طراحی فراگیر یادگیری درون برنامه ای را بهبود می بخشد

در حالی که پروژه بر روی یک ویژگی محصول خاص متمرکز بود، بینش حاصل از این تحقیق به سایر تیم‌ها نیز سرایت کرده است. یکی از شرکت‌کنندگان این تجربه را این‌گونه خلاصه کرد: «درگیر ، کاربران با پیشینه‌ها و توانایی‌های مختلف در مراحل اولیه طراحی به نفع همه کاربران است. گاهی اوقات تضاد و تنش در بینش ها وجود دارد، اما این محدودیتی است که منجر به نوآوری می شود.

مقالات پرطرفدار

6 راه آسان که می تو،د برای هوش مصنوعی مهارت پیدا کنید

برای کمک به کاربر، که توانایی‌های یادگیری متفاوتی دارند، محتوا را در روش‌های مختلف ارائه دهید.

3. ایجاد اعتماد

به کاربران اطمینان دهید که محتوای مهم را از دست نمی دهند. مدت زمان یادگیری را بیان کنید. کاربران را جهت دهی کنید تا بدانند در صورت دور شدن از راهنمایی، چگونه به محل خود بازگردند. بازخورد بدهید که آنها کار خوبی انجام می دهند.

4. پشتیب، از تمرکز اما حفظ آژانس کاربر

4 دقیقه مطالعه

یک ،یدار با یک فروشنده در یک فروشگاه با ابزار صحبت می کند: داده های ،ده فروشی

به دنبال مشتریان جدید نباشید – مشتریان فعلی شما معدن طلا هستند

این رویکرد برای طراحان مفید بود تا:

  • با چالش های شرکت کنندگان آشنا شوید.
  • راه حل های طوفان فکری و نمونه اولیه؛
  • به همان شرکت‌کنندگان بازگردید تا بد،د که آیا آن راه‌حل‌ها واقعاً کار می‌کنند یا خیر.

سلسله مراتب اطلاعات واضح برای طیف وسیعی از کاربران مهم است، از جمله ،، که به صفحه خوان ها متکی هستند یا هر،ی که نیاز به اسکن سریع اطلاعات دارد.

6. از زبان کاربر پسند استفاده کنید

برای انعطاف‌پذیری طراحی کنید و محتوا را در قالب‌های مختلف ارائه دهید، زیرا افراد در تجربیات یادگیری خود نیازهای متنوعی دارند. مسیر درست یادگیری بسیار زمینه ای است. با در نظر گرفتن این تنش طراحی کنید.

2. راه های متعددی برای یادگیری ارائه کنید

هر انتخابی که ما به ،وان طراح انجام می دهیم تعیین می کند که چه ،ی می تواند از یک محیط یا محصول استفاده کند. ناهماهنگی‌هایی که در این فرآیند ایجاد می‌کنیم، بلوک‌های سازنده محرومیت هستند.»

کت هلمز

EVP و مدیر ارشد طراحی، نیروی فروش

5 دقیقه مطالعه


منبع: https://www.salesforce.com/blog/6-inclusive-design-principles-for-improving-in-app-learning/

قبل از اینکه Salesforce S،er را راه‌اندازی کنیم، می‌دانستیم که باید سریع کاربران را وارد کنیم. ما همچنین می دانستیم که این کاربران طیف وسیعی از نیازهای یادگیری را خواهند داشت. بنابراین ما پروژه ای را برای کار شروع کردیم با و از گروهی از افراد دارای معلولیت یاد بگیرید تا عدم تطابق احتمالی بین نیازهای یک فرد و طراحی محصول را بهتر درک کنید.

می تو،د ویژگی پس زمینه را در آن پیدا کنید راهنمای درون برنامه ای Salesforce امروز. همچنین به شش اصل زیر برای طراحی مسیرهای یادگیری فراگیر رسیدیم:

1. طراحی برای انعطاف پذیری و سازگاری

بسیاری از کاربران به تجربیاتی نیاز دارند که از تمرکز پشتیب، کند. اما آنها همچنین باید کنترل و عاملیت خود را بر آنچه که تجربه برای آنها به نظر می رسد حفظ کنند.

