نرم افزار CRM چیه؟

به جرات می توان گفت هنوز به آن دانش نرسیده ایم که وقتی از مدیریت ارتباط با مشتری صحبت می کنیم اشاره ما به یک فرایند سیستمی یا به یک سایت highcrm نرم افزار است. به عنوان پایان درسنامه نرمافزار CRM، میخوایم درمورد کتابهای مدیریت ارتباط با مشتری صحبت کنیم که خیلی مفیدن. هزینه و استرس جذب مشتری جدید هم خیلی پایین میآید. این روش علاوه بر پایین آوردن هزینه برقراری ارتباط با مشتریان، به برقراری و تثبیت رابطهای سودمند با مشتریان کمک شایانی میکند. این دبدگاه که معلول پیشرفتهای اخیر فن آوری اطلاعات است ، با جمع آوری و سازماندهی داده های مشتریان در پایگاه های اطلاعاتی درصدد پاسخ گویی بهتر و سریع تر به خواسته و نیازهای آنان و در نتیجه تثبیت ارتباط با مشتری و بقا سازمان است . به کارگیری مؤثر فن آوری اطلاعات باعث شده است که در دهه اخیر ecrm (مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی) به طور قابل توجهی در سطح جهانی به کارآید. در بخش دارایی این سیستم میتواند اطلاعات مربوط به مانده حساب مشتری را نشان دهد و در بخش حسابداری اطلاعات مربوط به خریدهای اخیر توسط مشتری را ارائه میدهد.

ساختار سازمان نیازمند سازماندهی بی عیب و نقص و کاملی است تا بتواند اهداف شرکت را در ایجاد رابطه قوی با مشتریان برآورد سازد. یادمان باشد که استراتژی کسب و کار و رشد و موفقیت شرکت ها خیلی وقتها وابسته است به کاربردی که CRM میتواند برای آنها داشته باشد. خیلی واضح است وقتی که شما تمامی کارها را با مدیریت انجام دهید قطعا به موفقیت بیشتری خواهید رسید. با CRM میشود کاری کرد که با هر مراجعه مشتریان قدیمی، آنها بدانند پل بین شما و آنها عریضتر شده است. بنا به گفته کراس سخت ترین قسمت پیاده سازی CRM در سازمان تکنولوژی نیست، بلکه “افراد و کارکنان” هستند.

یا اگر چیزی مطابق انتظار شما عملکرد خوبی ندارد، شاید وقت آن رسیده که با مشتریان خود تماس بگیرید. اگر شما هم میخواهید با افکارتان به این شکل تحول ایجاد کنید، خواندن خلاصه کتاب های کارآفرینی در بوکاپو میتواند مجهزتان کند. تجزیه و تحلیل تحقیقات انجام شده به شما کمک می کند تا یک تصویر بزرگتر از مشتریان خود ایجاد کنید و اطلاعاتی را که می توانید از آن برای بهبود ارتباط تجاری خود با مشتریان خاص استفاده کنید، به دست آورید. بهسادگی اطلاعاتتان را در فضای ابری قرار دهید و هر زمان به آن احتیاج پیدا کردید، از طریق هر نوع دستگاهی به این اطلاعات دسترسی پیدا کنید، اماهمانطور که شرکت شما رشد میکند، CRM نیز میتواند بهسرعت گسترش یابد و ویژگیهای پیشرفتهتری را فراهم کند تا ارتباط بین کارمندان و مشتریان راحتتر شود، ایمیلهای سفارشی ارسال کند، اطلاعات لازم را از رسانههای اجتماعی جمعآوری کند و یک تصویر جامع از سلامت کسبوکار در هرلحظه به شما ارائه کند. با استفاده از هوش مصنوعی مناسب، کارمندان و متصدیان مربوطه می توانند رویکردی پیشگیرانه و عاجل اتخاذ نموده و مشتریان خود را راضی نگه دارند و موجب بهبود سطح رضایت مشتری شوند. همچنین این اطلاعات به مدیران کمک می کند در جهت پیاده سازی یک استراتژی صحیح برای استخدام کارمندان خود برنامه ریزی نمایند.

حالا بعد از این تعریف ساده، بوکاپو قرار است همراه با شما به کاربرد، اهداف و انواع این پدیده بپردازد و از مهمترین کتاب و اهمیت آموزش CRM بگوید. با ابزار CRM شما می توانید چک مجدد داشته باشید تلاش های تیم فروش چگونه بوده است. شما می توانید به صورت Online به تمام داده ها اعم از موجودی، اطلاعات فاکتور، تقویم، وظایف (شما و همکارنتان) و سایر موارد دسترسی داشته باشید. اکنون که با مفهوم نرم افزار crm و نحوه عملکرد، کارایی، مزایای و برتری آن نسبت به سایر برنامههای فروش آشنا شدید؛ میتوانید متناسب با نوع کسبوکار و بازار هدف، از این نرمافزار جامع و کامل بازاریابی و فروش استفاده کنید. شرکت هایی که از نرم افزار سی آر ام آیکو، استفاده می کنند، نسبت به پشتیبانی، آموزش و نصب این نرم افزار رضایت دارند. چرا آموزش نرم افزار CRM برای کارآفرینان مهم است؟ با آموزش نرمافزار CRM و فهم آن میتوان به این دید کلی دست پیدا کرد. توسعه ارتباط با مشتری، مثل تازه نگه داشتن هوای اوست و میتوان با این کار راه استراتژی های چرخه فروش را هموار کرد. پس هر چقدر هم دادهها را تحلیل کنید اما مدیریت ارتباطتان با مشتری بر مبنای تعامل صادقانه نباشد، باز ممکن است به مشکل بخورید.

