد. مشکل این است که غالباً پوشیده شده و برای سایر مناطق قابل مشاهده نیست. برای دیده شدن در کل زنجیره تامین، هر شریک باید از یک مکان مرکزی به داده ها دسترسی داشته باشد.

خدمات فعال کلیدی است

شرکت ها می خواهند دید کاملی از داده ها از سیستم های عملیاتی زنجیره تامین متعدد داشته باشند تا بینش های بلادرنگ و توانایی تصمیم گیری بر اساس آنها را بدست آورند.

با استفاده از هوش مصنوعی، می‌تو،د بینش‌های زنده در مورد موجودی و هشدارها با اقدامات توصیه‌شده دریافت کنید. این دانش به ساده‌تر ، فروش در زنجیره کمک می‌کند. همه این پیشرفت‌ها می‌توانند برای تجربه مشتری و نتیجه شما مفید باشند.

گنجاندن اتوماسیون در مدیریت زنجیره تامین شما می‌تواند به طور خودکار داده‌های ردپای کربن را همگام‌سازی کند و ابزارهای ارتباطی دیجیتال به شما کمک می‌کنند به‌روزرس،‌های ESG را با شرکا به اشتراک بگذارید.

وقتی عرضه کوتاه است، دید به شما امکان می‌دهد پیش‌بینی کنید که چه زم، موجودی دوباره برای مشتری در دسترس خواهد بود. این می تواند باعث شود که مشتری به جای رفتن به سمت رقیبی با در دسترس بودن بیشتر، با برند شما باقی بماند.

دید و بینش زنجیره تامین نیز می تواند به بازاریابی و فروش کمک کند. شما می تو،د فعالانه با مشتریان در مورد سفارش آنها تماس بگیرید یا در مورد محصولات مرتبط با آنها ارتباط برقرار کنید.

به ،وان مثال، هنگامی که تامین کننده شما می داند که شما ظرفیت تولید را کاهش می دهید، می توانند تنظیماتی را انجام دهند که به نفع مشتریان باشد. این می تواند شامل سفارش های اضافی برای ذخیره سازی مجدد و افزایش مجدد تولید باشد.

جدی گرفتن این مجموعه ذهنی مشارکتی و متعهد شدن به مجموعه ابزارهای من، به شما مزیت رقابتی بزرگی می دهد و به راضی نگه داشتن مشتریان کمک می کند. به جای از دست دادن روزها برای حل یک مشکل، می تو،د یک محموله را تغییر مسیر دهید، یا تامین کننده دیگری را پیدا کنید و مشکل را خیلی زودتر برطرف کنید.

به ،وان مثال، چیزی که در اوایل بیماری همه گیر مانند کمبود دستمال توالت به نظر می رسید، در واقع درک کمبود بود. این با یک سیگنال ضعیف شروع شد: مردم قفسه‌های خالی را در رسانه‌های اجتماعی می‌بینند، سپس دستمال توالت را احتکار می‌کنند. این باعث شد بسیاری فکر کنند کمبود وجود دارد.

مدیریت هوشمند زنجیره تامین می تواند با کاهش هزینه ها، کارایی و سود را افزایش دهد. ،اصری از این در حال حاضر برای ا،ر ،ب و کارها وجود دارد، اما همیشه به ،وان یک فرآیند پایان به انتها تلقی نمی شود.

با ابزارهای دیجیتال و یک لایه تعامل برای کمک به اشتراک گذاری و تفسیر داده ها، ممکن است:

  • بهبود برنامه ریزی تقاضا
  • با پیش بینی دقیق تر ریسک را کاهش دهید
  • کاهش اختلالات و کمبود محصول
  • چرخش بین تامین کنندگان و توزیع کنندگان
  • با ارائه وضعیت سفارش در صورت تقاضا، رضایت مشتری را بهبود بخشید

ارتقاء فناوری شما همچنین می‌تواند به اطمینان از همسویی همه شرکا با ا،امات زیست‌محیطی، اجتماعی و حاکمیتی (ESG) کمک کند. داشتن راهی برای مح،ه انتشار کربن بخش ضروری زنجیره تامین است. فناوری بهتر می تواند به شما کمک کند این کار را به طور موثر انجام دهید.

این چیزی است که زم، اتفاق می‌افتد که شما یک دید جامع از مدیریت زنجیره تامین خود داشته باشید، که توسط داده‌های به اشتراک گذاشته شده در یک مکان مرکزی تامین می‌شود. با استفاده از این شیوه‌ها، می‌تو،د فرآیندهای قدیمی را به یک دفتر مرکزی تامین دیجیتال واقعی تبدیل کنید – در زمان و هزینه صرفه‌جویی کنید.

آینده مدیریت زنجیره تامین چیست؟

یک نمای دیجیتال از کل زنجیره تامین می تواند به شما در درک کمبودها و اینکه با چه ،ی تماس بگیرید کمک کند. و می تواند به شما در انتخاب مطمئن ترین تامین کنندگان برای سفارشات آینده کمک کند.

با در دست داشتن بینش های کیفیت، مدیریت زنجیره تامین شهودی تر می شود. شرکت ها تصویر واضح تری از زنجیره تامین خود به دست می آورند و می توانند به سرعت برای محافظت در برابر رویدادهایی مانند کمبود کار کنند. چیزی که نشان دهنده اختلال در زنجیره تامین است، اثر شلاق ، نامیده می شود.