5. ارائه سلسله مراتب اطلاعات واضح

به ندرت پیش می آید که طراحان بتوانند مستقیماً از کاربران بیاموزند، راه حلی ایجاد کنند و بازخورد م،اداری دریافت کنند. به دلیل فرآیند طراحی فراگیر ما، توانستیم یک ویژگی پس‌زمینه ایجاد کنیم تا اطلاعات من، را در زمان من، در مرحله‌ی مقدماتی نمایان کنیم. برای نمایش اطلاعات برجسته شده (آنچه به آن درخواست هدفمند گفته می شود)، یک پس زمینه خا،تری ارائه می شود که بقیه اطلاعات را پنهان می کند.

پس زمینه خا،تری اطلاعات خارج از اعلان مورد نظر را پنهان می کند.

هوونگ لی، طراح اصلی محصول در Salesforce و یکی از شرکت‌کنندگان آزمایشی، می‌گوید: «برخی افراد ناهماهنگی‌ها را شدیدتر از دیگران تجربه می‌کنند، اما بیشتر افراد درجات متفاوتی از عدم تطابق مشابه دارند. “حل این موارد برای کاربران ما بسیار ارزشمند خواهد بود.”

چگونه یادگیری را فراگیرتر کنیم

نسخه جدید این ویژگی کاربران را بدون اینکه آنها را تحت تأثیر قرار دهد راهنمایی می کند. فیلتر ، اطلاعات برای کاربر، که برای تمرکز توجه خود به تابلوهای راهنمایی واضح نیاز دارند، مانند افراد مبتلا به ADHD مفید است. همچنین به طور کلی برای بسیاری از کاربران تجربه خوشایندتر است.

تیم تحقیقات و بینش Salesforce با طراحان و مهندسان محصول و با رهبران طراحی فراگیر از دفتر استفاده اخلاقی و انس،. ما افراد دارای ناتو، مرتبط با بینایی، حافظه، تمرکز، یا پردازش – از جمله نابینایی، ADHD، از دست دادن حافظه کوتاه مدت، نارساخو،، و دیسکالکلی را به خدمت گرفتیم.

یکی از نمونه‌های طراحی فراگیر در عمل از طریق فرصتی برای بهبود ویژگی «راه‌پیمایی» به دست آمد. Walkthrough ها نوعی راهنمایی درون برنامه ای هستند که کاربر را با ابزارهای موجود در Salesforce آشنا می کند. آنها اغلب اولین و تنها راهنما برای افرادی هستند که مهارت‌های جدید را یاد می‌گیرند یا یک فرآیند مهم تجاری را طی می‌کنند.

طراحی فراگیر یک نتیجه نیست؛ این یک فرآیند است. این فرآیند شامل کار با گروهی از افرادی است که ممکن است بیشترین محرومیت را هنگام تلاش برای استفاده از یک محصول تجربه کنند. این به تعاملات متعدد در طول زمان نیاز دارد – نه یکباره. از این طریق می‌تو،د درباره موانعی که مردم با محصول شما با آن مواجه می‌شوند و نحوه سازگاری آن‌ها – یا ، استفاده از آن – آشنا شوید. یکی از نکات ظریفی که باید به آن توجه داشت این است که طراحی فراگیر با آن ی،ان نیست دسترسی.

چگونه با طراحی فراگیر شروع کنیم

اگر یک راهنما اطلاعات بیش از حد را در یک زمان ارائه دهد، برای مثال می تواند ،، را که عصبی هستند و نیاز به تمرکز روی یک مورد در یک زمان دارند، ناامید کند. همچنین می‌تواند برای ،، که از فناوری‌های کمکی مانند صفحه‌خوان‌ها استفاده می‌کنند، مشکلاتی ایجاد کند.

نحوه یادگیری افراد به اندازه اثر انگشت فردی است. این امر طراحی یادگیری درون برنامه‌ای را که تمام روش‌های مختلف جذب اطلاعات را در نظر می‌گیرد، چالش برانگیز می‌کند. اینجاست که طراحی فراگیر می تواند به شما کمک کند تا محصولاتی بسازید که نحوه استفاده از آنها آسان باشد. تجربه کاربری بهتر به م،ای پذیرش بهتر محصول است – که برای تجارت بهتر است.

اصطلاحات و زبان ناآشنا می تواند باعث ناراحتی کاربران شود و کاربران را از کاوش در ویژگی هایی که ممکن است برای تجربه یادگیری آنها مفید باشد منصرف کند.

تغییرات کوچک می توانند موج های زیادی داشته باشند