همانگونه که در مقاله های پیش ذکر شد “CRM” به منظور برنامهریزی، زمانبندی و کنترل فعالیتهای قبل و بعد از فروش سازمان و با هدف توانمند سازی مشتریان جهت تعامل با سازمان به کار میرود که انواع مختلفی از CRM وجود دارد.. هدف CRM بسیار ساده و روشن اما کارآمد و حیاتی است، ایجاد روابط پایدار و مدیریت شده با تمامی مشتریان برای بهبود سطح رضایت مشتری، ایجاد یک تجربه مشتری (CX) عالی و افزایش میزان وفاداری مشتری در جهت افزایش سودآوری شرکت. نرمافزارهای CRM سیستمی برای مدیریت تعاملات شرکت با مشتریان فعلی و آینده هستند و بر تعاملات بین شرکت با مشتریان تمرکز میکنند.

گزارشات و منوهایی که مدنظر هرکاربر می باشد و به صورت مکرر و روزانه از آنها استفاده می نماید به دلخواه در این قسمت چیده می شود که این گزارشات به صورت online تغییرمی نماید و مورد اطلاع کاربران قرار می گیرد. مشاوران کارمنتو به شما کمک می کنند تا خرید خوبی داشته باشید و بتوانید بهترین نرم افزار CRM را متناسب با کسب و کار و نیازهای خود انتخاب کنید. بیشتر نرمافزارهای CRM امکان ایجاد فیلدهای سفارشی در پروفایل مشتریان را به شما میدهند، در نتیجه میتوانید با توجه به اهداف سازمان و یا نیازمندیهای خاص هر مشتری، این پروفایل را تغییر دهید. تحلیل شغل به مدیران کمک می کند تا مهارت های لازم، ابزار مورد نیاز و نتایج مورد انتظار آن سمت شغلی را بیشتر بشناسند. لیستی از نیازمندی های کسب و کار خود را به همراه اولویت های آن مشخص کنید. امروزه اکثر صاحبان کسب و کار تلاش خود را در جهت مدیریت ارتباط با مشتری سوق داده اند.

این بخش در واقع مثل یک دستیار است برای تعامل با مشتریان قدیمی و جدید شما. 3. این نرم افزار دارای اتوماسیون خدمات پس از فروش نیز خواهد بود که شما قادر خواهید بود در این بخش خدماتی مانند: سیستم گارانتی، سوالات متداول، پورتال مشتریان را به مشتریان ارائه دهید. شما اغلب چگونه داده های ارسالی از بخش فروش، بازاریابی، و کمپین های رسانه های اجتماعی را ترجمه می کنید و به اطلاعات معنا دار تبدیل می کنید؟ اینجاست که CRM میتواند قالیچه سلیمان این داستان پرچالش باشد و شما را روی سر وضعیت شرکت، مشتریان، پرسنل و منابع پرواز دهد.

قضیه از این قرار است که دستهای از کتابهای این حوزه فقط وجه تکنیکی را در نظر میگیرند. رابط کاربری شلوغ امکان بررسی و انجام وظایف را سخت میکند. از سوی دیگر میتوانید به کسب و کار یا سازمان خود بازگردید و عوامل و مؤلفههایی که در بالا ذکر شد را متناسب با کسب و کار خویش بررسی نمایید. سیستم ارتباط با مشتری با سیستم های دیگر نظیر بازاریابی ، خدمات پس از فروش ، خرید و فروش ، ایمیل و اتوماسیون اداری ارتباط دارد که باعث جلوگیری از دوباره کاری می گردد. CRM عملیاتی: عملیات و فرآیندهای ارائه کالا و خدمات به مشتریان مانند فرآیندهای بازاریابی فروش کالا و ارائه خدمات، خدمات پس از فروش و غیره را مدیریت می کند. چگونه با مدیریت ارتباط با مشتری کسب و کار خود را رونق دهید؟ شما وقت و انرژی زیادی را صرف قرار دادن اطلاعات و داده ها در نرم افزار CRM می کنید و این کار همیشه ساده نیست. این بخش مثل مترجمی است که با زبان کیفی، دادهها را به او میدهید و او با زبانی کمی به شما میگوید باید در هر بخش چه کار کنید. با استفاده از این نرم افزار، میتوانید بانک مشتریان فیلتر شده ای را داشته باشید که بسیار برای کسب و کار شما ارزشمند است و فروشتان به شدت بالا خواهد رفت.

