چگونه فرهنگ داده بسازیم

در اینجا نحوه کار در یک شرکت خدمات مالی آمده است. پس از یک تحلیل خوشه‌بندی ساده، ک،‌های کوچک‌تری از داده‌ها را در مناطق فروش ارزیابی کرد، اندازه‌گیری صحیح پوشش منجر به 1 میلیون دلار در درآمد افزایشی سال بعد. این پیروزی برای ایجاد شور و شوق برای تصمیم گیری مبتنی بر داده در سراسر شرکت کافی بود.

سلام، ما همان چالش های داده ای را داریم که شما دارید. این ،مت از Salesforce on Salesforce به شما نشان می دهد که چگونه از پلتفرم داده های مشتری خود برای بهبود تعاملات خود با مشتریان استفاده می کنیم.


تفاوت بین داده محور بودن و اطلاعات داده بودن چیست؟

بهترین راه برای ایجاد جامعه ای از قهرمانان داده این است که نشان دهیم چگونه تصمیم گیری مبتنی بر داده باعث افزایش درآمد و ساده سازی عملیات می شود. یک مورد استفاده از تجزیه و تحلیل را فقط به این دلیل انتخاب نکنید که ممکن است نتیجه جالبی داشته باشد. در عوض، پروژه‌ای را انتخاب کنید که سود مالی به همراه داشته باشد و بتو،د برای حدا،ر اثرگذاری مقیاس کنید.

تجزیه و تحلیل داده ها ال،ایی را نشان می دهد که ارزش کشف ، و شرکت ها را قادر می سازد تا از فرصت های بازار سریعتر استفاده کنند. این امر باعث رشد، پرورش نوآوری و تقویت تمایز از رقبا می شود.

هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، حدس و گمان را از تصمیم گیری خارج می کند

نحوه شروع به این صورت است:

مرحله 1: اعضای تیم من، را انتخاب کنید

اطمینان حاصل کنید که اعضای تیم تجزیه و تحلیل داده های خام را بررسی می کنند تا بفهمند چگونه در دنیای واقعی اعمال می شود. فقط چشم انسان می تواند تعیین کند که آیا سوگیری بر نتیجه گیری تأثیر گذاشته است یا خیر.

در اینجا دلیل کار این است:

پشت داده ها

شرکت‌هایی که هنوز به دانش نهادی و احساسات درونی برای هدایت تصمیم‌گیری تکیه می‌کنند، پول روی میز باقی می‌گذارند. با هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، کارمندان سریع و با اطمینان تصمیمات درست بگیرید.

کار استراتژیک کارمندان را درگیر نگه می دارد

ببین این چیز سختیه این کار مست،م زمان، آزمون و خطا و تغییر فرهنگ است. این چیزها یک شبه اتفاق نمی افتد. با این حال، شرکت های پیشرو تشویق به آزمایش زیرا آنها معتقدند که داده محور نبودن خطر سازم، بزرگتر است. و انفعال بزرگترین خطر از همه است.


منبع: https://www.salesforce.com/blog/build-data-culture/

ا،ر مدیران می گویند داده ها برای تصمیم گیری حیاتی هستند، اما یک نظرسنجی جه، جدید از 10000 رهبر ،ب و کار داستان متفاوتی را نشان می دهد.

پرونده تغییر

بینش های حیاتی در داخل داده های شما وجود دارد که می تواند به شما در شناسایی روندها و فرصت ها کمک کند. ایجاد فرهنگ داده تنها راه برای کشف این بینش های مدفون است.

کاری که اکنون می تو،د انجام دهید

مدیران عامل در هنگام ایجاد فرهنگ داده با تصمیمات بی شماری در مورد اینکه از کجا شروع کنند، مواجه می شوند. غلبه بر فلج تجزیه و تحلیل توسط شروع کوچک با یک مورد استفاده که ارزش فرهنگ داده جدید شما را ثابت می کند. تحقیقات مک کینزی نشان می دهد که سود را با شکاکان ارتقا دهید شرکت های داده محور اه، را سریعتر انجام می دهند و ابتکارات آنها حداقل 20٪ به درآمد قبل از مالیات بر درآمد کمک می کند.

در اینجا چند پیشنهاد برای ایجاد فرهنگ داده در سطح جه، وجود دارد. در زیر به هر یک عمیق تر خواهیم پرداخت.