زنجیره تامین یک هدف نهایی را دنبال می کند – ارائه یک وعده به مشتری. سال‌های اخیر شاهد ش،ته شدن زنجیره تامین بوده‌ایم، زیرا قطعات حیاتی از همگام نبودن، تا حدی به دلیل تورم و کمبود مواد و استعداد است. اما اخیراً در مورد مدیریت زنجیره تامین چه چیزهایی آموخته ایم که می تواند به کنترل اختلالات فعلی و عدم قطعیت های آینده کمک کند؟

یک پاسخ رایج به یک مشکل زنجیره تامین، ایجاد یک گروه کاری یا داشبوردهای اضافی است. اما این یک راه حل کوتاه مدت است که کار بیشتری را برای کارمندان ایجاد می کند. تنها با دید کامل و یک لایه تعامل که داده ها را تفسیر می کند، می تو،د زنجیره تامین کارآمدتری ایجاد کنید که باعث صرفه جویی در هزینه می شود.

تلاش برای تولید بیش از آنچه نیاز است می تواند زنجیره تامین را تحت فشار قرار دهد. به دلیل محدودیت های ماشینی و مواد، همیشه امکان تولید بیشتر محصول وجود ندارد.


این امر گزارش ردپای کربن شرکت شما را آسان می کند و به زنجیره تامین کمک می کند تا پایدارتر عمل کند.

بهبود زنجیره تامین شما – چه چیزی ممکن است؟

برای درک آینده دیجیتالی تولید، نحوه همکاری و برقراری ارتباط با تامین کنندگان و مشتریان را مجدداً در نظر بگیرید.

مشکلات زنجیره تامین را به جای چند روز در چند دقیقه حل کنید

مدیریت زنجیره تامین به برنامه ریزی، کنترل و اجرای جریان کالا – از مواد تا محصولات نهایی اشاره دارد. پنج جزء کلیدی وجود دارد:

  • برنامه ریزی
  • یافتن منابع
  • ساخت
  • تحویل و تدارکات
  • عودت

این به تیم‌های داخلی و خارجی اجازه می‌دهد تا مشکلات را حل کنند، راه‌حل‌ها را به اشتراک بگذارند و به سرعت پیرامون مقررات هماهنگ شوند. با وجود آن، می‌توان خودکارسازی و هشدارهایی را اضافه کرد تا زنجیره قوی‌تر و هوشمندتر شود.

افزودن یک لایه تعامل یا ستاد تامین دیجیتال می‌تواند اطمینان حاصل کند که داده‌های مربوطه با تیم‌های من، به اشتراک گذاشته می‌شود. این کار سیلوهای داده اصطکاک ایجاد شده را بدون افشای هیچ گونه اسرار تجاری حذف می کند.


یک قدم جلوتر، مدیریت کیفیت آن داده‌ها برای ارائه دید و بینش‌های مورد نیاز شما است – ما به این داده‌های مرتبط به ،وان یک لایه تعامل اشاره می‌کنیم. هر زنجیره تامین جریان های داده زیادی ایجاد می کند، اما یک لایه تعامل به جمع آوری آنها در یک مکان مرکزی با تجزیه و تحلیل و بینش کمک می کند.

شفافیت به فرصت هایی برای فروش بیشتر منجر می شود. به اشتراک گذاری اطلاعات در مورد ظرفیت حمل و نقل می تواند به این م،ی باشد که کامیون ها را به طور موثرتری پر می کنیم و نرخ تحویل به فروشگاه ها را افزایش می دهیم. از سوی دیگر، اگر تولیدکنندگان به دلیل ترس از تورم، تولید خود را کاهش دهند، کمبود دید می‌تواند احتکار و تقاضای مصنوعی ایجاد کند.

اما، بسیاری از آنها داده‌های محو شده‌اند و تجزیه و تحلیل‌های موجود نمی‌توانند تجسم‌های مورد نیاز را ارائه دهند. با ایجاد یک مرکز تامین دیجیتال، می توان زمان لازم برای ایجاد تجسم و تجزیه و تحلیل داده های زنجیره تامین را از روز به دقیقه کاهش داد.

در این جلسه Dreamforce در Salesforce+ در مورد اینکه چگونه یک مرکز عرضه دیجیتال می تواند به موفقیت ،ب و کار شما کمک کند، بیشتر بیاموزید.



منبع: https://www.salesforce.com/blog/di،al-supply-chain-management/

همکاری با الف ابزاری مانند Slack می تواند متخصصان زنجیره تامین را قادر سازد تا سریعتر تصمیم بگیرند، که منجر به کیفیت بهتر محصول، حل سریعتر مشکلات و در نهایت مشتریان راضی تر می شود.

نتیجه نهایی کاهش چند روزه موجودی؟ صرفه جویی در مقادیر زیادی از سرمایه در گردش.

یک تصویر داده کامل شامل شاخص حمل و نقل، شاخص قیمت، داده های ردیابی، داده های آب و هوا، موجودی، تامین کنندگان برای هر جزء از محصول و موارد دیگر است. همه این داده ها برای مشاهده تیم های تولید، تدارکات، تولید و فروش در دسترس خواهد بود.