بدون آموزش، توسعه و هدایت، نمی توانیم این اطمینان را داشته باشیم که مدیریت ارتباط با مشتری در بهترین حالت ممکن است. استفاده از این قابلیت، می تواند کمک کند تا اطلاعات به راحتی و بدون دوباره کاری در سطح سازمان به گردش در آید. مدیریت ارتباط با مشتری ( CRM ) به مدیران اجازه می دهد تا به آسانی عملکرد بهترین کارمند خود را تشخیص داده و پاداش او برای دستیابی به این عملکرد را اهدا کند تا مسیر سبقت به صورت اتوماتیک پدیدار شده و اطلاعات فروش ها با مرکز مارکتینگ به اشتراک گذاشته شده و جدول افت و خیز تولید بدست آید . یکی از کتابهای پایه که با زبانی واضح و دستهبندیهای مشخص این مبحث را توضیح داده است کتاب مدیریت ارتباط با مشتری است. کتاب مدیریت ارتباط با مشتری اثر فرانسیس باتل، یک کتاب پایه درباره این مبحث است. در این بخش برای آشنایی شما توضیحات مختصری درباره انواع سیستمهای مدیریت ارتباط با مشتری میدهیم. همانطور که در مقالهی مدیریت ارتباط با مشتری – درسنامه اول اهمیت احترام به مشتری را توضیح دادیم، اگر سعی کنید با آنها برخورد خوبی داشته باشید، به شما وفادار میمانند و همیشه از شما خرید میکنند. همانطور که از همین چند عنوان برمیآید ما با کتابی روبهرو هستیم که CRM را بر اساس دو وجه تکنیکی و مدیریتی ارائه میدهد.

استراتژیهای بازاریابی سنتی، حول مفهوم چهار P یعنی قیمت (Price)، محصول (Product)، توزیع (Place) و ترفیع (Promotion) جهت افزایش سهم بازار متمرکز بودند و توجه اولیه آنها، افزایش حجم مبادلات بین فروشنده و خریدار بود. نرمافزار CRM میتواند دادههای تحلیلشده را برای اجرای برنامههای بازاریابی به مدیران ارائه دهد. او باید بتواند همزمان همه فرآیندها و بخشها را ببیند و در همان حالی که سر جایش نشسته است پر جنبوجوشترین، پویاترین و کلنگرترین عضو گروه باشد. اگر شغل شخصی خود را اداره می کنید، این احتمال وجود دارد که موارد زیادی را در لیست خود داشته باشید و احتمالاً به نظر می رسد که هرگز وقت کافی برای مراقبت از همه موارد لیست کارهایتان وجود ندارد.

در ادامه می خواهیم برخی از ویژگی های نرم افزار CRM را نام ببریم که وجود آن در نرم افزار ضروری است و باعث ایجاد روابط تجاری قوی تری برای شما خواهد شد. کلید حل مشکل این است که در زمینه مشتری مداری ثابت قدم باشید و هر چقدر هم حجم کار شما زیاد می شود، از مشتریان خود غافل نشوید. وجود فرصت های فروش در نرم افزار CRM یکی از این امکانات می باشد. نرم افزار CRM به فرآیند و ابزاری گفته میشود که میتواند باعث تنظیم ارتباط یک شرکت یا نهاد با مشتریانش شود و از این طریق افزایش فروش، رضایت مشتری و وفاداری آنها را به دست بیاورد. همچنین برای اینکه ارتباط با مشتریان کارآمد باشد، لازم است برای تهیه این گزارش از ابزاری استفاده شود که قابلیت تکمیل خودکار فیلدهای خالی اطلاعاتی، بهروزآوری فایلها و پروندهها با توضیحات و یادداشتهای جدید و ادغام سوابق تکراری را داشته باشد.  کنترل مشابهت ها در زمان ورود اطلاعات که این کار به عدم ثبت اطلاعات مشابه در برنامه یا داده های تکراری کمک می نماید.

CRM استراتژیک: استراتژی سبب تغییر سبک کسب و کار شما می شود و به شما کمک می کند مشتریان بیشتر و جدید تری را جذب کنید و سبب رضایت مشتریان فعلی می گردد. استراتژی CRM شما همچنین باید اهداف تعامل کسب و کار شما با مشتریان فعلی و آینده را برای به حداکثر رساندن فروش، سود و رشد بلندمدت مشخص کند. اگر افزایش فروش هدف اصلی کسب و کار شما باشد، نرم افزار CRM میتواند به شما کمک کند. چنین نرمافزاری اگر به درستی به کار گرفته شود، باعث میشود برنامه زمانی دقیقتری به مشتری ارایه شود، موانع غیرمنتظره در اجرای کار به درستی مدیریت شود و ارایه خدمات به مشتری با توجه به بودجه اولیه به شیوهای شایسته انجام شود.