چگونه Salesforce داده ها را به لحظات شگفت انگیز مشتری تبدیل می کند

هیچ‌، نمی‌تواند تمام داده‌های شما را وارد کند و پاسخ درست بیرون بیاید. بینش انس، به شما کمک می کند تا از آن داده های خام به نتیجه گیری بپردازید.

مارک نلسون، مدیر عامل Tableau

مرحله 4: ،صر انس، فرهنگ داده را اولویت بندی کنید

هنگامی که تجزیه و تحلیل داده ها تصمیمات روتین را هدایت می کند، کارمندان زمان کمتری را صرف کارهای اساسی می کنند که هیچ ارزشی اضافه نمی کند و زمان بیشتری را صرف تمرکز بر کار استراتژیک می کنند. که آنها را درگیر و سازنده نگه می دارد. از همین رو 84 درصد از سازمان های پیشرو در داده ها افزایش در حفظ کارکنان مشاهده شده است.

به تیم من، برای ،ب یک برد مالی قدرت دهید

آمار مربوط به سواد داده ها عالی نیست. فقط 35 درصد از کارگران می گویند که آموزش دیده اند تجسم داده ها ابزارها و 29 درصد در مورد ابزارهای آماری. 27 درصد می گویند که قادر به خواندن ،وجی داده های مرتبط با نقش خود هستند و تنها 26 درصد می گویند که می توانند بر اساس داده ها تصمیم بگیرند. با تکنولوژی با استفاده آسان، می تو،د اعضای تیم را به هم متصل کنید و آنها را قادر به باز ، بینش های پنهان کنید. به همه آموزش جامع بدهید تا بتوانند یاد بگیرند که چگونه داده ها را تفسیر کنند، داشبورد بسازند و خودشان تصمیمات مبتنی بر داده را بگیرند.

مرحله 3: از کوچک شروع کنید

یک گروه کاری ایجاد کنید که شامل همکاران مختلف از سراسر سازمان باشد. این اعضای تیم باید ذهنیت مشارکتی، مهارت ها و توانایی های متمایز و دیدگاه های سازم، متمایز را به همراه داشته باشند. اطمینان حاصل کنید که شامل مدیران، مدیران خط، مهندسان داده، توسعه دهندگان و معماران یادگیری ماشین می شود.

مرحله 2: تیم خود را به آموزش و فناوری من، مجهز کنید

مارک نلسون، مدیر عامل Tableau، گفت: “هیچ ، نمی تواند تمام داده های شما را وارد کند و پاسخ درست داده شود.” “این بینش انس، است که به شما کمک می کند از داده های خام به نتیجه گیری بپرید.”

قدم بعدی را برای ایجاد فرهنگ داده بردارید

اجتناب ، سوگیری توسط پرو،ی با نگرفتن داده ها به صورت اسمی به ،وان مثال، کدهای پستی: در ارزش اسمی، آنها چیزی بیش از یک نشانگر مکان نیستند. اما وقتی در نظر می گیرید که کدهای پستی اغلب با نژاد مطابقت دارند – و وام دهندگان و بیمه گذاران کدهای پستی را در برنامه های وام در نظر می گیرند – بازبینی کنندگان انس، باید وارد عمل شوند تا اطمینان حاصل شود که تصمیمات اتخاذ شده بر اساس این نقطه داده منصفانه و عاری از تعصب هستند.

در یک سازمان مبتنی بر داده، همه یا بیشتر کارمندان می توانند داده ها را بیابند و تجزیه و تحلیل کنند، م،ای آن را برون یابی کنند، یک داشبورد بسازند و از داده ها برای تصمیم گیری در مورد مراحل بعدی استفاده کنند. کارمندان برای انجام این کار به تحلیلگران داده متکی نیستند. داشتن اطلاعات از داده به م،ای تصمیم گیری بر اساس ،یبی از داده ها، تحقیقات داخلی، تجربه شخصی و بینش است. سازمان‌های دارای اطلاعات ممکن است مهارت‌های داده‌ای سازمان‌های داده‌محور را داشته باشند یا نداشته باشند.

چرا ایجاد فرهنگ داده ضروری است

فرضیات خود را در مقیاس کوچک آزمایش کنید و تکرار کنید. زم، متوجه خواهید شد که به یک برنده دست یافته اید که همکاران شما بتوانند ارزش پروژه شما را در قیمت نهایی خود اندازه گیری کنند.